Waar zijn de manieren gebleven??

Gestart door -Peter-, 04/10/2003 | 20:12 uur

D819

Citaat van: calimero op 21/11/2003 | 18:47 uur
ja dat merk ik helaas ook te vaak... :-\

Ik zei toch al..
Dat zeiden de ouderen ook al, toen ik als knurft van 16 de muziek wat harder zette. Ze hoorden het..
De Beatles en de Stones.

Ondertussen ook ouden van dagen ...  ;D

D819

#11
Citaat van: Dennis op 21/11/2003 | 17:46 uur
niet alleen jongeren zijn zo. Het valt me vaak op dat jongeren vaak over 1 kam worden geschoren. Voorbeeld: Als ik in de supermarkt een oud vrouwtje voorlaat wijkt ze hard achter uit en stottert...ehh..eeh..ga..ga jij maar voor jongeman... :-\ Ik bedoel niet elke jongen is geweldadig en crimineel. Er is 1 groepje die et verpest voor de rest maar veel ouderen hebben meteen de opmerking: De jeugd van tegenwoordig....

Ik denk dat het echt wel meevalt.
Ik ben zelf vader, en mijn koters zijn ondertussen volwassen, maar ik denk er erg positief over.
Toch geven ze zelf aan, dat de jeugd van nu ook soms erg fout bezig is.
Dat is van alle tijden. Juist als vader met een achtergrond als marineman, die zelfs voor de duivel zijn ouwe moer niet bang is, zet ze aan het denken als ik duidelijk aangeef dat ik iets absoluut niet zie zitten.
Gezellig even naar de film in de stad.. Laat maar!
Voor mij hoeft het niet!

Ik heb ook gezien, dat er regionale verschillen zijn.
In Den Haag, maak je het in de tram mee, dat een oud mannetje een joch van 16 gewoon op de schouder tikt, en het niet Nederlandse joch staat op.
Toezicht van allochtone conducteurs helpt dus wel degelijk.  ;)

Soms is het gewoon een kwestie van "body language".
Als Brabander ga ik nooit of te nimmer voor wie dan ook uit de weg, dus ik heb ook nooit ruzie.
Het is wel een manier van leven en denken.

P.S. Maar op Stratumseind in Eindhoven kom ik nooit.
Daar zijn ze te gemoedelijk.
Volgens Theo Maassen.  ;D

calimero

ja dat merk ik helaas ook te vaak... :-\
Impossible only takes some minutes longer.

DvdW

niet alleen jongeren zijn zo. Het valt me vaak op dat jongeren vaak over 1 kam worden geschoren. Voorbeeld: Als ik in de supermarkt een oud vrouwtje voorlaat wijkt ze hard achter uit en stottert...ehh..eeh..ga..ga jij maar voor jongeman... :-\ Ik bedoel niet elke jongen is geweldadig en crimineel. Er is 1 groepje die et verpest voor de rest maar veel ouderen hebben meteen de opmerking: De jeugd van tegenwoordig....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

D819

Het is normaal dat jongeren zelf hun eigen identiteit willen bepalen.
Mijn ouders waren in mijn ogen veel te conservatief. Alles lag van tevoren vast. De mentaliteit in de jaren 60.
Ons werd het predicaat "links" opgeplakt, omdat we in beweging kwamen om problemen op te lossen.
De economie zwengelde aan, er werd fors gebouwd. En er werd hard gewerkt. Uiteindelijk kwam de nieuwe generatie, die alles op een presenteerblaadje kreeg.
De economische voorspoed deed het begrip solidariteit ook al snel vervagen, en men waande zich een hele peer met zijn IT opleiding.
Een vakbond hebben we niet nodig, want we hadden een ferme auto van de zaak onder de kont, en wie maakt ons iets ?
Een groot probleem is, dat de studie van veel jongeren behoorlijke hiaten vertoont. Filosofie ? Geschiedenis ? Talen ? Wat is dat ?
Lezen kost ook veel te veel tijd. Discussiëren doen we ook in one liners.. De Vejonica genejatie...
Je bent jong, en je wilt wat.

Maar het meest frappante is, dat men zichtbaar conformistisch is.
Wat de regering ook beslist, men praat het goed.
Bang om zijn eigen positie in de toekomst in gevaar te brengen.

Daarom is het wel eens handig als zo'n ouwe gek van een oudgediende een grote bek opzet, in de hoop dat één of andere defensie hotemetoot het leest..
We zullen nooit weten, of het echt effect heeft gehad...

Jørgen

Citaat van: Renard op 04/10/2003 | 20:45 uur
Men kwaakt er vrolijk op los, gooit de goede raad van veteranen en oudgedienden langs zich neer, heeft totaal geen respect voor de ervaring van ouderen, en daarom belanden ze ook in een soort vacuum, waardoor ze zichzelf op een forum onmogelijk maken.

Ik ben het wel met je eens hoor. Maar dit gedrag is wel kenmerkend voor de jeugd van alle tijden volgens mij.

Wel is het zo dat de maatschappij in zijn geheel aan het verharden is.  Maar dat is volgens mij niet alleen de schuld van de jeugd!

