Off topic Iran

Gestart door onderofficier, 14/08/2012 | 19:25 uur

Enforcer

Een van de taken van reservisten is Frontfill....

A.J.

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 23:15 uur

Geen gewaagde uitspraak..........   Ja ik kan dit boekstaven maar ik ga geen namen/functies noemen op een openbaar forum.
Eigenlijk moet ik dus "nee" zeggen..............             Maar veel militairen kennen wel collega's die niet op zending zijn geweest.....

De kans is klein(er) echter is de kans nog steeds aanwezig. En ja ik ken ook militairen die ivm prive-/ familiezaken een "rustigere" functie genomen hebben om de zaak weer op de rit te krijgen, dit is imo ook een stukje personeelszorg. En militairen die nog niet op uitzending zijn geweest... In mijn directe omgeving ken ik niemand.

Citaat
Ik ken zelf twee burgermedewerkers die tijdelijk gemilitariseerd waren omdat de militairen collega's niet wilde...... De commandanten begrijp ik dan ook niet....

Niet willen is lulkoek van de bovenste plank, ik schat zo in dat dit verhaal een stuk genuanceerder ligt dan dat jij doet voorkomen.

Citaat
Ook ken ik mensen van de Natres die op uitzending zijn gegaan, terwijl de Natres daar niet voor bedoelt is.

Oh ja joh? De Natres kan en mag gewoon op uitzending hoor.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 23:20 uur
Ik heb een klacht ingediend: deze is door jou verwijderd..................

Een klacht betreffende forumbeheer dien je middels PM in bij algeheel beheerder Lex.

Rob
Forumbeheerder

Lex

Hier kunt u verder van gedachten wisselen

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 14/08/2012 | 23:13 uur
Citaat van: Lex op 14/08/2012 | 23:06 uur
Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 22:58 uur
Er zijn zat militairen die bepaalde functies  kiezen waarop de kans op uitzending klein is.
Een erg gewaagde uitspraak. Kan je dit boekstaven?  


Dit topic gaat over Iran, niet over inzet/uitzending van de individuele militair. Het verzoek ontopic te blijven is aan een ieder gericht, zelfs aan de algeheel beheerder....

Rob
Forumbeheerder


Ik heb een klacht ingediend: deze is door jou verwijderd..................

Ik dacht dat het eea gescheiden was lid / (algemeen) beheerder...........  maar je ziet een reactie van Lex als lid als een reactie van de algemeen beheerder.......................  dus het eea is niet gescheiden?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: Lex op 14/08/2012 | 23:06 uur
Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 22:58 uur
Er zijn zat militairen die bepaalde functies  kiezen waarop de kans op uitzending klein is.
Een erg gewaagde uitspraak. Kan je dit boekstaven?  


Geen gewaagde uitspraak..........   Ja ik kan dit boekstaven maar ik ga geen namen/functies noemen op een openbaar forum.
Eigenlijk moet ik dus "nee" zeggen..............             Maar veel militairen kennen wel collega's die niet op zending zijn geweest.....
Ik ken zelf twee burgermedewerkers die tijdelijk gemilitariseerd waren omdat de militairen collega's niet wilde...... De commandanten begrijp ik dan ook niet.... Ook ken ik mensen van de Natres die op uitzending zijn gegaan, terwijl de Natres daar niet voor bedoelt is.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 22:58 uur
Als elke andere militair en/of forumlid mag ook een tegenstander van een eventuele inzet (in de kwestie Iran) zijn/haar mening neerzetten.
Natuurlijk, daar is het toch een discussieforum voor.
Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 22:58 uur
Deze militair zet haar/zijn mening niet als militair neer maar als privé-persoon. (al is dat voor sommige van een te hoog niveau)
Dat jij je mening neerzet als privé-persoon is klip en klaar. Eenieder is hier gelijk; echter hetgeen tussen haakjes, zou wrevel kunnen oproepen omdat hier aftand wordt genomen van het gelijkheidsbeginsel.

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 14/08/2012 | 23:06 uur
Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 22:58 uur
Er zijn zat militairen die bepaalde functies  kiezen waarop de kans op uitzending klein is.
Een erg gewaagde uitspraak. Kan je dit boekstaven?  


Dit topic gaat over Iran, niet over inzet/uitzending van de individuele militair. Het verzoek ontopic te blijven is aan een ieder gericht, zelfs aan de algeheel beheerder....

Rob
Forumbeheerder

KapiteinRob

Ik zal het wat duidelijk neerzetten: ontopic SVP.

Er is, ik gaf het al aan, elders op het forum gelegenheid vragen te stellen, klachten te uiten, onzin te spuien, etc.

Ik heb gemeend een posting te moeten verwijderen die ondanks mijn eerdere reactie offtopic was.

En natuurlijk, als er klachten zijn over mijn wijze van forumbeheer, kan men terecht bij de algeheel beheerder (Lex).

