Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

DvdW

Citaat van: Micheltje op 04/11/2015 | 13:56 uur
De Nederlandse politiek denkt alleen maar aan zichzelf
Ze vullen hun zaken zorgen dat het economisch gezien het land redelijk draait en zijn weg.
En aangezien we in een democratie leven is de politiek dus blijkbaar een afspiegeling van het Nederlandse volk...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Micheltje

De Nederlandse politiek denkt alleen maar aan zichzelf
Ze vullen hun zaken zorgen dat het economisch gezien het land redelijk draait en zijn weg.

DvdW

Citaat van: Zander op 04/11/2015 | 10:21 uur
Ik zie het nog wel gebeuren dat er geen nieuwe subs komen.
Geloof me, ik hoop van harte dat het anders zal zijn, maar ik ben als het op financiële middelen voor de krijgsmacht aan komt ernstig pessimistisch geworden door de jaren.
Men kan nu heel erg doen als of ze er moeten komen maar zodra de rekening in beeld komt trekt men de keutel waarschijnlijk gewoon in ten behoeven van alle economische tegenvallers(dankzij de vloedgolf aan economische vluchtelingen)
Flauwekul, ook zonder de "tsunami" aan "economische" vluchtelingen (let op de aanhalingstekens....) gaat het bergafwaarts met de Defensie begroting, of ben je de afgelopen veertig jaar vergeten wellicht? Om nu de schuld op een ander af te schuiven is laf en is kenmerkend voor het probleem waarmee NL kampt, chronische lafheid, constant verschuilen achter de ander.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zander

Ik zie het nog wel gebeuren dat er geen nieuwe subs komen.
Geloof me, ik hoop van harte dat het anders zal zijn, maar ik ben als het op financiële middelen voor de krijgsmacht aan komt ernstig pessimistisch geworden door de jaren.
Men kan nu heel erg doen als of ze er moeten komen maar zodra de rekening in beeld komt trekt men de keutel waarschijnlijk gewoon in ten behoeven van alle economische tegenvallers(dankzij de vloedgolf aan economische vluchtelingen)
People are sheep

dudge

Als er van deze nieuwe subs 12 komen kan NL er misschien 4 nemen, maar zelfstandig zal het waarschijnlijk niet meer dan 3 worden, of zelfs helemaal niets.

Mourning

Citaat van: DvdW op 04/11/2015 | 09:13 uur
Onzin, als Den Haag de poeplap trekt is alles binnen een paar jaar weer op orde, maar men wil niet. Hoe moeilijk is?

Daarbij zal '' Europese samenwerking'' ook weer gebruikt worden om verder door te kunnen bezuinigen.... je hoeft alleen maar naar het aanstaande MRTT-project te kijken wat dat betreft...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

DvdW

Citaat van: Thomasen op 04/11/2015 | 09:06 uur
Daarom moeten we ook niet eigenwijs zijn, en Europees gaan samenwerken.. De problemen zijn te groot, en wij zijn te klein.
Onzin, als Den Haag de poeplap trekt is alles binnen een paar jaar weer op orde, maar men wil niet. Hoe moeilijk is?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

dudge

Daarom moeten we ook niet eigenwijs zijn, en Europees gaan samenwerken.. De problemen zijn te groot, en wij zijn te klein.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 04/11/2015 | 08:37 uur
Dus je veronderstelt nu dat ik niet alle (officiële)  publicaties heb gelezen? Boute stelling. En daarnaast, ook in dit geval: Papier is geduldig.... Ik geloof er geen letter van wat 'men' in (officiële) publicaties schrijft. Hartstikke leuk, maar 99 vd 100 keer klopt er geen ruk van. En er zijn genoeg ervaringen uit het verleden om dat te onderschrijven. Tegen beter weten in toch valse hoop creëren is als bij een begrafenis nog proberen te reanimeren. Nobel streven maar de uitkomst staat al bij voorbaat vast. Daarnaast is het behoorlijk gênant aan het worden.... Gewoon de oogies openhouden en alle hoop laten varen. NL is en zal niet militair sterk en zelfstandig worden. Men wil het niet en durft het niet. Al dat gemekker over 'kentering' en 'omslagpunt' ten vergeefs, als puntje bij paaltje komt gaat van elke extra euro ten minste 92% niet naar Defensie.... En ook de bevolking zal het echt aan de neus roesten als het over Defensie gaat. Even Defensieforum.nl afsluiten en buiten rondkijken kan verfrissend (en schokkend) werken........

