Marechaussee zootje ongeregeld

Gestart door -Peter-, 20/02/2008 | 07:24 uur

Lt.Bozz

Citaat van: Kapitein Rob op 27/02/2008 | 01:27 uur
Citaat van: Freggel op 26/02/2008 | 23:40 uur
Voorbeeld: we kunnen de hele NL krijgsmacht wel opdoeken omdat er genoeg WEU en NATO eenheden zijn

Verkeerd voorbeeld...... ;)

Inderdaad :D maar begrijp zijn punt. :police:
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Citaat van: Freggel op 26/02/2008 | 23:40 uur
Voorbeeld: we kunnen de hele NL krijgsmacht wel opdoeken omdat er genoeg WEU en NATO eenheden zijn

Verkeerd voorbeeld...... ;)

Freggel

Citaat van: Demian op 24/02/2008 | 12:43 uur
Citaat van: Freggel op 21/02/2008 | 12:37 uur
Laten we proberen wat forum regels toe te passen en bij het onderwerp te blijven.
Dat was geloof ik niet " Marechaussee kan opgedoekt worden "  of " wat is het nut van de Marechausse"

Het gaat om een van de Telegraaf bekende schreeuwerige kop.

KMAR is inderdaad het enige KMD dat zo resoluut omgaat met "rotte appels"

Inhoud krantenartikel is - zoals verwachtbaar - sensatie gericht (dat verkoopt)

Als er zo'n behoefte bestaat om (weer)  over het nut van de KMAR te discussieren laten we dat dan in een separate draad doen.
Gaan we het gelijk hebben over het nut van aantal fregatten
Nut van NATO
Nut van hoeveelheid tanks
Nut van JSF
Nut van aantal infanteriebataljons verdeeld over CLAS en KM

Gaat lange draad worden

Nou ik denk dat het nut van de bestaande eenheden die u net noemt wel duidelijk mag zijn..
Als we daar nog op bezuinigen kunnen we niks meer uitrichten en kunnen we de missie in Uruzgan niet meer doorzetten...
Simpelweg omdat het leger dat in die staat niet trekt.
Trek kaar eens een INFbat weg..gewoon probren.
We kunnen amper de NATO taken uitvoeren en we zitten al dik onder de budget afspraken.

Ik hoor erg veel negative dingen over de KMAR..
Natuurlijk ook omdat zij de mensen zijn die de militair bestraffen..
Ik kan me niet voorstellen dat het er zoon drama is.

Demian.

Je begrijpt het verkeerd. Ik bedoel aan te geven dat ik de hele discussie over het nut van de KMAR nutteloos vind en als je dingen zoekt er over vrijwel alle organisaties wel wat te roepen valt.

Voorbeeld: we kunnen de hele NL krijgsmacht wel opdoeken omdat er genoeg WEU en NATO eenheden zijn

Demian

Citaat van: Freggel op 21/02/2008 | 12:37 uur
Laten we proberen wat forum regels toe te passen en bij het onderwerp te blijven.
Dat was geloof ik niet " Marechaussee kan opgedoekt worden "  of " wat is het nut van de Marechausse"

Het gaat om een van de Telegraaf bekende schreeuwerige kop.

KMAR is inderdaad het enige KMD dat zo resoluut omgaat met "rotte appels"

Inhoud krantenartikel is - zoals verwachtbaar - sensatie gericht (dat verkoopt)

Als er zo'n behoefte bestaat om (weer)  over het nut van de KMAR te discussieren laten we dat dan in een separate draad doen.
Gaan we het gelijk hebben over het nut van aantal fregatten
Nut van NATO
Nut van hoeveelheid tanks
Nut van JSF
Nut van aantal infanteriebataljons verdeeld over CLAS en KM

Gaat lange draad worden

Nou ik denk dat het nut van de bestaande eenheden die u net noemt wel duidelijk mag zijn..
Als we daar nog op bezuinigen kunnen we niks meer uitrichten en kunnen we de missie in Uruzgan niet meer doorzetten...
Simpelweg omdat het leger dat in die staat niet trekt.
Trek kaar eens een INFbat weg..gewoon probren.
We kunnen amper de NATO taken uitvoeren en we zitten al dik onder de budget afspraken.

Ik hoor erg veel negative dingen over de KMAR..
Natuurlijk ook omdat zij de mensen zijn die de militair bestraffen..
Ik kan me niet voorstellen dat het er zoon drama is.

Demian.

paul1011

Wat mij een beetje verbaasd in deze discussie is dat er schijnbaar van de KMAR wordt verwacht dat zij toegevoegde waarde bieden aan de strijdkrachten. Verwacht men dat van de politie in de burgermaatschappij ook? De politie en de KMAR ontlenen hun bestaansrecht aan de behoefte voor rechtshandhaving en opsporing. In dat licht zou je voor de KMAR nog kunnen zeggen dat ze in ieder geval nog iets van toegevoegde waarde bieden vergeleken met de politie. De politie is uitsluitend bezig met rechtshandhaving en opsporing, terwijl de KMAR daarnaast nog andere taken heeft zoals grenscontrole, brb, etc.

