Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Robert2

Citaat van: Parera op 07/08/2018 | 20:20 uur

Informatie en nieuwe foto's van het raam affuit, met interessant genoeg onder het raam een systeem zoals de OPS vesten voor het plaatsen van van alles.
MOLLE heet dat systeem ;)

Zander

Citaat van: Parera op 07/08/2018 | 20:20 uur
Ik loop hier nog niet echt warm voor, ik hoop eigenlijk op iets van Defenture (GRF 5.12), Thales Australia (Hawkei) of Iveco (LMV). Waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de Defenture oplossing omdat het iets unieks is en ook goed voor de Nederlandse defensie industrie, werkgelegenheid e.d. Daarnaast is het een mooi product wat defensie breed goed inzetbaar gemaakt kan worden en in de vele uitvoeringen toch schaalvoordeel op gedaan kan worden ondanks het relatief kleine aantal dat Nederland nodig heeft.


Defenture heeft trouwens nog wat afbeelding updates gedaan op hun site:

GRF 5.12 platform uitleg


Verschillende versies voor het DVOW project


Informatie en nieuwe foto's van het raam affuit, met interessant genoeg onder het raam een systeem zoals de OPS vesten voor het plaatsen van van alles.

Natuurlijk heeft een product van eigenbodem de voorkeur. Echter, als een ander een beter product kan leveren ben ik snel om.
Ik twijfel niet aan de kwaliteiten van de producten van Defenture overigens.
People are sheep

Parera

Citaat van: Harald op 07/08/2018 | 19:30 uur
Ik had hem ook al eens gezien, die nieuwe MB, maar het is een alternatief voor de " Made in NL" Vector.
Hij ziet er wel goed uit moet ik zeggen !

Ik loop hier nog niet echt warm voor, ik hoop eigenlijk op iets van Defenture (GRF 5.12), Thales Australia (Hawkei) of Iveco (LMV). Waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de Defenture oplossing omdat het iets unieks is en ook goed voor de Nederlandse defensie industrie, werkgelegenheid e.d. Daarnaast is het een mooi product wat defensie breed goed inzetbaar gemaakt kan worden en in de vele uitvoeringen toch schaalvoordeel op gedaan kan worden ondanks het relatief kleine aantal dat Nederland nodig heeft.


Defenture heeft trouwens nog wat afbeelding updates gedaan op hun site:

GRF 5.12 platform uitleg


Verschillende versies voor het DVOW project


Informatie en nieuwe foto's van het raam affuit, met interessant genoeg onder het raam een systeem zoals de OPS vesten voor het plaatsen van van alles.

Harald

Ik had hem ook al eens gezien, die nieuwe MB, maar het is een alternatief voor de " Made in NL" Vector.
Hij ziet er wel goed uit moet ik zeggen !

StrataNL

Ik denk dat deze ook wel thuishoort in het rijtje van potentiƫle MB vervangers (samen met de LAPV variant)

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera


StrataNL

Citaat van: Parera op 05/07/2018 | 14:51 uur
Dan hebben we hier de leverancier van de gepantserde cabines voor de Scania's van zowel Nederland als Denenmarken LINK
In de link staan alle specifiecaties van de pantser cabines en meerdere foto's, hieronder alvast 1 foto. Er worden 185 pantser cabines gemaakt voor Nederland met nog een optie voor 400 extra en meer dan 100 stuks voor Denemarken.
Zie #321  ;)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#341
Dan hebben we hier de leverancier van de gepantserde cabines voor de Scania's van zowel Nederland als Denenmarken LINK
In de link staan alle specifiecaties van de pantser cabines en meerdere foto's, hieronder alvast 1 foto. Er worden 185 pantser cabines gemaakt voor Nederland met nog een optie voor 400 extra en meer dan 100 stuks voor Denemarken.


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#339
Citaat van: StrataNL op 25/06/2018 | 15:56 uur
Dat de final offers ingediend zijn betekent niet dat er een keuze gemaakt is. Daar gaat nog maanden over heen met evaluaties en vergelijkingen etc.

Er is wel een extra order voor 25 Defenture Vectors geplaatst op Eurosatory, hier en daar hoor ik geluiden over mariniers en pathfinders, maar niet uit betrouwbare bron. Iemand?

Ik zag op twitter iets voorbij komen over de mariniers inderdaad. In reactie op het bericht van admiraal de Waard schreef Mark Brouwer (wel bekend) ''En @korpsmariniers toch...?''.
De Waard gaf hier geen reactie meer op in publiekelijke draad. Maar als Brouwer dit schrijft is het voor mij duidelijk wel een betrouwbare bron.

Zie HIER de berichten.

Verder staat op defensie.nl bij het kopje over materiaal / vector dit

Citaat
De Vector is een terreinwagen die speciaal is ontwikkeld voor het Korps Commandotroepen. Maar ook de Maritime Special Operations Forces (MARSOF) van het Korps Mariniers kunnen  er gebruik van maken. Het voertuig kan wereldwijd onder de meest extreme omstandigheden worden ingezet voor operaties van Nederlands special operations forces. Of het nu in de modder is, woestijnzand, sneeuw of op smalle geitenpaadjes in bergachtig terrein.


StrataNL

Dat de final offers ingediend zijn betekent niet dat er een keuze gemaakt is. Daar gaat nog maanden over heen met evaluaties en vergelijkingen etc.

Er is wel een extra order voor 25 Defenture Vectors geplaatst op Eurosatory, hier en daar hoor ik geluiden over mariniers en pathfinders, maar niet uit betrouwbare bron. Iemand?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Kevon op 25/06/2018 | 14:21 uur
Afgelopen vrijdag een week ervoor moesten de bedrijven hun final offerte indienen voor het AALST (air assault) project. Is er al wat meer van bekend wie het geworden is bijvoorbeeld? Defenture bijvoorbeeld?

Zo snel gaat dat niet, het zal intern misschien allemaal wel bekeken zijn maar een besluit zal nog niet genomen zijn verwacht ik. En als dat er wel is is dat nog geheim tot dat het officieel naar buiten komt.

Kevon

Afgelopen vrijdag een week ervoor moesten de bedrijven hun final offerte indienen voor het AALST (air assault) project. Is er al wat meer van bekend wie het geworden is bijvoorbeeld? Defenture bijvoorbeeld?
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Parera

Citaat van: StrataNL op 19/06/2018 | 21:47 uur
Er kan een affuit voor een MAG gemonteerd worden en op de gepantserde cabine kan een RWS met .50. Maar net als bij de huidige vrachtwagens zal deze er niet standaard op zitten.
Als de mogelijkheid er maar is, zou zonde zijn als je het nodig hebt en het past niet. Ik vind trouwens dat elke gepantserde cabine een RWS moet dragen, waar deze ingezet word is een dreiging dus reden om toe te voegen voor zelfbescherming. Net als een ADS + Rosy.

StrataNL

Citaat van: Parera op 19/06/2018 | 21:35 uur
Ik ben ook benieuwd of de pantser cabines een (voorziening voor) een machine geweer zoals de MAG krijgen. Iets dat de Duitsers wel gebruiken en Amerikanen ook met een .50 cal.
Er kan een affuit voor een MAG gemonteerd worden en op de gepantserde cabine kan een RWS met .50. Maar net als bij de huidige vrachtwagens zal deze er niet standaard op zitten.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation