vragen mb.t. functie SOLDAAT CAVALERIE VERKENNING BESTUURDER

Gestart door MisterT, 06/06/2017 | 15:48 uur

MisterT

Hoi zander!

alle informatie is welkom al is de informatie dan wat gedateerd :p
bedankt voor de info!

groetjes !

ps: wie meer info heeft is ook welkom :D

Zander

ik wil je best antwoord geven echter mijn kennis/ervaring betreffende de cavalerie verkenning is van 2009.

Een Fennek chauffeur is in eerste aanleg verkenner en daarnaast chauf.
Dus op oefening ben jij als bestuurder Fennek verantwoordelijk voor de inzetbaarheid van het voertuig naast het uitvoeren van eventuele opdrachten tevoet.

In 2009 werden ook chauffeurs in cluster 4 gekeurd.

Bij de club waar ik zat werd iedereen tevens geïnstrueerd voor oa .50, minimi, panzerfaust en andere middelen.

Na je startfunctie kun je op vervolg functies opteren binnen en buiten je eenheid.

Iedere militair volgt de AMO en daarna je functie gerichte opleiding.
People are sheep

MisterT

is er echt niemand hier die mij ook maar iets aan informatie kan verschaffen?  :big-smile:

MisterT

Goedendag,

Na al een tijdje af en toe te rondneuzen op dit forum toch ook maar een account aangemaakt.

Nu heb ik een aantal vragen m.b.t. de volgende functie: soldaat cavalerie verkenning bestuurder.

- Op welk cluster wordt je nu daadwerkelijk getest tijdens de keuring? cluster 3 of 4 hoor ik van diverse kanten maar nergens krijg ik echt een duidelijk antwoord.

- Wanneer je naar deze specifieke functie solliciteert, moet je er dan vanuit gaan dat je daadwerkelijk alleen chauffeur bent en deze taken uitvoert? Even met andere woorden simpel gezegd: een fennek besturen en het onderhoud e.d. hieraan doen.
Wat ik mij hiermee afvraag is of je op oefening tot die rol beperkt blijft? of leer je ook de andere functies (boordschutter even als voorbeeld genomen nu) Is het dan ook mogelijk om na je startfunctie een andere functie te bekleden daarmee gezegd hebbende?

Over de specifieke functie van bestuurder is niet erg duidelijk informatie te vinden, dus als iemand ook maar iets meer aan informatie heeft dan de standaard defensie website informatie, graag  ;D Het spreekt voor zich dat ik alle topics hier al doorgenomen heb!

Als laatste vraag zodat ik het zeker weten goed heb. Je volgt geen AMO meer maar de MFO,ook als cavalerie verkenning. Deze MFO duurt? 17 of 24 weken? dit verschilt ook hoor en lees ik van diverse kanten. Na de MFO volg je je functiegerichte opleiding?

Dit zijn veel vragen maar als er iemand is die mij meer informatie of duidelijkheid kan verschaffen zou ik dat ontzettend waarderen :D

Groetjes misterT !