D819

Ha Mourning ;)

Soms is bluf ook een strijdmethode ;)
Dat doet de regering Balkenende ook ...
Ik heb dat geparodieerd, door ze als ontzettende dilletanten voor aap te zetten ;)
Jaap de Hoop Scheffer, die niet eens een bord soep kan eten zonder te morsen.
JP Balkenende als het slimste jongetje van de klas, zonder sociale vaardigheden.

Ik glij dan als vanzelf in de rol van Rijk de Gooyer ;)

Lieve Ine, beste ouders..
Men draagt ons hiero, op de schouders..
Waarom we hier zijn, dat weet niemand,
dat lazen we gist'ren toch echt wel in het dagblad.






Mourning

Kan me voorstellen dat je daar sarcastisch van kan worden Reinaert, maar toch vind ik dat je zolang iemand respect voor jouw toont dat wederzijds behoort te zijn. Het werkt denk ik naar beide kanten toe en leeftijd zou daar eigenlijk geen rol in mogen spelen.

Bij een groot aantal mensen zal het inderdaad luiheid zijn, ik ontken niet dat ik soms ook het nodige griswerk uit mijn geheugen gebruik zonder direct een bronvermelding toe te voegen (alhoewel ik er dan wel vrijwel altijd bij vermeld dat ik niet helemaal zeker ben of dat ik in mijn geheugen graaf), maar je moet er ook rekening meehouden dat niet iedereen zoveel tijd heeft gestoken in bepaalde onderwerpen, dan moet je vind ik toch die persoon zonder kleinerend te worden proberen dat uit te leggen wat jij aangeeft te weten, bij meningen wordt het uiteraard nog gevoeliger.

Ik kan bijv. wel beginnen over de in het defensiebeleid vastgelegde gevolgen van de STC-discussie beginnen, maar geen "normaal" mens die mij zal snappen. En dat heeft in dat geval niet met luiheid maar met een zeer specifiek gedetailleerd onderwerp te maken. Dus op dat punt ben ik het niet met je eens, MAAR bij meer algemene onderwerpen zoals "moeten we troepen sturen naar ... (vul in)" mag enige algemene kennis worden verondersteld als je reageert. Heb je die niet geef dat dan aan, maar preek dan ook niet de absolute waarheid. Anyway, ik ben zelf ook weer aan het preken en als ik ergens een hekel aan heb  ;), dus kap ik het hier af. Ben het echter wel voor een groot deel met je eens en snap wat je bedoelt ... for what it is worth.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

D819

#4
Tja, ik sta natuurlijk ook wel te kijken van het feit, dat er bepaalde leden zijn, die een bepaalde hobby hebben, en je dan als oude defensie knar belachelijk maken omdat ze niet begrijpen waar het over gaat.

Ik heb gemerkt, dat de jeugd enorm onderling verschilt, maar soms gewoon niks wil weten van ook maar de basis van enigzins wetenschappelijk onderzoek.

Ik zie die tendens op meerdere fora.

Men kwaakt er vrolijk op los, gooit de goede raad van veteranen en oudgedienden langs zich neer, heeft totaal geen respect voor de ervaring van ouderen, en daarom belanden ze ook in een soort vacuum, waardoor ze zichzelf op een forum onmogelijk maken.

www.baksgewijs.nl  Bestaat nu al bijna 5 jaar, en we zijn in de loop van de tijd steeds serieuzer bezig met zaken die de Marine aan gaan.
Soms komen we dan ook bepaalde zaken tegen, die ook voor de rest van defensie van belang kunnen zijn.
Tot dusver heeft nog bijna niemand die link goed begrepen.

Als je al zo lang op internet bezig bent, kan ik mar één conclusie trekken.
Veel Nederlanders, ook op dit forum, zijn ontzettend lui!
Je moet ze letterlijk alles met de paplepel ingeven!

Daarom ben ik af en toe wel eens wat sarcastisch.
En dat spijt me helemaal niks!

-Peter-

Oke, qua leeftijd is niet iedereen volwassen, maar ook van die personen verwachten wij wel dat ze natuurlijk geinteresseerd zijn in defensie, en dus serieus aanwezig zijn  ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

DvdW

kleine opmerking(Wil niet lullig doen) Maar niet iedereenhier is volwassen... ::)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

-Peter-

De afgelopen weken beginnen er wederom steeds meer mensen berichten te plaatsen die niet op dit forum thuishoren!! Hier worden wij als beheerders natuurlijk niet vrolijk van!  >:(
Ook zijn er een aantal mensen die, wanneer zij een reactie plaatsen, niet serieus kunnen antwoorden. Mijn persoonlijke mening is dat je dan gewoon niet moet antwoorden!
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, zeg dan gewoon niets, of klets onzinnig verder in het grote onzin-topic. Daar is deze voor bedoelt.

Ook proberen er de laatste dagen een aantal mensen een beetje onrust te stoken op dit forum. DIt kan natuurlijk al helemaal niet door de beugel. Mocht dit soort dingen aan gaan houden, dan zullen de betreffende personen voor bepaalde tijd geblokkeerd worden, zodat zij geen gebruik meer kunnen maken van dit forum. Hier zal door de beheerders geen melding aan de persoon in kwestie worden gemaakt...

We zijn allemaal volwasse mensen, en ik verwacht dan ook dat wij ons hiernaar kunnen gedragen. Mocht dit toch niet het geval blijken, dan zijn wij (helaas) genoodzaakt in te grijpen...

En dat wou ik even kwijt

M.v.g.
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...