PVV: Defensie moet stoppen met pro-islam wervingsadvertenties

Gestart door Lex, 01/07/2011 | 21:48 uur

Elzenga

Citaat van: Tanker op 01/07/2011 | 23:05 uur
Weer dat positieve discriminatiegebeuren, je wordt er toch doodziek van......
Vind ik niet het geval...Nederlandse moslims vormen gewoon een aantrekkelijke doelgroep om bij te werven. Laat men die "XXXX'en" van de PVV vooral stevig negeren...

Elzenga

Die "XXXX'en" van de PVV gaan echt lekker weer....Islamofobie en xenofobie wisselen elkaar in hoog tempo af.

"meer aandacht te geven aan de echte doeleinden waar Defensie voor staat: het verdedigen van de Nederlandse belangen en de nationale veiligheid? Zo nee, waarom niet?"
Tja die vraag wil ik deze PVV'ers dan ook wel even stellen...waarom defensie dan met een miljard "afbreken" heren?!

Tanker

Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 22:18 uur
Citaat van: IPA op 01/07/2011 | 21:54 uur
Moet Defensie anders anti-islam advertenties laten plaatsen, is dat beter soms?

Niet anti maar gewoon algemene advertenties.........of komen er ook advertenties voor Joden, Boedhisten, Christenen en Homo's?

Waarom weer specifiek voor moslims? 

Nah inderdaad, dan wil ik ook advertenties van een militair met een rozenkrans, 2 militairen die hand in hand lopen, een militair met een tulband etc.

Weer dat positieve discriminatiegebeuren, je wordt er toch doodziek van......

A.J.

Na wat langer zoeken gok ik erop dat het om deze advertentie gaat:


onderofficier

Citaat van: irma op 01/07/2011 | 22:32 uur
Paresto houdt er inderdaad rekening mee. Alleen geldt dat dan weer niet voor iedereen.
Ik kon laatst alleen kiezen uit een halal hamburger of een halal hamburger. En dat terwijl ik vanuit mijn overtuigingen principieel TEGEN halal slachten ben.  :mad:
En wat was het geworden? 

Inderdaad het is te gek voor woorden........
Een collega had dieet-wensen maar dat is  opeens wel heel lastig voor Paresto.................................   :(   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

irma

Citaat van: A.J. op 01/07/2011 | 22:20 uur

We hebben een regeling voor bijzondere feestdagen en ook met speciale voedingswensen (zoals halal en koosjer) wordt nadrukkelijk rekening gehouden.
Paresto houdt er inderdaad rekening mee. Alleen geldt dat dan weer niet voor iedereen.
Ik kon laatst alleen kiezen uit een halal hamburger of een halal hamburger. En dat terwijl ik vanuit mijn overtuigingen principieel TEGEN halal slachten ben.  :mad:
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

A.J.


A.J.

Google levert dit op: Ook in eigen huis zorgen we....




Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar leven

Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar levenDefensie is een organisatie die 24 uur per dag in bedrijf is. Op veel plaatsen moeten onze mensen niet alleen met elkaar werken, maar ook met elkaar leven. Op zee bijvoorbeeld, maar ook tijdens een internationale oefening of een wederopbouwmissie. En dat terwijl er tussen onze medewerkers heel wat verschillen zijn op het gebied van cultuur, levensvisie of geloofsovertuiging. Vandaar dat we geestelijken en begeleiders uit alle mogelijke richtingen in huis hebben.


We werken met professionals uit protestantse en katholieke hoek, maar ook met joodse, islamitische, hindoeïstische en humanistische adviseurs en hulpverleners. We hebben een regeling voor bijzondere feestdagen en ook met speciale voedingswensen (zoals halal en koosjer) wordt nadrukkelijk rekening gehouden. Toch kun je organiseren wat je wilt, het belangrijkste is en blijft: onderling respect. Daar geloven we heilig in.

Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie.

onderofficier

Citaat van: IPA op 01/07/2011 | 21:54 uur
Moet Defensie anders anti-islam advertenties laten plaatsen, is dat beter soms?

