Defensie legt jeu de boulesbaan aan in Bovensmilde

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 19/06/2012 | 18:08 uur

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 19/06/2012 | 20:40 uur
En ik ben dat dus niet met je eens. Ik denk dat op deze manier het winnen van "hearts and minds" het aflegt tegen "hebben ze niet wat belangrijkers, militairs te doen?". Ik sluit absoluut niet uit dat defensie met dit soort goodwillacties zichzelf in de PR-voet schiet. Je moet als defensie uitleggen waarom je er voor de Somalische kust voor zorgt dat de olie niet nog duurder wordt, de LED-TV betaalbaar blijft. Leg uit waarom landen tanks aanschaffen en waarom wij de onze zouden moeten behouden. Leg uit waarom we (volgens de KLu en dus defensie) die dure JSF nodig hebben en niet afkunnen met een goedkoper exemplaar. Had meteen een fregat achter dat Russische schip met heli's voor Syrie aangestuurd. Niet dat het wat mag doen, maar je laat zien dat we de middelen hebben voor dit soort activiteiten. Ik neem aan dat ik niet meer voorbeelden hoef te geven.

In die kontext denk ik dus dat bv. een jeu de boiulesbaantje aanleggen, een schooltje helpen verven en frequent de politie helpen met zaken die ze ook zelf kunnen (bos uitkammen e.d.) een verkeerd beeld scheppen en dus Samson en zijn rooie vrienden juist in de kaart spelen. Want geen taak voor defensie....

Laat ik het wel voledig eens zijn met jou. Mbt die jeu de boulesbaan: als ze inderdaad geen goed verkoop verhaal hebben, schiet men zichzelf flink in de voet.

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 19/06/2012 | 19:44 uur
Citaat van: Tanker op 19/06/2012 | 19:38 uur
Moeten we nu ook al "hearts and minds" gaan winnen in eigen land ?

Ja, dat moet, want het volk denkt dat er makkelijk bezuingd kan worden en als dat denken omgedraaid wordt, dan zullen ze in ieder geval geen Samson stemmen met z'n 1 miljard niet onderbouwde strafkorting.

En ik ben dat dus niet met je eens. Ik denk dat op deze manier het winnen van "hearts and minds" het aflegt tegen "hebben ze niet wat belangrijkers, militairs te doen?". Ik sluit absoluut niet uit dat defensie met dit soort goodwillacties zichzelf in de PR-voet schiet. Je moet als defensie uitleggen waarom je er voor de Somalische kust voor zorgt dat de olie niet nog duurder wordt, de LED-TV betaalbaar blijft. Leg uit waarom landen tanks aanschaffen en waarom wij de onze zouden moeten behouden. Leg uit waarom we (volgens de KLu en dus defensie) die dure JSF nodig hebben en niet afkunnen met een goedkoper exemplaar. Had meteen een fregat achter dat Russische schip met heli's voor Syrie aangestuurd. Niet dat het wat mag doen, maar je laat zien dat we de middelen hebben voor dit soort activiteiten. Ik neem aan dat ik niet meer voorbeelden hoef te geven.

In die kontext denk ik dus dat bv. een jeu de boiulesbaantje aanleggen, een schooltje helpen verven en frequent de politie helpen met zaken die ze ook zelf kunnen (bos uitkammen e.d.) een verkeerd beeld scheppen en dus Samson en zijn rooie vrienden juist in de kaart spelen. Want geen taak voor defensie....

Enforcer

Citaat van: Tanker op 19/06/2012 | 19:38 uur
Moeten we nu ook al "hearts and minds" gaan winnen in eigen land ? Dan kan je beter met een CIE een  achterstandswijk intrekken om de orde en gezag te herstellen wat bij tijd en wijlen nodig is, heb je gelijk "train as you fight".....

Ja, dat moet, want het volk denkt dat er makkelijk bezuingd kan worden en als dat denken omgedraaid wordt, dan zullen ze in ieder geval geen Samson stemmen met z'n 1 miljard niet onderbouwde strafkorting.

Het moet echter wel goed verkocht worden, dus waarom heeft defensie die jeu de boulesbaan aangelegd?

Tanker

Citaat van: Poleme op 19/06/2012 | 18:56 uur
De genie heeft enkele jaren geleden de aandrijving van een oud gemaal gereviseerd.  Heeft niets met defensie te maken, maar de betrokken genisten vonden het een leerzamere praktijk 'oefening' dan een doorsnee oefening, want er kwam nogal veel improvisatie en organisatie bij kijken om de klus te klaren.
De klus in Bovensmilde is naar mijn mening een uitstekende praktijk oefening in het winnen van 'hearts and minds'.

Moeten we nu ook al "hearts and minds" gaan winnen in eigen land ? Dan kan je beter met een CIE een  achterstandswijk intrekken om de orde en gezag te herstellen wat bij tijd en wijlen nodig is, heb je gelijk "train as you fight".....

KapiteinRob

Citaat van: Poleme op 19/06/2012 | 18:56 uur
De genie heeft enkele jaren geleden de aandrijving van een oud gemaal gereviseerd.  Heeft niets met defensie te maken, maar de betrokken genisten vonden het een leerzamere praktijk 'oefening' dan een doorsnee oefening, want er kwam nogal veel improvisatie en organisatie bij kijken om de klus te klaren.

Er waren geen civiele bedrijven die deze job uit konden voeren? Oftewel broodroof?

Citaat van: Poleme op 19/06/2012 | 18:56 uur
De klus in Bovensmilde is naar mijn mening een uitstekende praktijk oefening in het winnen van 'hearts and minds'.

Tja Poleme, dat zal daar in Bovensmilde heus wel zo zijn. Het grote plaatje kan zijn dat men denkt "goh, defensie heeft zeker niets anders te doen". Want defensie is wel erg vaak bezig met zaken die nou niet echt tot ons takenpakket behoren. En ik schat in dat dit momenteel eerder tegen onze organisatie werkt dan ervoor. De nobele gedachte ervan ten spijt......

Poleme

De genie heeft enkele jaren geleden de aandrijving van een oud gemaal gereviseerd.  Heeft niets met defensie te maken, maar de betrokken genisten vonden het een leerzamere praktijk 'oefening' dan een doorsnee oefening, want er kwam nogal veel improvisatie en organisatie bij kijken om de klus te klaren.
De klus in Bovensmilde is naar mijn mening een uitstekende praktijk oefening in het winnen van 'hearts and minds'.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 19/06/2012 | 18:08 uur
Defensie legt jeu de boulesbaan aan in Bovensmilde

Altijd geweldig te lezen dat we nog ruimte en middelen over hebben voor allerlei zaken die helemaal niet in ons takenpakket zitten.  :P

Lex


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Defensie legt jeu de boulesbaan aan in Bovensmilde

Gepubliceerd: 19 juni 2012

BOVENSMILDE - In Bovensmilde werkt de landmacht, samen met de gemeente Midden-Drenthe en inwoners van het dorp, aan de BrinkBaru.

BrinkBaru is een combinatie van het Maleise woord Baru (nieuw) en de Drentse brink. De gloednieuwe ontmoetingsplek rond de Schoolstraat werd vorige maand geopend en wordt nu verder verfraaid. Zo legden militairen er onder andere een jeu de boulesbaan en een tafeltennistafel aan.

Zie link: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/defensie-legt-jeu-boulesbaan-aan-bovensmilde