De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

walter leever

Citaat van: Lex op 23/12/2016 | 23:49 uur
&Mocht eea idd correct zijn, dan is het wel opvallend dat er nog geen Kamerbrief over is.  :angel:

Als ik 't artikel goed begrijp gaat 't nu een soort van testfase in waarin nog dingen aangepast/bijgepunt kunnen worden aan de eisen(zoals wij de dreiging inschatten)van Nederland,waarin een eventuele beslissing niet genomen wordt voor 2018(aankoop,denk ik dan)dus er is nog tijd voor die brief.

Weet wel niet hoe het normaal gaat,dus of er ook een brief moet zijn ten aanzien van een test(als ik 't zo mag noemen)

Lex

Citaat van: walter leever op 23/12/2016 | 23:34 uur
Idd zeer goede zaak,en als ik 't goed lees wordt Nederland een soort launching customer,binnen de NATO(alweer,lol),er zijn sommigen die dat niet zo goed vinden . :-*
&
Citaat van: Huzaar1 op 23/12/2016 | 23:42 uur
Het is ook niet het minste systeem. Verassend dat ze niet voor het zweedse systeem zijn gegaan. Dit moet een verandering van optreden voor eenheden om het voertuig heen geven. Dit is echt iets groots. Een ommeslag in de navo. Volgens mij hebben enkel amerikanen dit systeem operationeel.
Mocht eea idd correct zijn, dan is het wel opvallend dat er nog geen Kamerbrief over is.  :angel:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 23/12/2016 | 23:42 uur
Het is ook niet het minste systeem. Verassend dat ze niet voor het zweedse systeem zijn gegaan. Dit moet een verandering van optreden voor eenheden om het voertuig heen geven. Dit is echt iets groots. Een ommeslag in de navo. Volgens mij hebben enkel amerikanen dit systeem operationeel.

Eindelijk weer eens goed nieuws...

Harald

Citaat van: walter leever op 23/12/2016 | 23:34 uur
Idd zeer goede zaak,en als ik 't goed lees wordt Nederland een soort launching customer(alweer,lol),er zijn sommigen die dat niet zo goed vinden . :-*
Op de CV90 .. Ja
De US Army had het systeem ook gekozen in juni dit jaar voor gebruik op hun voertuigen.

Maar gebruiken de Israelieten dit systeem niet ?
Wel Trophy ?

Huzaar1

Het is ook niet het minste systeem. Verassend dat ze niet voor het zweedse systeem zijn gegaan. Dit moet een verandering van optreden voor eenheden om het voertuig heen geven. Dit is echt iets groots. Een ommeslag in de navo. Volgens mij hebben enkel amerikanen dit systeem operationeel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

walter leever

#365
Citaat van: Huzaar1 op 23/12/2016 | 22:19 uur
Wow.. indrukwekkende aankoop. Stoer van de KL. Maakt het apparaat al een heel stuk beter.

Idd zeer goede zaak,en als ik 't goed lees wordt Nederland een soort launching customer,binnen de NATO(alweer,lol),er zijn sommigen die dat niet zo goed vinden . :-*


Ace1

#364
Citaat van: Lex op 23/12/2016 | 22:32 uur
Ben jij zonder fouten?

Nee hoor maar mijn fouten herstel ik gewoon, daar heb je verander knop voor maar santegoets heeft zich geregisteerd op 02/09/2016  en na 3,5 maanden mag je toch van iemand verwachten die de berichten en postings in diverse topics heeft gelezen hoe het  hierop Defensieforum aan toe gaat?

Lex

Citaat van: Ace1 op 23/12/2016 | 22:16 uur
Iemand die niet de moeite neemt om een artikel niet compleet te plaatsen neem ik niet serieus.
En dat is ook niet in de geest van dit forum.
Al het begin kan moeilijk zijn.
In de geest van het DF, help je de nieuwkomers als het verkeerd gaat/is. Daar leren zij van.
Ben jij zonder fouten?

Huzaar1

Wow.. indrukwekkende aankoop. Stoer van de KL. Maakt het apparaat al een heel stuk beter.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

#361
Citaat van: Lex op 23/12/2016 | 22:13 uur
?
Verklaar je nader.

Iemand die niet de moeite neemt om een artikel niet compleet te plaatsen neem ik niet serieus.
En dat is ook niet in de geest van dit forum.

Lex

Citaat van: Ace1 op 23/12/2016 | 22:06 uur
De bedoeling bij Defensieforum is dat je dan het bericht plaats anders heb je hier niets toe te voegen op defensieforum.
Dat soort leden zien we liever gaan dan komen.
?
Verklaar je nader.

Lex


Ace1

Citaat van: santegoets op 23/12/2016 | 22:03 uur
Defensie koopt active  protection systeem Iron First  voor CV 9035  (Zie Deagel.com)

De bedoeling bij Defensieforum is dat je dan het bericht plaats anders heb je hier niets toe te voegen op defensieforum.
Dat soort leden zien we liever gaan dan komen.

santegoets

Defensie koopt active  protection systeem Iron First  voor CV 9035  (Zie Deagel.com)

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 11/10/2016 | 12:29 uur

Om terug te komen op de CV90, is 44 blijkbaar een typisch CV90 aantal.

Denemarken gaat hun CV9035's moderniseren.
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/177280/bae-wins-contract-to-upgrade-danish-army-cv90s.html

Ze hebben er ook maar 45 aangeschaft.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation