Knallende ruzie Buitenlandse Zaken en Defensie over houwitsers voor Oekraïne

Gestart door Ace1, 22/09/2022 | 14:13 uur

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 24/09/2022 | 18:09 uur
Alsof er ook maar iemand op dit forum een informatiepositie heeft op dat buitenlandse politieke niveau... Jij niet, ik niet, niemand niet.
Als je bekend bent met het assortiments gewijs werken van defensie dan kom je al snel uit bij een enkele directie. En wat je zegt niet correct is.

In de beginfase moest er zelfs om duitsland heen worden gevlogen om bepaalde artikelen te leveren.

Het zit allemaal heel anders dan de media het heeft doen, en deed lijken. Er zijn maar een paar mensen betrokken in deze specifieke leveranties naar oekraine, en verder hou ik alles voor mezelf.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 24/09/2022 | 14:51 uur
Nee er is veel meer aan de hand. Ze zijn actief aan het tegenhouden geweest. Er is niet voor niets veel aandacht voor de dubieuze besluitvorming en procesgang. Is niet iets wat op een forum besproken kan worden.

Alsof er ook maar iemand op dit forum een informatiepositie heeft op dat buitenlandse politieke niveau... Jij niet, ik niet, niemand niet.

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 24/09/2022 | 14:51 uur
Nee er is veel meer aan de hand. Ze zijn actief aan het tegenhouden geweest. Er is niet voor niets veel aandacht voor de dubieuze besluitvorming en procesgang. Is niet iets wat op een forum besproken kan worden.
Tja, maar als jij hier sterke uitspraken doet op basis van vertrouwelijke kennis die je hebt die niet publiekelijk gedeeld kan worden dan moet je niet vreemd opkijken als men hier op het forum je aanspreekt op - in hun ogen - ononderbouwde uitspraken over een bondgenoot. Hou dan even je mening voor je totdat de info wel publiekelijk is.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 24/09/2022 | 11:54 uur
Waarom je Duitsland op 1 lijn stelt met Orban is me alvast een volstrekt raadsel. Maar goed het is wel weer iets typisch Nederlands natuurlijk om anderen de maat te nemen... Pot, ketel, splinter balk etc.

Duitsland heeft simpelweg zeggenschap over zijn eigen wapensystemen net zoals wij dat hebben, daar heeft Europa bijzonder weinig zeggenschap in. Daar kun je het mee eens zijn of niet

Nee er is veel meer aan de hand. Ze zijn actief aan het tegenhouden geweest. Er is niet voor niets veel aandacht voor de dubieuze besluitvorming en procesgang. Is niet iets wat op een forum besproken kan worden. 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Thomasen op 24/09/2022 | 12:50 uur
Gelukkig zitten de Duitsers ook niet op een lijn. Er is een publieke richtingen strijd tussen Scholz en Bearbock.

Moskou is een gevaar voor ons en een subversieve staat. Iedereen die dat wil accommoderen is verdacht.

Ik heb even gemist dat Duitsland eea zou accommoderen...

Kevon

Ik weet niet of je het weet maar RUAG is 100% in handen van de Zwitserse staat heh! Damen en Thales niet! Dus pas reageren als je erover na hebt gedacht!

Citaat van: StrataNL op 23/09/2022 | 17:59 uur
Zijn de Nederlanders ook erg goed in.

Ruag handelt niet in goud. Moeten andere landen dan ook geen producten meer van Thales of Damen kopen omdat Nederlandse olieterminals in de Rotterdamse haven via omwegen Russische olie importeren?
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 24/09/2022 | 10:17 uur
Nee, we trachten als Europa een lijn te volgen en veroordelen orban terwijl Duitsland evenveel dwars lijkt te liggen. En onderzoeken staat iedereen vrij, zou niet weten waarom je in godsnaam geen onderzoek naar de houding zou mogen doen. Al helemaal niet wanneer duitsland dwarsligt in EU beleid.

Waarom je Duitsland op 1 lijn stelt met Orban is me alvast een volstrekt raadsel. Maar goed het is wel weer iets typisch Nederlands natuurlijk om anderen de maat te nemen... Pot, ketel, splinter balk etc.

Duitsland heeft simpelweg zeggenschap over zijn eigen wapensystemen net zoals wij dat hebben, daar heeft Europa bijzonder weinig zeggenschap in. Daar kun je het mee eens zijn of niet

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 23/09/2022 | 20:38 uur
Waarom? Wat hebben wij precies over Duitsland te zeggen?

Moet DEU zelf weten.

Nee, we trachten als Europa een lijn te volgen en veroordelen orban terwijl Duitsland evenveel dwars lijkt te liggen. En onderzoeken staat iedereen vrij, zou niet weten waarom je in godsnaam geen onderzoek naar de houding zou mogen doen. Al helemaal niet wanneer duitsland dwarsligt in EU beleid.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 22/09/2022 | 14:33 uur
De rol van Duitsland in dit conflict vraagt echt om onderzoek, nu en in de toekomst.

Waarom? Wat hebben wij precies over Duitsland te zeggen?

Citaat van: Huzaar1 op 22/09/2022 | 22:32 uur
Je vond het goed dat duitsland geen leopard1 tanks van 50 jaar oud leverde aan oekraine?

Moet DEU zelf weten.

Huzaar1

Citaat van: StrataNL op 23/09/2022 | 17:59 uur
Zijn de Nederlanders ook erg goed in.

Ruag handelt niet in goud. Moeten andere landen dan ook geen producten meer van Thales of Damen kopen omdat Nederlandse olieterminals in de Rotterdamse haven via omwegen Russische olie importeren?

De zweden hebben praktisch patent op het beter worden van anderen in oorlogstijd. Komaan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 23/09/2022 | 17:10 uur
Wat precies? Mag best wel wat van de Zwitsers gezegd worden. Dubbele moraal.
Zijn de Nederlanders ook erg goed in.

Ruag handelt niet in goud. Moeten andere landen dan ook geen producten meer van Thales of Damen kopen omdat Nederlandse olieterminals in de Rotterdamse haven via omwegen Russische olie importeren?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: Kevon op 22/09/2022 | 20:54 uur
Maar laten we Ruag nu alsjeblieft links laten liggen en daar niets inkopen.... Waarom niet? Hierom niet: https://businessam.be/zwitserland-importeerde-afgelopen-maand-recordhoeveelheid-russisch-goud/

Een herhaling van de geschiedenis dat deden de nazi's ook tijdens de tweede wereldoorlog met geroofd geld.

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 22/09/2022 | 20:13 uur
Ja ik begrijp dat wel ..ik stond er zelf ook zo in ...maar oke als we alles weer nieuw terugkrijgen dan kunnen we wat
mij betreft ook al het KL materieel die kant op sturen.

Dus hoppa ....alle Pantserhouwitsers en CV90's ...en dan meteen alles nieuw bestellen ?

Ik denk dat de Generaals de angst hebben dat de levering van nieuwe stukken wel eens jaren kan gaan duren
want iedereen wil nu wapens hebben.
Daar zit hem natuurlijk ook het probleem de producktie lijnen die langzaam draaien en niet zijn berekend
op een grote vraag ineens ...maar dat zal wel gaan veranderen.

Waar stond je hoe in? Je vond het goed dat duitsland geen leopard1 tanks van 50 jaar oud leverde aan oekraine?
Wauw.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"