Actievoerders bezetten masten defensie

Gestart door Lex, 13/02/2009 | 11:12 uur

Sproit

Hoewel dat warme bakkie koffie leuk klinkt, had ik ze direct eruit laten halen, met alle mogelijke middelen, maar eronder te gaan staan wachten vind ik echt geen optie Remco.

Laffe houding gaan we dan aannemen, als een schaap over de dam is.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

KapiteinRob

Met alle respect Remco, maar ik kan je mening in deze niet onderschrijven. Volgens mij is het zo dat een acitiviteit die niet is toegestaan, een halt toe moet worden gebracht. En dat zo snel mogelijk. Als het criterium is dat men geen overlast veroorzaakt, weet ik nog wel wat meer zaken waar dan Hermandadactiviteiten gestopt kunnen worden.....  ;)

OWMRemco

Citaat van: Sproit op 15/02/2009 | 17:28 uur
Citaat van: OWMRemco op 15/02/2009 | 16:59 uur
Citaat van: Lex op 14/02/2009 | 18:40 uur
Citaat van: OWMRemco op 14/02/2009 | 18:32 uur
Er is geen schade aangebracht.
Hoezo? Het aanbrengen van een opening in het hek is dus geen schade?

Ik bedoelde aan de mast, toen ze eenmaal de actievoorders hadden gespot. Er was geen reden om ze eerder uit die mast te halen.

Het betreden van dit terrein lijkt mij al genoeg reden om de mensen een toontje lager te laten zingen. Schade of niet.

Ja dat wel, maar dan nog ga je toch geen moeite doen om ze naar beneden te krijgen? We zijn tenslotte ambtenaren. Ik zou zelf onder die mast hebben gestaan met een warm bakje koffie.

Sproit

Citaat van: OWMRemco op 15/02/2009 | 16:59 uur
Citaat van: Lex op 14/02/2009 | 18:40 uur
Citaat van: OWMRemco op 14/02/2009 | 18:32 uur
Er is geen schade aangebracht.
Hoezo? Het aanbrengen van een opening in het hek is dus geen schade?

Ik bedoelde aan de mast, toen ze eenmaal de actievoorders hadden gespot. Er was geen reden om ze eerder uit die mast te halen.

Het betreden van dit terrein lijkt mij al genoeg reden om de mensen een toontje lager te laten zingen. Schade of niet.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

OWMRemco

Citaat van: Lex op 14/02/2009 | 18:40 uur
Citaat van: OWMRemco op 14/02/2009 | 18:32 uur
Er is geen schade aangebracht.
Hoezo? Het aanbrengen van een opening in het hek is dus geen schade?

Ik bedoelde aan de mast, toen ze eenmaal de actievoorders hadden gespot. Er was geen reden om ze eerder uit die mast te halen.

pewe64

Dat niemen ze nu de-escalerend te werk gaan. Als je linker laars in volgeze..n, de andere aanbieden.
Is tegenwoordig gewoon schering en inslag.
"EERST PRATEN" IS HET MOTTO. Alsof die beroepsbetogers dat niet weten. Durf niet te vragen wat hun straf nu zal zijn.
Om te huilen gewoon.

Lex

Citaat van: OWMRemco op 14/02/2009 | 18:32 uur
Er is geen schade aangebracht.
Hoezo? Het aanbrengen van een opening in het hek is dus geen schade?

ThomasDR

Citaat van: Kapitein Rob op 14/02/2009 | 18:32 uur
Citaat van: Desentor.nl op 14/02/2009 | 18:04 uur
Ze hadden bijna twee uur rondgelopen op een ander gedeelte van de basis. "Dat is helemaal niet erg", zegt luchtmachtvoorlichter Frank van Wieren. " Niemand kan bij vitale objecten komen. De dingen die je kunt zien, zie je ook als je googelt."

Het moet niet gekker worden.  >:(

Is het een toeristenattractie?

KapiteinRob

Citaat van: Desentor.nl op 14/02/2009 | 18:04 uur
Ze hadden bijna twee uur rondgelopen op een ander gedeelte van de basis. "Dat is helemaal niet erg", zegt luchtmachtvoorlichter Frank van Wieren. " Niemand kan bij vitale objecten komen. De dingen die je kunt zien, zie je ook als je googelt."