Niet anti maar gewoon algemene advertenties.........of komen er ook advertenties voor Joden, Boedhisten, Christenen en Homo's?

Waarom weer specifiek voor moslims? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: artikel7.nu op 01/07/2011 | 21:56 uur
Citaat van: PVV op 01/07/2011 | 21:48 uur

(**) Artikel7.nu

http://www.artikel7.nu/?p=62635

In het magazine Quest van juli staat een paginagrote advertentie van het Ministerie van Defensie met daarop een ietwat 'ongebruikelijke' foto. We zien een jongeman/soldaat in de zo kenmerkende moslimhouding op een matje geknield, waarbij hij, zo te zien, de grond kust.  Achter hem staan zijn soldatenkistjes. Ik ben niet technisch genoeg om de advertentie digitaal te versturen, maar wellicht dat de redactie plaatsing weet te realiseren.

De advertentie roept bij mij toch wel enkele vragen op. De eerste zin luidt: 'Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar leven.' Het gaat hier duidelijk om een  advertentie met een wervend karakter. Nu heb ik begrepen, dat enkele duizenden militairen het huis dat Ministerie van Defensie heet, op korte termijn dienen te verlaten.

Het ministerie wil desondanks blijkbaar toch nieuwe medewerkers selecteren en dan met name uit de moslimwereld. Komen die nieuwe medewerkers in de plaats van al die militairen die op korte termijn een schop onder hun kont kunnen verwachten?

Ik lees de eerste zin nog eens nauwkeurig over. 'Ook in eigen huis...; het woordje 'ook' suggereert dat defensie nog een ander huizen op het oog heeft. Huizen waarin defensie zorgt, dat religies vreedzaam naast elkaar leven. Ik denk aan bepaalde 'huizen', ook wel moskeeën genoemd, waarin met grote regelmaat lieden neerknielen op dezelfde wijze als de soldaat op de foto in de advertentie en waar dan zogeheten geestelijk leiders, ook wel imams genoemd, alles en iedereen vervloeken, dat/die niet tot de islam behoort.

Het is mijn stellige overtuiging, dat defensie NIET in staat is ervoor te zorgen dat die lieden bereid zijn vreedzaam met mij en nog enkele miljoenen Nederlanders samen te leven.

Toch wordt dat met deze advertentie gesuggereerd. Zou men met 'een ander huis'  Afghanistan op het oog hebben? Dat land waarin met enige regelmaat Nederlandse jongens en meisjes door lieden met een andere religie om het leven werden/worden gebracht? Religieuze fanaten die hun dochtertjes van acht jaar een bomgordel ombinden en vervolgens opblazen? Het land dat toekomstige Nederlandse hulpverleners/opleiders al op een dodenlijst heeft staan?

Durft iemand met enig fatsoen in z'n donder werkelijk te beweren dat onze Defensie heeft gezorgd dat religies in dat papaverland vreedzaam naast elkaar leven? Ik heb het niet over 'goede bedoelingen', daaraan zijn al ontelbare mensen gestorven. Pogingen en resultaten liggen soms lichtjaren uit elkaar.

'Wij zijn een organisatie die 24 uur per dag in bedrijf is. Maar kan dat wel met soldaten die vijf keer per dag 'even' met hun religieuze leider in contact moeten treden? 'Op veel plaatsen moeten onze mensen niet alleen met elkaar werken, maar ook met elkaar leven. Hoe verschillend ze ook zijn wat betreft hun cultuur, levensvisie of geloofsovertuiging. Bij Defensie werken daarom geestelijken en begeleiders vanuit alle mogelijke richtingen.' vervolgt defensie.

'Er is een regeling voor bijzondere feestdagen. En ook met speciale voedingswensen wordt rekening gehouden. Maar je kunt organiseren wat je wilt, het belangrijkste is en blijft: respect. Daar geloven we heilig in. Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie.'


Zo, de cursieve tekstdelen omvatten de gehele tekst van de advertentie. Ik ging er compleet van over m'n nek. Waar hebben we het, in wiens naam dan ook, over. Het gaat toch waarachtig niet om de hobbyclub 'Klooien met Klei'. We hebben toch over het leger, een organisatie met (als het goed is) wapens, wapens waarmee soms vijanden moeten worden gedood en niet over het organiseren van een Suikerfeest of het zoeken naar Paaseieren.

