Actievoerders bezetten masten defensie

Gestart door Lex, 13/02/2009 | 11:12 uur

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 15/02/2009 | 22:31 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 15/02/2009 | 22:26 uur
.... naar het uitnodigend warme bakkie leut van de Kmar......
Dat geloof je zelf toch niet. De KMAR krijgt op dat moment de bakkie(s) leut van de KLu (Paresto?)  ;D

Ik citeer de opper:  :D
Citaat van: OWMRemco op 15/02/2009 | 17:31 uur
Ik zou zelf onder die mast hebben gestaan met een warm bakje koffie.

Sproit

De geur alleen al doet mening hart zwichten.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 15/02/2009 | 22:26 uur
.... naar het uitnodigend warme bakkie leut van de Kmar......
Dat geloof je zelf toch niet. De KMAR krijgt op dat moment de bakkie(s) leut van de KLu (Paresto?)  ;D

KapiteinRob

Je hoeft er met de temperaturen in dit jaargetijde helemaal geen 12 bar op te zetten. Zelfs een zeikstraaltje zal het schorem bibberend doen afdalen naar het uitnodigend warme bakkie leut van de Kmar......

Sproit

Het is echt eigenlijk te erg voor woorden dat we zelfs de brandspuit moeten wegen aan het recht of we die wel of niet mogen gebruiken.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Lex

Citaat van: Enforcer op 15/02/2009 | 22:05 uur
Er zijn gewoon consignes voor. Geweld wordt gebruikt in de mate waarin dat noodzakelijk is voor de veiligheid.
Het illegaal betreden van een Defensie object is reeds een overtreding. Door deze manier van handelen worden steeds meer mensen uitgenodigd "illegaal/onbevoegd" Defensie terreinen te betreden, omdat er geen harde sancties tegenover staan.
Citaat van: Enforcer op 15/02/2009 | 22:05 uurHet blijft altijd een weeg moment.
Dat klopt en dat moment verandert op het moment dat op illegale wijze het Defensie terrein betreedt en daarvoor een hek sloopt.

Enforcer

Er zijn gewoon consignes voor. Geweld wordt gebruikt in de mate waarin dat noodzakelijk is voor de veiligheid.

Op het moment dat ze de masten waren gaan slopen, is er een hele andere situatie, waarbij wel direct ingrijpen vereist was. Sprayen met een waterspuit was wel een redelijke optie geweest. Als ze er met een harde straal uitgespoten zouden worden dan wordt defensie aangeklaagd wegens overdadig ingrijpen. Het blijft altijd een weeg moment.

KapiteinRob

Citaat van: Chris81 op 15/02/2009 | 18:37 uur
En het meeste wat hier geopperd word zoals, schieten, uitroken en een vleugje traangas, nouja, ik hoef jou niet uit te leggen wat de Nederlandse staat doet met mensen die schieten, uitroken en traangas verspreiden.....
Dat is dus geen optie.

Maar de brandspuit er op, zeker in winters Nederland, is wel een simpel te hanteren optie! En een paar accu's aan die metalen mast koppelen kan ook wel eens "verlichtend" werken.........

Chris81

Citaat van: cabez op 15/02/2009 | 18:58 uur
Dit is ook de beste oplossing.
Ze komen toch eens naar beneden.
Maar waar ik zo moe van wordt is dat er bijna niks tegen die gasten wordt ondernomen.
Bekeuring,niet meer doen he en een aai over de bol.


Dat ben ik ook helemaal met je eens. Maar weet je, daar beslist Justitie over. En dan komen we uiteindelijk weer op het feit dat er te licht gestraft word in Nederland. Maarja dat is oud nieuws....

Chris

Sproit

Citaat van: cabez op 15/02/2009 | 18:58 uur
Bekeuring,niet meer doen he en een aai over de bol.

Je vergeet een lolly voor onderweg!  ;D
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

cabez

Dit is ook de beste oplossing.
Ze komen toch eens naar beneden.
Maar waar ik zo moe van wordt is dat er bijna niks tegen die gasten wordt ondernomen.
Bekeuring,niet meer doen he en een aai over de bol.

Chris81

#36
Citaat van: Kapitein Rob op 15/02/2009 | 18:28 uur
Citaat van: Chris81 op 15/02/2009 | 18:15 uur
Nou vertel maar eens even hoe jij dat gaat doen. Denk daarbij wel even aan regel 1. Eigen veiligheid gaat voor.

Chris

Volgens mij zijn er al enkele opties de revue gepasseerd. Daarbij, ik vind het van de zotte dat men die lui lekker 2 uur heeft laten zitten. Ik vind dat defensie, i.c. de Kmar, een daad had moeten stellen i.p.v. dit lekker makkelijk te laten uitsudderen.

Natuurlijk snap ik dat je dat vind, maar je kunt het jezelf heel moeilijk maken. Een inzet van een of ander speciaal team kun je wel vergeten. Voordat je daar toestemming voor hebt, als je het al krijgt.

Je kunt jezelf het ook heel makkelijk maken. Ze komen vanzelf weer naar beneden. Honger, dorst, kou etc. etc.

veel makkelijker en veel minder gevaarlijk voor jezelf.

Over dat vrijlaten kunnen we wel wat vinden, maar zo werkt het nu eenmaal in Nederland.

En het meeste wat hier geopperd word zoals, schieten, uitroken en een vleugje traangas, nouja, ik hoef jou niet uit te leggen wat de Nederlandse staat doet met mensen die schieten, uitroken en traangas verspreiden.....
Dat is dus geen optie.

Chris

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 15/02/2009 | 18:28 uur
Volgens mij zijn er al enkele opties de revue gepasseerd. Daarbij, ik vind het van de zotte dat men die lui lekker 2 uur heeft laten zitten. Ik vind dat defensie, i.c. de Kmar, een daad had moeten stellen i.p.v. dit lekker makkelijk te laten uitsudderen.
De organisatie genaamd MINDEF heeft zoals Rob stelde een daad gesteld, door het toe te laten en een afwachtende houding aan te nemen.
In dit geval behelste het een korte tijd; ik ben benieuwd wat men gedaan zou hebben, indien het langere tijd had geduurd.
En nu maar afwachten wat er op 21 maart gaat gebeuren. 

KapiteinRob

Citaat van: Chris81 op 15/02/2009 | 18:15 uur
Nou vertel maar eens even hoe jij dat gaat doen. Denk daarbij wel even aan regel 1. Eigen veiligheid gaat voor.

Chris

Volgens mij zijn er al enkele opties de revue gepasseerd. Daarbij, ik vind het van de zotte dat men die lui lekker 2 uur heeft laten zitten. Ik vind dat defensie, i.c. de Kmar, een daad had moeten stellen i.p.v. dit lekker makkelijk te laten uitsudderen.

Chris81

Citaat van: Sproit op 15/02/2009 | 18:10 uur
Hoewel dat warme bakkie koffie leuk klinkt, had ik ze direct eruit laten halen, met alle mogelijke middelen, maar eronder te gaan staan wachten vind ik echt geen optie Remco.

Laffe houding gaan we dan aannemen, als een schaap over de dam is.

Nou vertel maar eens even hoe jij dat gaat doen. Denk daarbij wel even aan regel 1. Eigen veiligheid gaat voor.

Chris