Hillen brengt werkbezoek aan Vietnam

Gestart door Lex, 26/09/2011 | 10:10 uur

dudge

Citaat van: Harald op 10/11/2014 | 23:48 uur
Belangstelling zal er zeker wel zijn, dat geloof ik zeker.

Chili , Colombia, Ecuador en Peru vallen af, deze landen hebben type 209 onderzeeboten nu  in gebruik.
Brazilië wil ze zelf bouwen (waarschijnlijk met hulp van de Fransen)
Argentinië vaart ook met type 209 en met TW-1700 , waarvan er 2 geleverd zijn en 4 stuks gedeeltelijk gemaakt. Er was sprake van dat er 1 afgebouwd wordt met een reactor, dus geen diesel. Maar weet niet wat de plannen nu hiervan zijn.
Dus Zuid Amerika, ik weet niet of hier kopers te vinden zijn.

Misschien dat Bulgarije ofzo er nog wat in ziet tegen die tijd.

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/11/2014 | 22:34 uur
Zuid Amerika of scheermesjes? 

De vraag is of er internationaal (waar geen export restrictie van kracht is) nog belangstelling is in 2025 voor 35 jaar oude boten.
Belangstelling zal er zeker wel zijn, dat geloof ik zeker.

Chili , Colombia, Ecuador en Peru vallen af, deze landen hebben type 209 onderzeeboten nu  in gebruik.
Brazilië wil ze zelf bouwen (waarschijnlijk met hulp van de Fransen)
Argentinië vaart ook met type 209 en met TW-1700 , waarvan er 2 geleverd zijn en 4 stuks gedeeltelijk gemaakt. Er was sprake van dat er 1 afgebouwd wordt met een reactor, dus geen diesel. Maar weet niet wat de plannen nu hiervan zijn.
Dus Zuid Amerika, ik weet niet of hier kopers te vinden zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#114
Citaat van: Lex op 10/11/2014 | 22:00 uur
Ik heb zo maar het idee dat de boten, indien ze na afstoting in de verkoop gaan, niet die richting op zullen gaan vanwege militaire geheimhouding.

Zuid Amerika of scheermesjes?  

De vraag is of er internationaal (waar geen export restrictie van kracht is) nog belangstelling is in 2025 voor 35 jaar oude boten, als dat zo is, dan zou het mooi zijn dat ze nog een tweede leven krijgen, maar als ze in een 2e leven nog 15 jaar (of langer) mee moeten, dan heb je het over subs van (minimaal) een halve eeuw oud voordat ze naar de sloop gaan.

Enforcer

Citaat van: Lex op 10/11/2014 | 22:00 uur
Ik heb zo maar het idee dat de boten, indien ze na afstoting in de verkoop gaan, niet die richting op zullen gaan vanwege militaire geheimhouding.

Kunnen ze niet voor trainingsdoeleinden aangehouden worden, zodat de nieuwe operationeel meer ingezet kunnen worden?

Lex

Citaat van: Elzenga op 10/11/2014 | 21:30 uur
Inderdaad...en ik denk dat ze in die regio dan meer geïnteresseerd zijn in onze huidige Walrus onderzeeboten straks na afstoting.
Ik heb zo maar het idee dat de boten, indien ze na afstoting in de verkoop gaan, niet die richting op zullen gaan vanwege militaire geheimhouding.

Elzenga

Citaat van: Lex op 10/11/2014 | 21:26 uur
Die hebben ze van Rusland, 2x Kilo plus met nog 4 te gaan.  ;)
Inderdaad...en ik denk dat ze in die regio dan meer geïnteresseerd zijn in onze huidige Walrus onderzeeboten straks na afstoting. Al valt het me op dat men ook daar steeds meer nieuw koopt. En steeds meer zelf gaat ontwerpen en bouwen.

Lex

Citaat van: Oorlogsvis op 10/11/2014 | 21:14 uur
hopelijk ook onderzeeboten !
Die hebben ze van Rusland, 2x Kilo plus met nog 4 te gaan.  ;)

Oorlogsvis

Citaat van: Ace1 op 10/11/2014 | 20:57 uur
Die hebben liever korvetten gezien de dreiging van China.
hopelijk ook onderzeeboten !

Ace1

Citaat van: Oorlogsvis op 10/11/2014 | 20:48 uur
willen die Vietnamezen die OPV's niet van ons hebben ?...kunnen we zelf vol voor de M-fregat opvolger gaan !

Die hebben liever korvetten gezien de dreiging van China.

Oorlogsvis

willen die Vietnamezen die OPV's niet van ons hebben ?...kunnen we zelf vol voor de M-fregat opvolger gaan !

Ace1

Citaat van: Jellington op 09/11/2014 | 23:59 uur
Oke, laten we het er dan op houden dat Damen goede zaken doet in dit gebied  :angel:

Goede zaken doen is als er minimaal 8 of meer korvetten of fregatten worden afgenomen.

Jellington

Citaat van: Ace1 op 09/11/2014 | 23:24 uur
Dat zal je tegenvallen, Singapore, Malasie, China en India hebben ook moderne schepen kijk maar op google.

Oke, laten we het er dan op houden dat Damen goede zaken doet in dit gebied  :angel:

Ace1

Citaat van: Jellington op 09/11/2014 | 23:19 uur
Ik bedoelde natuurlijk op gebied van nieuwe korvetten.

Dat zal je tegenvallen, Singapore, Malasie, China en India hebben ook moderne schepen kijk maar op google.

Jellington

Citaat van: Ace1 op 09/11/2014 | 22:46 uur
Men heeft 2 landen  Zuid-Oost Azië die men als klant heeft, dat vindt ik niet echt heersen.

Ik bedoelde natuurlijk op gebied van nieuwe korvetten.

Ace1

#102
Overigens vindt ik wel dat Sigma modellen een evolutie ondergaan


Sigma Fregatten die  aan Marokko zijn geleverd.


Sigma Fregat 10514 die in Indonsie wordt gebouwd.


SIgma Korvet 9814 die Vietnam heeft besteld.