C-17 Globemaster for Australia

Gestart door andré herc, 01/03/2011 | 19:39 uur

andré herc

For the first time, an Army M1A1 Abrams tank has been flown on board a Royal Australian Air Force (RAAF) C-17A Globemaster III transport. On May the 11th, the C-17A carried the Abrams from RAAF Base Darwin to the Capricornia region as part of Exercise Hamel, where it will participate with other Defence units in the Shoalwater Bay Field Training Area. The Abrams is carefully driven up the cargo ramp of the C-17A and restrained... Read more >

zie video
http://defence.viotv.com/?mediaId=22c62989-105a-4ef6-b252-5e69df01c8c7
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

andré herc

Australia – C-17 GLOBEMASTER III Aircraft
WASHINGTON, Nov. 15, 2011 – The Defense Security Cooperation Agency notified Congress today of a possible Foreign Military Sale to the Government of Australia for one C-17 GLOBEMASTER III aircraft and associated equipment, parts, training and logistical support for an estimated cost of $300 million.
The Government of Australia has requested a possible sale of one C-17 GLOBEMASTER III aircraft, up to four Pratt & Whitney F117-PW-100 engines, one AN/AAQ-24V(13) Large Aircraft Infrared Countermeasures (LAIRCM) System, spare and repair parts, supply and test equipment, personnel training and training equipment, publications and technical documentation, U.S. Government and contractor engineering, logistics, and technical support services, and other related logistics support. The estimated cost is $300 million.
Australia is one of our most important allies in the Western Pacific. The strategic location of this political and economic power contributes significantly to ensuring peace and economic stability in the region. Australia's efforts in Operation IRAQI and ENDURING FREEDOM, and peacekeeping, and humanitarian operations have made a significant impact on regional, political, and economic stability and have served U.S. national security interests. This proposed sale is consistent with those objectives and facilitates burden sharing with our allies.
Australia currently has a heavy airlift capability comprised of five C-17As. This additional
C-17 will further improve Australia's capability to rapidly deploy in support of global coalition operations and will greatly enhance its ability to lead regional humanitarian/peacekeeping operations such as its current response to the Queensland flooding, cyclone aftermath and the New Zealand earthquake.
Australia has the ability to absorb and employ the additional C-17. The C-17 fleet is based at Royal Australian Air Force (RAAF) Base Amberley. RAAF Base Amberley is the primary base for airlift and tanker aircraft and is currently undergoing the infrastructure upgrades required to support the C-17 and other large aircraft Australia already received or is under contract to purchase.
The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.
The prime contractor will be the McDonnell Douglas Corporation, a wholly owned subsidiary of the Boeing Company, in Long Beach, California. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.
Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to Australia.
There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale. This notice of a potential sale is required by law and does not mean the sale has been concluded.

dsca.mil
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Elzenga

Citaat van: dudge op 25/09/2011 | 22:32 uurHet is een bijzonder toestel, dat de eigenschappen van Strategische en tactische toestellen combineert. Voor Australië is het echter al een verrekte handig ding voor binnenlands gebruik, bedenk dat Melbourne-Darwin al wel 3500Km is. En als iets binnenlands goed te gebruiken is, is de aanschaf ook in Australië makkelijker te verdedigen.
Het is inderdaad wel verstandig de specifieke Australische behoefte en situatie erbij te betrekken...die de keuze voor dit toestel ook goeddeels verklaard. Daarbij hebben de Australiërs nog wel 59 tanks in hun gelederen...

HermanB

Slimme aankoop van Australië. Een land dat haar krijgsmacht wel serieus neemt en gigantisch aan het investeren is omdat men de spreekwoordelijke bui al ziet hangen. De C-17 is gewoon het beste militaire vrachtvliegtuig voor een moderne krijgsmacht. Je kunt er alles mee vervoeren wat je in je arsenaal hebt.

Maar goed die hebben dan ook voldoende geld aangezien ze niet miljarden kwijt zijn aan andere zaken.

KapiteinRob

#29
On topic s.v.p.

Rob
Forumbeheerder

Inmiddels 2 postings verwijderd omdat men, hoe goedbedoeld ook, meent offtopic door te "moeten" gaan.....

Tanker

Citaat van: andré herc op 24/09/2011 | 15:12 uur
Citaat van: jurrien visser op 24/09/2011 | 14:01 uur
Citaat van: andré herc op 24/09/2011 | 13:40 uur
Dit is wat anders als die Hans Hillen praat :hrmph:

Zie video
http://video.defence.gov.au/?MediaId=36dff8a4-276d-4be2-ba72-b9ebd2b68869

Doorsturen naar Hans Hillen en de rest van de politiek. Down Under begrijpen ze het tenminste.
Zal ik doen,maar het helpt toch niks ,noem het maar een bord voor hun kop[PEN]:(

Denk eerder een zware pantserplaat.......wat een kansloze bedoening hier in dit land......

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#27
We zijn inderdaad off topic....

Want we zitten wederom bij de wens voor iets goed voor de Klu...

