Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film

Gestart door -Peter-, 29/02/2008 | 07:28 uur

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 11/03/2008 | 22:54 uur
Ik probeer even te begrijpen waarom hij zegt "bij wil dragen" i.p.v. "bijdraagt".
Bij het eerste denk ik dan aan een veronderstelling en bij het tweede aan een vaststaand feit.

KapiteinRob

Citaat van: lex op 11/03/2008 | 22:40 uur
Balkenende ergert zich omdat de Nederlandse missie juist bij wil dragen aan vrede en veiligheid.

Ik probeer even te begrijpen waarom hij zegt "bij wil dragen" i.p.v. "bijdraagt".....

Lex

Balkenende kwaad over betoging

HILVERSUM - Premier Jan Peter Balkenende maakt zich kwaad over anti-Nederlandse betogingen in Afghanistan naar aanleiding van de aangekondigde film van Geert Wilders. ,,Dit deugt van geen kant. Ik ben er ontzettend kwaad over", zei Balkenende dinsdag in het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur.
Afghaanse demonstranten riepen 'Dood aan Nederland' en eisten het vertrek van de Nederlandse troepen uit hun land. Balkenende ergert zich omdat de Nederlandse missie juist bij wil dragen aan vrede en veiligheid.

Telegraaf,
di 11 mrt 2008, 22:11


sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 11/03/2008 | 01:15 uur
Citaat van: max op 10/03/2008 | 22:59 uurIk ben er overigens van overtuigd dat menigeen Afghaan niet eens weet waar Nederland ligt.

1. Ik ben er overigens van overtuigd dat "menigeen Nederlander" Afghanistan op de wereldkaart niet kan aanwijzen.
2. Ik ben er overigens van overtuigd dat "menigeen forumlid" de vorige drie profielnamen van onze "nieuwe" forumlid "Max" zo opdreunt.....

JIJ (U) weet IP adressen...

Mourning

Citaat van: Kapitein Rob op 11/03/2008 | 01:15 uur
1. Ik ben er overigens van overtuigd dat "menigeen Nederlander" Afghanistan op de wereldkaart niet kan aanwijzen.
2. Ik ben er overigens van overtuigd dat "menigeen forumlid" de vorige drie profielnamen van onze "nieuwe" forumlid "Max" zo opdreunt.....

Wat een geloof in onze online community! I, sir, salute you  :police: ;D ;D ;D

;)

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

KapiteinRob

Citaat van: max op 10/03/2008 | 22:59 uurIk ben er overigens van overtuigd dat menigeen Afghaan niet eens weet waar Nederland ligt.

1. Ik ben er overigens van overtuigd dat "menigeen Nederlander" Afghanistan op de wereldkaart niet kan aanwijzen.
2. Ik ben er overigens van overtuigd dat "menigeen forumlid" de vorige drie profielnamen van onze "nieuwe" forumlid "Max" zo opdreunt.....

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Citaat van: max op 10/03/2008 | 22:59 uurIk ben er overigens van overtuigd dat menigeen Afghaan niet eens weet waar Nederland ligt.

Duh! Gedurfde overtuiging hoor  ::)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Lex

'Afghaan interesseert betogingen weinig'

KABUL - Terwijl in grote Afghaanse steden enkele duizenden mensen hebben gedemonstreerd tegen de film van Geert Wilders en Deense Mohammed-cartoons, merkt de Nederlandse hulpverlener J. Keuning in zijn omgeving in het doorgaans rustige noorden van Afghanistan niets van onrust. ,,Ik heb nog goede hoop dat dit na verloop van tijd weer wegebt."
Nog niemand in de omgeving van de Nederlandse ontwikkelingswerker is uit eigen beweging begonnen over film of cartoons, laat Keuning vanuit Afghanistan weten. ,,Ik heb niet het idee dat de 'gewone' man op straat erg veel interesse heeft voor demonstraties en luidruchtige protesten."
De situatie kan echter van plaats tot plaats verschillen. Zo stelde het gezin, dat al ruim vijf jaar in Afghanistan woont, vorige week een terugreis uit de hoofdstad Kabul uit omdat er informatie was over mogelijke onrust langs de route en een demonstratie op de universiteit van Kabul. ,,We hebben eerdere negatieve ervaringen gehad met uit de hand gelopen demonstraties en waren eerlijk gezegd behoorlijk bezorgd over onze reis als gezin." Uiteindelijk verbood de politie de protestmanifestatie en bleef het langs de route rustig zodat de familie zonder problemen thuis kwam.
Keuning snapt dat het verbranden van Nederlandse vlaggen schokkend overkomt. ,,Maar de realiteit is subtieler dan de media doen geloven." De eerste vlagverbrandingen vonden plaats in het noordelijke Mazar-e-Sharif en trokken in Nederland veel aandacht. De organisatoren ontbonden de demonstratie evenwel zelf voor het agressief werd. ,,Een indicatie dat men zelf verantwoordelijkheid neemt," stelt Keuning.
De Nederlander had ,,het extra stukje onrust en onzekerheid in ons leven" liever niet gehad, maar weet ook dat dit een realiteit is in een land waar buitenlanders altijd al extra alert moeten zijn. Keuning, in dienst van een Britse hulporganisatie, gaat dan ook gewoon door met zijn werk in afgelegen dorpen in het woestijnachtige noorden van Afghanistan. Voorzichtigheid bij reizen, het vermijden van demonstraties en het goed in de gaten houden van informatie is voorlopig het devies.
Wel vermijdt Keuning voorlopig in gesprekken met lokale collega's het onderwerp om te voorkomen dat het 'een issue' wordt . ,,Aan de andere kant denk ik dat onze staf ons goed genoeg kent om te weten dat wij niet hun vijanden zijn, ook al komen we uit het land waar die film geproduceerd is."

Telegraaf,
ma 10 mrt 2008, 22:14

max

STEL dat dit zo zou zijn, wat dan? Dan staan heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel hoge heren behoorlijk voor (vul maar in)  :o

sgt Rob


max

8 pagina's vol paniek! Heeft iemand de film al gezien? NEE! Dat is juist het "leuke" en door het NHD zeer goed met een prent neergezet. Heel veel paniek, oorlog en aanslagen maar niemand, niemand, die weet waar de film over gaat, wat er te zien zal zijn.

Nederland, en de rest van de wereld, mensen waar je toch iets van verstand van mag verwachten, roepen allemaal dat het niet kan, dat er aanslagen zullen komen etc. maar niemand weet WAT er in de film te zien is. Ik ben er overigens van overtuigd dat menigeen Afghaan niet eens weet waar Nederland ligt.


Enforcer

Het is daar allemaal wat rechtser. Die durven daar wel te vertellen waar het op staat.

"de regering oefent druk uit om het niet te doen, een schandaal in het liberale Nederland," Waarom moeten we dit uit een buitenlandse krant vernemen, terwijl het hier zo niet in de media naar voren komt?! Blijkbaar heeft de Taliban hier ook wat medestanders om tegen GW te vechten........... :o

Lex

Citaat van: anp op 10/03/2008 | 21:23 uur
Het dagblad El Tiempo meldde maandag dat Nederland in opperste staat van paraatheid tegen het terrorisme is gebracht vanwege Wilders' anti-Koranfilm Fitna.
,,En niet alleen Nederland, ook de NAVO en delegaties van de Europese Commissie in de hele wereld'', aldus El Tiempo. ,,De film maakt de veiligheidsdiensten aan het trillen.''
Wat weet El Tiempo meer dan wij?  ::)