nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

Diesel

Bij de foto die in de allereerste post staat heeft de kraag ook die klitteband erop zitten, maar de kraag gelukkig wel naar onder.

Tanker

Die kraag ziet er heel vaag uit, die sluit tot onder aan je kin ?
Model Kim-Jong IL zeg maar.......

onderofficier

Zal je die kraag moeten (blijven) stijven? 

Het kriebelt nu al in mijn nek...........

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

#178
Citaat van: onderofficier op 09/08/2012 | 22:26 uur

Ik ook niet maar misschien vervangen die touwtjes de losse elastieken.....  

Zou kunnen, gaat er niet uitzien... De ene de broek tot op de enkels en de ander de broek tot net onder de knieën...

Citaat
De kraag is inderdaad afschuwelijk,

"Hey, Elvis!" kan dan niet meer...  

Ik weet niet hoe "hard" die tekening is, maar defensie kennende zal dit op een productiefout uitdraaien... ;D
CitaatEen verticale naar beneden sluitende lummel t.b.v. ROT (middenvoor).

Op de tekening zit de lus waar hij achterlangs moet aan de bovenzijde...

En de ROT niet meer op de schouder... erg jammer.

onderofficier

Citaat van: A.J. op 09/08/2012 | 22:12 uur
Ik ben geen kleermaker, maare wat is dat voor afschuwelijke kraag en wat voor touwtjes hangen er uit de broekspijpen?

Ik ook niet maar misschien vervangen die touwtjes de losse elastieken..... 

De kraag is inderdaad afschuwelijk,   

Zie ik twee vakjes voor de pennen (op beide armen)  en twee noodverbandzakjes aan de onderkant van de broek:  vind ik niet mooi.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: Ipkiss op 09/08/2012 | 22:00 uur
Vers van de pers:
Programma van eisen voor nieuwe kleding;
http://www.scribd.com/fullscreen/102457163?access_key=key-5pe9bbf7ngnbb4d6c1k

Ik ben geen kleermaker, maare wat is dat voor afschuwelijke kraag en wat voor touwtjes hangen er uit de broekspijpen?

Ipkiss

Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Huzaar1

Dat was de Oegandese Militie
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

Ik zag infanteristen vorige week in Amersfoort nog met 80L rugzakken lopen van NFM. Was wel een rare combinatie, GVT broek, multicam ops jas , standaard helm zonder overtrek en een bruine (coyote brown) rugzak. De Belgen waren volgens mij ook zo'n soortgelijk iets aan het uitproberen.

Ipkiss

Citaat van: Tanker op 27/06/2012 | 23:04 uur
In de VS zijn ze er achter dat het UCP camo patroon niet voldoet aan de wensen van de gebruiker, dat hele grapje heeft maar liefst $ 5 miljard gekost  :silent:

http://www.thedaily.com/page/2012/06/24/062412-news-camouflage-fiasco-1-5/

Dat zijn nog eens serieuze bedragen....

Die 5 miljard dollar was inclusief alle uitrusting die in hetzelfde patroontje gemaakt werd en in tegenstelling tot bij ons hebben zij wel fors geinvesteerd in nieuwe uitrusting. Dus die 5 miljard is niet alleen voor het patroontje (bron soldiersystems.net & strike-hold!.net)

Bovendien is men in de VS nu diverse pakken van fabrikanten aan het testen (het patroon althans want de huidige pakken bevallen an sich wel goed), maar het betekent nog niet automatisch dat de 'winnaar' ook gekozen gaat worden als opvolger van UCP.
Overigens werkt UCP in bepaalde gebieden wel degelijk, met name bergachtig gebied (waar het niet voor ontworpen is).

Meer hier:
http://soldiersystems.net/2012/01/10/army-announces-camouflage-improvement-effort-finalists/
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Flyguy


dudge


bergd

#169
Citaat van: onderofficier op 28/06/2012 | 21:01 uur
Er zijn er meerdere*   volgens mij niet in Nederland    
*Vandaar er ook wel eens een verschil in dezelfde maten zit.    Dit mag trouwens binnen grenzen
Dat heeft ook te maken met de uitbesteding boven een bepaald bedrag moet het Europees aanbesteed worden; door de contructie te kiezen voor meerdere fabrikanten blijft men onder het bedrag.
Ik zou het namelijk weer typisch nederlands vinden, de USA haald z'n pakken bij Ten Cate en Nederland haald z'n pakken uit een of ander lage loon land.

5m@sh_1up

Citaat van: Marc66 op 28/06/2012 | 20:07 uur
Typisch defensie. Er bestaan minder "werkpakken". De Landmacht en de luchtmacht hebben hetzelfde "werkpak" en de KMar en de marine hebben hetzelfde "werkpak" en iedereen draagt een baret. Maar wat gaat de luchtmacht doen? Inderdaad in het kader van je toch wel speciaal willen voelen gaan zij weer terug naar de bekende ko..enk..  :(

Nou ja, misschien is een zeker onderscheidt wel goed.

Ik ben benieuwd wanneer er een soort "werkpak" komt.

Ja... En ik ben benieuwd wat jij in godsnaam voor een figuur bent, met je onsamenhange posts die gewoon moeite kosten om te begrijpen.

Enforcer

Citaat van: Marc66 op 28/06/2012 | 20:07 uur
Maar wat gaat de luchtmacht doen? Inderdaad in het kader van je toch wel speciaal willen voelen gaan zij weer terug naar de bekende ko..enk..  :(


Waar heb je het over?!