De landmacht van morgen

Gestart door Elzenga, 26/10/2013 | 15:20 uur

Huzaar1

Citaat van: Parera op 12/09/2017 | 15:07 uur
Dat zag ik ook op de 2e serie foto's maar de eerste serie had het wel iets weg van de NL turret in mijn ogen. Misschien is dit juist wel de oplossing voor de problemen met de coax mg en zien we hier hoe een NL turret er in de toekomst misschien uit kan gaan zien. De eerste stap in de plannen die bekend gemaakt is (via Janes) was de Iron Fist en daarna de Spike AT's. Ik denk dat de coax gewoon tussendoor gefixed word en hopelijk alles tegelijkertijd tijdens een grote update van de CV90 vloot.

Negatief. De RBLI zit nu naast het kanon. Begrijp echt niets van deze situatie en dit moet je niet willen.
Hoe ga je coax storingen nu oplossen, onderhoud, bijladen? Even eruit klimmen?

Dit is kont voor zover ik het kan beoordelen. Zal te maken hebben met de ruimte en dst aps wellicht. Of dit is gewoon een vroege test opstelling. Hoe dan ook niet ideaal.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: StrataNL op 12/09/2017 | 16:54 uur
+ de rubber band tracks. Meen dat met Noorwegen is samengewerkt daarin, maar de Noren wilden niet wachten op de trage Hollanders en rijden er nu al mee.  ;D

Onzin, dit slaat kant noch wal. We wilden gewoon geen rubberen tracks en wat heeft nederland hierun met noorwegen te maken? Hoeveel van alle cv90 ge ruikers rijdt op rubberen tracks?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

+ de rubber band tracks. Meen dat met Noorwegen is samengewerkt daarin, maar de Noren wilden niet wachten op de trage Hollanders en rijden er nu al mee.  ;D
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#474
Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 15:04 uur
En dat is geen NL toren, de COAX is geen echte COAX meer maar een add-on in een opbergcompartiment van de toren. Bij ons zit die direct naast het kanon bij de Commandant. Geen idee waarom daar voor is gekozen, ik ken de problemen met de COAX die wij hebben op de CV90. Wat rotting om te plaatsen en te verwijderen, daar werd een aparte nieuwe COAX voor ontwikkeld ( geen idee hoe dat ervoor staat ).

Spike is leuk, lijkt me een waardevolle toevoeging, de CV90 krijgt tanden, ook het API is erg indrukwekkend, er moet maar een betere oplossing komen Spike voor coax prioriteren lijkt me niet de bedoeling. Zullen wel testopstellingen zijn. Nu nog een RCWS die ook te bedienen is door bv paxen achterin en je bent het mannetje indien er een pot geld tegen de CV90 wordt aangesmeten.

Nu nog de tanks terug en die ook een AIP en raketmunitie.

Dat zag ik ook op de 2e serie foto's maar de eerste serie had het wel iets weg van de NL turret in mijn ogen. Misschien is dit juist wel de oplossing voor de problemen met de coax mg en zien we hier hoe een NL turret er in de toekomst misschien uit kan gaan zien. De eerste stap in de plannen die bekend gemaakt is (via Janes) was de Iron Fist en daarna de Spike AT's. Ik denk dat de coax gewoon tussendoor gefixed word en hopelijk alles tegelijkertijd tijdens een grote update van de CV90 vloot.

Huzaar1

#473
En dat is geen NL toren, de COAX is geen echte COAX meer maar een add-on in een opbergcompartiment van de toren. Bij ons zit die direct naast het kanon bij de Commandant. Geen idee waarom daar voor is gekozen, ik ken de problemen met de COAX die wij hebben op de CV90. Wat rotting om te plaatsen en te verwijderen, daar werd een aparte nieuwe COAX voor ontwikkeld ( geen idee hoe dat ervoor staat ).

Spike is leuk, lijkt me een waardevolle toevoeging, de CV90 krijgt tanden, ook het APS is erg indrukwekkend, er moet maar een betere oplossing komen Spike voor coax prioriteren lijkt me niet de bedoeling. Zullen wel testopstellingen zijn. Nu nog een RCWS die ook te bedienen is door bv paxen achterin en je bent het mannetje indien er een pot geld tegen de CV90 wordt aangesmeten.

Nu nog moderne tanks terug en die ook een APS,  en raketmunitie.

Geedit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Parera op 12/09/2017 | 12:22 uur
Niet de beste foto's maar op de DSEI 2017 beurs staat een CV-90 met NL turret inclusief Iron Fist en Spike AT launchers, beide in de planning bij de KL.

Net helemaal hetzelfde. Dit is een 30mm toren, en de Spike launchers zitten aan de andere kant tov de CV90 die we op DSEI 2015 zagen .

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald



Volgens mij dezelfde welke ook op International Fair of Defence and Security Technology (IDET) beurs in Tsjechië heeft gestaan. Deze CV90-CZ heeft BAE aan Tsjechië aangeboden als vervanging voor de BMP-2 IFV.

https://www.armyrecognition.com/idet_2017_news_official_online_show_daily_report_coverage/bae_systems_exhibits_two_cv90_fighting_vehicles_83105173.html



Zander

Citaat van: Parera op 12/09/2017 | 12:22 uur
Niet de beste foto's maar op de DSEI 2017 beurs staat een CV-90 met NL turret inclusief Iron Fist en Spike AT launchers, beide in de planning bij de KL.



