Britse straaljagers crashen in Noordzee

Gestart door onderofficier, 03/07/2012 | 17:12 uur

onderofficier

Citaat van: Enforcer op 03/07/2012 | 18:14 uur
Dat zijn nogal wat uitstapmomenten in relatief korte tijd.

Ik hoop niet dat dit bij NL ook gaat gebeuren als men langer met de F16 door moet vliegen. Die hebben 10 jaar te gaanvordat ze tegen de 40 lopen en voordat een vervanger bepaalt en betaald is........

Je weet de oorzaak dan al?   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: Nikehercules op 03/07/2012 | 18:59 uur
Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelt. De beoordeling of een kist al dan niet veilig genoeg is om mee te vliegen licht bij de KLu, zo niet zetten ze hem maar gewoon aan de grond. Worden ze vanzelf wakker in Den Haag.
Ben ik het helmaal mee eens! De opmerking "poging tot moord met voorbedachte rade", slaat kant noch wal.

Nikehercules

#6
Citaat van: jurrien visser op 03/07/2012 | 18:35 uur
Dan is het tijd om eens politici te "pesten" via het OM, ik zou het dan willen gooien op poging tot moord met voorbedachte rade.

Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelt. De beoordeling of een kist al dan niet veilig genoeg is om mee te vliegen ligt bij de KLu, zo niet zetten ze hem maar gewoon aan de grond. Worden ze vanzelf wakker in Den Haag.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#5
Citaat van: Enforcer op 03/07/2012 | 18:14 uur
Dat zijn nogal wat uitstapmomenten in relatief korte tijd.

Ik hoop niet dat dit bij NL ook gaat gebeuren als men langer met de F16 door moet vliegen. Die hebben 10 jaar te gaanvordat ze tegen de 40 lopen en voordat een vervanger bepaalt en betaald is........

Mij zal het niet verrassen.

Enforcer

Dat zijn nogal wat uitstapmomenten in relatief korte tijd.

Ik hoop niet dat dit bij NL ook gaat gebeuren als men langer met de F16 door moet vliegen. Die hebben 10 jaar te gaanvordat ze tegen de 40 lopen en voordat een vervanger bepaalt en betaald is........

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Two rescued after two RAF Tornados crash in Moray Firth

Two people have been picked up by helicopter after two RAF Tornado jets crashed in the Moray Firth.

The Ministry of Defence (MoD) said the Tornado GR4s, which have a pilot and navigator, were from RAF Lossiemouth, on the Moray coast.

The RNLI said Buckie, Invergordon and Buckie lifeboats were searching for two missing crew south of Wick.

The MoD said one of the aircraft had been seen in the water and the other was classed as "missing".

Aberdeen Coastguard was alerted to the incident at about 13:50.

An RAF helicopter picked up two people and flew them to Raigmore Hospital in Inverness.

A search is taking place in the Moray Firth
The three lifeboats have been searching an area 25 miles (40km) south of Wick, in the Beatrice oil field.

The field has an oil and gas platform and two experimental offshore wind turbines.

An MoD spokesman said: "The RAF are aware of an incident involving two Tornado GR4 aircraft from RAF Lossiemouth in the Moray Firth.

"The incident is being investigated and more information will be provided when available."

In January 2011, an uncontrollable engine fire caused a Tornado GR4 to crash into the sea off north west Scotland.

The aircraft - based at RAF Lossiemouth - suffered a problem in its right engine while on a training mission.

The pilot and navigator in that incident managed to eject to safety and were treated in hospital in Inverness.

An RAF board of inquiry investigation said the crew had acted calmly and professionally.

The following month, a Tornado crew was forced to eject after experiencing problems landing at RAF Lossiemouth.

The RAF confirmed the two crewmen ejected safely during the incident.

The pilot and navigator were taken to hospital, but were not thought to have been seriously injured.

Developed in the 1960s and 1970s, the Tornado GR4 has seen almost 40 years of service with the RAF.

The aircraft were flown in action during operations in Libya last year.

The jet has undergone several upgrades.

Tornado crews fly out of Lossiemouth on hundreds of training sorties every year.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-highlands-islands-18692532

dudge

Goed nieuws dat in ieder geval 2 inzittenden uit het water zijn gehaald. Hopen dat de andere ook snel gevonden worden.

onderofficier

Britse straaljagers crashen in Noordzee

EDINBURGH -  Twee straaljagers van de Britse luchtmacht RAF zijn dinsdag vlak voor de kust van Schotland in de Noordzee gecrasht.

Dat bevestigt het ministerie van Defensie. Het gaat om straaljagers van het type Tornado GR4. De toestellen waren opgestegen van en basis in het Schotse Lossiemouth. Ze verdwenen van de rader boven Moray Firth, een kustwater aan de Schotse oostkant. Het wrak van een van de toestellen is in het water gezien, het andere wordt nog vermist.

Reddingswerkers hebben een grote zoekactie op touw gezet naar de inzittenden. Elk van de toestellen had een piloot en een navigator aan boord. Twee bemanningsleden zijn inmiddels met een helikopter uit het water gered, naar de andere twee wordt nog gezocht

http://www.telegraaf.nl/buitenland/12482457/__Straaljagers_crashen_in_Noordzee__.html
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.