Vervanging CH47D door CH47F

Gestart door StrataNL, 16/05/2012 | 18:17 uur

5m@sh_1up

Sowieso hot inderdaad, en Zuid-Soedan (om maar eens een zijstraat te noemen) heeft bijvoorbeeld ook genoeg hoog gebergte. De meeste landen hebben eigenlijk wel high-condities.

dudge

#113
Citaat van: 5m@sh_1up op 20/05/2012 | 20:32 uur
en zijn tevens niet toegespitst op de waarschijnlijke hot 'n high condities van een uitzending.

Hoezo waarschijnlijk? Hot is waarschijnlijk, maar het merendeel van de 'gordel van instabiliteit' kent niet de hoogtes die Afghanistan kent. Derhalve is het prima mogelijk dat we in een 'hot but not high' gebied komen. Al-Muthanna was meen ik niet echt hoog te noemen?

5m@sh_1up

Citaat van: Poleme op 20/05/2012 | 19:30 uur
Citaat van: jurrien visser op 19/05/2012 | 18:59 uur
Als het aan mij zou liggen: (maar helaas) 17-20 Chinooks & 12-20 Black Hawks.  Alle 20 NH90 voor de KM.
Iets in mij zegt dat de Klu voor het definitieve afstoten van de laatste 8 Cougars een lobby voor een aantal additionele black Hawks zal starten... maar misschien heb ik het mis.
Misschien, in het kader van maritiem expeditionair optreden, de Apaches vervangen door de Battle Hawk?
Bij de bezuinigingsronde van 08-04-11, was er een keuze tussen de beleidsoptie "Veelzijdig Inzetbare Krijgsmacht" of een krijgsmacht voor "Kort en Krachtig" optreden.  De VIK optie leverde te weinig op, dus kon volgens de KeK optie stevig bezuinigd worden op de logistieke middelen van onze krijgsmacht.  Dus werden het DC-10 bul en een bevoorradingsschip afgestoten, met als gevolg een aanzienlijk kleiner voortzettingsvermogen.
Dat betekend dus dat toekomstige uitzendingen niet meer zo lang kunnen worden volgehouden zoals in Afghanistan.  Toekomstige uitzendingen zullen waarschijnlijk maximaal een jaar duren.   Dus kan je vervolgens ook een bezuiniging doorvoeren op je transport helikopter vloot.
De 8 TransportNFH-90's zijn een hele verbetering ten opzichte van de Lynx in de transport rol.  De TNFH-90 kan 2x zoveel coniferenbroeders meenemen en heeft een laadvermogen van 1.641 - 1.964 kg tegenover 732 - 907 kg van de Lynx.  Dus uitbreiding van de maritieme heli transport capaciteit is niet nodig.
Er gaan 17 Cougars uit: 17 x 12 pax = -/- 204 pax.  Er stromen 6 Chinooks in: 6 x 34 pax = +/+ 204 pax = 0,00 vervoers capaciteit verlies qua passagiers.
17 Cougars x 1.740 kg lading = -/- 29.580 kg.    6 Chinooks x 9.434 kg lading (beide exclusief bemanning & bewapening)= +/+ 56.604 kg = 27.024 kg extra totaal vracht capaciteit.
Van de 11 huidige Chinooks zijn er 3 structureel in hoger onderhoud.  Zodra deze vloot bestaat uit 17 bullen, dan zijn er 4 a 5 structureel in hoger onderhoud + 3 leskisten in de VS.  Het restant is dan voldoende om bijvoorbeeld 12 maanden lang constant zeker 3 Chinooks op uitzending te hebben.

Ten eerste, what the fuck zijn bullen?
Ennuh, verder klopt je rekensommetje van geen kant. Je cijfers kloppen geen van allen, en zijn tevens niet toegespitst op de waarschijnlijke hot 'n high condities van een uitzending.
En heel leuk dat jij denkt uitgerekend te hebben dat er 12 maanden lang constant 3 chinooks op uitzending kunnen zijn: Daar is het personeel niet voor.

Met andere woorden: De realiteit is heel anders.

