Onzin-topic uitgave 24

Gestart door Lex, 02/12/2012 | 22:08 uur

onderofficier

#50
Guest, dat heb ik al reeds uitgelegd na je eigen opmerking dat een kwesite van interpretatie zal zijn, wat snap je (en anderen) niet aan die uitleg?   Dat men niet eens met die uitleg prima maar dat is wat IK er van dacht.  Dus ik heb MIJN gedachte uitgelegd.  En dan krijg je dit gezannik.

Maar nu vind je het opeens weer vreemd, sorry dat snap ik dan weer niet............eerst aangeven dat het een kwestie van interpretatie is* en nu aangeven dat je het niet snapt...........

Misschien is het handig dat we dingen aan elkaar (gaan) vragen ipv dooddoeners neerzetten en verwijten blijven neerzetten.

*ik zal je eigen bijdragen even citeren:
Citaat van: guest1400 op 10/01/2013 | 21:20 uur
zal wel een kwestie van interpretatie zijn
Nogmaals: Ja, het is een kwestie van interpretatie.    Snap je het weer?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

blijft lastig natuurlijk want online is het nu eenmaal moeilijk communiceren i.v.m. verkeerde interpretaties, gebrek aan klemtonen etc. etc.

OO het is never nooit niet mijn intentie geweest om alle kantoortijgers over een kam te scheren, vreemd genoeg snap ik (en blijkbaar meerdere met mij) nog steeds niet hoe je dat eruit haalt.

onderofficier

#48
Citaat van: Nikehercules op 15/01/2013 | 16:25 uur
Dit heeft niks met vinden te maken maar met feiten. Het viel me alleen op dat meerdere wel eens constateren dat jij slecht leest.

Nogmaals als andere ook iets vinden hoeft het geen juiste feiten te zijn. Meningen worden feiten? Dat is helemaal fraai.  
Populistische leiders maken hiervan gebruik, dat is een feit.
Het is namelijk een mening dat ik niet goed zou lezen: ik lees het eea anders   dat is een behoorlijk verschil, dat is een conclusie  
Zoals je weet is dat een nadeel van geschreven woorden; het aanvallen op iemand is het makkelijkste wat men kan doen, ipv even verduidelijking vragen cq spontaan geven.  Wat is er moeilijk aan om even aan te geven een voorbeeld, ik zeg niet dat het zo moet:  Je begrijpt me/hem waarschijnlijk even verkeerd wat er bedoeld wordt is.......................     Dat is een andere manier van met elkaar om gaan dan wat jij als "one-liner" neerzet en een meer vriendelijke manier.  Als je met mensen praat zeg je dan ook :  je luisterd niet goed.  Einde zin/gesprek of zeg je dan "volgens mij heb je je me niet goed gehoord/begrepen"  en dan leg je het uit wat je bedoelt.............  Of schrijf ik nu iets geks? Het is natuurlijk dat op een forum minder beleefheidsregels in acht worden genomen.

Citaat van: Nikehercules op 15/01/2013 | 16:25 uur
Je wil het schijnbaar echt niet begrijpen. Suggereren heeft met de intentie te maken, wat de intentie van het zinnetje was weet alleen Guest1400. Ik stel enkel dat jou conclusie niet op basis van die zin gemaakt kan worden.

Ik begrijp je en het heel goed.
Jij mag conclusies maken, ik niet..............
Jij stelt dat jij het bij het rechte eind heeft..... Weet je dan blijf je daar toch lekker bij/in.  
 
Maar ik kan jou en andere mededelen dat ik gewoon blijf reageren op de manier hoe ik ben,  DAT IS EEN FEIT    
en dat ik de dingen anders lees dan wel eens bedoelt, dan is het zo, ook dat is een feit,  dan komen we er samen wel uit als er op een normale manier en niet enkel en alleen met een dooddoener wordt gereageerd.   Maar met dingen zoals ik stel e.d komen we er niet uit: ook goed.
Het is mij om het even want ik heb zoveel schijt aan dingen dat ik stront poep te kort kom.................... (ook wat mensen van mij vinden en hoe ze over me denken)


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 15/01/2013 | 15:24 uur
Wat de meerderheid vind is waar?

Dit heeft niks met vinden te maken maar met feiten. Het viel me alleen op dat meerdere wel eens constateren dat jij slecht leest.

Citaat van: onderofficier op 15/01/2013 | 15:24 uur
Als je vind dat alleen Guest het weet waar bemoei je je dan mee?    8)     

Je wil het schijnbaar echt niet begrijpen. Suggereren heeft met de intentie te maken, wat de intentie van het zinnetje was weet alleen Guest1400. Ik stel enkel dat jou conclusie niet op basis van die zin gemaakt kan worden.

onderofficier

Wat de meerderheid vind is waar?  In het verleden is het vaak zat voor gekomen dat achteraf bleek dat de meerderheid er toch naast zat.
Daarnaast waarom er anderen bij halen.....zwak momentje?   En wat zegt mij dat aantal van die anderen nu? Of wat zij er van vinden... bij een aantal van deze is de reactie als verkeerd als er al een bepaalde naam bij staat als afzender......   
Het valt mij ook gewoon op dat mensen met een andere mening hier vaker beticht van worden of op een andere manier "behandeld" worden dat ze of niet meer reageren of hun account op zeggen.

