Vervanging kanons LCF'n

Gestart door AadvdW, 22/12/2016 | 00:19 uur

Huzaar1

Nee. Ik zeg dat de vervanging gebeurt. Verder zeg ik er niets over.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 11/06/2018 | 21:57 uur
Gaat 100% gebeuren.
vLCF's krijgen dus een zwaarder kanon dan 127 mm of begrijp ik jou opmerking hier verkeerd?

Huzaar1

Citaat van: Parera op 13/11/2017 | 14:25 uur
Zwaarder dan de 127 mm zal niet komen op de huidige LCF's, mocht men besluiten om de LCF's uit terusten met nieuwe kanons zullen deze waarschijnlijk worden overgenomen op de vLCF's en is zwaarder daar ook uitgesloten.

Mocht de politiek er om welke kul reden toe besluiten de LCF's zonder kanons te laten varen tot dat ze vervangen worden bestaat er een kleine zeer kleine kans dat er een zwaarder kaliber of rail gun op geplaatst word (als deze tech. werkend is tegen die tijd).

Gaat 100% gebeuren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 12/11/2017 | 22:34 uur
Ben ik overigens de enige die zich stoort aan het niet-bestaande woord 'kanons' in de topic titel? Ik ken wel kanonnen. Canons lijkt erop maar betekent toch heel wat anders... ;)

Ajj
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Beantwoording Kamervragen over A-brief 'vervanging 127 mm kanon Luchtverdedigings- en Commandofregatten

Antwoorden van staatssecertaris Visser op de schriftelijke vragen van de vaste commissie voor Defensie over de behoeftestelling van het project 'Vervanging 127mm kanon Luchtverdedigings- en Commandofregatten'. Eenzelfde brief is ook aan de Eerste Kamer gestuurd.

Kamerbrief, 08-06-2018

Lynxian

Citaat van: A.J. op 12/11/2017 | 22:40 uur
Kanons is officieel marine jargon.

https://apps.nrc.nl/stijlboek/search/node/Kanons
Huh, nooit geweten! Weer wat geleerd. Nu nog even wennen. ;)

Parera

Citaat van: Oorlogsvis op 13/11/2017 | 14:20 uur
Ook voor vuursteun aan land zie ik liever een 127mm of zelfs nog zwaarder .
Zwaarder dan de 127 mm zal niet komen op de huidige LCF's, mocht men besluiten om de LCF's uit terusten met nieuwe kanons zullen deze waarschijnlijk worden overgenomen op de vLCF's en is zwaarder daar ook uitgesloten.

Mocht de politiek er om welke kul reden toe besluiten de LCF's zonder kanons te laten varen tot dat ze vervangen worden bestaat er een kleine zeer kleine kans dat er een zwaarder kaliber of rail gun op geplaatst word (als deze tech. werkend is tegen die tijd).

Oorlogsvis

Ook voor vuursteun aan land zie ik liever een 127mm of zelfs nog zwaarder .

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#40
Citaat van: Flyguy op 12/11/2017 | 23:44 uur
Naast kanonnen? Ik ken alleen kanons!

Ook bij de KM is 1 kanon slechts 1 kanon en geen meervoud.  :angel:

Je kan  jouw opmerking zelf aanpassen in Wikipedia.

Flyguy

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 12/11/2017 | 22:40 uur
Bij marine is het meervoud van kanonnen: kanons.

Bij de Koninklijke Marine is naast 'kanonnen' ook de meervoudsvorm 'kanons' gangbaar.[1]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kanon_(geschut)
Naast kanonnen? Ik ken alleen kanons!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lynxian op 12/11/2017 | 22:34 uur
Ben ik overigens de enige die zich stoort aan het niet-bestaande woord 'kanons' in de topic titel? Ik ken wel kanonnen. Canons lijkt erop maar betekent toch heel wat anders... ;)

Bij marine is het meervoud van kanonnen: kanons.

Bij de Koninklijke Marine is naast 'kanonnen' ook de meervoudsvorm 'kanons' gangbaar.[1]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kanon_(geschut)

A.J.

#37
Citaat van: Lynxian op 12/11/2017 | 22:34 uur
Ben ik overigens de enige die zich stoort aan het niet-bestaande woord 'kanons' in de topic titel? Ik ken wel kanonnen. Canons lijkt erop maar betekent toch heel wat anders... ;)

Kanons is officieel marine jargon.

https://apps.nrc.nl/stijlboek/search/node/Kanons

Lynxian

Ben ik overigens de enige die zich stoort aan het niet-bestaande woord 'kanons' in de topic titel? Ik ken wel kanonnen. Canons lijkt erop maar betekent toch heel wat anders... ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Marskramer op 12/11/2017 | 11:56 uur
Niet alleen op de LCF-en een 127mm kanon.
Ook op de vervangers van de M-fregatten!
Project loopt al dus ipv 4 stukken kopen we er 8 met een optie op 2!

Zie Reactie #31 Gepost op: 10/11/2017

Marskramer

Niet alleen op de LCF-en een 127mm kanon.
Ook op de vervangers van de M-fregatten!
Project loopt al dus ipv 4 stukken kopen we er 8 met een optie op 2!