Grensbewaking nieuwe stijl ..........

Gestart door Ros, 14/05/2018 | 23:27 uur

Oorlogsvis

Citaat van: Ton de Zwart op 15/05/2018 | 21:27 uur
Iedereen heeft recht op zijn mening. Ros brengt zijn rood gekleurde mening consequent naar voren, ondanks het brede tegengas wat hij krijgt. Vind ik prima, respect. Dat oorlogsvis anti Israëlisch blijkt te zijn verwondert me behoorlijk. Had ik niet gedacht.
Mijn persoonlijke mening in deze is dat de Palestijnen opgehitst worden door hamas. Om een voorbeeld te geven; vanavond op het journaal; een Palestijnse baby gedood door traangas. Wie neemt er nou een baby mee naar een gewelddadige demonstratie?  Dat is toch bizar?   En de zienswijze van nieuwsuur en Pauw, dat de Palestijnen ongewapende demonstranten zijn is quatsch. Stenen doden evengoed mensen als kogels zeker als ze geslingerd worden zoals de Palestijnen doen.
Kortom, De Palestijnen waren gewaarschuwd en Israël heeft het gelijk aan zijn zijde. Ze kunnen niet anders. Het is voor hen er op of er onder.
Ik ben niet echt anti-Israel..nooit geweest..alleen de laatste tijd maken ze het wel erg bont. Ze hebben een grote fout gemaakt door 61 demonstranten te vermoorden en meer dan 1000 gewonden.


A.J.

#24
Citaat van: Ton de Zwart op 15/05/2018 | 21:27 uur
Iedereen heeft recht op zijn mening. Ros brengt zijn rood gekleurde mening consequent naar voren, ondanks het brede tegengas wat hij krijgt. Vind ik prima, respect.

Niemand zal hem daar ook van weerhouden. De nekharen gaan bij mij iig wel redelijk overeind staan als eea vergeleken wordt met voetbalsupporters en dat er net zo makkelijk en Godwinnetje tegenaan gegooid wordt.

Citaat
Dat oorlogsvis anti Israëlisch blijkt te zijn verwondert me behoorlijk. Had ik niet gedacht.

Niet? Dat is volgens mij geen groot geheim.

Citaat
Mijn persoonlijke mening in deze is dat de Palestijnen opgehitst worden door hamas. Om een voorbeeld te geven; vanavond op het journaal; een Palestijnse baby gedood door traangas. Wie neemt er nou een baby mee naar een gewelddadige demonstratie?  Dat is toch bizar?   En de zienswijze van nieuwsuur en Pauw, dat de Palestijnen ongewapende demonstranten zijn is quatsch. Stenen doden evengoed mensen als kogels zeker als ze geslingerd worden zoals de Palestijnen doen.
Kortom, De Palestijnen waren gewaarschuwd en Israël heeft het gelijk aan zijn zijde. Ze kunnen niet anders. Het is voor hen er op of er onder.

Oh ja die baby... Nu natuurlijk wel tot in lengte van dagen de martelarensubsidie opstrijken...

Citaat
4:10 P.M. : Gaza health officials: Infant's death may have been by natural causes, not tear gas

Gaza health officials are casting doubt on initial claims that a 9-month-old baby died from Israeli tear gas fired during mass protests on the Gaza border with Israel.

A medical doctor said Tuesday that the baby, Layla Ghandour, had a pre-existing medical condition and that he did not believe her death was caused by tear gas. He spoke on condition of anonymity because of he was not allowed to disclose medical information to the media.

Layla's family claimed Tuesday that the baby had ended up in the area of the protest as a result of a mix-up. The Gaza Health Ministry initially counted her among several dozen Palestinians killed Monday.

A Gaza human rights group, Al Mezan, says it is looking into the circumstances of the infant's death. (Haaretz)

Haaretz

Poleme

#23
Qua land oppervlakte en 2-voeters die aan het Palestijnse-Israelische conflict mee doen of slachtoffer zijn is het maar een aanzienlijk beperkt en kleinschalig conflict.

En toch ... doet het altijd zo enorm veel stof opwaaien.   Aan alle 3 de zijden.

Stof tot nadenken !!!

Stel dat de Israelische soldaten de Palestijnse demonstranten / relschoppers in ME uitrusting tegemoet waren getreden.
Dan zouden de Palestijnen vast en zeker het idee krijgen: wat zijn die Joden zwak.
De volgende dag staan ze in Tel Aviv.

Stel dat Israel die relschoppende Palestijnen op dezelfde manier aanpakt als de in het Westen als sympathiek en gematigd bekend staande wijlen Koning Hoessein.
Die Palestijnen haten ons, ze willen ons de zee indrijven.

Geen enkele 'journalist' komt meer in de Gazastrook.  Komen ze toch binnen, dan laten we ze verdwijnen.
Kom we gaan over tot een zogenaamde "Zwarte Mei" analoog aan die Zwarte September.  Niks scherpschutters, een spervuur van Galil's en de Israelische tegenhanger van de MAG en punt 50 erop.
Arabieren hebben veel meer Palestijnen gedood dan de Israeliers en nooit hoorde je daar veel over.  IS moordde andere etnische of religieuze groepen uit, dat schokte het Westen.  Maar zij gingen verder daar waar wijlen Saddam Hoessein was gestopt.   Saddam gebruikt strijdgas, maar wij waren maar al te graag bereid om hem dat te geven.
Deed nooit stof opwaaien.  Vreemd, vindt je niet ?

Enkele dagen later, 25.000 Palestijnen gesneuveld.  Maar de rust is weer hersteld en die rust is permanent he.
Want zo hebben die haatdragende schepsels in de Gaza de boodschap donders goed in hun oren geknoopt.   ;)
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

A.J.

#22
Citaat van: Oorlogsvis op 15/05/2018 | 14:52 uur
Daar heb je gelijk in A.J. .....maar dit waren toch echt ongewapende demonstranten..vrouwen en kinderen alles.

Citaat
On Tuesday, the Israel Defense Forces said that, in total, at least 24 of the people killed by Israeli troops on Monday were later identified as known members of terrorist organizations.

"Most of the people killed belonged to the Hamas terror group, and some to the Palestinian Islamic Jihad," the army said, citing the findings of a joint investigation with the Shin Bet security service.

The Israeli military maintains that Monday's demonstration, and those that preceded it, was not a popular uprising, but was instead a Hamas-led military operation to carry out attacks on IDF soldiers and potentially Israeli civilians under the cover of innocent protests.

Times of Israel

Citaat
Björn Stritzel
‏Verified account @bjoernstritzel
6h6 hours ago

Gaza: More martyrdom pictures, this time from Saraya al-Quds, the armed wing of Iran-sponsored Palestinian Islamic Jihad. Three of its members were killed at Khan Younis.


Citaat
Björn Stritzel
‏Verified account @bjoernstritzel
8h8 hours ago

Gaza: First martyrdom pictures coming in, ten killed were members of Hamas' internal security apparatus.

Ton de Zwart

Iedereen heeft recht op zijn mening. Ros brengt zijn rood gekleurde mening consequent naar voren, ondanks het brede tegengas wat hij krijgt. Vind ik prima, respect. Dat oorlogsvis anti Israëlisch blijkt te zijn verwondert me behoorlijk. Had ik niet gedacht.
Mijn persoonlijke mening in deze is dat de Palestijnen opgehitst worden door hamas. Om een voorbeeld te geven; vanavond op het journaal; een Palestijnse baby gedood door traangas. Wie neemt er nou een baby mee naar een gewelddadige demonstratie?  Dat is toch bizar?   En de zienswijze van nieuwsuur en Pauw, dat de Palestijnen ongewapende demonstranten zijn is quatsch. Stenen doden evengoed mensen als kogels zeker als ze geslingerd worden zoals de Palestijnen doen.
Kortom, De Palestijnen waren gewaarschuwd en Israël heeft het gelijk aan zijn zijde. Ze kunnen niet anders. Het is voor hen er op of er onder.

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 15/05/2018 | 14:49 uur
Je moet ook eens nagaan hoe die Palestijnen zo wanhopig zijn geworden...ga er eens kijken man.

Jij komt er regelmatig?

Zander

#19
Citaat van: Oorlogsvis op 15/05/2018 | 14:49 uur
Ben je ambassadeur van Israel ofzo ?.....die Israeli's hebben zich beestachtig gedragen 58 doden en iets van 1000 gewonden..scherpschutters inzetten en drones  tegen ongewapende Palestijnen.
Je moet ook eens nagaan hoe die Palestijnen zo wanhopig zijn geworden...ga er eens kijken man.

Gaza is een grote openlucht gevangenis...

Vroeger woonden de Palestijnen in Israel...toen kwamen na de oorlog de Joden uit Europa en namen heel het land in en de Palestijnse gebieden werden steeds kleiner en kleiner.

Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Nederland...wij Nederlanders/Hollanders wonen hier en over 10 jaar zijn al die moslim immigranten hier de baas en de Nederlandse gebieden zijn kleine stukjes in de Flevo polder en Groningen. Dat is precies hetzelfde.

Die Israeli's hebben van mij alle sympathie verloren hoor.

