ESSM block II tbv de KM

Gestart door Lex, 17/06/2013 | 18:11 uur

Parera

Spain opts for ESSM Block 2 for future F-110 frigates

Spain has opted for Raytheon's Evolved SeaSparrow Missile (ESSM) Block 2 missile as the primary ship self-defence system for its five new F-110 frigates.

The decision was confirmed to Jane's by Spain's Ministry of Defence (MoD) on 20 September. The long-awaited decision – which means ESSM Block 2 has edged out MBDA's rival Sea Ceptor system – was the last significant equipment down selection ahead of the official go-ahead for the F-110 project.

Defence minister Margarita Robles announced earlier in September that she hoped the programme for the building of the vessels, by the state-owned Navantia shipyards, would get under way in the next few months.

[Source: Janes.com ]

Parera

Mooie video ik wachte al op de beelden toen het pers bericht er uit ging enkele weken geleden.
Ook het schip ex-USS Paul F. Foster (DDG-964) als test schip blijft knap dat ze het drijvend kunnen houden als test schip.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Lex op 07/07/2018 | 13:56 uur
  Omdat tijdens het opschonen weinig gebruikte topics daarheen verplaatst worden. Later op de dag zal het verplaatst worden.

Duidelijk

Lex

Citaat van: Parera op 07/07/2018 | 11:59 uur
Hier is het ESSM topic  :angel: Ik vond het niet met de zoekfunctie vandaar dat hetzelfde bericht in de Nederlandse Defensie industrie staat.
Waarom staat dit in het archief?
Omdat tijdens het opschonen weinig gebruikte topics daarheen verplaatst worden. Later op de dag zal het verplaatst worden.

Parera

Citaat van: Sparkplug op 07/07/2018 | 10:56 uur
ESSM Block 2 with Active Seeker Successfully Intercepts Aerial Target

http://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2018/july-2018-navy-naval-defense-news/6339-essm-block-2-with-active-seeker-successfully-intercepts-aerial-target.html
Hier is het ESSM topic  :angel: Ik vond het niet met de zoekfunctie vandaar dat hetzelfde bericht in de Nederlandse Defensie industrie staat.
Waarom staat dit in het archief?

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

AadvdW

Snel bijbestellen in oorlogstijd zou inderdaad problematisch kunnen zijn. De productie van de ESSM Block 1 is verdeeld over Tucson, Arizona (32 procent); Duitsland (11 procent); Australië (9 procent); Andover, Massachusetts (7 procent); Canada (6 procent); Noorwegen (5 procent); Spanje (4 procent); Keyser, West Virginia (4 procent); Nederland (4 procent); San Jose, California (3 procent); McKinney, Texas (3 procent); Turkije (2 procent); Cincinnati, Ohio (2 procent); Griekenland (1 procent); Mountain View, California (1 procent); diverse plaatsen met minder dan 1% (6 procent).

Zie http://www.deagel.com/news/Raytheon-to-Produce-186-ESSM-Block-I-Missiles-for-the-US-Navy-Spain-Thailand-and-the-United-Arab-Emirates_n000015846.aspx.

Ace1


Ace1


StrataNL

Citaat van: Ace1 op 28/09/2013 | 12:59 uur
Is het mogelijk om block I een update te geven naar block II of gaat het om andere missiles?

Ik denk dat de verschillen daar te groot voor zijn.

Citaat van: Poleme op 28/09/2013 | 02:25 uur
Volgens mij hadden we in totaal 160 ESSM's aangeschaft, maar ik weet dit niet zeker.

Ik kan het volgende vinden:
Duitsland: 72x ESSM RIM-162B
Denemarken: 41x ESSM RIM-162B
NL zou in dat geval dus 47x hebben aangeschaft.

Maar NL heeft 4 schepen ipv 3 voor Duitsland en Denamarken..
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Is het mogelijk om block I een update te geven naar block II of gaat het om andere missiles?

Hyperion

Citaat van: Poleme op 28/09/2013 | 02:25 uur
Volgens mij hadden we in totaal 160 ESSM's aangeschaft, maar ik weet dit niet zeker.

SIPRI zegt tweehonderd.

Poleme

Citaat van: Strata op 27/09/2013 | 14:48 uur
Nou weet ik niet wat de minimum voorraad inhoud, en ook niet hoeveel NL heeft aangeschaft. Maar ik ben er vrij zeker van dat we aardig wat lege cellen over houden als we de totale voorraad in de VLS van onze vier LCF's stoppen (geldt ook voor de SM-2 overigens..).

Ja, ook qua munitie aankopen zijn we erg zuinig. Dat de LCF's uitgerust zijn met 5x8 cellen met een optie op nog een 8 is als we nu terugkijken overbodig geweest. Immers geen Tactom's en qua ESSM en SM-2 hebben gewoon te weinig gekocht om optimaal van de capaciteit gebruik te maken.
Om over de SM-3 maar te zwijgen...
Volgens mij hadden we in totaal 160 ESSM's aangeschaft, maar ik weet dit niet zeker.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.