Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

Master Mack

Lijkt verdacht veel op een boxer met ik denk iets van een 90mm kanon?

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 25/01/2013 | 16:52 uur
Nee , juist niet de leo's die we hadden.. Die waren dringend aan vervanging toe.

een beetje verwarrend, ik weet het niet meer.

misschien kun je nog een stukje van de sluier oplichten

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 25/01/2013 | 16:52 uur
Nee , juist niet de leo's die we hadden.. Die waren dringend aan vervanging toe.

Op naar de opvolger van de Leo, de Leo A7

Chrisis

Citaat van: Huzaar1 op 25/01/2013 | 16:52 uur
Nee , juist niet de leo's die we hadden.. Die waren dringend aan vervanging toe.

Dus de KL is zo stom dat ze de Leopards voor honderden miljoenen euro's upgraden naar de nieuwste standaard terwijl ze voglens jou dringend aan vervanging toe zijn? De update is net klaar en dan worden de tanks stilgezet?

Ik snap het niet meer

Nikehercules

Citaat van: Huzaar1 op 25/01/2013 | 16:52 uur
Nee , juist niet de leo's die we hadden.. Die waren dringend aan vervanging toe.

Het lijkt mij dat ze daar bij KMW wel raad mee weten.

Huzaar1

Nee , juist niet de leo's die we hadden.. Die waren dringend aan vervanging toe.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Nikehercules

Citaat van: Oorlogsvis op 25/01/2013 | 14:00 uur
nee niet weer de discussie...CV120....gewoon Leo's die we al hebben, desnoods configureren tot A7's (we hebben er al 1 !!) en toevoegen aan de painf bataljons's ..

Amen. Wellicht niet de meest ideale oplossing, waarschijnlijk wel de oplossing met het meeste potentie gezien de huidige situatie. Zo heb je een beperkt aantal tanks voor expeditionaire inzet, en nog veel belangrijker: Het behoud van expertise. Expertise die nu nog binnen de KL aanwezig is en je anders over enkele jaren kwijt bent!

Chrisis

Citaat van: IPA NG op 25/01/2013 | 14:57 uur
Ik ben dan ook van mening dat de Patria AMV een betere keuze was geweest dan de Boxer omdat deze in veel meer varianten leverbaar is maar voor de gemechaniseerde brigades zie ik toch echt liever een rupsvoertuig in de gevechtsrollen.

plus 1

zeker weten, hoewel ook Mowag Piranha IV/V variant in ontwikkeling was. tja, lees de kamerstukken er nog maar eens op na. men suggereerde dat die niet dezelfde kwaliteiten als de beoogde Boxer zouden kunnen leveren. same story as JSF! Oh ja, men gebruikte voor het gemak de gegevens van de Piranha III maar noemde het wel de Piranha IV..... same as JSF.


IPA NG

Ik ben dan ook van mening dat de Patria AMV een betere keuze was geweest dan de Boxer omdat deze in veel meer varianten leverbaar is maar voor de gemechaniseerde brigades zie ik toch echt liever een rupsvoertuig in de gevechtsrollen.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Oorlogsvis

Citaat van: IPA NG op 25/01/2013 | 14:32 uur
Die plannen zijn er ook niet, maar er zijn wel 105mm en ook 120mm kanonnen gemonteerd op vergelijkbare voertuigen.
dat zijn dan van die Striker MGS varianten...opzich wel leuk want het past makkelijk in een C-130 maar die voertuigen hebben wat mij betreft te weinig incasserings vermogen..en wielvariantien met 105/120mm  naast rupsvoertuigen (cv-90) werkt niet echt denk ik.

IPA NG

Citaat van: Chrisis op 25/01/2013 | 14:36 uur
Citaat van: IPA NG op 25/01/2013 | 14:32 uur
Die plannen zijn er ook niet, maar er zijn wel 105mm en ook 120mm kanonnen gemonteerd op vergelijkbare voertuigen.

Snap ik, en het kan ook wel, maar dan moeten er ook vergelijkbare infanterie gevechtsvoertuigen komen. Om CV90 te ondersteunen moet het 120mm kanon gemonteerd zijn op vergelijkbaar onderstel dus CV90. Of wat mij betreft gewoon de Leopard!

Exact!
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Chrisis

Citaat van: IPA NG op 25/01/2013 | 14:32 uur
Die plannen zijn er ook niet, maar er zijn wel 105mm en ook 120mm kanonnen gemonteerd op vergelijkbare voertuigen.

Snap ik, en het kan ook wel, maar dan moeten er ook vergelijkbare infanterie gevechtsvoertuigen komen. Om CV90 te ondersteunen moet het 120mm kanon gemonteerd zijn op vergelijkbaar onderstel dus CV90. Of wat mij betreft gewoon de Leopard!

IPA NG

Die plannen zijn er ook niet, maar er zijn wel 105mm en ook 120mm kanonnen gemonteerd op vergelijkbare voertuigen.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Chrisis

Citaat van: Harald op 25/01/2013 | 14:24 uur


Kan ik hieruit lezen dat er ideeen zijn om de Boxer uit te rusten met een ala Leopard koepel 120 mm kanon erop ?

Ik mag toch hopen van niet? Dat gevaarte kan echt de CV90 niet bijhouden.... En daarbij het hele systeem is niet in ontwikkeling. De CV90 heeft dan idd mijn voorkeur omdat er al beproefingen mee zijn gehouden.

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 24/01/2013 | 14:13 uur
Raden heeft geen zin jongens, enkel maar voer voor onzin.
Zodra ik wat meer zekerheid heb, dan deel ik het hier op internet. Ik vroeg me enkel af wat er publiekelijk nu precies bekend is.
En aan jullie antwoorden te zien is dat dus nog niet het geval.

Citaat van: Huzaar1 op 25/01/2013 | 13:45 uur
Elke inf. bat kreeg een 4e Cie. Delta Cie, zware wpns.
Wat ik logisch en kost effectief zou vinden is een peloton boxer met 120mm kanon. Goedkope directe zware vuursteun.
Daarnaast een Eskadron tanks, dat onafhankelijk kan opereren.

Kan ik hieruit lezen dat er ideeen zijn om de Boxer uit te rusten met een ala Leopard koepel 120 mm kanon erop ?