Incorrect uniform

Gestart door Embraer, 10/11/2003 | 20:36 uur

MasterChief1971

Waar is die handenklap-emoticon als je hem nodig hebt... ?
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

A.J.

Als je nog 2 dagen gewacht had met deze kick had je op de kop af een 14 jaar oud topic omhoog geschopt.

Admiral Halsey

#16
Citaat van: kleine ellen op 12/11/2003 | 10:46 uur
Er zijn ook mensen die het Uniform gebruiken, zo ken ik er één. Hij liep zowat dag en nacht met deze kleren rond en zijn tas ging werkelijkwaar overal mee naar toe. Naar bioscoop, disco alles!! Hij wist alles van de commando's waar hij "bijzat"!! Had alle spullen en wist ook allemaal dingen die hij niet kon weten als hij er niet bij zat en hij ook niet mocht weten (codes ofzoiets). Later bleek hij niet eens een militair te zijn, maar beetje ziekjes in zijn hoofd. Ik vraag me af hoe hij aan al die spullen komt, want dat was echt niet normaal!!
Zijn Uniform zat altijd wel correct dat zal ik niet zeggen maar toch...

Citaat van: JoeMann op 12/11/2003 | 15:15 uur
Je kan voortaan aan heel veel dingen komen, zelfs politie uniformen  :o. Wel stom dat ze dat zo doen maar ze hebben er weinig controle over, als je de dienst verlaat dan zit je vaak nog met die plunjezak, en ja wat moet je er mee doen  ??? Dus zet je hem maar op internet te koop, en zo wordt dat een beetje verspreidt. Ik had al weer een hele tijd terug ook zo'n jonge gezien die steeds met zijn uniform op school kwam  ::). Hij zei dat ie ook commando was maar ik geloofde er niks van :P. Hij had geen baret bij, en een mouwembleem van een opgeheven onderdeel  :-\.

Citaat van: kleine ellen op 12/11/2003 | 18:43 uur
Het was ook een jongen die niet zo goed bij was, maar hij had wel een baret en alle toebehoren idd!!

Hij gebruikte zijn uniform ook als hij zwart reed in de trein. ik herrinner me nog dat we samen naar tilburg gingen vanuit breda, ik had ov maar hij werd gesnapt. Ging hij een zielig verhaal ophangen dat hij aangifte moest omdat zijn portomonnee gejat was, alleen omdat hij uniform aanhad vertrouwde ze hem en lieten hem zonder boete gaan!! Hij gebruikte zijn uniform voor allerlei excussensen, kortom vind het lomp dat men hele pakken inclusie toebehoren kan kopen in dumpzaken! SLECHTE ZAAK dus!!

Dit soort zaken zullen nu toch wel tot het verleden moeten horen nu juist onze defensie veel strenger is geworden als het om inleveren van gevechtstenues gaat en gevechtskleding daardoor niet meer zo gemakkelijk op Marktplaats en in dumpzaken terechtkomt. Zie topic "Defensie is nog strenger geworden als het om inleveren gevechts- en werkkleding" op http://www.defensieforum.nl/Forum/index.php?topic=28345.

kleine ellen

Citaat van: zzzzzmura op 12/11/2003 | 15:39 uur

Tja Negatieve aandacht is ook aandacht zullen we maar zeggen,ik denk dat alleen mensen met een heel laag zelfbeeld dit doen. Ze proberen op deze manier geacepteerd te worden door de maatschappij,maar op een gegeven moment vallen ze een keer door de mand. Je hebt mensen die zo vaak liegen(en geloof me ze zitten ook bij defensie) dat ze het nog zelf gaan geloven ook. Ze zijn gewoon ff te ver doorgeslagen in hun belevingswereld. En ja stoere pakkies en verhalen spreken nu eenmaal tot de verbeelding.

ook helemaal mee eens!!
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

kleine ellen

Het was ook een jongen die niet zo goed bij was, maar hij had wel een baret en alle toebehoren idd!!

