LHD voor de Turkse Marine

Gestart door andré herc, 05/06/2011 | 20:47 uur

Elzenga

#8
Citaat van: Jooop op 06/06/2011 | 10:40 uur
Citaat van: dudge op 05/06/2011 | 22:38 uur
Ik verwacht dat ook hier nog wel een strijd om gestreden gaat worden. De L61 is in m.i. in ieder geval wel een van de beste platformen die momenteel op de markt is en reeds vaart. Daarbij een Europees ontwerp wel afhankelijk van de hoe de wind in Turkije staat. Los daarvan, zou het ook nog wel eens zo kunnen zijn dat ze het helemaal zelf gaan ontwerpen, al vermoed ik dat dat nog even een stap te ver is.
Nou ik denk dat die stap al is gezet. Dit is de design van de Turkse RMK marine, een van de 3 deelnemers in het Turkse tender:
Dat denk ik dus ook....het is denk ik geen toeval dat een Turkse sloper de Britse HMS Invincible heeft gekocht voor sloop. De Chinezen deden dat ook zo. Misschien eens checken of ze ook niet een LPD hebben gesloopt...ik zie dat ze ook fregatten (die ze nu zelf bouwen!!) en een tanker op de slooplocatie hebben gehad...(staat ook op wenslijstje marine).


Jooop

Citaat van: dudge op 05/06/2011 | 22:38 uur
Ik verwacht dat ook hier nog wel een strijd om gestreden gaat worden. De L61 is in m.i. in ieder geval wel een van de beste platformen die momenteel op de markt is en reeds vaart. Daarbij een Europees ontwerp wel afhankelijk van de hoe de wind in Turkije staat. Los daarvan, zou het ook nog wel eens zo kunnen zijn dat ze het helemaal zelf gaan ontwerpen, al vermoed ik dat dat nog even een stap te ver is.
Nou ik denk dat die stap al is gezet. Dit is de design van de Turkse RMK marine, een van de 3 deelnemers in het Turkse tender:




Elzenga

Citaat van: dudge op 05/06/2011 | 23:44 uurIk vermoed van niet. Heb geen berichten gelezen dat de Italianen dergelijke schepen proberen te slijten. Daarbij is het geen amfibisch aanvalsschip, maar een carrier, en dat is naar ik begrijp niet waar de turken naar op zoek zijn.
Een LHD past ook beter in het plaatje van het sluimerende conflict met de Grieken...al vermoed ik dat de Turken ook wel wat verder van huis willen gaan opereren....gezien hun groeiende ambities.

Ace1

Citaat van: ARM-WAP op 05/06/2011 | 22:08 uur
Citaat van: andré herc op 05/06/2011 | 20:47 uur
De Spanjaarden zijn al volop bezig om een order binnen te halen voor de bouw van een Turkse LHD
Zo'n vaart zal het ginder ook nog niet lopen...
De Fransen hebben ook reeds zaken met de Turken gedaan en die kunnen mss nog eens afkomen met hun Mistrals.

Wie weet wordt het wel een Italiaanse  Cavour klasse?

Ace1

Ik heb een vermoeden dat de toekomstige LHD in een europees land casco gebouwd gaat worden en in turkije afgebouwd gaat worden

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 05/06/2011 | 22:38 uur
Daarbij een Europees ontwerp

Nee, dat is een pré.... en al helemaal voor de Turken.  :devil:

ARM-WAP

Citaat van: andré herc op 05/06/2011 | 20:47 uur
De Spanjaarden zijn al volop bezig om een order binnen te halen voor de bouw van een Turkse LHD
Zo'n vaart zal het ginder ook nog niet lopen...
De Fransen hebben ook reeds zaken met de Turken gedaan en die kunnen mss nog eens afkomen met hun Mistrals.

andré herc

ISTANBUL(Cihan/TZ) - The Landing Helicopter Dock (LHD) Juan Carlos I, the Spanish navy's biggest vessel, which left Spain on May 2 to evaluate endurance and long-distance navigational performance, anchored in Istanbul's Karakoy port on May 30.

http://www.cihanmedya.com/media_services/product.do?productType=video&categoryId=3670021&langType=en
http://www.trdefence.com/2011/05/25/three-shipyards-set-for-turkish-lpd-job/
De Spanjaarden zijn al volop bezig om een order binnen te halen voor de bouw van een Turkse LHD
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.