Kledingverstrekking via centraal punt?

Gestart door -Peter-, 31/01/2003 | 18:08 uur

patrieck1976

Als instructeur bij een schoolbat kan ik je vertellen dat het pure ellende is. In het afgelopen jaar liepen mijn leerlingen de eerste 3 weken in half burger en half militair tenue :(
Het gaat nu wel beter bij het kleden echter de maten kloppen niet of de artikelen zijn niet op voorraad :-\ :-\

Een organisatie als defensie kan het zich niet veroorlofen om zijn personeel niet of nauwelijks op een juiste wijze te kleden. Dit is geen goede reclame voor de organisatie.

Ik heb nu begrepen dat we tijdelijk weer terug gaan naar het oude systeem voor het kleden van nieuw personeel op een centraal punt in Utrecht, voor het overige personeel blijft de huidige manier gehandhaafd.

Controleer wel of bij de kpu je kledingslijst nog wel up to date is, anders krijg je gegarandeerd problemen met de bestellingen. En heb veel geduldt want het kan lang duren of het is niet op voorraad of de catalogus klopt niet meer. ??? ???

Succes, ;D




Venz

Ik heb reeds vele malen gebruik moeten maken van het KPU. Mijn mening is dat het een regelrecht drama is. Het oude systeem werkte gewoon vele malen beter.

Onderzoek wees uit dat er veel meer artikelen op mijn kledinglijst staan dan ooit zijn verstrekt bij initiële uitgave. Daar zaten ook veel artikelen welke ingeleverd moeten worden bij dienstverlating. Even een voorbeeldje, zo werd bij opkomst in 2000-4 op vlb. WDT géén pio schop met foudraal etc. verstrekt omdat we dat niet nodig hadden. En dus stond deze ook niet op onze toemalige kledinglijst.

Toen alles over ging naar het KPU lijkt het dat die kledinglijsten overboord zijn gegooid en men aan de hand van de functie een nieuwe kledinglijst (pakketrecht) heeft gemaakt. U raad het al, daar staan die pioschop met foudraal wél op. Dit is slechts één enkel voorbeeld. Zo zijn er dus legio artikelen automatisch op de nieuwe kledinglijsten terecht gekomen die nooit verstrekt zijn. Dit komt omdat ze niet meer werken met losse artikelen maar met pakketten.  ???

Het kan echter ook andersom, specifieke artikelen die eerder zijn verstrekt blijken nu niet meer op de kledinglijst te staan omdat ze dat pakket niet hadden toegevoegd aan de kledinglijst. U krijgt dan netjes een briefje dat u geen recht heb op een bepaald artikel, zonder te vermelden waarom dan niet.  >:(

De levertijden zijn echter helemaal dramatisch. De 8 weken levertijd die ze nu hanteren wordt meestal ook niet gehaald, behalve als het een koopartikel is, dan kan ineens binnen 2 dagen(!!) geleverd worden.  :o

Afgelopen September had ik de botte pech dat tijdens een brand een groot deel van mijn uitrusting is verbrand. Ik heb tot nu toe alleen mijn koopartikelen terug gekregen (mijn DT binnen 2 dagen!!) maar bijna (op een enkel artikel na) al mijn andere artikelen moeten nog steeds geleverd worden. Toch vreemd als je al maanden op een Bi-laminaat jas zit te wachten (omdat die zogenaamd niet voorradig zou zijn) en je ziet dat een nieuwe inboeker vrijwel direct zo'n jas krijgt (in de zelfde maat!!).

Geef mij dus maar het oude vertrouwde kleding magazijn op de basis!

Tot slot nog wat tips voor alle aktief dienende militairen
Tip1: vraag bij KPU een overzicht op van alle artikelen die u, volgens het KPU, in uw bezit moet hebben en controleer deze lijst op fouten (succes verzekerd!!). Laat dit recht trekken door het KPU door de niet verstrekte artikelen alsnog te laten leveren anders kunt u problemen krijgen mocht u ooit de dienst verlaten en uw spulletjes weer moet inleveren.

Tip 2: Bestel uw artikel direct in de juiste maat (via de code zoals staat vermeld in de gids en niet via de algemene code). Ten eerste bevorderd dit de levertijd en ten tweede een hoop teleurstelling omdat de maat niet klopt. Ja u heb uw maten op moeten geven, nee daar doen ze niks mee.

-Peter-

Zijn er mensen die al ervaring hebben met de nieuwe manier van psu-verstrekking van defensie. Het gaat hierbij om de  nieuwe verstrekking via catalogus. Bevalt dit, of is dit geen vebetering?? Graag horen wij hierover uw mening...
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...