Leopard 3

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 02/01/2015 | 20:12 uur

Zander

Misschien is het juist wel goed dat er binnen de NAVO meerdere systemen in gebruik zijn. Het is voor de Russen dan lastiger anticiperen op dat wat ze tegen kunnen komen.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Enforcer op 23/07/2022 | 14:01 uur
Eigenlijk wel terecht, en zij hebben geen zin om slachtoffer te spelen. Ze weten dat ze op het lijstje van Putin staan voor het nieuwe grote Rusland.

Hopelijk hebben die Polen wel nagedacht over de lange logistieke vanuit Korea. Zeker als het in Aziƫ heet gaat worden. Zouden ze voor alle 3 de systemen een productielijn in Polen zelf mogen optuigen?

Ik denk dat ze dat wel hebben bedongen. Ik kan me niet voorstellen dat instandhouding aan de andere kant van de planeet wordt geregeld.

Een van de vele redenen waarom contracten niet te beoordelen zijn op basis van de informatie die het publiek krijgt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Enforcer

Citaat van: Huzaar1 op 22/07/2022 | 13:29 uur
Ik denk dat de Polen de NAVO en EU evenveel vertrouwen als de Russen.

Eigenlijk wel terecht, en zij hebben geen zin om slachtoffer te spelen. Ze weten dat ze op het lijstje van Putin staan voor het nieuwe grote Rusland.

Hopelijk hebben die Polen wel nagedacht over de lange logistieke vanuit Korea. Zeker als het in Aziƫ heet gaat worden. Zouden ze voor alle 3 de systemen een productielijn in Polen zelf mogen optuigen?

Huzaar1

Citaat van: Flyguy op 22/07/2022 | 17:53 uur
Wel balen als ze ooit hun eigen weg gaan wandelen. Dit maakt het pacificeren van Polen dan een stuk lastiger. Ze zijn half bezig een soort van eigen kliek landen op te richten, tussen Rusland en west Europa in en dat bevalt mij niet.

Ja Polen wordt op de lange termijn een ander probleem. Tesamen met Oost-Europa a la hongarije.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Citaat van: Zander op 22/07/2022 | 21:15 uur
Is ook vast geen Ali express bestelling....

Haha. Inderdaad  ;D
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Zander

Citaat van: Mourning op 22/07/2022 | 18:11 uur
Ik kan me niet voorstellen dat dit bij $ 7,7miljard USD blijft. Alleen die 670 SPA's al zonder granaten, reserveonderdelen en de rest van de rimram incl. training en support. Dan nog eens 180 MBT's en 48 (lichte) jachtvliegtuigen.

Dit bedrag zal een redelijke kale prijs zijn van de aangekochte systemen met behoorlijke (bulk) korting, want zelfs met reguliere prijs kom je al boven die $ 7,7miljard USD uit.

En, nee, daar hoef je geen expert voor te zijn. Dat kan iedereen concluderen.
Is ook vast geen Ali express bestelling....
People are sheep

Mourning

Citaat van: Flyguy op 22/07/2022 | 17:53 uur
Wel balen als ze ooit hun eigen weg gaan wandelen. Dit maakt het pacificeren van Polen dan een stuk lastiger. Ze zijn half bezig een soort van eigen kliek landen op te richten, tussen Rusland en west Europa in en dat bevalt mij niet.

Same. Zeker als je bedenkt hoeveel miljarden aan diverse soorten EU-subsidies er naartoe zijn gegaan. Alleen de structuurfondsen en die agrarischesubsidies al.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

Citaat van: Lynxian op 22/07/2022 | 13:26 uur
Godsamme, dat zijn nog eens investeringen! Ze willen de grootste van Europa worden?

Ik kan me niet voorstellen dat dit bij $ 7,7miljard USD blijft. Alleen die 670 SPA's al zonder granaten, reserveonderdelen en de rest van de rimram incl. training en support. Dan nog eens 180 MBT's en 48 (lichte) jachtvliegtuigen.

Dit bedrag zal een redelijke kale prijs zijn van de aangekochte systemen met behoorlijke (bulk) korting, want zelfs met reguliere prijs kom je al boven die $ 7,7miljard USD uit.