Hij gebruikte zijn uniform ook als hij zwart reed in de trein. ik herrinner me nog dat we samen naar tilburg gingen vanuit breda, ik had ov maar hij werd gesnapt. Ging hij een zielig verhaal ophangen dat hij aangifte moest omdat zijn portomonnee gejat was, alleen omdat hij uniform aanhad vertrouwde ze hem en lieten hem zonder boete gaan!! Hij gebruikte zijn uniform voor allerlei excussensen, kortom vind het lomp dat men hele pakken inclusie toebehoren kan kopen in dumpzaken! SLECHTE ZAAK dus!!
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

zzzzzmura


Tja Negatieve aandacht is ook aandacht zullen we maar zeggen,ik denk dat alleen mensen met een heel laag zelfbeeld dit doen. Ze proberen op deze manier geacepteerd te worden door de maatschappij,maar op een gegeven moment vallen ze een keer door de mand. Je hebt mensen die zo vaak liegen(en geloof me ze zitten ook bij defensie) dat ze het nog zelf gaan geloven ook. Ze zijn gewoon ff te ver doorgeslagen in hun belevingswereld. En ja stoere pakkies en verhalen spreken nu eenmaal tot de verbeelding.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Embraer

Citaat van: Stravers op 12/11/2003 | 15:15 uur
Je kan voortaan aan heel veel dingen komen, zelfs politie uniformen  :o. Wel stom dat ze dat zo doen maar ze hebben er weinig controle over, als je de dienst verlaat dan zit je vaak nog met die plunjezak, en ja wat moet je er mee doen  ??? Dus zet je hem maar op internet te koop, en zo wordt dat een beetje verspreidt. Ik had al weer een hele tijd terug ook zo'n jonge gezien die steeds met zijn uniform op school kwam  ::). Hij zei dat ie ook commando was maar ik geloofde er niks van :P. Hij had geen baret bij, en een mouwembleem van een opgeheven onderdeel  :-\.

hahahaha dan ben je pas echt een loser als je wel het pakkie wilt dragen, zegt dat je commando bent, maar wel een of ander verlopen onderdeels embleem draagt.
Waarom doen mensen dit?
Whatever happens, Stick together. And on my signal, unleash hell !!!

JoeMann

Je kan voortaan aan heel veel dingen komen, zelfs politie uniformen  :o. Wel stom dat ze dat zo doen maar ze hebben er weinig controle over, als je de dienst verlaat dan zit je vaak nog met die plunjezak, en ja wat moet je er mee doen  ??? Dus zet je hem maar op internet te koop, en zo wordt dat een beetje verspreidt. Ik had al weer een hele tijd terug ook zo'n jonge gezien die steeds met zijn uniform op school kwam  ::). Hij zei dat ie ook commando was maar ik geloofde er niks van :P. Hij had geen baret bij, en een mouwembleem van een opgeheven onderdeel  :-\.

Embraer

Aan kleine ellen:

men kan een uniform compleet met andere toebehoren gewoon kopen bij dumpzaken, en speciale bergsport winkels. Zelfs geavanceerde GSP apparatuur kan men bestellen.

Die gast die je beschreef was dus een wannabee  >:(

Hier in Eindhoven liep jaren geleden ook wel eens een oude man rond, vaak op de hoogstraat.
Hij droeg zijn uniform dat hij had compleet met onderscheidingen van zijn Korea oorlogs periode.
Echter, deze man was geen wannabee.
Whatever happens, Stick together. And on my signal, unleash hell !!!

kleine ellen

#9
Er zijn ook mensen die het Uniform gebruiken, zo ken ik er één. Hij liep zowat dag en nacht met deze kleren rond en zijn tas ging werkelijkwaar overal mee naar toe. Naar bioscoop, disco alles!! Hij wist alles van de commando's waar hij "bijzat"!! Had alle spullen en wist ook allemaal dingen die hij niet kon weten als hij er niet bij zat en hij ook niet mocht weten (codes ofzoiets). Later bleek hij niet eens een militair te zijn, maar beetje ziekjes in zijn hoofd. Ik vraag me af hoe hij aan al die spullen komt, want dat was echt niet normaal!!
Zijn Uniform zat altijd wel correct dat zal ik niet zeggen maar toch...

