Prettige Kerstdagen en gelukkig nieuwjaar

Gestart door Ace1, 25/12/2019 | 09:42 uur

Poleme

#17
Een gelukkig, gezond en voorspoedig nieuw jaar ?

;D  Ja hoor, het was me weer een feest.  In geheel Nederland moest de brandweer maar liefst 4.300 keer uitrukken.   Waarvan in Den Haag alleen al 608 keer.  Niet om bange katjes uit de boom te halen hoor, maar ze moesten "vuurwerk" hier wel letterlijk en figuurlijk opvatten.

In een Arnhemse flat ondervonden een vader en zijn 4-jarig zoontje hoe het voelt, om als palingen in een ton uitgerookt te worden.  Volgens de laatste berichten hebben beide een voorspoedige reis naar de hemel gemaakt.  En leven daar nog gelukkig en gezond voort.

Over Gelukkig en gezond gesproken, tientallen mensen zagen weer vele sterretjes en rotjes in hun ogen.  Het rotte is dat veel van deze mensen, dat tot aan hun dood zullen blijven merken.
Nog rotter voor deze zwaar gewonden is dat voor de overgrote meerderheid dit geen Self Inflicted Damage was.  Maar zij waren slechts omstander of voorbijganger .
We kunnen hier dus spreken over gevalletjes Collateral Damage / neven-schade.  Een beetje jammer.

Breekt er oorlog uit, dan moeten hospikken en andere hulpverleners verschoont blijven van geweld.   Maar gelukkig leven we nu al in een hele lange periode van vrede en grote welvaart.  We hebben onze medemens dus in feite helemaal niet meer nodig.  Ha ha mooi, we hebben lekker schijt aan alles en iedereen. 
Dan krijgen we alweer vaak met vuurwerk te maken.  In dit geval van onze korte lontjes, die bij het minste geringste ontstoken worden.  In Breda moest de ME worden ingezet
en in het hele land werden weer vele tientallen raddraaiers, vandalen en vechtersbazen in de kraag gevat.
Zullen al die belaagde ambulance medewerkers, ME-ers, artsen, agenten, brandweerlieden of Gemeente Werk ambtenaren ook op een gelukkige, gezonde en voorspoedige wijze het Nieuwjaar zijn ingegaan ?

Nu snap ik een ding niet beste vuurwerk liefhebbers, vechtersbazen, raddraaiers en vandalen.  Vuurwerk kost duur, kan je ogen kosten.  Knokken kan je een bezoek aan de dokter en de rechter opleveren.  Idem dito voor rad draaien en slopen en als je niet uitkijkt krijg je nog een strafblad ook.  Plus, het kost jouw en ons allemaal bakken met muntjes.

Daarom: solliciteer lekker bij Defensie, dan wordt je er nog voor betaald ook.  Rotjes en strijkers zijn voor mietjes zeg.  Heerlijk, het nijdige MAG geratel, terwijl je met een brullende motor in je CV90 er op los scheurt.  Of wat te denken van 2 F-35A's die gelijktijdig met naverbrander aan vol vermogen starten en door de geluidsbarrière gaan.
In plaats van een vuurwerk bom in het riool gooien, kan je zeemijnen onschadelijk maken.  Dat geeft me toch een veel grotere knal met spectaculaire waterzuil.

Dus in plaats van de straten onveilig te maken.  Ga je nu een van de meest primaire menselijke behoeftes vervullen.  Je zult over ons waken, ons beschermen en wie weet eindig je dan nog eens als een echte held.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

StrataNL

Gelukkig, gezond en voorspoedig 2020 gewenst allen  :cute-smile:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Allemaal de allerbeste wensen voor 2020 ....

andré herc

Forumleden  en beheerders ook alvsat de  beste wensen voor 2020 dat er voldoende en de juiste investeringen in materieel en personeel  mogen komen in de nieuwe herijkings nota voor NL Defensie! :cute-smile:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

JdL

Iedereen alvast de beste wensen voor 2020!
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Poleme

#11
 Ik gooi mijn ruimteschip even boven de Pacific in een vrij lage equatoriale baan om de Aarde.
Goedenmorgen, vanuit mijn ruimteschip.  Goedenmorgen ja, want voor mij is het nu 09:28 op wat jullie 26 December 2019 noemen.
Dat is verwarrend hoor.  Al die verschillende kalenders op planeet Aarde. 

