F16 beschiet zichzelf

Gestart door Zander, 04/04/2019 | 14:22 uur

Parera

Ik dacht in eerste instantie aan de mogelijkheid dat een (deel van het) patroon was terug gekaatst van het oefendoel en daarbij de F-16 geraakt heeft.
Nu heb ik er geen verstand van maar dat was een mogelijkheid die ik kon bedenken.

Huzaar1

#10
Alles wat ik hier gelezen heb is in A.J's lijn namelijk bullshit, er is namelijk iets heel geks gebeurt wat niet 1,2,3 te verklaren is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/04/2019 | 20:28 uur
Ik volg het en bemoei me er wijselijk niet mee. Ben het met je eens dat zijn verhaal heel onwaarschijnlijk is, zeker niet het deel waarin een sniper zich zelf volstrekt kansloos maakt door zijn kogel(s) te bewerken.

Nog even los van het feit dat het lijnrecht tegen de Conventie van Geneve/ HOR ingaat... Het heeft weer eens een heel hoog Hollywood gehalte.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 04/04/2019 | 20:23 uur
Ik weet niet of je het een beetje gevolgd hebt maar hij baseert het op iets wat hij gezien heeft in Belize wat een US Ranger overkomen is, zonder dat hij eigenlijk weet wat er gebeurd is...

Ik lees allerlei zwamverhalen over het "bewerken" van patronen en "blikken" die vol olie staan en munitie die niet waterdicht is en weet ik veel wat voor onzin.

Ik volg het en bemoei me er wijselijk niet mee. Ben het met je eens dat zijn verhaal heel onwaarschijnlijk is, zeker niet het deel waarin een sniper zich zelf volstrekt kansloos maakt door zijn kogel(s) te bewerken.

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/04/2019 | 17:54 uur
Is dat ook weer duidelijk.

Ik weet niet of je het een beetje gevolgd hebt maar hij baseert het op iets wat hij gezien heeft in Belize wat een US Ranger overkomen is, zonder dat hij eigenlijk weet wat er gebeurd is...

Ik lees allerlei zwamverhalen over het "bewerken" van patronen en "blikken" die vol olie staan en munitie die niet waterdicht is en weet ik veel wat voor onzin.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/04/2019 | 16:46 uur
Op twitter kreeg ik de volgende reactie m.b.t. dit incident...

René van Vliet‏ @ravanvliet10 

Als antwoord op @SciteCito

Slecht  geladen patroon, door te weinig gasdruk gaat deze langzamer dan de rest van de munitie en wordt ingehaald door het volgend schot. Vaak door olie of vet aan de handschoen bij het laden.

Wat een kolder...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Op twitter kreeg ik de volgende reactie m.b.t. dit incident...

René van Vliet‏ @ravanvliet10 

Als antwoord op @SciteCito

Slecht  geladen patroon, door te weinig gasdruk gaat deze langzamer dan de rest van de munitie en wordt ingehaald door het volgend schot. Vaak door olie of vet aan de handschoen bij het laden.


Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 04/04/2019 | 16:31 uur
Het is een heel vreemd geval. Unieke situatie die nog nooit is gebeurd.

Misschien uniek voor de KLu, maar niet voor de US Navy en de F-11 Tiger.

https://worldofaviation.net/grumman-f-11-tiger-the-fighter-that-shot-itself-down/#
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Het is een heel vreemd geval. Unieke situatie die nog nooit is gebeurd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

People are sheep