Wapenwedloop in ontwikkelingslanden

Gestart door Lex, 14/03/2010 | 19:54 uur

Marc66

En ook dit jaar en de volgende jaren zal er gewoon 4.7 miljard (en dat zal enkel meer worden) overgemaakt worden door de BV Nederland aan zgn. derde-wereld landen zodat zij er, hoogstwaarschijnlijk, (weer) wapens van zullen kopen  :(

En de bejaarde en de Nederlander die zorg nodig heeft maar inleveren, korten en vooral links laten liggen want zij zijn enkel lastig en kosten geld!

Maarja, dat is Nederland en de politiek is allesbehalve eerlijk en betrouwbaar  :(

Elzenga

Weinig nieuws dit. Is al langer aan de gang en dus bekend. Maar door die hele focus op terrorisme en binnenlandse veiligheid is dat menigeen ontgaan. Ook Rob de Wijk wijst hier terecht op in zijn laatste boek 5 over 12. Als we niet oppassen missen we de boot...als dit al niet het geval is.

Cigarz

Citaat van: Marc66 op 20/05/2012 | 20:28 uurKapitein Rob, de PVV, en daarmee Wilders, wil een stop op de OH, dusssss.............., vandaar!
Je mening over Wilders kun je al in die 428 andere topics over hem kwijt. Maak hier nou niet 429 van...

Marc66

Kapitein Rob, de PVV, en daarmee Wilders, wil een stop op de OH, dusssss.............., vandaar!


Reinier

Citaat van: Lex op 20/05/2012 | 15:55 uur
Citaat van: Reinier op 20/05/2012 | 15:52 uur
Maleisië een ontwikkelingsland?
Don't shoot the messenger. Je citaat is eigenlijk verkeerd gekozen, want ik heb dat nooit gesteld, maar wel de "Telegraaf".  :hrmph:
Nee, was ook niet mijn bedoeling om kritiek te leveren op jou Lex, maar op wat in het artikel stond.  ;)

Lex

Citaat van: Reinier op 20/05/2012 | 15:52 uur
Maleisië een ontwikkelingsland?
Don't shoot the messenger. Je citaat is eigenlijk verkeerd gekozen, want ik heb dat nooit gesteld, maar wel de "Telegraaf".  :hrmph:

Reinier

Citaat van: Lex op 14/03/2010 | 19:54 uur
Ontwikkelingslanden zijn verwikkeld geraakt in een gevaarlijke wapenwedloop.

Maleisië verhoogde de invoer van wapens in de periode 2005-2009 met 722 procent.
Maleisië een ontwikkelingsland? Economie groter dan die van België of Zweden, en ruim 1 1/2 groter dan dat van Griekenland (voor wat tegenwoordig nog waard is). Economische groei van 5% per jaar, werkloosheid <3%.

KapiteinRob

Ik ga hier niet over Wilders verder. Temeer omdat je ook hier wat mij betreft de plank weer mis slaat....

Marc66

Kapitein Rob, Wilders komt echt niet meer terug in de politiek, ik geloof nooit dat er nog mensen zijn die masaal op hem of zijn partij gaan stemmen, daarvoor heeft hij al veel te veel beloofde zaken uiteindelijk toch maar ingetrokken.

KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 20/05/2012 | 15:33 uur
Wanneer komt er weer iemand als een Fortuyn of Wilders!

Is Wilders inmiddels dan ook niet meer onder ons?

Marc66

En ondanks dat, blijft Nederland 4.7 miljard per jaar aan OH uitgeven  :(

Wil de "regering" het niet zien, of zien zij echt niet dat zij door pokhout vast te blijven houden aan dat inmense bedrag en tegelijkertijd de Nederlandse burger kaal plukken, zichzelf zo voor schut zetten?

Wanneer komt er weer iemand als een Fortuyn of Wilders die probeert op te komen voor de 80% van de Nederlandse bevolking die, raar maar vaak waar, toch heel anders denken dan de "regering"!

Cigarz

Gelukkig maar dat het budget van Bertje Koenders zo groot was...

Lex

STOCKHOLM - Ontwikkelingslanden zijn verwikkeld geraakt in een gevaarlijke wapenwedloop. Zij besteden vooral recordbedragen aan gevechtsvliegtuigen.

Dat stelt het internationale instituut voor vredesonderzoek Sipri in zijn jongste jaarlijkse rapport dat maandag verschijnt. De invloedrijke denktank, gevestigd in het Zweedse Stockholm, spreekt zijn zorgen uit over de situatie in de ,,spanningsregio's" Midden-Oosten, Noord-Afrika, Zuid-Amerika, Zuid-Azië en Zuidoost-Azië.

Algerije bijvoorbeeld steeg naar de negende plaats op de lijst van grootste wapenimporteurs. Maleisië verhoogde de invoer van wapens in de periode 2005-2009 met 722 procent.

Volgens Sipri is de wapenhandel de afgelopen vijf jaar wereldwijd met 22 procent gestegen in vergelijking met de periode 2000-2004. De import van gevechtsvliegtuigen maakt ruim een kwart uit van het hele handelsvolume.

Telegraaf, zo 14 mrt 2010, 19:29