NL krijgsmacht in het Caribisch gebied

Gestart door KapiteinRob, 06/06/2007 | 10:05 uur

cw2cu

Citaat van: Kapitein Rob op 24/08/2009 | 00:04 uur
Citaat van: A.J. op 23/08/2009 | 23:21 uur
Het is geen uitzending of oefening, het is een detachering.

Men spreekt vandaag de dag niet meer over detacheringen (tijdelijke plaatsingen), maar over primaire en secundaire plaatsingen. De KL-compagnie gaat gewoon naar de west, er worden geen andere functies vervuld. Dus gewoon de primaire plaatsing.

Het bevreemdt me ten zeerste dat de KL-collega´s de buitenlandtoelage ontvangen. Aangezien de hele eenheid naar het buitenland gaat, kun je het wat mij betreft gelijktrekken met de mariniers naar Noorwegen en, wellicht interessant in deze context, het stationsschip. Het stationsschip is daarheen als eenheid (let op, hetzelfde principe) uitgezonden en men krijgt daar vaartoelage. Dus onze KL-collega´s moeten vooral maar eens de vraag gaan stellen waarom de vlootcollega´s op Hr.Ms. Amsterdam geen buitenlandtoelage krijgen, maar wel vaartoelage...... Ik proef rechtsongelijkheid!

Het is bij meerdere vakbonden aangekaart en bij hogerop (brigade-generaal als ik het goed heb) en geen verandering.
Echt veel meer opties hebben we niet.

De stip

Zie mijn reactie op het citaat van Lex, het lijkt me inderdaad op een verhaal met de hoed en de rand waarbij een bepaalde partij de grote onschuld speelt en de andere partij door de bomen het bos niet meer ziet.


KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 23/08/2009 | 23:21 uur
Het is geen uitzending of oefening, het is een detachering.

Men spreekt vandaag de dag niet meer over detacheringen (tijdelijke plaatsingen), maar over primaire en secundaire plaatsingen. De KL-compagnie gaat gewoon naar de west, er worden geen andere functies vervuld. Dus gewoon de primaire plaatsing.

Het bevreemdt me ten zeerste dat de KL-collega´s de buitenlandtoelage ontvangen. Aangezien de hele eenheid naar het buitenland gaat, kun je het wat mij betreft gelijktrekken met de mariniers naar Noorwegen en, wellicht interessant in deze context, het stationsschip. Het stationsschip is daarheen als eenheid (let op, hetzelfde principe) uitgezonden en men krijgt daar vaartoelage. Dus onze KL-collega´s moeten vooral maar eens de vraag gaan stellen waarom de vlootcollega´s op Hr.Ms. Amsterdam geen buitenlandtoelage krijgen, maar wel vaartoelage...... Ik proef rechtsongelijkheid!

A.J.

Citaat van: De stip op 23/08/2009 | 23:35 uur
Inderdaad. En met name de benoeming, ter compensatie van een bepaalde (extra) belasting van het personeel, van het onderwerp was altijd het startpunt van de discussie. Er was eens een "vaartoelage" en daarnaast bestond ook nog eens de "oefentoelage" ........ :laugh:

:laugh:

De stip

Citaat van: A.J. op 23/08/2009 | 23:28 uur
Citaat van: De stip op 23/08/2009 | 23:21 uur
Een antwoord waarop met name de voormalige (vloot) collega's volmondig JA zullen antwoorden....

Vandaar ook de "vaartoelage"  ;)

Inderdaad. En met name de benoeming, ter compensatie van een bepaalde (extra) belasting van het personeel, van het onderwerp was altijd het startpunt van de discussie. Er was eens een "vaartoelage" en daarnaast bestond ook nog eens de "oefentoelage" ........ :laugh:

Elzenga

Citaat van: A.J. op 23/08/2009 | 23:24 uur
Citaat van: Elzenga op 23/08/2009 | 22:55 uur
snip...

Start maar een nieuw topic op, want die plannen van jou daar ga ik wat vinden >:(
Ok ;)... zal even overleggen met beheerders of dit een nieuw topic of een blog wordt..

ps..het verhaal is verder nog niet helemaal compleet..want zoals ik eerder stelde betekenen het wegvallen van bepaalde toelages of tegemoetkomingen wel dat de basis-salarissen structureel omhoog gaan. Het doel is namelijk niet om (verder) te bezuinigen. Maar een meer evenwichtige opzet.