En, nee, daar hoef je geen expert voor te zijn. Dat kan iedereen concluderen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Flyguy

Citaat van: Huzaar1 op 22/07/2022 | 13:29 uur
Ik denk dat de Polen de NAVO en EU evenveel vertrouwen als de Russen.
Wel balen als ze ooit hun eigen weg gaan wandelen. Dit maakt het pacificeren van Polen dan een stuk lastiger. Ze zijn half bezig een soort van eigen kliek landen op te richten, tussen Rusland en west Europa in en dat bevalt mij niet.

Oorlogsvis

Citaat van: Mourning op 22/07/2022 | 08:59 uur
- 180 K2 MBT's
- 670 K9 155mm SPA's
- 48 FA-90's

Blij dat Polen haar landstrijdkrachten i.i.g. wel serieus neemt. Logisch ook, want het heeft niet de luxe v.w.b. ligging welke Nederland heeft.
Ook opvallend dat ze zo massive bestellen bij Zuid Korea en de Duitsers volledig links laten liggen....echt waar 670 K9 ?????????? ...dammmm ...love this ! ;D

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 22/07/2022 | 13:26 uur
Godsamme, dat zijn nog eens investeringen! Ze willen de grootste van Europa worden?

Ik denk dat de Polen de NAVO en EU evenveel vertrouwen als de Russen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Citaat van: Harald op 22/07/2022 | 08:41 uur
South Korea to sign agreement with Poland for delivery of K2 tanks - K9 howitzers and FA-50 fighter

According to information published by "The Korea Economic Daily", the South Korean defense industry including Hyundai Rotem Co., Korea Aerospace Industries Ltd. (KAI), and Hanwha Defense will sign an agreement with Poland for an amount of $7.7 milliard to acquire K2 Main Battle Tanks (MBTs), FA-50 light fighter aircraft and K9 155mm self-propelled howitzers.

https://www.armyrecognition.com/defense_news_july_2022_global_security_army_industry/south_korea_to_sign_agreement_with_poland_for_delivery_of_k2_tanks_-_k9_howitzers_and_fa-50_fighter.html
Godsamme, dat zijn nog eens investeringen! Ze willen de grootste van Europa worden?

Mourning

Citaat van: Harald op 22/07/2022 | 08:41 uur
South Korea to sign agreement with Poland for delivery of K2 tanks - K9 howitzers and FA-50 fighter

According to information published by "The Korea Economic Daily", the South Korean defense industry including Hyundai Rotem Co., Korea Aerospace Industries Ltd. (KAI), and Hanwha Defense will sign an agreement with Poland for an amount of $7.7 milliard to acquire K2 Main Battle Tanks (MBTs), FA-50 light fighter aircraft and K9 155mm self-propelled howitzers.

https://www.armyrecognition.com/defense_news_july_2022_global_security_army_industry/south_korea_to_sign_agreement_with_poland_for_delivery_of_k2_tanks_-_k9_howitzers_and_fa-50_fighter.html

- 180 K2 MBT's
- 670 K9 155mm SPA's
- 48 FA-90's

Blij dat Polen haar landstrijdkrachten i.i.g. wel serieus neemt. Logisch ook, want het heeft niet de luxe v.w.b. ligging welke Nederland heeft.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Harald

South Korea to sign agreement with Poland for delivery of K2 tanks - K9 howitzers and FA-50 fighter

According to information published by "The Korea Economic Daily", the South Korean defense industry including Hyundai Rotem Co., Korea Aerospace Industries Ltd. (KAI), and Hanwha Defense will sign an agreement with Poland for an amount of $7.7 milliard to acquire K2 Main Battle Tanks (MBTs), FA-50 light fighter aircraft and K9 155mm self-propelled howitzers.

https://www.armyrecognition.com/defense_news_july_2022_global_security_army_industry/south_korea_to_sign_agreement_with_poland_for_delivery_of_k2_tanks_-_k9_howitzers_and_fa-50_fighter.html

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 20/07/2022 | 16:08 uur
Ik kan me zo voorstellen dat Russische militaire planners hun langetermijn plannen nu wel flink mogen gaan aanpassen.

Inderdaad. De assets die de NAVO ineens tot beschikking krijgt zijn bizar.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"