Nieuw conflict dreigt over Falklands

Gestart door VandeWiel, 17/02/2010 | 17:14 uur

Oorlogsvis

Citaat van: Thomasen op 16/02/2015 | 14:03 uur
Die zullen er wel komen. Maar dan nog, 20 toestellen is te weinig. De economie van Argentinië ligt op z'n gat, en zal wel zo blijven.
Met de Falklands in 1982 hadden de Argenteinen volgens mij maar 6 Exocet raketten en kijk wat die hebben aangericht....

Harald

Citaat van: Elzenga op 16/02/2015 | 13:58 uur
het wordt interessanter als duidelijk wordt welke bewapening ze kunnen meevoeren. Nieuwste versie Chinese antischeepsraketten?!..

Images show JF-17 flying with CM-400AKG hypersonic ASM
http://www.janes.com/article/44897/images-show-jf-17-flying-with-cm-400akg-hypersonic-asm




dudge

Citaat van: Elzenga op 16/02/2015 | 13:58 uur
het wordt interessanter als duidelijk wordt welke bewapening ze kunnen meevoeren. Nieuwste versie Chinese antischeepsraketten?!..

Die zullen er wel komen. Maar dan nog, 20 toestellen is te weinig. De economie van Argentinië ligt op z'n gat, en zal wel zo blijven.

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 16/02/2015 | 00:11 uur
Het aantal van 20 zal ook geen alarm bellen doen afgaan. Bij 120 begint het pas.
het wordt interessanter als duidelijk wordt welke bewapening ze kunnen meevoeren. Nieuwste versie Chinese antischeepsraketten?!..

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 16/02/2015 | 00:11 uur
Het aantal van 20 zal ook geen alarm bellen doen afgaan. Bij 120 begint het pas.

Exact, al zet dit wel de deur open naar (uiteindelijk) meer "spannend" materieel.... J-31 in 2025?

Huzaar1

China heeft hier ook baat bij, een dreiging elders kost geld, geld dat niet meer geinvesteerd kan worden in Azië.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/02/2015 | 23:53 uur
EF tranche 3 vs J-17, ik maak me geen enkele zorgen.

Het aantal van 20 zal ook geen alarm bellen doen afgaan. Bij 120 begint het pas.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Geen SU-24 maar J-17

EXCLUSIVE: China sells fighter jets to Argentina which are able to attack Falkland Islands

http://www.express.co.uk/news/uk/558226/China-Argentina-falkland-islands-fighter-jets

Oorlogsvis

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/02/2015 | 22:03 uur

Naast de eventuele Russische levering van SU-24 is er nu ook sprake van buitengewoon veel belangstelling voor de Chinese J-10 en is er een samenwerkingsovereenkomst getekend tussen Argentinië en de Chinezen op het vlak van militaire luchtvaart.

Tevens is recent bekend geworden dat de Chinezen 5 corvettes  gaan leveren... voldoende voer voor discussie dus.
Dat Chinese spul ik ook nog eens allemaal veel en veel goedkoper dan het westerse......minder precies maar toch..

dudge

Citaat van: Huzaar1 op 12/02/2015 | 12:47 uur
Dat er cijfers rondgaan is leuk, maar dat ze tientallen miljarden pompen in hun defensie de komende jaren is een feit. Ik weet niet hoe je dat wil wegzetten dan. :)

Sowieso is een gigantisch bedrag (>15mjd) nodig voor de trident replacement, en de discussie of die er wel moet komen zal nu redelijk verstommen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#229
Citaat van: Huzaar1 op 12/02/2015 | 12:47 uur
Dat er cijfers rondgaan is leuk, maar dat ze tientallen miljarden pompen in hun defensie de komende jaren is een feit. Ik weet niet hoe je dat wil wegzetten dan. :)

Dat is de meer jaren planning.

Obama to Cameron: maintain UK defence spending or weaken Nato

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/barackobama/11403519/Obama-to-Cameron-maintain-UK-defence-spending-or-weaken-Nato.html

The grim truth about our defence budget

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/defence/11394108/The-grim-truth-about-our-defence-budget.html

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 12/02/2015 | 07:51 uur
Toch eens meer naar de media kijken, het is maar net de vraag of de Britten, als een van de weinige NAVO landen, hun defensiebegroting willen houden op 2% van het BNP, er gaan cijfers rond dat dit wel eens zou kunnen dalen tot 1,5% in de komende jaren.

Dat ze de situatie rondom de Falklands begrijpen is geen punt van discussie.

Dat er cijfers rondgaan is leuk, maar dat ze tientallen miljarden pompen in hun defensie de komende jaren is een feit. Ik weet niet hoe je dat wil wegzetten dan. :)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#227
Citaat van: Huzaar1 op 11/02/2015 | 23:00 uur
De Britten gaan miljarden pompen in hun Defensie de komende jaren. Ik denk dat ze de situatie op de Falklands wel begrijpen.

Toch eens meer naar de media kijken, het is maar net de vraag of de Britten, als een van de weinige NAVO landen, hun defensiebegroting willen houden op 2% van het BNP, er gaan cijfers rond dat dit wel eens zou kunnen dalen tot 1,5% in de komende jaren.

Dat ze de situatie rondom de Falklands begrijpen is geen punt van discussie.

Huzaar1

De Britten gaan miljarden pompen in hun Defensie de komende jaren. Ik denk dat ze de situatie op de Falklands wel begrijpen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"