Stopzetting Dienstmakkers.nl en alternatieven

Gestart door CO4U, 23/07/2015 | 10:29 uur

CO4U

Bedankt voor de reacties tot dusver.

De opvolger zal gericht zijn op een meerwaarde bieden die zowel het 'algemene' Facebook als de sterk verouderde Dienstmakkers niet hebben. Denk hierbij o.m. aan een militair-specifieke opbouw, met de bijbehorende complexe samenhang van eenheden door de jaren heen.

Of de info, foto's e.d. meegaan is nog verre van zeker.

A.J.

Idd jammer, kreeg zelf de mail ook onder ogen dat ze er mee gingen stoppen. Facebook heb ik niet en wil die ongein ook niet en ik geloof ook nooit dat zeker de al wat ouderen die op dienstmakkers staan allemaal facebook hebben.

Een opvolger zal ik zeker in de gaten gaan houden.

wegmann

Hoewel het concept van "dienstmakkers" intussen wel wat achterhaald is (op facebook kan veel meer qua ex-diensplichtigencontacten bv) vind ik 't erg jammer dat "dienstmakkers" verdwijnt. Persoonlijk gebruik ik de site vaak in de aanloop naar evenementen of uitdiepen van een thema voor 41DKO  als handige database voor legeronderdelen en foto's. Vooral de foto's en bijschriften vind ik erg interessant omdat dit vaak hele mooie momentopnamen zijn uit het dagelijks leven van de  dienstplichtig soldaat.


Ik hoop dat alle info/foto's enz. mee gaan naar de de opvolger , ik ben benieuwd ! :big-smile:

ps. geen idee wat 41DKO is ?  kijk hier  http://www.41dko.nl


CO4U

Deze week werd bekend dat de website Dienstmakkers.nl  na 1 september 2015 niet langer bereikbaar zal zijn.

Alternatief
In de email wordt voor alternatieven verwezen naar de website van de rijksoverheid. Hier zijn echter geen vergelijkbare alternatieven te vinden. Onder vergelijkbaar versta ik namelijk een online platform, te vergelijken met schoolbank.nl, maar dan voor de diensttijd.

Er wordt op dit moment door een reeds bestaande website gewerkt aan een moderne opvolger met een uitgebreide eenheden database. Naar verwachting komt dit deze zomer/herfst online.

Waarschijnlijk is het niet cfm forumregels om naar deze website te verwijzen. Mochten er toch mogelijkheden zijn om belangstellenden op de hoogte te stellen dan verneem ik deze graag.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen naar verwachting baad hebben bij een goed (lees: beter) alternatief. Was er recent nog sprake van enige activiteit op Dienstmakkers.nl?

Uit de notificatie-email van Dienstmakkers.nl:

Citaat
Mogelijke vragen omtrent de website:

Vraag en Antwoord:
V: Moet ik iets doen?
A: U hoeft niks te doen. Als u gegevens heeft die u wilt bewaren op Dienstmakkers.nl kunt u deze tot 1 juli van de website halen.

V: Wat betekent dit voor mij als bezoeker?
A: Na 1 september zal de website (d.w.z. alle profielen, foto's e.d.) niet langer beschikbaar zijn voor bezoekers. U kunt dan niet meer inloggen of de website bezoeken.

V: Wat gaat er met de foto's gebeuren?
A: Na 1 september blijft de data nog een jaar staan in onze database staan zodat ook minder frequente bezoekers nog de kans krijgen om foto's e.d. op te vragen. Voor dergelijke aanvragen kunt u mailen naar de helpdesk op service@dienstmakkers.nl.

V: Wat kan ik doen om oude foto's te bewaren?
A: Als u foto's wilt bewaren op uw computer kunt u deze downloaden door met uw muis naar de desbetreffende foto te gaan, te klikken op de rechtermuisknop en dan te klikken op "Save image as" of "Afbeelding opslaan als". De rest spreekt voor zich. NB. Mocht u niet tevreden zijn over de kwaliteit van de desbetreffende foto of foto's die uw wilt bewaren, kunnen wij u helaas niet verder helpen. Deze zijn door de gebruikers zelf geplaatst.

Benieuwd naar jullie reacties!