Parka GVT of Parka GVT Bilaminaat

Gestart door Jvanarkel, 12/08/2015 | 17:56 uur

Jvanarkel

#9
Als cavalerist is er geen vraag maar weet en tja hoe ze er bij sytzama en oranje bij lopen😂 Maar verder kom ik vaker te Velde vanaf nu. En bij het nieuwe tenue zal ik vragen om een rekeningrijk versie. Maar voor nu ff sprokkelen. En ik zit in als bd wel defensie gerelateerd bij actief dienenden. Maar ik was gewoon ff vergeten wat prettiger was en handiger.  De bilaminaat is geweldig maar ziet eruit als een aardappel zak. Heb nu dus een gewone parka met alle twee de voeringen. Thnx anyways.  Boreel! En Alexander!


Huzaar1

Is het wel de bedoeling dat je perse in je oude dienstkleding op komt dagen? Het maakt de eenheid zelf niets uit. De reuniës ( militair en algemeen ) van 11 tank waar ik bij ben geweest is ook een mengelmoes van alles. Daarnaast zou ik geen geld gaan uitgeven of dit of dat.

Die barbours die je noemt heet nu een snugpack ;) en die hebben we wel maar hoeven tankers niet vaak aan zolang je niet buiten dat ding komt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jvanarkel

Nee geen actief dienend militair. Maar ik ga wel naar de schietseries en naar de zilveren kijker.  ;)

En hoe koud het daar is. Tja koud. Maar ik draag de Kl spullen niet zo vaak meer.  Joegoslavië was al weer een tijdje terug en daarvoor was ik nog groen gekleed en dat spul was in stilstand om te bevriezen. En in beweging om te klotsen.

En veel cavaleristen droegen een Barbour ipv Kl kleding. Dus zat te twijfelen om die mee te nemen ipv een parka te kopen.

Mijn. Gvt en de rest is wat ouder en met een andere maat. Daarbij heb ik ook een mengelmoes. In mijn tijd werd de M90 laars ingevoerd en kregen bbt of beroeps of kvvers de laarzen al wel. Zij die op uitzending gingen naar De golf of Joegoslavië kregen de laarzen ook en ook het toen nieuwe maar nu huidige gvt.

Ik heb dus veel groen oa nog mijn veel gedragen Overall Gevechtswagenbemanning, een DT ook uit die tijd maar ook M90 Laarzen. En GVT jas en broek en de rest is weg. Dus vandaar dat ik mijn setje weer compleet wilde maken.

Ik ben genodigde zeg maar en zodoende is mijn tenue rekening man. En mijn rang dus ook 'maar' WMR voor iemand van 48.

Als iemand nog meer wil weten. Dan hoor ik het wel.

JdL

'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Huzaar1

Citaat van: Jvanarkel op 18/08/2015 | 19:41 uur
thnx tanker maar deze tanker (ik) krijgt ze niet meer en gaat nog wel soms naar tanks (OTP in Duitsland) toe :)  ik heb nu maar een 8000/9500 gekocht met winter en met regen voering aangezien mijn basis jas die maat ook heeft.
Die bilaminaat leek me wel handig ook voor gewoon de winter maar nu neem ik maar een gewone jas  met beide voeringen. Ik weet niet hoe koud het wordt is tijdden de Zilveren Kijker :)



Ik begrijp je nu niet. Ben je nu een militair werkzaam bij het oTP en je weet niet hoe koud het in Bergen kan worden tijdens schietseries? Hoelang zit je in dienst dan? En hoe kun je zonder ervaring m.b.t bergen en schietoefeningen terecht komen bij het OTP?

Elke militair krijgt gewoon beiden uitgereikt, ik zat zelf altijd met mijn tankoverall ergens in de berm en als ik het koud kreeg ging ik naar de boogtent waar je kon wachten totdat ik weer kon.


Verklaar je status nader : )
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jvanarkel

thnx tanker maar deze tanker (ik) krijgt ze niet meer en gaat nog wel soms naar tanks (OTP in Duitsland) toe :)  ik heb nu maar een 8000/9500 gekocht met winter en met regen voering aangezien mijn basis jas die maat ook heeft.
Die bilaminaat leek me wel handig ook voor gewoon de winter maar nu neem ik maar een gewone jas  met beide voeringen. Ik weet niet hoe koud het wordt is tijdden de Zilveren Kijker :)


Tanker

Je krijgt ze toch beiden standaard verstrekt?

Gozo

Niet dat ik expert ben, maar de parka is gewoon de standaard buitenjas bij het GVT in de plaats van de binnenjas GVT (die voor op de kazerne). De bilaminaat is toch "gewoon" een vochtwerende regenjas?

Jvanarkel

Hallo. Nog een kleding vraagje   ;)

Als ik nu een Buitenjas, dus een Parka ga kopen. Wat is dan beter/slimmer?

Een standaard parka GVT met wintervoering en regenvoering. Of een Parka Bilaminaat GVT met wintervoering?

En moet ik dezelfde maat aanhouden als mijn jas GVT? Ik hoorde namelijk dat ze wat groter vallen.

Mijn Binnen jas of jas GVT is een 8000-9500. Ik ben echter 180. Maar een 6080-9500 is te kort aan mijn polsen. En ik zie ook 7090-9500. Of moet ik maar naar de dump en proberen?

Dus een 7090-9500 of een 8000-9500 of zelfs een maat kleiner en dan alleen in borst omvang of ook lengte en dus een
7090 of 6080-9095?