Daarnaast ben ik voor europees als het minimaal net zo goed of beter is... maar er zijn grenzen en we moeten geen appels met peren vergelijken.

Wat mij betreft de A400M is superieur aan de C130....
C17 (vooralsnog) league of its own.

andré herc

#26
Citaat van: Elzenga op 24/09/2011 | 20:59 uur
Citaat van: jurrien visser op 24/09/2011 | 20:56 uurNiet alles hoeft Europees te zijn.... (even los van concurrentieposities e.d.).... Het appaaraat is gewoon goed.

of 4 400M's en 4 C17.... iedereen blij.  :devil:
Nee ik ga niet "polderen" hier :devil:.....de economische "strijd" wordt hard de komende decennia....dus geen mercy en gewoon Europees kopen!!. En ja de C-17 voldoet, maar had een moeizame en problematische start....dus ik hoop ook op een goede toekomst voor de A400M...ook binnen de Nederlandse Krijgsmacht.
Volgens mij is een A-400M  bijna net zo duur in aanschaf als een C-17, terwijl deze twee keer zoveel vracht kan vervoeren, maar nu ga ik[wij] wel of topic volgens mij. ;)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 24/09/2011 | 20:59 uur
Citaat van: jurrien visser op 24/09/2011 | 20:56 uurNiet alles hoeft Europees te zijn.... (even los van concurrentieposities e.d.).... Het appaaraat is gewoon goed.

of 4 400M's en 4 C17.... iedereen blij.  :devil:
Nee ik ga niet "polderen" hier :devil:.....de economische "strijd" wordt hard de komende decennia....dus geen mercy en gewoon Europees kopen!!. En ja de C-17 voldoet, maar had een moeizame en problematische start....dus ik hoop ook op een goede toekomst voor de A400M...ook binnen de Nederlandse Krijgsmacht.

Dan geen gepolder... laat EADS maar een gelijkwaardige concurrent produceren, dan vind ik dat een uitstekend idee. De A400M, the way to fly als ik die vergelijk met de C130....

Dus hier ligt de uitdaging bij EADS (ze kunnen het dus.....)

Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 24/09/2011 | 20:56 uurNiet alles hoeft Europees te zijn.... (even los van concurrentieposities e.d.).... Het appaaraat is gewoon goed.

of 4 400M's en 4 C17.... iedereen blij.  :devil:
Nee ik ga niet "polderen" hier :devil:.....de economische "strijd" wordt hard de komende decennia....dus geen mercy en gewoon Europees kopen!!. En ja de C-17 voldoet, maar had een moeizame en problematische start....dus ik hoop ook op een goede toekomst voor de A400M...ook binnen de Nederlandse Krijgsmacht.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 24/09/2011 | 20:29 uur
Citaat van: andré herc op 24/09/2011 | 15:12 uur
Citaat van: jurrien visser op 24/09/2011 | 14:01 uurDoorsturen naar Hans Hillen en de rest van de politiek. Down Under begrijpen ze het tenminste.
Zal ik doen,maar het helpt toch niks ,noem het maar een bord voor hun kop[PEN]:(
Of gewoon wijzer en zo meteen A400Ms kopen :devil:

Niet alles hoeft Europees te zijn.... (even los van concurrentieposities e.d.).... Het appaaraat is gewoon goed.

of 4 400M's en 4 C17.... iedereen blij.  :devil:

Elzenga

Citaat van: andré herc op 24/09/2011 | 15:12 uur
Citaat van: jurrien visser op 24/09/2011 | 14:01 uurDoorsturen naar Hans Hillen en de rest van de politiek. Down Under begrijpen ze het tenminste.
Zal ik doen,maar het helpt toch niks ,noem het maar een bord voor hun kop[PEN]:(
Of gewoon wijzer en zo meteen A400Ms kopen :devil:

andré herc

Citaat van: jurrien visser op 24/09/2011 | 14:01 uur
Citaat van: andré herc op 24/09/2011 | 13:40 uur
Dit is wat anders als die Hans Hillen praat :hrmph:

Zie video
http://video.defence.gov.au/?MediaId=36dff8a4-276d-4be2-ba72-b9ebd2b68869

Doorsturen naar Hans Hillen en de rest van de politiek. Down Under begrijpen ze het tenminste.
Zal ik doen,maar het helpt toch niks ,noem het maar een bord voor hun kop[PEN]:(
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: andré herc op 24/09/2011 | 13:40 uur
Dit is wat anders als die Hans Hillen praat :hrmph:

Zie video
http://video.defence.gov.au/?MediaId=36dff8a4-276d-4be2-ba72-b9ebd2b68869

Doorsturen naar Hans Hillen en de rest van de politiek. Down Under begrijpen ze het tenminste.

andré herc

#19
Dit is wat anders als die Hans Hillen praat :hrmph:

Zie video
http://video.defence.gov.au/?MediaId=36dff8a4-276d-4be2-ba72-b9ebd2b68869
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.