Windhond

Gestart door musadewindhond, 29/04/2011 | 17:38 uur

onderofficier

Dus hij heeft een naam Ibrahim A, voorheen genoemd alszijnde  I.A.   En een gezicht... is dat niet heel gevaarlijk....... of krijgen we een rug te zien..... 8)
Wanneer komt geenstijl met de volledige naam? (en een foto)   :angel:   

Lees ik nu weer een tegenstrijdigheid?
Hij leerde de taal...... als zoon van een Afghaanse Mahoedjudan;   


En heeft Van Bommel niets anders te doen.... :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

Citaat van: Harald op 13/02/2013 | 21:31 uur
Sp Tweede Kamerlid Harry van Bommel trekt zich het verhaal van Ibrahim aan en wil een parlementair onderzoek.

Mag ik een teiltje? kan die Ibrahim A niet lekker in  Afghanistan blijven?

Harald

extra info op de site van Paul en witteman

Ibrahim A. en Harry van Bommel

Ibrahim A. vertrok in 2005 als zakenman naar Afghanistan. Hij leert de taal, begint er een bouwbedrijf en handelt in olie en gas voor een grote handelsonderneming. Hij is al snel succesvol en begeeft zich in de betere kringen van Afghanistan.

Militairen
Door zijn goede contacten wordt Ibrahim door de Nederlandse ambassade in Kabul gevraagd contact te leggen met de Taliban. Volgens Ibrahim wilde de Nederlandse ambassade een grote vergadering organiseren waar ook tegenstanders van de regering aan zouden deelnemen. Dit ter voorbereiding van de komst van de Nederlandse militairen in Afghanistan. In ruil daarvoor zou hij een aantal bouwprojecten toegewezen krijgen.

Maar daar bleef het niet bij. Ibrahim zegt ook wapens te hebben geleverd aan Nederlandse commando's en een eigen informanten netwerk te hebben gerund voor de Nederlanders.

Sp Tweede Kamerlid Harry van Bommel trekt zich het verhaal van Ibrahim aan en wil een parlementair onderzoek. Ibrahim A. en Harry van Bommel zijn vanavond te gast bij Pauw & Witteman.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Gast-detail.1575.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=29167&cHash=59c8c09745e7ee66f34226e0f5ebdd36

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Het lijkt er op dat Windhond wat extra publiciteit weet te generenen..

Via Twitter 13/2/13

Harry van Bommel‏@harryvandesp

Vanavond weer aanschuiven bij #penw met een handlanger van de MIVD die op schandalige wijze door Defensie aan de kant is gezet.

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 18/01/2013 | 11:57 uur
Misschien geen MIVD agent, maar hij heeft wel de MIVD geholpen ed....hetzelfde als dat bijvoorbeeld Joodse mensen over de hele wereld doen voor de Mossad de Sayanim.

Er zijn wel meer Afghanen die ISAF geholpen hebben al dan niet tegen betaling. Er zijn wel meer Afghanen afgekocht na geleden schade. Dit Telegraaf verhaal zegt helemaal niets.

Oorlogsvis

#281
Citaat van: Kapitein Rob op 18/01/2012 | 20:10 uur
Volgens mij staat het helemaal niet vast dat I.A. een MIVD-agent was. En dat heeft-ie, wat mij betreft, in dit topic zeker niet overtuigend gebracht.
Misschien geen MIVD agent, maar hij heeft wel de MIVD geholpen ed....hetzelfde als dat bijvoorbeeld Joodse mensen over de hele wereld doen voor de Mossad de Sayanim.

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 18/01/2013 | 10:14 uur
We kunnen hier allemaal wel lacherig overdoen maar het feit is dat de man door Defensie goed is belazerd en defensie dit probeerd af te kopen met 500000 eurie...de man had dus wel degelijk gelijk

Uh nee. Dat hij geld krijgt voor geleden schade wil niet zeggen dat het fantastische verhaal waar dit topic mee begonnen is waar is.

Citaat van: irma op 18/01/2013 | 10:40 uur
Mooi nieuws dit. Ik was geloof ik een van de weinigen hier die in zn verhaal geloofde.

Ik geloof nog steeds niks van zijn verhaal.

onderofficier

Citaat van: irma op 18/01/2013 | 10:47 uur
Waar het geld vandaan moet komen ljkt me niet relevant.
Vreemd want de herstel van de WUL komt uit de defensiepot .......daar is aardig wat commentaar op oa dat we daardoor minder gaan oefenen.
Het lijkt mij echt wel relevant waar het geld vandaan komt...


Citaat van: irma op 18/01/2013 | 10:47 uur
Het moet namelijk vergoeding een zijn voor de door hem opgelopen financiele zakelijke schade.  Lijkt me niks mis mee, de afdeling claims doet niets anders.

Moet die wel met bewijs komen........   :devil: Leer mij afdeling Claims kennen.....  :crazy:


Maar windhond is al aardig in prijs gezakt......  in het eerste bericht wilde nog minimaal €5 miljoen euro......
Hoe kan die nu met minimaal €1,5 miljoen euro zijn financiele zakelijke schade terugkrijgen?
Dan heeft die net voor het  "project gekochte 180 leefcontainers ter waarde van 1,8 miljoen dollar"  terug.....en niet zijn twee hijskranen ter waarde van 400.000 dollars, talloze bouwmachines en auto's.....................