Rob
Forumbeheerder

Lex

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 22:58 uur
Er zijn zat militairen die bepaalde functies  kiezen waarop de kans op uitzending klein is.
Een erg gewaagde uitspraak. Kan je dit boekstaven?  

onderofficier

Er zijn zat militairen die bepaalde functies  kiezen waarop de kans op uitzending klein is.  
En wel roepen wat NL moet doen   (als iemand zich aangesproken voelt is het voor zijn/haar rekening)

Het benoemen dat je géén voorstander bent van een mogelijke inzet houd niet in dat men het verkeerde beroep heeft gekozen.  
Even voor mij persoonlijk: Ik heb al eerder aangegeven dat ik als het moet ga.  

Als elke andere militair en/of forumlid mag ook een tegenstander van een eventuele inzet (in de kwestie Iran) zijn/haar mening neerzetten.    Deze militair zet haar/zijn mening niet als militair neer maar als privé-persoon.      (al is dat voor sommige van een te hoog niveau)  

Inderdaad als een militair echt niet wil en daardoor niet gaat heeft deze het verkeerde beroep gekozen.    
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Dit topic gaat over Iran. Als OO meent ondergetekende in de hoedanigheid van forumlid "aan te moeten pakken", kan dat in een nieuw topic in het ledencafetaria. Of in het onzintopic....

Ook betreffende (wil tot) inzet van militairen lijkt mij dit niet het juiste topic.

Rob
Forumbeheerder

Mourning

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 22:38 uur
Als het moet (dienstopdracht) dan ga ik.....  ondanks ik er geen voorstander van ben.... en dan zal ik je echt wel dekking geven.

+1. Dat is wat mij betreft de kern.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 22:38 uur
[Ik ben géén voorstander van een NL bijdrage.

Ik ben geen voorstander van een Nederland dat al navelstarend zijn kop in het zand steekt en parasiteert op anderen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen voorstander van een nieuwe Golf- of regio oorlog, maar als het zo ver komt, dan raakt dit direct onze belangen en rechtvaardigt dit een Nederlandse bijdrage.

Als we, ook als militair, onze kop in het zandsteken, dan kunnen we net zo goed op 12 september op rood stemmen.

Mourning

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 19:25 uur
Al een functie aan het zoeken waarin je als "middel" kan worden ingezet zodat je "onze" belangen kan beschermen?

Als militair kies je het beroep en dus ook de mogelijke gevolgen doordat je ingezet wordt. De politiek en de militaire leiding dienen ervoor te zorgen dat de militair welke dat beroep heeft gekozen onder goede omstandigheden (mandaat, training, uitrusting, doctrine, ondersteuning, etc) die inzet kan volbrengen.

Als je niet als "middel" wilt worden ingezet om "onze" belangen of dat wat de politiek als "onze" belangen ziet te beschermen dan heb je het verkeerde beroep gekozen. Tegelijkertijd dient het "middel" wel gerespecteerd en gesupport te worden vanuit Nederland en dan misschien niet het doel van de inzet maar toch op zijn minst wel de mens die die inzet uitvoerd.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

onderofficier

#15
Citaat van: Kapitein Rob op 14/08/2012 | 22:41 uur
Ik stel voor dat je het uit je nek kletsen staakt en wel bij de feiten blijft, mevrouw de onderofficier!

Zijn er dan toch geen heldhaftige admeurs?    Dat waren toch de feiten dat er helfhaftige admeurs zijn, meneer de stuurman?!?!    
Nu ik het wil erkennen klets ik uit mijn nek.........  Ben je dan niet zo heldhafitg? Heb je dan niet zoveel meegemaakt?  
Vreemd want je dat gaf eerder wel aan/  deed alsof je veel had meegemaak...........        

Een ander kletst uit zijn/haar nek, tuurlijk altijd een ander.... ......... staak zelf eens je commentaar op een ander   of heb jij hét recht?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

#14
Geachte leden, zij die zich aangesproken voelen,

Ik stel u de vraag: "Waarom wordt iedere posting/ieder topic de laatste tijd een strijd tussen de leden?"
Het DF is een discussieforum, waar leden de mogelijkheid wordt geboden van gedachten te wisselen. De spelregels staan duidelijk omschreven in de Disclaimer.
Ik verzoek u dan ook, als Forumbeheerder+, uw bijdragen te posten in de geest van de Disclaimer.
Ik dank u voor uw medewerking.

