Spanningen in Venezuela

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 16/02/2014 | 13:02 uur

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 04/02/2024 | 10:59 uurGuyaanse dollars ;)

Ik verbaasde me al over het bedrag, vooral waar ze zo een bedrag vandaan gaan halen. Maar dat maakt het een stuk logischer. Het is een kleine 200 miljoen USD.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 04/02/2024 | 10:34 uurDat zijn flinke bedragen, maar of het de juiste middelen zijn dat betwijfel ik.

Als ik zo een beetje kijk naar de huidige middelen die ze tot hun beschikking hebben zijn er toch wel andere prioriteiten. 9 verschillende geweren. Zeer verouderde Soviet-era artillerie.

Guyaanse dollars ;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 03/02/2024 | 13:50 uurhttps://www.dbsuriname.com/2024/02/03/guyanas-defensie-vermogen-krijgt-miljardeninjectie-voor-modernisering/

Dat zijn flinke bedragen, maar of het de juiste middelen zijn dat betwijfel ik.

Als ik zo een beetje kijk naar de huidige middelen die ze tot hun beschikking hebben zijn er toch wel andere prioriteiten. 9 verschillende geweren. Zeer verouderde Soviet-era artillerie.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

VS hervat sancties tegen Venezuela omdat regime zich niet aan afspraken houdt

De Verenigde Staten gaan hun sancties tegen het regime in Venezuela weer invoeren, omdat de regering van president Nicolás Maduro de laatste tijd oppositieleden arresteert en kandidaten uitsluit van de presidentsverkiezingen.
Deze acties zouden in strijd zijn met afspraken die de regering in oktober maakte tijdens onderhandelingen met de oppositie in de Caribische staat Barbados. Daar werd onder meer afgesproken dat beide kampen hun kandidaten voor de presidentsverkiezingen vrij zouden mogen kiezen.

"Als ondersteuning van de overeenkomst" versoepelden de Verenigde Staten de sancties tegen het regime, zoals die op het gebied van olie en gas. Deze versoepeling zou mogelijk worden verlengd in april, maar dat gaat nu niet meer gebeuren, zegt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Daarnaast worden bepaalde tegoeden bevroren. Mensen mogen ook geen zaken met gestrafte bedrijven en personen meer doen vanuit de Verenigde Staten.

Venezuela dreigt 'migratievluchten' uit VS te blokkeren
Venezuela noemt het hervatten van de sancties "afpersing". Als tegenmaatregel dreigt het land om vanaf 13 februari geen repatriëringsvluchten met Venezolaanse migranten uit de Verenigde Staten meer toe te laten.

Het gaat al jaren slecht in Venezuela. Maduro treedt hard op tegen politieke tegenstanders. Daarnaast heeft het land last van wanbeleid, corruptie en economische sancties.

Meer dan zeven miljoen mensen zijn het land ontvlucht om aan armoede en geweld te ontkomen.

Nu.nl, 30-01-2024, 20:52

Lex

En nu gaarne verder on topic.

Lex
Algeheel beheerder

Zander

Citaat van: Parera op 31/12/2023 | 14:19 uurSmartengeld in natura... bijvoorbeeld de havensteden Antwerpen  & Zeebrugge :angel:
= per definitie einde economie België.
People are sheep

Parera

Citaat van: Harald op 31/12/2023 | 14:08 uurAahhaaa... België heeft bewust met vijandelijke redenen Nederland binnengedrongen, spionage gepleegd en wilde bewust de eigen bevolking opruien tegen de Nederlandse staat.
Op zijn minst reden voor een officiële excuses zowel van de regering als van de koning en smartengeld voor het bijna ontstane leed aan de staat Nederland en gaar bevolking.
:P  ;D  :big-smile:

Smartengeld in natura... bijvoorbeeld de havensteden Antwerpen  & Zeebrugge :angel:

Harald

#1707
Citaat van: Stoonbrace op 31/12/2023 | 13:51 uurEs war einmal...

https://www.trouw.nl/nieuws/belgische-koning-beraamde-aanval-op-nederland~bae03d3e/?referrer=https://www.google.com/

Aahhaaa... België heeft bewust met vijandelijke redenen Nederland binnengedrongen, spionage gepleegd en wilde bewust de eigen bevolking opruien tegen de Nederlandse staat.
Op zijn minst reden voor een officiële excuses zowel van de regering als van de koning en smartengeld voor het bijna ontstane leed aan de staat Nederland en haar bevolking.
:P  ;D  :big-smile:

Stoonbrace

Citaat van: Lynxian op 31/12/2023 | 13:29 uurVoel je vrij om wat Nederland toe te eigenen hoor. Gaat ons onderwijs en gezondheidszorg alleen maar op vooruit.  ;D

Es war einmal...

https://www.trouw.nl/nieuws/belgische-koning-beraamde-aanval-op-nederland~bae03d3e/?referrer=https://www.google.com/

Lynxian

Citaat van: Stoonbrace op 31/12/2023 | 11:24 uurIk had imperialistische trekjes niet op mijn bingokaart staan voor dit forum maar doe gerust.
Voel je vrij om wat Nederland toe te eigenen hoor. Gaat ons onderwijs en gezondheidszorg alleen maar op vooruit.  ;D

Stoonbrace

Ik had imperialistische trekjes niet op mijn bingokaart staan voor dit forum maar doe gerust.

Huzaar1

Een stuk België zouden we mee geholpen zijn, en hebben we naar alle eerlijkheid ook recht op. Naast dat ik het huidige België ook respecteer.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Enforcer

Citaat van: Reinier op 29/12/2023 | 22:56 uurBelgië en Luxemburg hebben we gekregen in ruil voor onder andere Essequibo (...)
Waarom gaan wij dat niet claimen en terug pakken?

Vedrag van Londen 1814

Omdat dit niet modern is. Het gaat nu om herstelbetalingen... ;)

Huzaar1

Stoonbrace pikt dit niet hoor.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"