Rusland weet wel raad  :silent: :silent:  nee dat mag ik niet zeggen ........  niet gezegd......... :angel:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

irma

Waar het geld vandaan moet komen ljkt me niet relevant. Het moet namelijk vergoeding een zijn voor de door hem opgelopen financiele zakelijke schade.  Lijkt me niks mis mee, de afdeling claims doet niets anders.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

onderofficier

#277
Citaat van: Oorlogsvis op 18/01/2013 | 10:14 uur
We kunnen hier allemaal wel lacherig overdoen maar het feit is dat de man door Defensie goed is belazerd en defensie dit probeerd af te kopen met 500000 eurie...de man had dus wel degelijk gelijk

Het verhaal wat wij horen is behoorlijk éénzijdig. Dus zeggen dat iets een feit is.....dat kan en mag.
Dat betrokkene iets voor defensie heeft gedaan; dat zal best. Maar dat maakt hem geen ex-spion en/of ex-medewerker van de MIVD.

Hij zal wel iets weten zoals namen e.d., het is niet meer dan logisch dat defensie probeert voor de veiligheid van deze mensen, e.d.vraagt niet naar buiten te komen met deze namen e.d. Ik kan best begrijpen dat defensie hem een bedrag aanbied. Hij probeert hieruit een slaatje te slaan.  
Wie zegt mij niet dat hij defensie heeft belazerd.  Het is een lastige kwestie.  Deze kwestie had binnenkamers moeten worden opgelost. Betrokkene komt naar buiten met zijn verhaal, dat is een feit.  Het nogal logisch dat de MIVD niet met hun verhaal en feiten naar buiten toe treed.  

Het is een feit dat hij een hongerige hond is naar meer geld.
Want hij wil minimaal €1,5 miljoen.... wat jij als belastingbetaler mag ophoesten.
Daarnaast komt het geld misschien van defensie af; dus minder trainingen/oefeningen, minder materiaal e.d.  en in andere topics doe jij dan lacherig over wat defensie wel of niet zou kunnen..ik kan je vertellen met €1,5 miljoen kan defensie toch wel wat..... Jij doet liever lacherig over mensen die 24/7 ook voor jouw klaar staan / voor je veiligheid zorgen, dan over iemand die zich zelf heeft aangeboden aan defensie. En achteraf misschien op verschillende gronden misgegokt heeft.   Dan is €500.000,== een mooi bedrag.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

irma

Mooi nieuws dit. Ik was geloof ik een van de weinigen hier die in zn verhaal geloofde.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Oorlogsvis

We kunnen hier allemaal wel lacherig overdoen maar het feit is dat de man door Defensie goed is belazerd en defensie dit probeerd af te kopen met 500000 eurie...de man had dus wel degelijk gelijk

onderofficier

Citaat van: A.J. op 18/01/2013 | 09:30 uur
Windhond is ondertussen al van een James Bond gedownscaled naar een local met wat contacten. :cute-smile:

En daar dan vijfhonderdduizend euro voor kunnen krijgen.... ik ben ook een local met wat contacten.... ;)  ;D   ik krijg daar toch wat minder voor...

Maar het is best irritant dat De Telegraaf het blijft volhouden dat hij een ex-spion / ex-agent van de MIVD zou zijn.
Onderaan het bericht staat eindelijk wat die wel is een ex-zakenman.........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Windhond is ondertussen al van een James Bond gedownscaled naar een local met wat contacten. :cute-smile:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

vr 18 jan 2013r
     
Defensie probeerde ex-spion af te kopen

door Bart Olmer en Charles Sanders

den haag - Vijfhonderdduizend euro zwijggeld heeft het ministerie van Defensie geboden aan ex-agent I.A. (42) van de militaire inlichtingendienst MIVD. Op geheime bandopnamen – in bezit van De Telegraaf – biedt mr. Marc Gazenbeek, directeur juridische zaken bij het ministerie van Defensie, duidelijk hoorbaar het 'ongelooflijk mooie' geldbedrag aan, zoals hij zelf zegt.

In ruil moet de ex-agent alle juridische procedures staken tegen de ministeries van Defensie en van Buitenlandse Zaken. Bij de onderhandelingen tussen de ex-agent en Defensie waren ook landsadvocaat Eric Daalder aanwezig en I.A.'s advocaat Michael Ruperti.

De ex-zakenman eist minimaal 1,5 miljoen euro. Hij zegt in levensgevaar te zijn gebracht omdat de MIVD hem plotseling in de steek liet door interne ruzies. Zakenman I.A. leverde vanuit een safehouse dat hij had gebouwd in Kabul informatie en wapens aan commando's die actief waren in Afghanistan. Ook organiseerde hij op de Nederlandse ambassade ontmoetingen met Taliban-leiders. Doordat hij plots alleen stond in Afghanistan kwam hij in het nauw en moest hij het land uiteindelijk ontvluchten. Bij zijn vlucht verloor hij miljoenen aan zakenbelangen.

Lees verder in De Telegraaf van vandaag.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21229006/__Zwijggeld_voor_ex-spion__.html