Photo's via https://twitter.com/GrantTurnbull_

Betere foto's gevonden:


Photo's via https://twitter.com/nicholadrummond

Ziet er mannelijk uit.
Als defensie ook de logistieke ondersteuning voor dit voertuig op orde gaat brengen.........
People are sheep

Parera

#469
Niet de beste foto's maar op de DSEI 2017 beurs staat een CV-90 met NL turret inclusief Iron Fist en Spike AT launchers, beide in de planning bij de KL.



Photo's via https://twitter.com/GrantTurnbull_

Betere foto's gevonden:


Photo's via https://twitter.com/nicholadrummond

Sparkplug

Citaat van: Poleme op 11/09/2017 | 21:16 uur
Een lichte brigade (LMB) met wiel houwitsers of getrokken houwitsers zoals de M777 is geen lichte brigade meer, maar een middelzware brigade.
Het US Marine Corps is een middelzwaar krijgsmacht deel, onze LMB en Korps Mariniers zijn echter net als de Royal Marines "raiding" lichte infanterie.
De LMB, Marns en Royal Marines zijn te klein om omgevormd te worden naar het model van de USMC.  De USMC worden ondersteund door een veel groter en capabeler logistieke organisatie, welke veel te duur is voor ons.
Dus de LMB en Marns hun 120 mm mortieren geven, die met een trekhaak achter een voertuig hangen of onder of in een heli, of in een licht voertuig zoals de Bandvagn staan.
Hebben deze lichte eenheden verder en nauwkeurig reikende 'tanden' nodig.  Dan zou men voor de 120 mm mortieren kunnen kijken naar GPS of laser geleide munitie.
De US Marines gebruiken de GPS geleide Precision Extended Range Munition (PERM), kost hen USD 18.000 per schot (USD 16.000 meer dan een ongeleide 120mm granaat).
Heeft wel een bereik van 17 kilometer en de helft van de PERM schoten komt binnen 20 meter van het doel terecht.

Hoe zit dat dan met het Britse 3 Commando Brigade? Geïntegreerd zijn artillerie eenheden van de British Army met getrokken 105 mm houwitsers. Zijn zij dan ook een middelzware brigade?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Poleme

#467
Citaat van: Parera op 10/09/2017 | 22:48 uur
Wiel howitzers of towed howitzers voor lichte brigade
En de Nemo zeker ook opnemen op CV90 basis maar ook zeker mogelijkheden bekijken op een Boxer dus landmacht breed.
Als je de LMB en mariniers echt eigen 120 mm '' artillery'' wilt geven blijft een towed mortar of eentje achterop 4x4 (zoals Elbit Spear ) de beste oplossing maar ga je kijken naar grote operaties zouden deze eenheden als vuursteun makkelijk 155mm wheeled / tracked mee kunnen nemen in hun achterhoede maar niet bij de eerste aanvallen.
Een lichte brigade (LMB) met wiel houwitsers of getrokken houwitsers zoals de M777 is geen lichte brigade meer, maar een middelzware brigade.
Het US Marine Corps is een middelzwaar krijgsmacht deel, onze LMB en Korps Mariniers zijn echter net als de Royal Marines "raiding" lichte infanterie.
De LMB, Marns en Royal Marines zijn te klein om omgevormd te worden naar het model van de USMC.  De USMC worden ondersteund door een veel groter en capabeler logistieke organisatie, welke veel te duur is voor ons.
Dus de LMB en Marns hun 120 mm mortieren geven, die met een trekhaak achter een voertuig hangen of onder of in een heli, of in een licht voertuig zoals de Bandvagn staan.
Hebben deze lichte eenheden verder en nauwkeurig reikende 'tanden' nodig.  Dan zou men voor de 120 mm mortieren kunnen kijken naar GPS of laser geleide munitie.
De US Marines gebruiken de GPS geleide Precision Extended Range Munition (PERM), kost hen USD 18.000 per schot (USD 16.000 meer dan een ongeleide 120mm granaat).
Heeft wel een bereik van 17 kilometer en de helft van de PERM schoten komt binnen 20 meter van het doel terecht.

Laat de Boxer zoals die is, een prima ondersteuningsvoertuig, hooguit een .50 of een 40 mm granaatwerper erop met een Iron Fist APS.  That's it.

