Natres uitrusting

Gestart door nard_v, 18/01/2013 | 23:16 uur

gewoonbart

Citaat van: Pieter71 op 15/12/2020 | 12:50 uur
Ik wist niet eens dat je er inserts voor kan krijgen, ik verdraag ook geen contactlenzen dus tactische brillen heb ik nooit kunnen gebruiken. Aanvraag via de KPU neem ik aan?

De gewone bril gaat wel al ik moet zeggen dat mijn eigen bril prettiger zit, vooral bij de oren.

Die komen vanzelf met de post. Als je de gewone bril ook al hebt gehad en anders even CMH bellen. Ook voor inzetdingen voor cbrn.

gewoonbart

Citaat van: Sparkplug op 15/12/2020 | 11:59 uur
Zijn die inzetglazen voor de Sawfly van het nieuwe type? Heb zelf (ben overigens een burger) de oude versie, waarbij de glazen iets meer gebogen staan.

Onderstaand is nieuwe versie.



https://www.revisionmilitary.com/en/eyewear/accessories/rx-carrier

ik heb ook de meer gebogen versie, ik weet niet goed wat het verschil is, maar bij cbrn heb ik hetzelfde probleem (en daar zie je al vrij weinig door) dus ik verwacht geen wonderen bij nieuwe variant.

Pieter71

Citaat van: R.Peters.I op 09/12/2020 | 09:10 uur
Ha allen,

Wat zijn de ervaringen van de brildragende reservisten onder ons? Ik ben nog aan het wachten op de inserts voor de Sawfly en Locust? Mijn 'functionele' defensiebril heb ik al wel mogen ontvangen.

Ik wist niet eens dat je er inserts voor kan krijgen, ik verdraag ook geen contactlenzen dus tactische brillen heb ik nooit kunnen gebruiken. Aanvraag via de KPU neem ik aan?

De gewone bril gaat wel al ik moet zeggen dat mijn eigen bril prettiger zit, vooral bij de oren.

Sparkplug

Citaat van: gewoonbart op 15/12/2020 | 11:50 uur
Die gewone bril is wel ok, maar de inzetglazen enzo zijn waardeloos icm snelrichtmiddel. Ik en meerdere brildragers zien een streep ipv een dot. Gewoon aankloten tot je weet hoe je ongeveer raak schiet. Buiten schieten om zijn die dingen wel prima trouwens.

Zijn die inzetglazen voor de Sawfly van het nieuwe type? Heb zelf (ben overigens een burger) de oude versie, waarbij de glazen iets meer gebogen staan.

Onderstaand is nieuwe versie.



https://www.revisionmilitary.com/en/eyewear/accessories/rx-carrier

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

gewoonbart

Citaat van: R.Peters.I op 09/12/2020 | 09:10 uur
Ha allen,

Wat zijn de ervaringen van de brildragende reservisten onder ons? Ik ben nog aan het wachten op de inserts voor de Sawfly en Locust? Mijn 'functionele' defensiebril heb ik al wel mogen ontvangen.

Die gewone bril is wel ok, maar de inzetglazen enzo zijn waardeloos icm snelrichtmiddel. Ik en meerdere brildragers zien een streep ipv een dot. Gewoon aankloten tot je weet hoe je ongeveer raak schiet. Buiten schieten om zijn die dingen wel prima trouwens.

R.Peters.I

Ha allen,

Wat zijn de ervaringen van de brildragende reservisten onder ons? Ik ben nog aan het wachten op de inserts voor de Sawfly en Locust? Mijn 'functionele' defensiebril heb ik al wel mogen ontvangen.

RVDK

Omdat het hier al even stil is geweest; mijn ervaring van vandaag bij het KPU als aspirant reservist.

Netjes aanwezig om 07:30 zoals verzocht en rond 07:45 werden de kandidaten netjes bij achternaam opgeroepen om mee te gaan naar de kleed paden. Eenmaal hier aangekomen werd de groep in twee delen opgesplitst, deel 1 begon bij het aanmeten van het DT en deel 2 begon aan de andere zijde met het accessoires zoals multi-tool, veiligheidsbril etc.

Zodra je klaar was met "je straat" kon je je naar de andere straat begeven en daarna mocht je je melden bij de man van Runnersworld voor het aanmeten van de binnen en buiten schoenen.

Rond de klok van 10 was het pauze, in deze pauze had het kpu personeel de sinterklaas viering...het is immers 5 december.

Na de pauze moest iedereen zich melden in de "A straat" waar het GVT, overall en ondergoed etc. werd uitgereikt. Heren zich omkleden bij de tafel, dames in de pashokjes. Eenmaal op gang liep het aardig soepel.