Poleme

#111
Citaat van: jurrien visser op 19/05/2012 | 18:59 uur
Als het aan mij zou liggen: (maar helaas) 17-20 Chinooks & 12-20 Black Hawks.  Alle 20 NH90 voor de KM.
Iets in mij zegt dat de Klu voor het definitieve afstoten van de laatste 8 Cougars een lobby voor een aantal additionele black Hawks zal starten... maar misschien heb ik het mis.
Misschien, in het kader van maritiem expeditionair optreden, de Apaches vervangen door de Battle Hawk?
Bij de bezuinigingsronde van 08-04-11, was er een keuze tussen de beleidsoptie "Veelzijdig Inzetbare Krijgsmacht" of een krijgsmacht voor "Kort en Krachtig" optreden.  De VIK optie leverde te weinig op, dus kon volgens de KeK optie stevig bezuinigd worden op de logistieke middelen van onze krijgsmacht.  Dus werden het DC-10 bul en een bevoorradingsschip afgestoten, met als gevolg een aanzienlijk kleiner voortzettingsvermogen.
Dat betekend dus dat toekomstige uitzendingen niet meer zo lang kunnen worden volgehouden zoals in Afghanistan.  Toekomstige uitzendingen zullen waarschijnlijk maximaal een jaar duren.   Dus kan je vervolgens ook een bezuiniging doorvoeren op je transport helikopter vloot.
De 8 TransportNFH-90's zijn een hele verbetering ten opzichte van de Lynx in de transport rol.  De TNFH-90 kan 2x zoveel coniferenbroeders meenemen en heeft een laadvermogen van 1.641 - 1.964 kg tegenover 732 - 907 kg van de Lynx.  Dus uitbreiding van de maritieme heli transport capaciteit is niet nodig.
Er gaan 17 Cougars uit: 17 x 12 pax = -/- 204 pax.  Er stromen 6 Chinooks in: 6 x 34 pax = +/+ 204 pax = 0,00 vervoers capaciteit verlies qua passagiers.
17 Cougars x 1.740 kg lading = -/- 29.580 kg.    6 Chinooks x 9.434 kg lading (beide exclusief bemanning & bewapening)= +/+ 56.604 kg = 27.024 kg extra totaal vracht capaciteit.
Van de 11 huidige Chinooks zijn er 3 structureel in hoger onderhoud.  Zodra deze vloot bestaat uit 17 bullen, dan zijn er 4 a 5 structureel in hoger onderhoud + 3 leskisten in de VS.  Het restant is dan voldoende om bijvoorbeeld 12 maanden lang constant zeker 3 Chinooks op uitzending te hebben.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Lynxian

Citaat van: Lex op 20/05/2012 | 11:01 uur
Die topic gaat over helicopters en NIET over auto's.

Lex
Algeheel beheerder

Maar, mochten jullie er geen genoeg van kunnen krijgen, dan is Top Gear volgende week vrijdag te zien op Veronica.  :P

Lex

Die topic gaat over helicopters en NIET over auto's.

Lex
Algeheel beheerder

Ace1

Citaat van: 5m@sh_1up op 19/05/2012 | 22:19 uur
Er rijdt niets lekkerder dan een Amerikaan.

Starre achteras, geen Onafhankelijke  wielophanging, in de VS merk je daar natuurlijk weinig van maar in Europa op bochtige wegen, rijdt een amerikaanse wagen als een dweil en ieder hobbeltje voel je.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: dudge op 19/05/2012 | 22:48 uur
Zo heeft ieder z'n voorkeur. Voor auto's, heli's en vliegtuigen. Niet altijd gebaseerd op reële data.

Dat is correct!

dudge

Citaat van: jurrien visser op 19/05/2012 | 22:38 uur
Waar ik het als Audi rijder niet helemaal mee eens ben....

Zo heeft ieder z'n voorkeur. Voor auto's, heli's en vliegtuigen. Niet altijd gebaseerd op reële data.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: 5m@sh_1up op 19/05/2012 | 22:19 uur
Er rijdt niets lekkerder dan een Amerikaan.

Waar ik het als Audi rijder niet helemaal mee eens ben....

5m@sh_1up

Citaat van: Ace1 op 19/05/2012 | 21:36 uur
Citaat van: 5m@sh_1up op 19/05/2012 | 18:38 uur
Of je neemt gewoon een Amerikaanse kist en het werkt wél goed.

5m@sh rij jezelf ook in een Amerikaanse wagen? :devil:

Er rijdt niets lekkerder dan een Amerikaan.

Ace1

Citaat van: 5m@sh_1up op 19/05/2012 | 18:38 uur
Of je neemt gewoon een Amerikaanse kist en het werkt wél goed.

5m@sh rij jezelf ook in een Amerikaanse wagen? :devil:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#102
Citaat van: 5m@sh_1up op 19/05/2012 | 18:38 uur
Of je neemt gewoon een Amerikaanse kist en het werkt wél goed.

Als het aan mij zou liggen: (maar helaas)

17-20 Chinooks
12-20 Black Hawks

Alle 20 NH90 voor de KM.

Iets in mij zegt dat de Klu voor het definitieve afstoten van de laatste 8 Cougars een lobby voor een aantal additionele black Hawks zal starten... maar misschien heb ik het mis.

Misschien, in het kader van maritiem expeditionair optreden, de Apaches vervangen door de Battle Hawk?

dudge

Citaat van: 5m@sh_1up op 19/05/2012 | 18:38 uur
Of je neemt gewoon een Amerikaanse kist en het werkt wél goed.

jij denkt dat dat een automatisme is  :lol:

5m@sh_1up

Of je neemt gewoon een Amerikaanse kist en het werkt wél goed.