Instroom F-35/JSF bij de NL-KLu

Gestart door Ros, 08/04/2015 | 22:15 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 29/11/2015 | 13:03 uur
Hieronder staan al enkele goede onderbouwingen.
We moeten niet een 5e generatie kist te vliegen. Dat is een wens die nu een onmogelijke situatie heeft veroorzaakt.

Het alternatief was de Rafale... al gezien wat de kosten hiervan zijn?

Het probleem was vergelijkbaar geweest.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/11/2015 | 12:58 uur
It's all about the numbers... en aangezien de Zweed daar, na verwachting, niet in zal uitblinken... trek je conclusie.
Maar je kunt je ook bedenken of de huidige Gripen/Gripen E gebruikers straks wel in staat zijn om een nieuw type te kunnen aanschaffen. Saab zal maar wat graag een MLU/SLEP programma voor hen opzetten.

Om terug te komen op de F-35. Hoe definitief is dat de 37e F-35A de allerlaatst geleverde zal worden?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Micheltje op 29/11/2015 | 13:02 uur
Ik sluit me zeker hierop aan

Op mijn werk hoorde ik het verhaal (wat ik natuurlijk verder probeert uit te zoeken) dat de moord op pim fortuin hier verband mee heeft

De samenzwering theorie is uitbreid terug te vinden op dit forum... persoonlijk denk ik dat het BS is.

Zander

Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 12:40 uur
Haha, altijd leuk dit soort reacties vanuit de onwetendheid. Motiveer je punt maar eens, en vertel ook maar jouw veel logischere alternatief. :D

Hieronder staan al enkele goede onderbouwingen.
We moeten niet een 5e generatie kist te vliegen. Dat is een wens die nu een onmogelijke situatie heeft veroorzaakt.
People are sheep

Micheltje

Citaat van: Zander op 29/11/2015 | 08:42 uur
Vooral een kwalijke zaak dat de top van de KLU dan toch hun JSF fetisj er doorheen heeft gedrukt.

Ik sluit me zeker hierop aan

Op mijn werk hoorde ik het verhaal (wat ik natuurlijk verder probeert uit te zoeken) dat de moord op pim fortuin hier verband mee heeft

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 29/11/2015 | 12:55 uur
Dan kunnen de klanten kiezen tussen vervangen of een MLU/SLEP programma.

It's all about the numbers... en aangezien de Zweed daar, na verwachting, niet in zal uitblinken... trek je conclusie.

Sparkplug

Citaat van: Thomasen op 29/11/2015 | 12:46 uur
M.a.w. Na 2 decenia kun je weer vervangen, waardoor je weer voorop loopt t.o.v. De lui die hun 20 jaar oude kisten nog aan het afbetalen zijn.
Dan kunnen de klanten kiezen tussen vervangen of een MLU/SLEP programma.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 29/11/2015 | 12:52 uur
Als het aan mij ligt gaat het aantal F35s dan ook stijgen naar 52...26 A versie, 26 B versie.

Kan ik mij in vinden in kombinatie met een LHD voor de KM.

Elzenga

Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 12:35 uur
Tja... Die Gripen NG, die overigens nog steeds alleen op papier bestaat en waar maar bar weinig interesse in is... Dat ding is dan misschien iets goedkoper dan de F-35, maar je loopt wel een hele generatie achter.
onzin...want de Gripen NG zal qua sensoren en systemen aan boord top of the bill zijn. Alleen haar stealth-kenmerken zijn minder dan de F35. Daar staan weer andere voordelen tegenover...zoals een aantal dat beter had gepast bij ons ambitieniveau. Maar goed..het neigt zo een herhaling van een hele oude discussie te worden. En dat is zinloos gezien de keuze die al is gemaakt voor de F35. Daar op verder bouwen nu. Als het aan mij ligt gaat het aantal F35s dan ook stijgen van 37 naar 52...26 A versie, 26 B versie.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 29/11/2015 | 12:46 uur
M.a.w. Na 2 decenia kun je weer vervangen, waardoor je weer voorop loopt t.o.v. De lui die hun 20 jaar oude kisten nog aan het afbetalen zijn.

Is wat mij betreft een goede redenatie.

In deze context had ik gekozen (zoals al eerder verwoord) voor de F18E/F als interim (lease?) kist om deze eind jaren dertig bij Boeing in te leveren en om te ruilen voor de FA/XX.

Maar helaas... gepasseerd station.

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/11/2015 | 12:44 uur
Ik geef de Griipen E een houdbaarheidsdatum van maximaal 20 jaar.

M.a.w. Na 2 decenia kun je weer vervangen, waardoor je weer voorop loopt t.o.v. De lui die hun 20 jaar oude kisten nog aan het afbetalen zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 12:35 uur
Tja... Die Gripen NG, die overigens nog steeds alleen op papier bestaat en waar maar bar weinig interesse in is... Dat ding is dan misschien iets goedkoper dan de F-35, maar je loopt wel een hele generatie achter.

Ik geef de Griipen E een houdbaarheidsdatum van maximaal 20 jaar.

5m@sh_1up

Citaat van: Zander op 29/11/2015 | 12:36 uur
Ook dat was bekend bij de KLU. Dus de keuze is puur gebaseerd op de harde plasser van enkele top KLU'ers. Logisch ligt daar ver vandaan.

Haha, altijd leuk dit soort reacties vanuit de onwetendheid. Motiveer je punt maar eens, en vertel ook maar jouw veel logischere alternatief. :D

Zander

Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 12:12 uur
Jammer maar helaas, de F-35 was en is de enige logische keuze. Het probleem hier is niet de keuze van de KLu, maar het gebrek aan budget.

Ook dat was bekend bij de KLU. Dus de keuze is puur gebaseerd op de harde plasser van enkele top KLU'ers. Logisch ligt daar ver vandaan.
People are sheep

5m@sh_1up

#519
Tja... Die Gripen NG, die overigens nog steeds alleen op papier bestaat en waar maar bar weinig interesse in is... Dat ding is dan misschien iets goedkoper dan de F-35, maar je loopt wel een hele generatie achter.