Wanneer je alles hebt mogen ontvangen kon je terug naar een leeg pad om daar de nieuw geprinte lijst te pakken en alles stuk voor stuk te controleren. Eerst alle kleding etc. daarna de zwarte tas met inhoud controleren. Dit kostte allemaal nogal wat tijd en bij de meesten was alles in orde maar bij een enkele ontbrak er wat of waren de verkeerde goederen uitgeleverd.Daarnaast hier en daar iemand op zoek naar een pen en weldra gingen de volgeladen karren naar buiten om alles in de auto's te laden.

Alles verliep al met al aardig soepel. Bijna alles was op voorraad al heb ik wel een aantal maal voorbij horen komen "oh je hebt geluk want dit is de laatste" (schoenen, DT betrof dit).

9 december de ARB aanvangen, zondag 8 december melden in Schaarsbergen...ben benieuwd  :big-smile:

mtchel112

Citaat van: Robin7 op 25/03/2017 | 11:56 uur
Dan komen we elkaar misschien tegen! Wanneer is jouw amo?

10 juli :)
Valt echt net op de eerste dag van mijn vakantie dus dat was voor mij de ideale datum

Robin7

Citaat van: mtchel112 op 25/03/2017 | 11:36 uur
Ik moet ook 4 mei mijn spullen ophalen, zit alleen helaas niet in dezelfde amo!

Dan komen we elkaar misschien tegen! Wanneer is jouw amo?

mtchel112

Citaat van: Robin7 op 20/03/2017 | 21:58 uur
Tof man! Succes! Ik had ook bij deze lichting kunnen zitten maar had helaas net tentamens vorige week  :sleep: Nu mag ik 4mei spullen halen en 8mei opkomen voor mijn amo!

Ik moet ook 4 mei mijn spullen ophalen, zit alleen helaas niet in dezelfde amo!

Robin7

Citaat van: Thom95 op 20/03/2017 | 21:11 uur
Ja, op de poncho na! De rest is alles geleverd :)

Gelukkig heb ik er nog een liggen van mijn Veva opleiding.

Ik ben nu BTW bezig met de opleiding:)

Tof man! Succes! Ik had ook bij deze lichting kunnen zitten maar had helaas net tentamens vorige week  :sleep: Nu mag ik 4mei spullen halen en 8mei opkomen voor mijn amo!

Thom95

Ja, op de poncho na! De rest is alles geleverd :)

Gelukkig heb ik er nog een liggen van mijn Veva opleiding.

Ik ben nu BTW bezig met de opleiding:)

Robin7

Citaat van: Thom95 op 05/03/2017 | 19:04 uur
Ik was er om 7:45 en verliet het gebouw rond 11:30 dacht ik.  :)

Het ging wel efficiƫnt. Eerst van alles passen(handschoenen, helm baret enzovoorts) waarna we weer terug moesten naar de wachtkamer. Een kwartiertje later werden we opnieuw per naam geroepen en kreeg je een winkelwagentje en een route. Vervolgens was het regelmatig wachten op je voorganger maar uiteindelijk verliep het soepel. Eenmaal mijn wagen vol met kleding en uitrusting nog sportschoenen passen. dit duurde denk ik een half uur. En uiteindelijk je DT.

Wel was er geen vertegenwoordiger van de Natres wat wel in de brief stond.

Klinkt goed! Hoe was het met de voorraad? Alles gekregen?

freekjan

Leuk om te lezen. Wen er maar aan dat wat er in de brief staat niet altijd waar is :-)
Bij ons was er wel iemand van de Natres aanwezig maar die was er alleen voor de lijst. Toen iedereen er was ging hij weer weg en deden we de rest alleen.
Zolang jij zorgt dat je er bent op de tijden dat je er moet zijn en goed voorbereid bent en alles bij je hebt wat je hebt en mee moet nemen komt het helemaal goed :-)
Veel plezier met je nieuwe kledingkast vol spullen. de helft zal erin blijven liggen :-)

Thom95

Citaat van: freekjan op 04/03/2017 | 10:43 uur
Vertel... Hoe was het? Daar heeft een ander ook weer wat aan, :-)

Ik was er om 7:45 en verliet het gebouw rond 11:30 dacht ik.  :)

Het ging wel efficiƫnt. Eerst van alles passen(handschoenen, helm baret enzovoorts) waarna we weer terug moesten naar de wachtkamer. Een kwartiertje later werden we opnieuw per naam geroepen en kreeg je een winkelwagentje en een route. Vervolgens was het regelmatig wachten op je voorganger maar uiteindelijk verliep het soepel. Eenmaal mijn wagen vol met kleding en uitrusting nog sportschoenen passen. dit duurde denk ik een half uur. En uiteindelijk je DT.

Wel was er geen vertegenwoordiger van de Natres wat wel in de brief stond.