Daarnaast denk ik dat als je wat van iemand zijn/haar reactie vind het niet met een dooddoener moet afdoen.  Je mag (net als wie dan ook) iets vinden maar het lijkt mij niet meer dan normaal (wat is normaal?) uitlegt waarom je iets vind.   Ik zie dat nu in meerdere discussies... Iets neer zetten zonder uit te leggen waarom.  Prima als je commentaar heb op een ander maar doe het dan op een goede manier.

Als je vind dat alleen Guest het weet waar bemoei je je dan mee?    8)     

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 15/01/2013 | 00:22 uur
Voor de rest wordt alleen nog op andere afgegeven.

Sorry, maar ik vind gewoon dat jij door de regel genomen zeer slecht leest. (En niet alleen ik getuigen discussies hierover met andere leden)

Citaat van: onderofficier op 15/01/2013 | 00:22 uur
Daarnaast geef in het laatste gedeelte aan dat ieder voor zich  (dus IK ook) mag weten of er iets wel of niet wordt gesuggereerd   Beetje krom.......om dan met verwijten te komen. 

Dat mag je zeker zelf weten, maar dat wil niet zeggen dat het er staat. En uiteindelijk is er maar 1 iemand die weet of er iets gesuggereerd werd, en dat is guest1400.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 14/01/2013 | 22:21 uur

Maar begrijpend lezen is dan ook niet jou sterkste kant.

Of dat nu wel of niet gesuggereerd wordt is aan ieder voor zich en uiteindelijk aan guest1400 ;)

Het is het makkelijkste het bij de ander neer te leggen ipv het bij jezelf te zoeken. Het in de spiegel kijken is er alleen nog maar bij als het geld kost, men ergens door getroffen wordt. Voor de rest wordt alleen nog op andere afgegeven.

Daarnaast geef in het laatste gedeelte aan dat ieder voor zich  (dus IK ook) mag weten of er iets wel of niet wordt gesuggereerd   Beetje krom.......om dan met verwijten te komen.  Maar dat zal je wel recht kunnen praten

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

#43
Citaat van: onderofficier op 12/01/2013 | 15:11 uur
Dus Nikehercules voor mij stond het er wel.   

Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar begrijpend lezen is dan ook niet jou sterkste kant.

De zin ging over ''van die typische kantoortijgers die de hele dag geen reet te doen hebben.'' Nergens wordt uitgesloten dat er kantoortijgers zijn die wel ''een reet'' te doen hebben. Zelfs niet als je ''typisch'' leest als ''kenmerkend''. (wat volgens mij ook gewoon het juiste synoniem is)

Of dat nu wel of niet gesuggereerd wordt is aan ieder voor zich en uiteindelijk aan guest1400 ;)

Ace1

Florida opent jacht op tijgerpythons



In de Amerikaanse staat Florida is een competitieve jacht geopend op tijgerpythons. De reden voor de maand lange wedstrijd is de overpopulatie van het reptiel in het natuurgebied Everglades.

Bijna 550 mensen hebben zich voor de 'Python Challenge' ingeschreven. Er zijn twee prijzen te winnen. De jager die de langste slang doodt ontvangt 1000 dollar (749 euro). Ook is er een geldbedrag, 1500 dollar (1124 euro), voor degene die de meeste pythons doodt.

Tijgerpythons werden jarenlang geïmporteerd als huisdieren, maar ze vonden al snel hun weg in de Everglades. De import werd vorig jaar verboden in de Verenigde Staten, maar dat kwam te laat omdat de slang - die kan groeien tot wel 7 meter - zich in rap tempo aan het voortplanten is. De pythons vormen een bedreiging voor veel andere dieren in het natuurgebied. Ze eten kleine zoogdieren, vogels en alligators.


De tijgerpython is de op twee na grootste pythonsoort en kan wel 9 meter lang worden

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/article/detail/3376367/2013/01/13/Florida-opent-jacht-op-tijgerpythons.dhtml

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 10/01/2013 | 21:20 uur


zal wel een kwestie van interpretatie zijn  :-*

Inderdaad.   Maar dat is met meer reacties zo: hoe zet je het neer en hoe wordt het gelezen  zeker als een woord meerdere betekenissen heeft.
Zoals het woord typisch.    Misschien snap je het nu, nee dat deed je al  ;)  aangezien je het zelf over de interpretatie hebt maar dan snap je het ook hoe ik het er het uithaalde.....    Ik las het woord "typisch" als kenmerkend wat weer karakteristiek is ...... 
Dus Nikehercules voor mij stond het er wel.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 10/01/2013 | 17:28 uur
En of het er staat!

zal wel een kwestie van interpretatie zijn  :-*

maaruh wie gaat naar deze project X defensie toe? 8)

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 10/01/2013 | 12:10 uur
. Weer van die typische kantoortijgers die de hele dag geen reet te doen hebben.
En of het er staat!
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: Nikehercules op 10/01/2013 | 15:05 uur
En dat staat er niet.

snap zelf ook niet hoe ze dat eruit haalt ;D

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 10/01/2013 | 12:55 uur
Behoorlijke aanname dat kantoortijgers geen reet te doen hebben.

En dat staat er niet.

onderofficier

#36
Citaat van: guest1400 op 10/01/2013 | 12:10 uur
die stomme reacties ook elke keer van mensen die weten dat het niet voor hun bedoeld is maar dat toch even duidelijk willen maken. Weer van die typische kantoortijgers die de hele dag geen reet te doen hebben.

Behoorlijke aanname dat kantoortijgers geen reet te doen hebben.
Er zijn ook zat operationele onderdelen waarbij de sld-n/ klp's de dag door brengen
of op de kamer of in de kantine.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.