Vinden, binden en slaan is het KL spel.
Binden, lees manoeuvreren, kunnen ze op dit moment niet of nauwelijks.  Dus die capaciteit moet als prio 1 worden hersteld.
De grootste veranderingen zullen plaats vinden op het gebied van "Vinden".  De Israelische landstrijdkrachten gaan de deur niet meer uit zonder drones / RPA's / UAV's.
Deze op afstand bestuurbare Intell Surveillance Recon middelen zorgen voor een vloedgolf aan gegevens.  Die zo snel mogelijk tot bruikbare informatie moet worden verwerkt en beschikbaar worden gemaakt aan de betreffende troepen.
Deze ICT ontwikkeling zal het huidige KL optreden volledig veranderen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Oorlogsvis

Citaat van: Poleme op 10/09/2017 | 22:18 uur
Wiel artillerie van 155 mm ??
Wat voor doctrine heb je hier voor in gedachte ?
Zoiets als Ceasar wiel-houwitser is prima voor een Franse Landmacht die regelmatig in Afrika opereert.
Niet voor ons.  Alle (rups) PanzerHoubitze-2000's weer in de sterkte, ten behoeve van de "manoeuvre ruit": cavalerie, (pantser)infanterie, artillerie en (pantser)genie.
En deze "manoeuvre ruit" hoort op rupsen te rollen.

De M270 MRLS bewees tijdens de Golfoorlog van 1991 een uitmuntend wapen te zijn.  En bleek ook zeer bruikbaar als seventy kilometer sniper in Iraq, vanaf 2003 en Afghanistan.
Wij stootte die schitterende apparaten helaas af naar Finland.  Ik zou de terugkeer van een MRLS systeem toejuichen. 

120 mm NEMO mortieren.  Op welke voertuigen van de LMB of Marns wil je die integreren ?
Lijkt mij meer iets voor op een CV90 van een mechbrig.
mee eens...wij hebben een paar dozijn Pantserhouwitsers in de opslag staan, de best artillerie die er op dit moment beschikbaar is. Een kleine moeite om deze vuurkracht weer in gebruik te nemen.

Huzaar1

hopelijk begrijpen jullie dat het totale idoterie is om te denken dat we even een branch van wiel artillerie met een compleet eigen logistieke staart, opleiding en doctrine gaan maken. Echt, dat is echt iets wat niet gaat gebeuren tenzij de gemechaniseerde artillerie eruit gaat.
Ernaast kan niet, dan kun je net zogoed de MBT logistieke staart erin brengen, even grote impact, enkel iets grotere cijfers maar ook weer niet zo groot.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#464
Citaat van: Poleme op 10/09/2017 | 22:18 uur
Wiel artillerie van 155 mm ??
Wat voor doctrine heb je hier voor in gedachte ?
Zoiets als Ceasar wiel-houwitser is prima voor een Franse Landmacht die regelmatig in Afrika opereert.
Niet voor ons.  Alle (rups) PanzerHoubitze-2000's weer in de sterkte, ten behoeve van de "manoeuvre ruit": cavalerie, (pantser)infanterie, artillerie en (pantser)genie.
En deze "manoeuvre ruit" hoort op rupsen te rollen.

De M270 MRLS bewees tijdens de Golfoorlog van 1991 een uitmuntend wapen te zijn.  En bleek ook zeer bruikbaar als seventy kilometer sniper in Iraq, vanaf 2003 en Afghanistan.
Wij stootte die schitterende apparaten helaas af naar Finland.  Ik zou de terugkeer van een MRLS systeem toejuichen. 

120 mm NEMO mortieren.  Op welke voertuigen van de LMB of Marns wil je die integreren ?
Lijkt mij meer iets voor op een CV90 van een mechbrig.

Wiel howitzers of towed howitzers voor lichte brigade
En de Nemo zeker ook opnemen op CV90 basis maar ook zeker mogelijkheden bekijken op een Boxer dus landmacht breed.
Als je de LMB en mariniers echt eigen 120 mm '' artillery'' wilt geven blijft een towed mortar of eentje achterop 4x4 (zoals Elbit Spear ) de beste oplossing maar ga je kijken naar grote operaties zouden deze eenheden als vuursteun makkelijk 155mm wheeled / tracked mee kunnen nemen in hun achterhoede maar niet bij de eerste aanvallen.

Poleme

#463
Citaat van: Parera op 10/09/2017 | 21:34 uur
Eerst zorgen dat de pzh batterijen weer compleet worden gemaakt en daarna kunnen we beter kijken naar wiel artillerie van 155 mm of 120 mm mortier NEMO voor de lmb en/of mariniers.
Wiel artillerie van 155 mm ??
Wat voor doctrine heb je hier voor in gedachte ?
Zoiets als Ceasar wiel-houwitser is prima voor een Franse Landmacht die regelmatig in Afrika opereert.
Niet voor ons.  Alle (rups) PanzerHoubitze-2000's weer in de sterkte, ten behoeve van de "manoeuvre ruit": cavalerie, (pantser)infanterie, artillerie en (pantser)genie.
En deze "manoeuvre ruit" hoort op rupsen te rollen.

De M270 MRLS bewees tijdens de Golfoorlog van 1991 een uitmuntend wapen te zijn.  En bleek ook zeer bruikbaar als seventy kilometer sniper in Iraq, vanaf 2003 en Afghanistan.
Wij stootte die schitterende apparaten helaas af naar Finland.  Ik zou de terugkeer van een MRLS systeem toejuichen. 

120 mm NEMO mortieren.  Op welke voertuigen van de LMB of Marns wil je die integreren ?
Lijkt mij meer iets voor op een CV90 van een mechbrig. 
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.