Internationale Helicopter ontwikkelingen

Gestart door Harald, 01/03/2017 | 13:48 uur

Parera

Citaat van: Sparkplug op 14/07/2019 | 13:45 uur
Het rottige van zo'n totaalprijs is dat je niet weet wat de stukprijs en de verdere inhoud van het hele pakket is. Wat is de stukprijs van een NFH en een Sea Lion anno 2019?

Die info kon ik niet zo snel terug vinden.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 14/07/2019 | 13:33 uur
De Duitsers betalen voor 18 Sea Lions een bedrag van 1,4 miljard Euro dat komt uit op een 78 miljoen Euro per toestel. Ik weet niet of de info op wikipedia klopt maar daar staat dat een NFH een kostprijs van 43,3 miljoen Euro had per stuk in 2013.

Dan betalen de Duitsers toch aanzienlijk meer voor die Sea Lion, terwijl er geen Sonar inzit en ook geen bewapening.

Het rottige van zo'n totaalprijs is dat je niet weet wat de stukprijs en de verdere inhoud van het hele pakket is. Wat is de stukprijs van een NFH en een Sea Lion anno 2019?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Sparkplug op 14/07/2019 | 13:25 uur
Misschien wel en misschien niet. We weten niet wat deze optie precies kost. Wellicht een idee als onderdeel van de toekomstige MLU.

De Duitsers betalen voor 18 Sea Lions een bedrag van 1,4 miljard Euro dat komt uit op een 78 miljoen Euro per toestel. Ik weet niet of de info op wikipedia klopt maar daar staat dat een NFH een kostprijs van 43,3 miljoen Euro had per stuk in 2013.

Dan betalen de Duitsers toch aanzienlijk meer voor die Sea Lion, terwijl er geen Sonar inzit en ook geen bewapening.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 14/07/2019 | 13:17 uur
Duitse ''over-engineering'' is ook te zien bij dit toestel. Misschien in het geval van die extra lampjes handig maar in andere gevallen misschien juist (onnodig) prijsverhogend.

Misschien wel en misschien niet. We weten niet wat deze optie precies kost. Wellicht een idee als onderdeel van de toekomstige MLU.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: StrataNL op 14/07/2019 | 12:58 uur
Dubbele landing lights, handig, hebben die van ons niet.

Duitse ''over-engineering'' is ook te zien bij dit toestel. Misschien in het geval van die extra lampjes handig maar in andere gevallen misschien juist (onnodig) prijsverhogend.


StrataNL

Dubbele landing lights, handig, hebben die van ons niet.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

Citaat van: Parera op 14/07/2019 | 12:36 uur
Wat ik begreep is de Sea Lion alleen een maritieme transport helikopter met SAR capaciteit. De hele maritieme gevechts capaciteit ontbreekt, maar dat is voor de Duitsers geen probleem omdat het de Sea King vervangt in haar transport rol. De vervanger van de Lynx (maritieme gevechts heli) moet nog gekozen worden maar zeer waarschijnlijk worden dat gewoon NH90's.

In het NH90 topic staat meer info over de Sea Lion uitvoering voor Duitsland.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#342
Via @CdrDeuNavalAir

CitaatDie Demo-Flüge für den #NH90 #SEALION bei @AirbusHeli 🇩🇪 konnten für die relevanten Rollen inkl. #SAR erfolgreich abgeschlossen werden. Außerdem konnten erste #Marineflieger + BAAINBw in diesem Rahmen eingewiesen werden. So darf es weitergehen! 👍 @bundeswehrInfo @deutschemarine






Wat ik begreep is de Sea Lion alleen een maritieme transport helikopter met SAR capaciteit. De hele maritieme gevechts capaciteit ontbreekt, maar dat is voor de Duitsers geen probleem omdat het de Sea King vervangt in haar transport rol. De vervanger van de Lynx (maritieme gevechts heli) moet nog gekozen worden maar zeer waarschijnlijk worden dat gewoon NH90's.

Ace1

Citaat van: Enforcer op 11/07/2019 | 17:45 uur
Wat is het nut van die lange neus? Geeft minder zicht voor de piloten bij het landen.

Wat dacht je van het gatling  kanon in de neus.

Huzaar1

Citaat van: Enforcer op 11/07/2019 | 17:45 uur
Wat is het nut van die lange neus? Geeft minder zicht voor de piloten bij het landen.

Die zijn met zoveel nieuwe tech. niet afhankelijk van oogbal mk1. Daarnaast zal dit veel meer voordelen opleveren dan nadelen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Enforcer

Wat is het nut van die lange neus? Geeft minder zicht voor de piloten bij het landen.

Harald

https://www.youtube.com/watch?v=isSgE2wIBCU



Skyworks Global, Scaled Composites target US Army's FVL with VertiJet     ( interessant ontwerp !! ) 

Key Points
•Skyworks Global and Scaled Composites are teaming to develop the VertiJet gyrodyne
•A new procurement and investment environment allows innovators the opportunity to enter a military aircraft market dominated by prime contractors

Skyworks Global and Scaled Composites will offer their VertiJet gyrodyne aircraft for one of the US Army's various Future Vertical Lift (FVL) competitions, according to an executive.

John Michel, Skyworks Global executive director and retired US Air Force (USAF) brigadier general, told Jane's on 9 July that VertiJet can fulfill a variety of military missions including combat search and rescue (CSAR); ship-to-shore logistics; intelligence, surveillance, and reconnaissance (ISR); armed escort, and special operations. While the US Army has an active competition in Future Attack Reconnaissance Aircraft-Competitive Prototype (FARA-CP) and a potential competition for Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA), Michel said the team had not determined which competition, or competitions, to pursue.

The VertiJet is a runway-independent aircraft that can take off and land vertically and hover similar to a helicopter. VertiJet will incorporate technologies designed and developed by Skyworks in the US Defense Advanced Research Projects Agency's (DARPA's) Heliplane programme to achieve an estimated top speed of 644 km/h and a range of 1,000 n miles with a maximum payload of 454 kg. Michel said Skyworks and Scaled Composites are targeting VertiJet's unit cost for the USD6-8 million range.

DARPA's Heliplane was designed to combine the key attributes of a helicopter and a fixed-wing aircraft: vertical take-off and landing (VTOL) and hover capability of a rotary-wing aircraft combined with high speed and efficient cruise capability of a fixed-wing aircraft. The VertiJet features twin-jet engines, a large rotor for take-off and landing, four weapon hardpoints underneath the fixed wings, and twin booms with a horizontal stabiliser.

https://www.janes.com/article/89809/skyworks-global-scaled-composites-target-us-army-s-fvl-with-vertijet

Enforcer


Huzaar1

Hoe kunnen die aussies met zo'n kleine economie zo veel uitgeven aan Defensie. Vervangenes tegelijk lijkt het wel.indrukwekkend wat ze weten te absorberen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.