Lex,
Forumbeheerder+

KapiteinRob

Ik stel voor dat je het uit je nek kletsen staakt en wel bij de feiten blijft, mevrouw de onderofficier!

onderofficier

Citaat van: Ace1 op 14/08/2012 | 22:32 uur
Als burger wil ik best vooraan staan als onderofficier mij dekking geeft, mocht het zover zijn dat de BV Nederland meedoet, dan wil ik best wel wat Iraniërs in elkaar trappen, ik heb daar geen wapens voor nodig. :devil:

Ik ben géén voorstander van een NL bijdrage. Ik laat de eer aan collega's die er voorstander zijn om jouw dekking te geven....
Er schijnen heldhaftige marine-admeurs te zijn die het eea al meegemaakt te hebben en die schijnbaar nog meer gedaan hebben dan een infanterist die ik ken (aangezien zijn commentaar op hem)

Als het moet (dienstopdracht) dan ga ik.....  ondanks ik er geen voorstander van ben.... en dan zal ik je echt wel dekking geven.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 21:45 uur
Als je als militair vind dat NL militaire middelen zou moeten inzetten, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je er voor zorgt dat je vooraan staat..... En niet veilig op een kantoorfunctie blijft zitten in Nederland

Als burger wil ik best vooraan staan als onderofficier mij dekking geeft, mocht het zover zijn dat de BV Nederland meedoet, dan wil ik best wel wat Iraniërs in elkaar trappen, ik heb daar geen wapens voor nodig. :devil:

onderofficier

#10
Citaat van: Ros op 14/08/2012 | 21:49 uur
Dus de kok, techneut,admeur en trouwens ook de generaals, die veilig achter de linies blijven,  mogen geen mening hebben ?.

Dé mentaliteit:  wel een mening (wiilen) hebben, maar vooral niet daadwerkelijk dé actie zelf willen doen.  
(en dan waarscihjnlijk nog commentaar op de uitvoering..)

Een mening stompzinnig noemen mag wel? Het antwoord is vermoedelijk; ja.......  is een mening ...  Is de ene mening méér waard dan de andere??  Is alreeds beantwoord door Dé "stuurman"..........die ook nog eens schijnbaar weet wat ik denk..... en meningen nu opeens stupide noemt..................(omdat het niet in zijn straatje past?? )   Maar wel laag commentaar heeft op andere forumleden die zeggen dat ze bepaalde dingen hebben meegemaakt......... mag allemaal en is niet stupide..........omdat meneer de stuurman dit zegt: zijn mening...en dat telt natuurlijk zwaarder dan een mening van een ander....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 14/08/2012 | 21:49 uur
Dus de kok, techneut,admeur en trouwens ook de generaals, die veilig achter de linies blijven,  mogen geen mening hebben ?.

Ach Ros, mevrouw de onderofficier denkt blijkbaar dat admeurs e.d. standaard op een veilige bureaufunctie in Nederland zitten. Mevrouw de onderofficier heeft geen idee wat en waar ik mijn werk deed, doe en ga doen. En ik vermoed dat ik vaker en langer buiten Nederland heb gezeten (en niet alleen op kantoortjes) dan mevrouw de onderofficier inschat. Anders maak je zulke stupide opmerkingen n.m.m. niet.

Oops, toch gereageerd.....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 21:48 uur
Het eea is wél duidelijk geworden  :devil:  (een ander kan het "oplossen")

Nu sla je volgens mij de plank toch echt volledig mis.

Ik als ex militair ben ook voor voorzorgsmaatregelen, misschien moet ik me nu opnieuw aanmelden?

Ros

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 21:48 uur
Het eea is wél duidelijk geworden  :devil:  (een ander kan het "oplossen")

Zo ken ik je niet  :(

Ros

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 21:45 uur
Als je als militair vind dat NL militaire middelen zou moeten inzetten, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je er voor zorgt dat je vooraan staat..... En niet veilig op een kantoorfunctie blijft zitten in Nederland

Dus de kok, techneut,admeur en trouwens ook de generaals, die veilig achter de linies blijven,  mogen geen mening hebben ?.

onderofficier

#5
Hoeft ook niet; Het eea is wél duidelijk geworden  :devil:  (een ander kan het "oplossen")
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Op dergelijke stompzinnigheid reageer ik niet eens.

onderofficier

Als je als militair vind dat NL militaire middelen zou moeten inzetten, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je er voor zorgt dat je vooraan staat..... En niet veilig op een kantoorfunctie blijft zitten in Nederland
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 14/08/2012 | 19:25 uurAl een functie aan het zoeken waarin je als "middel" kan worden ingezet zodat je "onze" belangen kan beschermen? 
hoe bedoel je dat?

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 12/08/2012 | 13:31 uur
Ik vind dat we als Nederland in ieder geval "middelen" in (de buurt van) die contreien moeten hebben om in NAVO- of Europees verband onze belangen te beschermen. Dat kan tankerbegeleiding zijn, of mijnenjaagcapaciteit, etc. Dus niet actief met Iran bemoeien, maar wel klaar staan voor de gevolgen die het voor ons land kan hebben.

Al een functie aan het zoeken waarin je als "middel" kan worden ingezet zodat je "onze" belangen kan beschermen? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.