Natuurlijk is het frustrerend als je geflitst wordt in de avonduren of in het weekend en al helemaal tijdens een uitzending, maar de wet kent nou eenmaal geen openingstijden. Ik kan ook wel een paar leuke voorbeelden noemen hoe de politie op allerlei slinkse manieren probeert zoveel mogelijk bonnen uit te schrijven zodat hun target gehaald wordt. Daarin verschilt de KMAR echt niet. Intern wordt er wel degelijk gekeken naar de manier waarop bepaalde mensen hun taak uitvoeren en ook daar bestaat er zoiets als collegiale-controle. Daarmee bedoel ik te zeggen dat iemand die op een kinderachtige manier bezig is zijn bonnencollectie uit te breiden, daar wel degelijk onderling op aangesproken wordt. Feit blijft echter dat een opsporingsambtenaar autonome beslissingen kan/mag nemen.

Daarnaast worden er jaarlijks ook behoorlijk wat politieagenten de laan uitgestuurd wegens integriteitsvraagstukken. Daar wordt vrijwel geen aandacht aan besteed in de media. De rechtspositie en zelfs autonome machtspositie van een opsporingsambtenaar stelt nou eenmaal hoge eisen aan de persoon. Dat blijkt al uit de selectiecriteria en daarop wordt continue gecontroleerd met een zero-tolerance beleid.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

mikemans

daar gaan deze postings ook over. De een trekt de integriteit van de Kmar in tweifel met als onderbouwing dat deze bekeuringen uitschrijft. Ik pareer met het argument dat zij daar voor aangesteld zijn. Ik stel verder dat het dom is om het vuur de schuld te geven van de brandwonden als je zelf je hand er in houd. Het vuur 'Is' simpelweg, de Kmar, de Politie en de Wet ook.

Lex

Dit topig gaat over de "integriteit" van de KMAR en niet over allerlei overtredingen.
Vzke on-topic te blijven.
Lex
Forumbeheerder

mikemans

Citaat van: Tanker op 21/02/2008 | 16:47 uur
U wilt voorbeelden matennaaierij ?

Boete uitdelen omdat er een klein scheurtje in mijn uitlaat zat, waar ik achter kwam na 450 te hebben geren richting Seedord om 23.30u. op zondagavond.....

U rijdt 450 ten 23:30uur in de richting van Seedorf en u hebt alleen een bekeuring gekregen voor een scheurtje in de uitlaat, ik noem dat matsen.

Citaat
Flitsen in het kader van "veiligheid" in Zeven (BRD) om 00.00u. op zondag avond, geen sterveling op straat te zien.
Week in, week uit....

U weet de snelheidslimiet, nuf said lijkt me. Als de Kmar de moeite neemt om week in week uit te flitsen op hetzelfde traject zijn ze in ieder geval constant en kunt u uzelf er op voorbereiden, alweer matsen. Zodra het rekeningrijden is ingevoerd wordt uw snelheid continu bewaakt en bekeurd, dus het loont om het dwangmatig te hard rijden nu alvast af te leren.

Citaat
Flitsen in uitzendgebieden waar niet eens verkeersregels bestaan......

Maar schijnbaar wel militairen die niet zorgvuldig met staatseigendom om kunnen gaan, staatseigendom dat betaald en onderhouden wordt met gemeenschapsgeld. Geld waar toch al een chronisch gebrek aan is bij Defensie en waar bijvoorbeeld ook arbeidsvoorwaarden van betaald moeten worden.

Citaat
Hou maar op ik kan wel blijven doorgaan, kan je met argumenten komen: "zaakjes niet voor elkaar" maar daar veeg ik mijn reet mee af, vaak is het gewoon zoeken wat ze doen en staan ze niet open voor argumenten.

Met het drammerige kleuterargument "maar ik wil lekker stout zijn zonder dat ik gesnapt wordt" veeg ik mijn **** af.

'Wie zich brand moet op de blaren zitten' 



Tanker

Maar goed back on Topic:

Ook bij de KL, weet ik uit eigen ervaring gebeuren zaken die beter de pers niet kunnen halen.
Dus dit is niks nieuws onder de zon.....

Lt.Bozz

Citaat van: Tanker op 21/02/2008 | 16:47 uur
U wilt voorbeelden matennaaierij ?

Boete uitdelen omdat er een klein scheurtje in mijn uitlaat zat, waar ik achter kwam na 450 te hebben geren richting Seedord om 23.30u. op zondagavond.....


Flitsen in het kader van "veiligheid" in Zeven (BRD) om 00.00u. op zondag avond, geen sterveling op straat te zien.
Week in, week uit....


Flitsen in uitzendgebieden waar niet eens verkeersregels bestaan......




Hou maar op ik kan wel blijven doorgaan, kan je met argumenten komen: "zaakjes niet voor elkaar" maar daar veeg ik mijn reet mee af, vaak is het gewoon zoeken wat ze doen en staan ze niet open voor argumenten.
Zie ze nog steeds lopen die cowboys in Irak, gevaar voor zichzelf en voor de collega's van de KL......