Het is zeker gênant aan het worden....

We gaan zien waar het schip (in algemene zin) op de rotsen zal varen want los van het Walrus dossier, zijn er defensie breed nog een "paar' wens trajecten die dringend aandacht behoeven.

Veel te schaven is er niet meer en door de boeggolf aan investeringen tot 2030 zijn er slechts een beperkt aantal keuzes:

1. men investeert in levensvatbaarheid
2. men laat het uit faseren en dood bloeden.

De onderlinge competitie (tussen de KMD's) om te overleven zorgt in Den Haag voor een prachtige verdeel en heers cultuur welke de krijgsmacht niet ten goede komt...  Dijsselbloem en aanhang spint hier garen bij en lijkt het niet te deren dat de krijgsmacht op het punt staat te imploderen.

DvdW

#1322
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/11/2015 | 07:57 uur
Als  je alle (officiële)  publicaties had gelezen, dan zou dat ook het geval zijn geweest.... Zoals in NL inmiddels helaas gebruikelijk, is er weer eens geze*k om geld of beter gezegd over een gebrek hieraan, met dank aan Haagsche prutsers.
Dus je veronderstelt nu dat ik niet alle (officiële)  publicaties heb gelezen? Boute stelling. En daarnaast, ook in dit geval: Papier is geduldig.... Ik geloof er geen letter van wat 'men' in (officiële) publicaties schrijft. Hartstikke leuk, maar 99 vd 100 keer klopt er geen ruk van. En er zijn genoeg ervaringen uit het verleden om dat te onderschrijven. Tegen beter weten in toch valse hoop creëren is als bij een begrafenis nog proberen te reanimeren. Nobel streven maar de uitkomst staat al bij voorbaat vast. Daarnaast is het behoorlijk gênant aan het worden.... Gewoon de oogies openhouden en alle hoop laten varen. NL is en zal niet militair sterk en zelfstandig worden. Men wil het niet en durft het niet. Al dat gemekker over 'kentering' en 'omslagpunt' ten vergeefs, als puntje bij paaltje komt gaat van elke extra euro ten minste 92% niet naar Defensie.... En ook de bevolking zal het echt aan de neus roesten als het over Defensie gaat. Even Defensieforum.nl afsluiten en buiten rondkijken kan verfrissend (en schokkend) werken........
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1321
Citaat van: DvdW op 04/11/2015 | 07:21 uur
NL doet dat juist niet en schuift dit (volgens sommigen hier) "hamerstuk" een x aantal jaren door....

Als  je alle (officiële)  publicaties had gelezen, dan zou dat ook het geval zijn geweest.... Zoals in NL inmiddels helaas gebruikelijk, is er weer eens geze*k om geld of beter gezegd over een gebrek hieraan, met dank aan Haagsche prutsers.

Nog steeds is er een grote Kamermeerderheid voor.... tot de zin pecunia voor defensie, dan laat Den Haag het op alle dossiers graag afweten, dus ja ook dit zal wellicht een periode worden doorgeschoven.


DvdW

Citaat van: Micheltje op 03/11/2015 | 23:19 uur
Interesante rapportage.
Zou hier in NL ook vaart achter gezet moeten worden

http://marineschepen.nl/nieuws/Spanning-stijgt-rond-nieuwe-Australische-onderzeeboten-031115.html
NL doet dat juist niet en schuift dit (volgens sommigen hier) "hamerstuk" een x aantal jaren door....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Micheltje


Reinier


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Zij ontwerpt de nieuwe onderzeeboten

Door: Jaime Karremann
Bericht geplaatst: 02-10-2015

Een exclusief interview met de ontwerper -bij Defensie- van de nieuwe Nederlandse onderzeeboten, Wendy van den Broek-de Bruin. Als in 2025 de huidige Walrusklasse wordt vervangen, gebeurt dat door boten waarvan het ontwerp in handen lag van deze jonge ingenieur. Een gesprek over haar huidige werk, verantwoordelijkheid, eerdere onderzeebootontwerpers en hoe het is om als vrouw aan een onderzeeboot te werken. 

http://marineschepen.nl/dossiers/interview-Wendy-van-den-Broek-nieuwe-onderzeeboten.html