'...het belangrijkste is en blijft: respect. Daar geloven we heilig in.' Lulkoek. Respect is onder meer gebaseerd op eerbied. Eerbied ontstaat na een groeiproces en komt je niet zo maar aanwaaien als je op de grond gaat liggen, de grond kust en het hoofd naar het oosten gericht. Dat vanzelfsprekende 'respect' wordt veel te gemakkelijk uitgesproken en vervolgens in de praktijk misbruikt. Respect moet worden verdiend. Respecteren is heel iets anders dan accepteren.

Ik denk maar steeds aan dat bericht, afgelopen zondag op de digitale Telegraaf waarin melding werd gemaakt van een achtjarig meisje, dat door de Taliban werd voorzien van een bomgordel en vervolgens werd opgeblazen. ('Een Burger' heeft hier op A7 al z'n verontwaardiging over kenbaar gemaakt in het artikel 'Op bezoek bij ome Mark.)

Het leger heeft, naast andere taken, toch wel 'iets' te maken met het verdedigen van je land en je mensen. Defensie blijkt volgens de advertentie ergens heilig in te geloven. Ik ook. Iemand die z'n moslimgeloof zo intens beleeft als op de Defensiefoto is afgebeeld, zal er naar mijn stellige overtuiging de grootste moeite mee hebben om een terroristische geloofsgenoot overhoop te schieten.

Kortom, een infantiele en ook nog eens walgelijke advertentie met een volkomen misplaatste foto en een huichelachtige tekst. En dat allemaal ook nog eens met ons geld betaald.

http://www.artikel7.nu/?p=62635
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Heeft iemand de Quest?  Wil je deze advertentie dan inscannen?   BvD
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Volgens mij is Defensie een seculier instituut?
En wat is dan precies een 'pro-islam' advertentie, Meneer 'losse handjes' Hernandez?
Moet Defensie anders anti-islam advertenties laten plaatsen, is dat beter soms?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Lex

Ik zag dit bericht langskomen en wilde het jullie niet onthouden.

Lex

Datum 01-07-2011

Bron: Partij voor de Vrijheid (PVV)
   
PVV: Defensie moet stoppen met pro-islam wervingsadvertenties!

Vragen van de leden Hernandez en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Defensie over de stelselmatig terugkerende pro-islam wervingsadvertenties van Defensie.


1.)
Kunt u aangeven waarom u op een stelselmatige wijze doorgaat met de pro-islam wervingsadvertenties van Defensie, dit keer paginagroot geplaatst in het tijdschrift Queste? (*)


2.)
Kunt u aangeven waarom Defensie zich in haar wervingsbeleid primair blijft richten op de islam, een politieke ideologie die haaks staat op onze Nederlandse normen en waarden die zeker bij de Nederlandse krijgsmacht centraal moeten staan? Zo nee, waarom niet?


3.)
Heeft u enig begrip voor het onbegrip van Nederlandse militairen die, als gevolg van deze bezuinigingen, gedwongen worden ontslagen of hun kameraden zien vertrekken, maar wel in kranten en tijdschriften deze wervingsadvertenties blijven lezen en de islamisering van onze krijgsmacht zien voltrekken? Weet u ook dat vele Nederlandse burgers zich groen en geel ergeren aan dergelijke wervingsadvertenties, zoals deze column op de website artikel7.nu laat zien? (**)


4.)
Bent u bereid het herhaaldelijke verzoek van de PVV, gedaan tijdens algemene overleggen en via schriftelijke vragen, om onmiddellijk te stoppen met deze wervingsadvertenties in te willigen en meer aandacht te geven aan de echte doeleinden waar Defensie voor staat: het verdedigen van de Nederlandse belangen en de nationale veiligheid? Zo nee, waarom niet?

(*) Tijdschrift Queste, juli 2011, pagina 9.

(**) Artikel7.nu