Beetje de moeite nemen om alles te lezen is vrij moeilijk niet ?
U lijkt heel erg gefrustreerd ?
De voorbeelden die u noemt, Ben ik het volledig mee eens, ik vind het ook matennaaierij.
Ik stel voor om er nu EINDELIJK eens over op te houden.

Ik heb het er over gehad met Kpt Rob en het is klaar nu.
Back on topic want dit gaat de verkeerde kant weer op.

Greetzz
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Big IE

Citaat van: Tanker op 21/02/2008 | 16:47 uur
....... kan je met argumenten komen: "zaakjes niet voor elkaar" maar daar veeg ik mijn reet mee af......


U wilt natuurlijk alleen horen wat u het beste uitkomt.

Tanker

U wilt voorbeelden matennaaierij ?

Boete uitdelen omdat er een klein scheurtje in mijn uitlaat zat, waar ik achter kwam na 450 te hebben geren richting Seedord om 23.30u. op zondagavond.....


Flitsen in het kader van "veiligheid" in Zeven (BRD) om 00.00u. op zondag avond, geen sterveling op straat te zien.
Week in, week uit....


Flitsen in uitzendgebieden waar niet eens verkeersregels bestaan......




Hou maar op ik kan wel blijven doorgaan, kan je met argumenten komen: "zaakjes niet voor elkaar" maar daar veeg ik mijn reet mee af, vaak is het gewoon zoeken wat ze doen en staan ze niet open voor argumenten.
Zie ze nog steeds lopen die cowboys in Irak, gevaar voor zichzelf en voor de collega's van de KL......

KapiteinRob

Citaat van: Freggel op 21/02/2008 | 12:37 uur
Gaan we het gelijk hebben over het nut van aantal fregatten
Nut van NATO
Nut van hoeveelheid tanks
Nut van JSF
Nut van aantal infanteriebataljons verdeeld over CLAS en KM

M.d.v. dat er voor bovenstaande geen alternatieven zijn....... ;)

Citaat van: Freggel op 21/02/2008 | 12:37 uur
Als er zo'n behoefte bestaat om (weer)  over het nut van de KMAR te discussieren laten we dat dan in een separate draad doen.

En daar heb je gelijk in. Ik ben me ook aan het vergalopperen betreffende het topic.......

Dr_pepper

ik ben wel voor een aparte militaire politieorganisatie zoals de KMAR, ik wil zelfs nog wel een stapje verder gaan door te zeggen dat ik zelfs voor een apart militair berechtsysteem ben waarmee nederland over militaire juristen en een krijgsraad beschikt. Hiermee zouden zaken zoals Eric. O. niet zo uit de hand lopen omdat men beschikt over personeel die weet waarover ze het hebben. Nu werd eric. O berecht volgens het burgerrecht en vertegenwoordigd door een civiele advocaat waar men van uitging dat het niet uitmaakte of Eric. O nou in  irak of in nederland het schot loste. Wanneer er het militaire recht zou zijn toegepast zou men alleen hebben gekeken of het op dat moment noodzakelijk was of niet om waarschuwingschoten te hebben gelost en of die naar de geweldinstructie heeft gehandeld en was het slachtoffer geen slachtoffer door MOORD maar een oorlogsslachtoffer.

Het enigste probleem wat ik heb met de KMAR is dat zij te nauw samenwerken met de KLPD en dat is volgens mij het probleem met de meeste hierop het forum, door die samenwerking begint het er steeds meer op te lijken dat de KLPD het werk net zo goed over kan nemen zodat defensie niet voor deze kosten op hoeft te draaien. Ze mogen van mij de beveiliging van het koningshuis doen, alsmede de beveiliging van schiphol (dan was ik er heilig van overtuigd dat undercover nederland niet zo gemakkelijk die bom had kunnen plaatsen) etc. maar dan moeten ook alleen zij dit doen en niet in zogenaamde ''nauwe samenwerking'' met justitie, uitwisselen van informatie is tot daaraan toe maar 5 agenten van 5 verschillende diensten op 1 taak slaat ook nergens op.

Freggel

Laten we proberen wat forum regels toe te passen en bij het onderwerp te blijven.
Dat was geloof ik niet " Marechaussee kan opgedoekt worden "  of " wat is het nut van de Marechausse"

Het gaat om een van de Telegraaf bekende schreeuwerige kop.

KMAR is inderdaad het enige KMD dat zo resoluut omgaat met "rotte appels"

Inhoud krantenartikel is - zoals verwachtbaar - sensatie gericht (dat verkoopt)

Als er zo'n behoefte bestaat om (weer)  over het nut van de KMAR te discussieren laten we dat dan in een separate draad doen.
Gaan we het gelijk hebben over het nut van aantal fregatten
Nut van NATO
Nut van hoeveelheid tanks
Nut van JSF
Nut van aantal infanteriebataljons verdeeld over CLAS en KM

Gaat lange draad worden