Veteraan heeft meerwaarde voor bedrijfsleven

Gestart door Lex, 11/04/2013 | 17:20 uur

ARM-WAP

Citaat van: Kpl1JV op 28/09/2013 | 21:59 uur
dit is bullshit, als veteraan kom ik amper aan de bak.
je zou niet binnen de organisatie van een bedrijf passen.
werd zelfs al een keer afgewezen omdat ik te gedreven was.
Dat heb ik nog niet te horen gekregen, maar ik merk ook wel dat bedrijven idd "liever" diegene tewerkstellen die al zijn hele
leven in het bedrijfsleven werkt...  Die tien jaar ervaring bij Defensie staan quasi gelijk aan nul jaren ervaring, en dat is ook te
zien aan bepaalde werkaanbiedingen die ik inhet verleden kreeg.
Mijn enige voordeel dat ik heb op mijn Britse mededingers (de autochtonen in mijn geval) is mijn meertalenkennis...

KapiteinRob

Citaat van: mikemans op 28/09/2013 | 23:41 uur
Toch lukt het enorm veel mensen om aan de bak te komen. De teller staat op 14400 functies geschrapt sinds halverwege 2011 en er resteren slechts zo'n 2400 mensen die nog een nieuwe baan moeten krijgen, daar hebben ze de tijd voor tot 2016.

Je probeert hier toch niet te zeggen dat 12000 defensiemedewerkers elders emplooi hebben gevonden?

mikemans

Toch lukt het enorm veel mensen om aan de bak te komen. De teller staat op 14400 functies geschrapt sinds halverwege 2011 en er resteren slechts zo'n 2400 mensen die nog een nieuwe baan moeten krijgen, daar hebben ze de tijd voor tot 2016.

Ros

#3
Het bedrijfsleven is Defensie niet en vice versa.

En bij twee gelijke kandidaten kies ik voor diegene die de betere ervaring uit het bedrijfsleven mee brengt.




Kpl1JV

dit is bullshit, als veteraan kom ik amper aan de bak.
je zou niet binnen de organisatie van een bedrijf passen.
werd zelfs al een keer afgewezen omdat ik te gedreven was.
17 (NL) Mechbat GFPI SFOR5
44 (NL) Mechbat RIJWF SFOR9

Proud to be a veteran!!!!

Lex

Het bedrijfsleven zou zich nog meer moeten openstellen voor het aanbieden van stageplaatsen aan veteranen, zodat zij praktische ervaring opdoen bij hun aansluitende studies. Die oproep deed oud-marineofficier en bedrijfskundige Michiel Herkemij vanmiddag bij de zogenoemde Veteranenlezing in Den Haag.
Het Veteraneninstituut en de Stichting Nederlandse Veteranendag houden elk jaar zo'n lezing, dit keer in Madurodam. Ook Inspecteur-Generaal der Krijgsmacht en Inspecteur der Veteranen luitenant-generaal der mariniers Ton van Ede sprak de aanwezigen toe. Hij bepleitte een goede beeldvorming van veteranen. "Velen hadden deze ervaring niet willen missen. Zij hebben een toegevoegde waarde. Het rendement dat de militair als ervaring meeneemt van een uitzending kan op die manier weer terugstromen in de samenleving", aldus Van Ede.

Steun

Herkemij onderstreepte dat nog eens. "Met twee gelijkwaardige kandidaten voor een functie kies je toch voor degene die al toonde dat hij onder grote druk kan presteren. Dit wordt ondersteund in het rapport nu blijkt dat 96% van de oud-militairen werk na Defensie vindt in de civiele sector. Maar ook 3 op de 10 veteranen heeft bij het verlaten van de dienst behoefte aan (om-)scholing. Defensie zou hier ook beter op in kunnen spelen met een betere loopbaanondersteuning."

MINDEF,
11 april 2013, 16.35 uur