Beau van Erven Dorens maakt programma met veteranen

Gestart door bergd, 24/07/2018 | 18:00 uur

Robert2

Citaat van: mikemans op 29/07/2018 | 14:45 uur
Lezen blijkt moeilijk : het woordje OPENBAAR maakt het verschil. Hou het lekker intern. Voorbeeld: jankende agent op tv laat zien dat hij er niet meer tegen kan tegen het brutale verbale uitdagende geweld op straat. Een ding weet je zeker, de eerstvolgende keer dat ie op straat komt gaan alle bloedhonden linea recta voor de kill, kijken of ze hem zo kunnen treiteren dat ie breekt. Doen ze normaal al maar nu tien keer zo hard omdat ze weten dat ze er bijna zijn.
Om op je voorbeeld in te haken, jij denkt dat een agent met PTSS, die dit op TV verteld, zo weer op straat wordt gestuurd..?

Citaat van: mikemans op 29/07/2018 | 14:45 uur
Laat genoeg Nederlandse militairen zien op tv met gebreken en rondvliegende emoties en de uiteindelijke vijand zal weten, die Nederlandse zwakke boys kun je makkelijk aan, bij de eerste de beste confrontatie hebben ze ptss. Let wel die vijanden van ons maaien lui neer bij bosjes, hebben ze al van kinds af aan geleerd. geen enkel respect voor het leven terwijl wij het al zielig vinden als er een eend sterft. Zwakte.
Overdrijven is ook een kunst.

Citaat van: mikemans op 29/07/2018 | 14:45 uur
Lekker gewoon binnen je unit houden en op TV alleen kracht uitstralen, daar zijn we voor. Persoonlijk vind ik die afglijdende schaal naar het verheerlijken van slachtofferschap afzichtelijk. Hoe zieliger je doet hoe mooier we het vinden. bah.
Verheerlijken en bespreekbaar maken zijn twee heel andere begrippen. Bovendien hebben we de afgelopen jaren wel genoeg (PTSS) schandalen gezien, waarbij het maar 'binnen de eenheid' moest worden gehouden....

Als er toestemming van de baas is en een individu wil daar over praten.. laat diegene dan zijn of haar woord doen. Ik zie het probleem niet, los van de omroep of presentator.

A.J.

Citaat van: mikemans op 29/07/2018 | 14:48 uur
Oh dear, heb je de titel van het forum niet gelezen?

De actief dienenden/ beroepsen zijn op 1 hand te tellen hier...

mikemans


A.J.

Citaat van: mikemans op 29/07/2018 | 14:45 uur

Lekker gewoon binnen je unit houden en op TV alleen kracht uitstralen, daar zijn we voor.

Wie is we?

mikemans

#43
Lezen blijkt moeilijk : het woordje OPENBAAR maakt het verschil. Hou het lekker intern. Voorbeeld: jankende agent op tv laat zien dat hij er niet meer tegen kan tegen het brutale verbale uitdagende geweld op straat. Een ding weet je zeker, de eerstvolgende keer dat ie op straat komt gaan alle bloedhonden linea recta voor de kill, kijken of ze hem zo kunnen treiteren dat ie breekt. Doen ze normaal al maar nu tien keer zo hard omdat ze weten dat ze er bijna zijn.

Laat genoeg Nederlandse militairen zien op tv met gebreken en rondvliegende emoties en de uiteindelijke vijand zal weten, die Nederlandse zwakke boys kun je makkelijk aan, bij de eerste de beste confrontatie hebben ze ptss. Let wel die vijanden van ons maaien lui neer bij bosjes, hebben ze al van kinds af aan geleerd. geen enkel respect voor het leven terwijl wij het al zielig vinden als er een eend sterft. Zwakte.

Lekker gewoon binnen je unit houden en op TV alleen kracht uitstralen, daar zijn we voor. Persoonlijk vind ik die afglijdende schaal naar het verheerlijken van slachtofferschap afzichtelijk. Hoe zieliger je doet hoe mooier we het vinden. bah.

Robert2

Citaat van: mikemans op 29/07/2018 | 12:01 uur
RTL is gewoon een geldmachine. Dit is gewoon reality tv, gemaakt om kijkers te trekken, teneinde reclame te verkopen, zodat iemand rijk wordt..waaronder meneer beau. Er zit niks altruistisch bij.
Dat ben ik met je eens, in dat opzicht is het hetzelfde als een programma zoals 'help, mijn man is klusser'.

Citaat van: mikemans op 29/07/2018 | 12:01 uurDaarnaast heb ik persoonlijk een hekel aan al die openbaar getoonde  zwakte van gezagsdragers. Niets zo erg als een huilende zwakke politieagent of militair. Hoe ga je ooit nog kracht uitstralen of respect afdwingen. Toon nooit zwakte want dan gaan ze meteen naar je keel.

Strijders moeten hun zwakte prive houden teneinde het afschrikwekkende vermogen te behouden.

Stoppen met al dat gejank.
Dit ben ik niet met je eens. Iedereen is anders, de een wil wel praten en de ander niet, als je niet op die behoeften kan inspelen dan wordt het alleen maar erger. Je kan er namelijk ook geen track op houden of het beter of slechter gaat met iemand. Net als dat er TV programma's zijn geweest waarin veteranen terug gingen naar Libanon of Bosnie, om maar wat te noemen. Het is (onderdeel van) een proces.

bergd

Citaat van: mikemans op 29/07/2018 | 12:01 uur
Toon nooit zwakte want dan gaan ze meteen naar je keel.