A.J.

Citaat van: De stip op 23/08/2009 | 23:21 uur
Een antwoord waarop met name de voormalige (vloot) collega's volmondig JA zullen antwoorden....

Vandaar ook de "vaartoelage"  ;)

A.J.

#166
Citaat van: Elzenga op 23/08/2009 | 22:55 uur
snip...

Start maar een nieuw topic op, want die plannen van jou daar ga ik wat vinden >:(

De stip

Citaat van: Elzenga op 23/08/2009 | 23:17 uur
Of zijn oefeningen van 4 maanden normaal?  

Een antwoord waarop met name de voormalige (vloot) collega's volmondig JA zullen antwoorden....

A.J.

Citaat van: Lex op 23/08/2009 | 18:29 uur
Zolang de formele regelgeving over de "uitzending" van de KL naar Carib (op het DF) niet bekend is, is er sprake van speculatie, zeker op het gebied van pecunia, een zeer belangrijk gegeven voor hen die hier direct bij betrokken zijn.
Het is dus van belang, om alles wat betrekking heeft op de "uitzending/oefening" boven water te krijgen, opdat er een nadere beschouwing/discussie kan plaatsvinden.

Het is geen uitzending of oefening, het is een detachering.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 23/08/2009 | 23:07 uur
De alegemene discussie over het al dan niet betalen voor huisvesting en/of voeding bij defensie hoort (verder) niet in dit topic thuis.

Rob
Forumbeheerder

Mee eens...ik zag echter even geen andere optie gezien de laatste reacties.....zie jij die wel dan gaarne correctie toepassen aub.

Elzenga

Wat mij betreft geen Buitenlandtoelage binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
Het toekennen van een oefentoelage lijkt me ook niet echt op zijn plaats en gepast. Of zijn oefeningen van 4 maanden normaal?
Een uitzendtoelage zou gezien de tijdsduur beter passen, maar strookt wat mij betreft weer niet met het feit dat de stationering binnen het Koninkrijk der Nederlanden plaats vindt. Hier lijkt een tegenstrijdigheid te zitten..toch?

Dit versterkt mij, samen met de kritiek die ik in een ander topic las over de toelagen, in het gevoel, dat er een heel ander systeem zou moeten komen. Ik vond het woord "afkopen"/"afkoopbedrag" dat ik bij het verhaal over de uitzendtoelage las al niet zo prettig overkomen... als dat hij voor iedereen gelijk is en niet gerelateerd aan je salaris.  

De stip

Citaat van: Lex op 23/08/2009 | 18:29 uur
Zolang de formele regelgeving over de "uitzending" van de KL naar Carib (op het DF) niet bekend is, is er sprake van speculatie, zeker op het gebied van pecunia, een zeer belangrijk gegeven voor hen die hier direct bij betrokken zijn.
Het is dus van belang, om alles wat betrekking heeft op de "uitzending/oefening" boven water te krijgen, opdat er een nadere beschouwing/discussie kan plaatsvinden.

Ben het met je eens dat "zonder onderbouwing" de discussie niet helemaal zuiver is. Aan de andere kant lijkt het me onwaarschijnlijk , maar ook weer niet ondenkbaar, dat de "formele regelgeving" niet bestaat. De KL militairen worden wellicht met  een aantal lokale regeltjes geconfronteerd die vanzelfsprekend zijn vanuit de (voormalige) KM visie. Dat wil nog niet zeggen dat de hogere regelgeving daarmee wordt gevolgd of op de juiste wijze geïnterpreteerd.

KapiteinRob

De alegemene discussie over het al dan niet betalen voor huisvesting en/of voeding bij defensie hoort (verder) niet in dit topic thuis.

Rob
Forumbeheerder

Elzenga

Citaat van: cabez op 23/08/2009 | 22:42 uur
Dubbele voorraden waren er zowiezo al .Garage MSKSAVen MBPAR bestelden onafhankelijk van elkaar in NL
De MB's voor MBPAR komen eraan,maar er rijden nog steeds Laro's rond.
Op Aruba rijden er laro's en twee Mb's.
Laro's als het aan mij zou liggen er gewoon uit. Die aparte voertuigen heb ik nooit begrepen. Past niet meer binnen de beperkte omvang van onze Krijgsmacht vind ik. Standaardisatie over de hele linie.