Duitsland pakt Marokkaanse spion op

Gestart door dudge, 15/02/2012 | 23:13 uur

SMI de Boer

Soms is een goed geheugen ook een bron... dat dat geheugen de herkomst van het feit quijt is, okee
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Poleme

#8
Citaat van: Tanker op 16/02/2012 | 09:55 uur
Paar jaar geleden een agent uit Rotterdam die spioneerde voor de Marokkaanse overheid, kwam weg zonder straf  :dead:
Ik zeg oppakken, Nederlands paspoort afnemen en met pek en veren terug naar het Atlas gebergte sturen.
Ik houdt niet van subversieve elementen in dit land....
Komt alleen maar ellende van, maar ja zo lang we wereldvreemde D'66 geitenwollen sokken rechters hebben komt dat er niet van  :mad:
Het is off topic, maar jullie herinneren je waarschijnlijk nog wel de terrorist Richard Reid, die in dember 2001 op een vlucht van Parijs naar Miami in zijn schoenen verborgen explosieven probeerde te ontsteken.
Richard werd enige maanden eerder op Schiphol gearresteerd door niet Nederlandse agenten in burger, toen hij op een vlucht naar de VS wilde stappen.  Hij gedroeg zich volgens hen verdacht.  En wat bleek: dit schepsel had in zijn schoenen explosieven verborgen.  Richard werd overgedragen aan de Nederlandse 'autoriteiten' en ... werd direct vrijgelaten!   'Zal vast een slechte jeugd of geen borstvoeding hebben gehad'.

Graag bron toevoegen, Laurens

bron: binnenlandse veiligheidsdienst van  een vreemde mogendheid, die op Schiphol (zeer) vergaande bevoegdheden heeft.
Want Nederland laat nogal wat steken vallen op veiligheids gebied. 
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Poleme

Citaat van: dudge op 15/02/2012 | 23:13 uur
Duitsland pakt Marokkaanse spion op
Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 15-02-2012 @ 22:14
print   De Duitse politie heeft een man gearresteerd die ervan wordt verdacht te hebben gespioneerd voor de Marokkaanse inlichtingendienst. Mohammed B. (56) zou in Duitsland gevestigde aanhangers van Polisario, een beweging die onafhankelijkheid wil voor de Westelijke Sahara, hebben bespioneerd. 
In het verleden zijn er veel gevallen geweest in Nederland, waarbij bijvoorbeeld asielzoekers werden bespioneerd of lastig gevallen door buitenlandse intel diensten.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.


SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Paar jaar geleden een agent uit Rotterdam die spioneerde voor de Marokkaanse overheid, kwam weg zonder straf  :dead:

Ik zeg oppakken, Nederlands paspoort afnemen en met pek en veren terug naar het Atlas gebergte sturen.
Ik houdt niet van subversieve elementen in dit land....

Komt alleen maar ellende van, maar ja zo lang we wereldvreemde D'66 geitenwollen sokken rechters hebben komt dat er niet van  :mad:

SMI de Boer

Citaat van: dudge op 15/02/2012 | 23:15 uur
Lijkt weinig relevant nieuws, maar het geeft wel iets aan, er gebeuren dingen.

Wat ik me afvraag, lees al meerdere keren over Marokkanen, (1) zijn zij zo actief, of is het dat ze (2) slechten opsec hebben dat ze relatief vaak gepakt lijken te worden.

(2)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

dudge

Duitsland pakt Marokkaanse spion op
Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 15-02-2012 @ 22:14
print

De Duitse politie heeft een man gearresteerd die ervan wordt verdacht te hebben gespioneerd voor de Marokkaanse inlichtingendienst. Mohammed B. (56) zou in Duitsland gevestigde aanhangers van Polisario, een beweging die onafhankelijkheid wil voor de Westelijke Sahara, hebben bespioneerd.

De verdachte, die zowel de Duitse als de Marokkaanse nationaliteit heeft, is woensdag in Berlijn opgepakt. Het appartement van de man en de huizen en kantoren van twee andere verdachten zijn door de politie doorzocht.

Polisario streeft onafhankelijkheid na van de Westelijke Sahara, een voormalige Spaanse kolonie die in 1975 werd overgenomen door Marokko.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/527306/1/1/50/duitsland-pakt-marokkaanse-spion-op.html