Kortom sommige gebruiken het Uniform dus en maken het belachelijk voor de omgeving die deze persoon dus kennen, want iedereen gelooft (geloofde) hem dus!!
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

calimero

Inderdaad, dat is een schande voor het uniform! Roze haar vind k eigelijk ook niet kunnen boven een groen pak, net als lang haar, of je hande in je mouwen als je op wacht staat ed.  :-\

maar dan krijg je weer de zelfde dicussie als bij de amsterdamse politie, over piercings... wat ik trouwes wel terecht vind. Ik vind dat dat geen gezag of orde uitstraalt, als je er zelf ook "aso" bij loopt (ik wil nu trouwes niet zeggen dat mensen met een piercing aso zijn hoor)

je baret hoort binnen volges mij inderdaad af. maar je mag geen niet uniforum jas (of wat voor kleding stuk dan ook) in combinatie met je uniform dragen. En je kistjes moet je gewoon gepoetst hebben, ten eerste ziet het er niet uit, en ten tweede zijn ze dan teminste waterdicht, kraak vrij en gaan ze langer mee.

ik vind dat als je in een uniform loopt je er ook trots op moet zijn!
Mijn enige uniforum in mijn scouting uniform, maar die draag ik dan ook met trots, en onberispelijk!
Impossible only takes some minutes longer.

Embraer

Citaat van: zzzzzmura op 11/11/2003 | 09:48 uur

Het kan nog gekker hoor,zag gisteren twee matrozen,in uniform samen op een scooter voor een koffieshop om even wat geestveruimende middelen te halen. Nu heb ik niks tegen geestveruimende middelen,iedereen moet zelf weten hoe hij zijn vrije tijd doorbrengt,maar in uniform en in de baas zijn tijd ,schoenen niet gepoetst. Maar ja vroeger liep er nog wel eens wat MP rond maar ja dat zijn lang vevlogen tijden. ;)

Opbokken met die zooi. Die zijn het dragen van een uniform niet waard.
Whatever happens, Stick together. And on my signal, unleash hell !!!

calimero

Citaat van: Ton de Zwart op 10/11/2003 | 23:40 uurHet kan zijn dat er een een flauwte heeft gekregen toen hij in z'n achteruitkijkspiegel keek..... ;D

Hehe LOL  ;D
Impossible only takes some minutes longer.

zzzzzmura


Het kan nog gekker hoor,zag gisteren twee matrozen,in uniform samen op een scooter voor een koffieshop om even wat geestveruimende middelen te halen. Nu heb ik niks tegen geestveruimende middelen,iedereen moet zelf weten hoe hij zijn vrije tijd doorbrengt,maar in uniform en in de baas zijn tijd ,schoenen niet gepoetst. Maar ja vroeger liep er nog wel eens wat MP rond maar ja dat zijn lang vevlogen tijden. ;)
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Ton de Zwart

#4
Rein, weet je heel zeker dat de een niet bezig was de ander te re-animeren d.m.v. mond op mond beademing?  Het kan zijn dat er een een flauwte heeft gekregen toen hij in z'n achteruitkijkspiegel keek..... ;D

D819

O, dat is nog niks..
Ik moest even mijn raam open draaien, toen twee soldaten (mannelijk) elkaar in de auto voor mij, voor het verkeerslicht klef zaten te tongzoenen.

Sindsdien loop ik toch met het idee rond, om een eigen defensie op te gaan bouwen.

Venz

Ik weet niet hoe het bij de Landmacht gaat maar horen hoofddeksels binnen niet af? Kan me sterk vergissen hoor...

Verder ben ik het met je eens. Een beetje meer uniform discipline zou geen kwaad kunnen. Wij militairen staan er al zo goed op bij de burgers...  :'(

Het kan nog erger hoor. Meiskes met knalroze haar tijdens de Initiële Militaire Opleiding. Het hek over trappen doen ze niet, dit in het kader van het emancipatiebeleid wat wordt gehanteerd. Ook wel positieve discriminatie genoemd in de volksmond. Raar...

Embraer

vandaag bij de C1000 inkopen wezen doen, en ik zie daar 2 militairen lopen.
man en vrouw.
Hoe ze hun uniform te grabbel gooien is me nog steeds een raadsel, niks geen baret op hun kop, die vrouw een fleece jack over haar uniform.
Kan dit nu zomaar??
Ik vind het geen gezicht en als oud rode baret zakt mijn broek hiervan af.

Als ik ze als CC in deze supermarkt zou tegenkomen, had ik ze gevraagd om die baret weer op te zetten, en bij geen gehoor, rapport CC.

Dit vertegenwoordigd dan de huidige krijgsmacht, het is om te janken.
Whatever happens, Stick together. And on my signal, unleash hell !!!