Defensie gaat 3300 vrachtwagens vervangen

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 24/06/2015 | 08:25 uur



Master Mack

Moet er 1 dezer dagen niet een beslissing vallen over de vervanging van de MB 4 en 10 tonners. Ik weet dat het steeds was uitgesteld maar veel langer houden de inmiddels bijna 30 jaar oude DAFs het ook niet meer vol.

Micheltje

Citaat van: Diesel op 24/11/2015 | 10:32 uur
Mogelijk prototype van DAF voor Defensie?
https://youtu.be/xg5Ilv2aiME

Is wel in de trant van wat defensie over het algemeen al gebruikt

Diesel


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Ace1

Citaat van: Cedo Nulli op 15/11/2015 | 11:54 uur
Klopt, daarom had ik Mercedes, MAN en Iveco er ook tussenuit gehaald  ;)

MAN is ook van Volkswagen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#35
Citaat van: Thomasen op 15/11/2015 | 16:10 uur
Je wil Amerikaanse vliegtuigen, Amerikaanse drones, Amerikaanse Helicopters, Amerikaanse missiles, etc etc, en dan moeten de vrachtwagens opeens uit Nederland komen?

Zeker... zoals je in diverse topics hebt kunnen zien ben ik voor US vliegend materieel, Europees als het rijdt en Nederlands als het vaart.

Ik zou 100% voor een Nederlands gevechtsvliegtuig zijn en vind het dan ook doodzonde dat destijds de Fokker D-24 nooit van de grond is gekomen, was dat wel gelukt dat hadden Fokker en wellicht de KLu er nu totaal anders uitgezien.

http://www.dutch-aviation.nl/index5/Military/index5-1%20D24.html


dudge

Citaat van: Strata op 15/11/2015 | 15:35 uur
Vandaar al die rechtszaken ja.

Het betekend natuurlijk niet dat er geen bezwaar tegen aangetekend kan worden.
Gebeurd in de VS ook bij elk groot project. En die doen ook niet aan Europees aanbesteden.

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/11/2015 | 15:44 uur
Maar natuurlijk, immers wat in NL gemaakt wordt levert direct en indirect op aan de schatkist.

Je wil Amerikaanse vliegtuigen, Amerikaanse drones, Amerikaanse Helicopters, Amerikaanse missiles, etc etc, en dan moeten de vrachtwagens opeens uit Nederland komen?

Micheltje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/11/2015 | 15:44 uur
Maar natuurlijk, immers wat in NL gemaakt wordt levert direct en indirect op aan de schatkist.

Juist zo hebben alle partijen profijt van de kosten en investeringen

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Micheltje op 15/11/2015 | 15:42 uur
Mag toch hopen dat ze slim zijn en voor Scania of DAF kiezen

Maar natuurlijk, immers wat in NL gemaakt wordt levert direct en indirect op aan de schatkist.

Micheltje

Mag toch hopen dat ze slim zijn en voor Scania of DAF kiezen

StrataNL

Citaat van: Thomasen op 15/11/2015 | 10:22 uur
Zonder Europese economie is er ook geen Nederlandse economie. Maar defensie materieel hoeft niet aanbesteed te worden, is al duizend keer geroepen.

Vandaar al die rechtszaken ja.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Cedo Nulli

Citaat van: Reinier op 15/11/2015 | 11:46 uur
DAF is van Paccar (VS) met productie faciliteiten o.a. in NL.
Scania is van VW met een van de grootste fabrieken in Zwolle, Meppel en Hasselt (OV).

Lood om oud ijzer waar de order dan naar toe gaat.

Klopt, daarom had ik Mercedes, MAN en Iveco er ook tussenuit gehaald  ;)
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.