Het moet niet gekker worden.  >:(

OWMRemco

Er is geen schade aangebracht. Er is absoluut juist gehandelt. Laat ze zelf naar beneden komen, en boei ze daarna. Het vrijlaten ben ik dan niet mee eens. Ze zouden zouzo gestraft moeten worden voor het inbreken op een defensie basis.

Sproit

#22
Citaat van: De Stentor op 14/02/2009 | 18:04 uur
Intussen is de marechaussee uit Apeldoorn ingeseind. Zij moet de actievoerders uit de masten halen. "We zijn hier niet happy mee", verklaart Joost Kuipers, zegsman van de basis. "Mensen horen niet door het hek te komen."

Nee dat hoort niet nee, kan de beste man nog wel wat dingen vertellen in het leven die niet horen maar toch gebeuren.

Dan moet je het beter bewaken als je niet weer unhappy wilt worden...
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Sproit

 NIEUWMILLIGEN - Leden van de actiegroep Ontwapen! hebben gisterochtend twee radiomasten op luchtmachtbasis Nieuw Milligen, vlakbij Apeldoorn, bezet. Ze hingen er een spandoek op met de tekst 'Zestig jaar NAVO meer dan genoeg'.


"Dit is geen oefening", brult de militair in zijn mobiele telefoon. Hij heeft zojuist de actievoerders in de radiomasten op luchtmachtbasis Nieuw Milligen ontdekt. De vier leden van de actiegroep Ontwapen! zitten er dan al een kwartier. Ze hebben alle tijd gehad om een spandoek uit te rollen.

"We dachten dat de bewaking behoorlijk sterk was, maar dat blijkt erg mee te vallen", zegt Micky, woordvoerster van de groep. "Dit is heel bijzonder", vindt ook haar compagnon Ron. "En dat ze nu onder die torens staan te roepen 'kom naar beneden' slaat natuurlijk helemaal nergens op."

De vier actievoerders zijn om tien uur op het terrein gekomen door een gat in de omheining te knippen. Met een klimuitrusting hebben ze de masten bestegen. Het is niet hun bedoeling dingen te vernielen. Ze hebben geen zin in lange straffen en hoge schadeclaims. "Bovendien richt de aandacht zich dan helemaal daarop, en niet op het doel van de actie", legt Ron uit. " Ja, we hebben het hek kapotgeknipt, maar dat is peanuts."

Intussen is de marechaussee uit Apeldoorn ingeseind. Zij moet de actievoerders uit de masten halen. "We zijn hier niet happy mee", verklaart Joost Kuipers, zegsman van de basis. "Mensen horen niet door het hek te komen."

Een uur na het begin van de actie arriveert de marechaussee. Die doet niets anders dan overleggen. "De actievoerders verstoorden het luchtverkeer niet", legt woordvoerder Joost Wezemer achteraf uit. "Dan treden wij laagschalig op. De officier van dienst heeft hen wel gewezen op het gevaar van straling van de zendinstallatie."

De actievoerders blijven zitten waar ze zitten. Militairen met honden staan onder de masten op wacht. Het is koud, zeker voor de actievoerders die stilhangen in de torens. Twee uur na het begin van de actie besluiten ze de status quo te verbreken. Ze klimmen voorzichtig naar beneden. Op de grond worden ze in de boeien geslagen.

Later blijkt dat nog twee leden van Ontwapen! zijn aangehouden. Ze hadden bijna twee uur rondgelopen op een ander gedeelte van de basis. "Dat is helemaal niet erg", zegt luchtmachtvoorlichter Frank van Wieren. " Niemand kan bij vitale objecten komen. De dingen die je kunt zien, zie je ook als je googelt." De zes zijn later op de dag allen vrijgelaten.

Bron: Destentor.nl


En de aapjes in de toren:
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Enforcer

In deze kou helpt dat water veel beter.

cabez


KapiteinRob

Citaat van: Sproit op 14/02/2009 | 11:16 uur
Uitroken.

Ben heel benieuwd hoe jij dat buiten in de open lucht, met het schorem op hoogte, wilt gaan doen zonder de halve Veluwe van een rookgordijn te voorzien of wellicht in de hens te laten vliegen.