Strijders moeten hun zwakte prive houden teneinde het afschrikwekkende vermogen te behouden.

Stoppen met al dat gejank.
Je hoeft je zwakte misschien niet aan je vijand te tonen maar als je jou zwakte niet uit/toont aan je vrienden/collega's dan zal het je zwakker maken. Uiteindelijk is degene die zijn "zwakte" toont sterker dan degene die dat nooit doet.

Als jij als stoere collega bijvoorbeeld niet durft te zeggen dat je hoogtevrees hebt omdat je bang bent je zwakte te tonen. Verwacht dan niks van je collega's want hoe konden ze het weten. Terwijl als die stoere collega eerlijk was geweest dan kan er voor die situatie een oplossing gezocht worden.


A.J.

Citaat van: mikemans op 29/07/2018 | 12:01 uur

Strijders moeten hun zwakte prive houden teneinde het afschrikwekkende vermogen te behouden.

Stoppen met al dat gejank.

En dat is nou net de reden waarom er zoveel aan onderdoor gaan...

mikemans

RTL is gewoon een geldmachine. Dit is gewoon reality tv, gemaakt om kijkers te trekken, teneinde reclame te verkopen, zodat iemand rijk wordt..waaronder meneer beau. Er zit niks altruistisch bij.

Daarnaast heb ik persoonlijk een hekel aan al die openbaar getoonde  zwakte van gezagsdragers. Niets zo erg als een huilende zwakke politieagent of militair. Hoe ga je ooit nog kracht uitstralen of respect afdwingen. Toon nooit zwakte want dan gaan ze meteen naar je keel.

Strijders moeten hun zwakte prive houden teneinde het afschrikwekkende vermogen te behouden.

Stoppen met al dat gejank.

bergd

1. Iemand doet op vrijwillige basis mee. 2. Er zijn meer tv- programma's te noemen waar mensen zich uitermate kwetsbaar hebben opgesteld. 3. Niet alles wat RTL maakt hoeft per definitie slecht te zijn. 4. De keerzijde van defensie mag ook best weleens belicht worden. 5. De Werkgever blijft verantwoordelijk maar die ziet ook weleens wat over het hoofd, wat is er dan mis met een stukje voorlichting. 6. Achter de voordeur gebeurt veel wat de werkgever niet ziet.

Vraagje: Hoe is het op dit moment geregeld t.a.z. Extreme gebeurtenissen? Is er een opvang team zoals de politie die kent?

A.J.

Citaat van: Ros op 27/07/2018 | 23:30 uur
En dat doe ik al bijna 14 jaar......heerlijk  :devil:

Ik ben blij dat je je oeverloze getrol toegeeft.

Ros

Citaat van: A.J. op 27/07/2018 | 23:04 uur
Het is een soort zelfkastijding van jou.

En dat doe ik al bijna 14 jaar......heerlijk  :devil:

A.J.

Citaat van: Ros hlink=topic=28517.msg424512#msg424512 date=1532724797
Misschien moet je de disclaimer nog eens goed gaan lezen.

Mijn opmerkingen staan compleet los van de disclaimer. Iedereen zoekt de club uit waar hij zich het best bij thuis voelt. Jij doet het tegenovergestelde. Het is een soort zelfkastijding van jou.

Ros

Citaat van: A.J. op 27/07/2018 | 20:28 uur
Er zit een groot gapend gat tussen het op onderwerpen niet met elkaar eens zijn en structrureel dwars liggen, dat laatste is nl. wat je doet.

En vwb je "forum" opmerking, heb jij wel door op wat voor forum je zit? Jij bent net een PVV'er op een Groen Links forum, dan kun je wel allerlei "kudde" opmerkingen maken dat je niet meegaat in de heersende opvattingen op dit forum maar misschien is het gewoon beter dat je je biezen pakt en het probeert op een forum waar ze jouw gedachtegoed wel ondersteunen. Misschien bestaat er wel ergens een pacifistisch "weg met defensie" forum, daar kom je veel beter tot je recht.

Misschien moet je de disclaimer nog eens goed gaan lezen.

A.J.

Citaat van: Ros op 26/07/2018 | 16:29 uur
Ik reageer gewoon op wat mij allemaal naar het hoofd word geslingerd. Keertje wat anders dan niet reageren  en denken......laat maar. Mijn beheerders functie heb ik zelf neergelegd en heeft (nog steeds) niets te maken met mijn bijdrage als forumlid.

Goed gezien, waren wij het het doorlopend met elkaar eens was het geen forum.

Er zit een groot gapend gat tussen het op onderwerpen niet met elkaar eens zijn en structrureel dwars liggen, dat laatste is nl. wat je doet.

En vwb je "forum" opmerking, heb jij wel door op wat voor forum je zit? Jij bent net een PVV'er op een Groen Links forum, dan kun je wel allerlei "kudde" opmerkingen maken dat je niet meegaat in de heersende opvattingen op dit forum maar misschien is het gewoon beter dat je je biezen pakt en het probeert op een forum waar ze jouw gedachtegoed wel ondersteunen. Misschien bestaat er wel ergens een pacifistisch "weg met defensie" forum, daar kom je veel beter tot je recht.