Dan zien we hele volksstammen gele Homo Sapiens.  Die hopen dat hun opperwezen ooit nog eens terug komt en leven nu in 2562.  Hoewel in Sri Lanka zitten ze al in 2563.
Nieuwjaar vieren ze daar heel uitbundig rond 14 april, niet 1 dag, maar meestal 3 tot zelfs 5 dagen.

Op naar de Hindoes in India: Op 14 oktober 2019 begon het jaar Vikram Samvat 2076.
We koersen een beetje naar het Noorden.  Even over Afghanistan en Iran fladderen.  Daar hadden ze op 21 december jongstleden de Nawroz (nieuwjaar) viering.  Dus is het daar nu: 4 dey 1398.  Deze Perzische of Jalali kalender is gebaseerd op astronomische observaties van de zon.  Deze zonne-kalender is echter nauwkeuriger dan jullie Gregoriaanse kalender.

Een opperwezen, welke volgens sommige van jullie, ruwweg 2020 jaar geleden een afgezant of zoon naar beneden heeft gestuurd.  Die niet verder kwam dan zijn kleine zeer afgelegen provincie in het Romeinse Rijk.  Ruwweg 2020 jaar geleden ja, want er zijn inmiddels een Juliaanse en een Gregoriaanse kalender telling.
Die eerste is afkomstig van Julius Ceasar, dus dan zou het nu 2013 zijn.  Maar een of andere kerkvorst (paus) paste die kalender aan en nu hebben jullie 2019.

In die achterlijke en ver afgelegen Romeinse provincie woont ook een hele kleine groep, met een soort Klingon taaltje, die leven al in 5780.
Zij hopen ooit nog eens uit de dood te herrijzen als hun opperwezen terug komt.

Even mijn ruimteschip afremmen, anders vlieg ik zo meteen Europa nog voorbij.   Gossie mijne, in Aleppo, Gaza, Jemen, etcetera vierden ze op 15 of 16 juli '19 nieuwjaar en leven nu in 622.     Dus dat hele oud / nieuw jaar viering laat ik altijd maar aan mij voorbij gaan.  Want er zijn zoveel verschillende kalenders.

In de aanloop naar eind december gaan vele mensen opeens gezellig doen.  Begrijp me niet verkeerd, dat is mooi.  Maar waarom niet het hele jaar gezellig naar elkaar gedragen ?  Op mijn planeet hebben ze vroeger ooit eens een bijna de hele wereld omspannende grote oorlog gehad.  Niet alleen kernbommen, maar ook chemische en biologische gebruikten ze toen om elkaar uit te roeien.  Zoals je ziet, ik kom voort uit die overlevenden.  Dat waren er gelukkig genoeg om onze soort te laten overleven.
De overlevenden leerden ons:  Het kost heel veel intelligentie om dat ruimteschip te bouwen of om levende wezens te veranderen door aan hun DNA te knutselen.
Maar het kost nog veel meer intelligentie, beschaving en inlevingsvermogen, om te voorkomen dat die ontwikkelingen uit de hand lopen en onze planeet compleet vernietigen.
En ja, wij hadden ook veel verschillende kalenders.  Maar die grote oorlog louterde ons, dat we ondanks verschillen in culturen, ideologieën, religieen, rassen.  Toch allemaal hetzelfde waren.  Het leerde ons over ook echt over onze culturele / tribale, godsdienstige of raciale grenzen heen te kijken.
In andere woorden, je kunt ten opzichte van pak 'em beet 300 aard-jaren geleden natuurlijk een enorme technologische ontwikkeling doormaken.

Maar wat als je beschaving niveau jullie technologische groei totaal niet bij kan benen ?   ;)    De mensheid zit dus nog heel ver weg van de echte Kerstmis.

Zeg, ik zit inmiddels op (in jullie termen) 320 km boven Nederland en de automatische piloot laat mijn schip in luttele seconden naar zo een 1 meter boven het Aard-oppervlak zakken.  En dan kan ik via een nogal nauw mangat uitstappen.




Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ros


Lex

Ik wens U allen fijne en gezonde Kerstdagen toe,  een rustige jaarwisseling en het allerbeste voor het jaar  2020. 🍷

A.J.

Allemaal prettige kerstdagen en alvast de beste wensen!

Umbert

Vanhier uit ook fijne kerstdagen en een goed en gelukkig nieuwjaar en dat 2020 wordt wat je er van hoopt, maar vooral een gezond jaar.

walter leever

Fijne feesten en de beste wensen voor het volgend jaar. ;)

vlincent


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

bergd