Ik heb zeker een enorme sympathie voor de Israëli's.
Een volk dat sinds het begin van onze jaartelling systematisch vervolgd is uiteindelijk een plek kregen die historisch altijd van hen is geweest en daar tot op de dag van vandaag niet veilig zijn door haatdragende buren.
Dus ja, noem het een ambassadeur.
Die 30.000 man kwamen niet op de koffie maar waren enkel en alleen op rottigheid uit. Die rottigheid kregen ze.

Gaza grenst volgens mij ook aan Egypte kunnen ze dus ook heen. O nee daar zijn ze ook niet welkom evenals in Jordanië. Een gevangenis is het zeker niet. Tenzij je je verstand laat beïnvloeden door Hamas propaganda.

Jouw vergelijking met Nederland is natuurlijk onzin. En het feit dat je hiervoor moslims gebruikt zegt voldoende over hoe de wereld er vandaag voor staat. Bewust of onbewust kiest iedereen partij.
People are sheep

bergd

En vergeet niet dat de Arabische landen ook Israël hebben gecreëerd door de (grootste groep)Joden als 2e rangsburgers uit hun landen te kicken. En nu belang hebben bij Israel zodat de eigen ellende vergeten wordt. Verder worden de verdreven/gevluchte Palestijnenen nu in een groot gedeelte van de Arabische landen als 2e rangs burgers gezien met als gevolg dat ze geen leven kunnen opbouwen. Dus je broedervolk laat je ook verrotten.
Het geweld wat nu gebruikt wordt tegenover dan wel 30.000 mensen, ik geloof niet dat het de beste oplossing is. Maargoed ik heb makkelijk praten, veilig achter in de tuin genieten van het zonnetje..

Oorlogsvis

Citaat van: Sparkplug op 15/05/2018 | 14:57 uur
Tot 1948 was Palestina een Brits protectoraat. Begrijpelijk dat de Britten en de VS de Joodse mensen een eigen land wilden geven. Jammer dat de uitwerking na 70 jaar nog steeds niet goed is. Vraag je je toch af of het niet anders voor beide bevolkingsgroepen had kunnen worden opgelost.
Er is bijna geen goede oplossing denkbaar...ben er wel van overtuigd dat de Israeli's de Palestijnen grotere gebieden moeten geven...misschien moeten ze Gaza in zee uitbreiden..haha...kan Nederland helpen inpolderen !..kassa ping voor ons ;D

Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 15/05/2018 | 14:49 uur
Vroeger woonden de Palestijnen in Israel...toen kwamen na de oorlog de Joden uit Europa en namen heel het land in en de Palestijnse gebieden werden steeds kleiner en kleiner.

Tot 1948 was Palestina een Brits protectoraat. Begrijpelijk dat de Britten en de VS de Joodse mensen een eigen land wilden geven. Jammer dat de uitwerking na 70 jaar nog steeds niet goed is. Vraag je je toch af of het niet anders voor beide bevolkingsgroepen had kunnen worden opgelost.


A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Oorlogsvis

Citaat van: A.J. op 14/05/2018 | 23:43 uur
En terecht. Dat Hamas terroristentuig mist de wereld niks aan.
Daar heb je gelijk in A.J. .....maar dit waren toch echt ongewapende demonstranten..vrouwen en kinderen alles.

maar Hamas dat zijn kankerhonden....klopt

Oorlogsvis

Citaat van: Zander op 15/05/2018 | 13:57 uur
Militair apparaat, politie of zwaar bewapende grensbewakingstroepen resultaat is reeds bekend.
Maar die arme Palestijnen deden natuurlijk geen vlieg kwaad.
Ros, je bent vergeten je roze zonnebril af te zetten.
Er is geen oplossing in dit conflict waar beide partijen tevreden mee zullen zijn.
Dit conflict zal de komende decennia blijven bestaan en misschien wel eens kunnen gaan lijden tot een grootschalig conflict.
Dat jij de parallel trekt met het derde rijk snap ik ergens wel. Echter de Joodse staat wordt, in tegenstelling tot het toenmalige Duitsland, constant bedreigd. Dat militairen uiteindelijk de soevereiniteit van de staat verdedigen met militaire middelen lijkt mij niet meer dan terecht als je door 30.000, ja Ros, nogmaals 30.000 woedende ééncelligen zonder eigen denkvermogen wordt benaderd.

Ik probeer de Palestijnen hiermee niet te beledigen maar de manier van optreden die zij door de jaren heen hebben vertoond getuigt niet echt van iets anders dan simpelheid. Men denkt daar niet maar men doet daar enkel en alleen wat de geestelijk leiders van Hamas en andere hobbyclubs van hen verlangt.
Vervolgens zijn er van die theedrinkende knuffelende hippies die denken dat Israel het best anders had kunnen aanpakken. Dat kan ook maar niet zonder nadelige gevolgen voor de staat Israel zelf. De conclusie is dus simpel en zie het resultaat tot vandaag de dag.
Ben je ambassadeur van Israel ofzo ?.....die Israeli's hebben zich beestachtig gedragen 58 doden en iets van 1000 gewonden..scherpschutters inzetten en drones  tegen ongewapende Palestijnen.
Je moet ook eens nagaan hoe die Palestijnen zo wanhopig zijn geworden...ga er eens kijken man.

