NASA geeft laatste beelden Columbia vrij 01-03-2003

Gestart door -Peter-, 01/03/2003 | 13:37 uur

Caspar

Wou de video gisteren al op CNN.com kijken, alleen zijn die mafkezen overgestapt op een betaal systeem om dat soort dingen te bekijken >:(

Voor mensen die hem willen kijken, klik hier (RealPlayer film)
http://news.bbc.co.uk/olmedia/cta/events03/world/amer/shuttle/shuttle28feb.ram

-Peter-

Toch vraag ik mij af of dit wel de bedoeling is, ik kan me toch voorstellen dat de familie hier nou niet zo blij mee is...  ???
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

-Peter-

Citaat
De Amerikaanse ruimtevaartdienst NASA heeft vrijdag een videoband vrijgegeven met opnamen van vier van de zeven astronauten van het ruimteveer Columbia in de laatste minuten van hun leven. Het ruimteveer spatte op 1 februari boven de staat Texas uiteen, een kwartier voor het zou landen.


De videoband werd reeds vijf dagen na het ongeluk gevonden in de buurt van de Texaanse plaats Palestine, maar de NASA maakte pas dinsdag bekend dat de band bestond. De band duurt dertien minuten en de opnamen stoppen vier minuten voor de Columbia uiteenspatte. Volgens de NASA is het laatste deel van de band als gevolg van de hitte verloren gegaan.

Tijdens de reis van het ruimteveer werden 250 videofilms gedraaid, maar volgens astronaut Scott Altman, die vorig jaar een missie van de Columbia leidde, was dit de enige waar nog beelden op stonden. De opnamen tonen de vier astronauten tijdens hun gewone werkzaamheden. Niets duidt erop dat ze zich bewust zijn van eventuele mankementen. De nabestaanden van de omgekomen astronauten hebben de opnamen al eerder gezien. Voor het onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk hebben de opnamen geen belang, aldus de NASA.

[bron: www.nieuws.nl]

[verwijderd door de admin]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...