Sharia4Belgium dreigt Atomium af te breken

Gestart door Lex, 17/12/2011 | 14:27 uur

Ros

De geplaatste reacties op het artikel uit de Morgen is precies wat deze mensen willen beogen. Het is veel beter om er zo weing aandacht als mogelijk aan te schenken. Uiteraard zullen de "diensten" hun werk moeten doen om deze club te volgen en indien nodig in actie moeten komen.

Ace1

#7
Citaat van: jurrien visser op 17/12/2011 | 17:23 uur
Citaat van: SMI de Boer op 17/12/2011 | 15:54 uur
Citaat van: Ace1 op 17/12/2011 | 15:14 uur
Ik zou zeggen stop de C130´s in Belgie en Nederland vol met dat tuig en vlieg ze terug naar het land van herkomst zodat we ervan af zijn.
komen ze weer terug...

.223 maakt niet zzoveel schade en werkt afdoende

Aan de andere kant.... sommige Argentijnse piloten hebben ook creatieve ideën.  :devil:

Jurrien daar dacht ik gelijk al aan toen SMI de Boer met zijn .223 verhaal kwam ;)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

#6
Citaat van: SMI de Boer op 17/12/2011 | 15:54 uur
Citaat van: Ace1 op 17/12/2011 | 15:14 uur
Ik zou zeggen stop de C130´s in Belgie en Nederland vol met dat tuig en vlieg ze terug naar het land van herkomst zodat we ervan af zijn.
komen ze weer terug...

.223 maakt niet zzoveel schade en werkt afdoende

Aan de andere kant.... sommige Argentijnse piloten hebben ook creatieve ideën.  :devil:

SMI de Boer

Citaat van: Ace1 op 17/12/2011 | 15:14 uur
Ik zou zeggen stop de C130´s in Belgie en Nederland vol met dat tuig en vlieg ze terug naar het land van herkomst zodat we ervan af zijn.
komen ze weer terug...

.223 maakt niet zzoveel schade en werkt afdoende
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

Ik zou zeggen stop de C130´s in Belgie en Nederland vol met dat tuig en vlieg ze terug naar het land van herkomst zodat we ervan af zijn.

Nikehercules

Idd, wat mij betreft beginnen we vandaag nog met het deporteren van dit soort lui. Walgelijk!

ARM-WAP

Het Westen is veel te laks en compleet verstrikt in allerlei soorten "mensenrechten" en "recht op vrije mening" dat het hiertegen blijkbaar niets anders kan doen dan deze bendes "nauwlettend in de gaten houden".

Wat mij betreft mogen al deze onnozelaars hun biezen pakken en het land verlaten.
Ik heb lak aan hun cultuur en godsdienst. De overgrote meerderheid in het land is ofwel christelijk, ofwel atheistisch.
Hier valt niets te "bevrijden" en nog minder te installeren of op te leggen van hun geloof.
Er zijn genoeg landen in de wereld waar ze kunnen samenleven met hun broeders, maar daar zouden ze natuurlijk niets voorstellen of in de pap te brokken hebben...

Lex

De radicale moslimbeweging Sharia4Belgium heeft in een internetfilmpje opnieuw bedreigingen geuit. Ditmaal heeft de organisatie het op het Atomium gemunt. "Wij dienen deze monumenten, deze afgoderij, af te breken." De directeur van het Atomium verscherpt alvast de bewaking.
Iedereen die op het Brusselse monument werkt werd gisterochtend tijdens een infovergadering op de hoogte gebracht van het filmpje op YouTube. Daarin roept Abu Imran, de roerganger van Sharia4Belgium, moslims op om "zich te bevrijden van afgoden, zoals het Atomium".

Imran, voor de gelegenheid gekleed in legerkledij, houdt zijn toespraak op de Heizel, vlak voor het Atomium. "Mensen klampen zich vast aan dit monument, het symbool van België. Ze zien het als een afgod. (...) Binnenkort, met de hulp van Allah, zal België bevrijd zijn van het systeem van afgoderij (...) en dan zullen wij deze afgoden afbreken. Niet uit haat, voor men onze woorden weer verdraait. (...) Wij hebben deze zaken gewoon niet nodig." In hetzelfde filmpje nemen ze ook het koninklijk paleis in het vizier: "We zullen niet rusten voor onze vlag - 'er is geen andere God dan Allah' - op dit gebouw hangt."

De directeur van het Atomium, Henri Simons (PS), neemt de bedreigingen au sérieux. "We hebben meteen het kabinet van de burgemeester en de politie verwittigd", zegt perswoordvoerster Inge Van Eycken. "Omdat we het zekere voor het onzekere willen nemen, komt er verhoogde bewaking. We kunnen niet anders dat dergelijke uitlatingen ernstig nemen, ook al gaat het misschien om een zieke grap. Ons personeel is eveneens op de hoogte, al hebben we benadrukt dat er geen reden is tot paniek."

In het verleden uitte Sharia4Belgium op het internet ook al doodsbedreigingen aan het adres van Defensieminister Pieter De Crem (CD&V): "Moge Allah hem verlammen, zijn rug breken en zijn vrouw weduwe maken." De politie houdt de radicale beweging nauwlettend in de gaten, zeker sinds er twee maanden geleden bij een van hun leden een kalasjnikov werd aangetroffen. 

De Morgen.be,
17/12/11, 06u48