Gaza is een grote openlucht gevangenis...

Vroeger woonden de Palestijnen in Israel...toen kwamen na de oorlog de Joden uit Europa en namen heel het land in en de Palestijnse gebieden werden steeds kleiner en kleiner.

Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Nederland...wij Nederlanders/Hollanders wonen hier en over 10 jaar zijn al die moslim immigranten hier de baas en de Nederlandse gebieden zijn kleine stukjes in de Flevo polder en Groningen. Dat is precies hetzelfde.

Die Israeli's hebben van mij alle sympathie verloren hoor.

Zander

Citaat van: Ros op 15/05/2018 | 12:06 uur
Het komt wat mij betreft precies op hetzelfde neer. het militair apparaat inzetten tegen niet militair uitgeruste demonstranten. Of was het toch een gewapend conflict en zijn er aan IDF zijde ook doden en gewonden gevallen ?

Dat het zover zou komen was van tevoren al bekend. De verhuizing van de VS naar Jeruzalem was een bewuste keuze, lekker wat olie op het vuur gooien in een toch al smeulende situatie. Voor de legaliteit even de sticker terrorist erop plakken en klaar ben je. 
Vrijbrief voor de oplossing  van het Palestijns probleem. Ik zal het Duits woord voor oplossing maar even niet noemen.....

Militair apparaat, politie of zwaar bewapende grensbewakingstroepen resultaat is reeds bekend.
Maar die arme Palestijnen deden natuurlijk geen vlieg kwaad.
Ros, je bent vergeten je roze zonnebril af te zetten.
Er is geen oplossing in dit conflict waar beide partijen tevreden mee zullen zijn.
Dit conflict zal de komende decennia blijven bestaan en misschien wel eens kunnen gaan lijden tot een grootschalig conflict.
Dat jij de parallel trekt met het derde rijk snap ik ergens wel. Echter de Joodse staat wordt, in tegenstelling tot het toenmalige Duitsland, constant bedreigd. Dat militairen uiteindelijk de soevereiniteit van de staat verdedigen met militaire middelen lijkt mij niet meer dan terecht als je door 30.000, ja Ros, nogmaals 30.000 woedende ééncelligen zonder eigen denkvermogen wordt benaderd.

Ik probeer de Palestijnen hiermee niet te beledigen maar de manier van optreden die zij door de jaren heen hebben vertoond getuigt niet echt van iets anders dan simpelheid. Men denkt daar niet maar men doet daar enkel en alleen wat de geestelijk leiders van Hamas en andere hobbyclubs van hen verlangt.
Vervolgens zijn er van die theedrinkende knuffelende hippies die denken dat Israel het best anders had kunnen aanpakken. Dat kan ook maar niet zonder nadelige gevolgen voor de staat Israel zelf. De conclusie is dus simpel en zie het resultaat tot vandaag de dag.
People are sheep

Ros

Citaat van: Thomasen op 15/05/2018 | 12:33 uur
Per dag fokken ze er meer dan 50 bij, dus die paar zet geen zoden aan de dijk, als je dat bedoeld.

Dat bedoel ik uiteraard niet. Maar als jij dat wel zo ziet dat het aantal doden onvoldoende is. In de komende tijd zullen er nog veel volgen en kijkend naar de reacties van de zogenaamde beschaafde landen heeft Israël een vrijbrief om er gewoon mee door te gaan. De VN is nu in beraad maar zal waarschijnlijk komen met een verklaring dat zij alle partijen oproepen om "de kalmte te bewaren".

A.J.

Citaat van: Ros op 15/05/2018 | 12:06 uur
Het komt wat mij betreft precies op hetzelfde neer. het militair apparaat inzetten tegen niet militair uitgeruste demonstranten. Of was het toch een gewapend conflict en zijn er aan IDF zijde ook doden en gewonden gevallen ?

Dat het zover zou komen was van tevoren al bekend. De verhuizing van de VS naar Jeruzalem was een bewuste keuze, lekker wat olie op het vuur gooien in een toch al smeulende situatie. Voor de legaliteit even de sticker terrorist erop plakken en klaar ben je. 
Vrijbrief voor de oplossing  van het Palestijns probleem. Ik zal het Duits woord voor oplossing maar even niet noemen.....

Een Godwin... Hoe orgineel.