Marechaussee zootje ongeregeld

Gestart door -Peter-, 20/02/2008 | 07:24 uur

Lt.Bozz

Citaat van: Kapitein Rob op 27/02/2008 | 01:27 uur
Citaat van: Freggel op 26/02/2008 | 23:40 uur
Voorbeeld: we kunnen de hele NL krijgsmacht wel opdoeken omdat er genoeg WEU en NATO eenheden zijn

Verkeerd voorbeeld...... ;)

Inderdaad :D maar begrijp zijn punt. :police:
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Citaat van: Freggel op 26/02/2008 | 23:40 uur
Voorbeeld: we kunnen de hele NL krijgsmacht wel opdoeken omdat er genoeg WEU en NATO eenheden zijn

Verkeerd voorbeeld...... ;)

Freggel

Citaat van: Demian op 24/02/2008 | 12:43 uur
Citaat van: Freggel op 21/02/2008 | 12:37 uur
Laten we proberen wat forum regels toe te passen en bij het onderwerp te blijven.
Dat was geloof ik niet " Marechaussee kan opgedoekt worden "  of " wat is het nut van de Marechausse"

Het gaat om een van de Telegraaf bekende schreeuwerige kop.

KMAR is inderdaad het enige KMD dat zo resoluut omgaat met "rotte appels"

Inhoud krantenartikel is - zoals verwachtbaar - sensatie gericht (dat verkoopt)

Als er zo'n behoefte bestaat om (weer)  over het nut van de KMAR te discussieren laten we dat dan in een separate draad doen.
Gaan we het gelijk hebben over het nut van aantal fregatten
Nut van NATO
Nut van hoeveelheid tanks
Nut van JSF
Nut van aantal infanteriebataljons verdeeld over CLAS en KM

Gaat lange draad worden

Nou ik denk dat het nut van de bestaande eenheden die u net noemt wel duidelijk mag zijn..
Als we daar nog op bezuinigen kunnen we niks meer uitrichten en kunnen we de missie in Uruzgan niet meer doorzetten...
Simpelweg omdat het leger dat in die staat niet trekt.
Trek kaar eens een INFbat weg..gewoon probren.
We kunnen amper de NATO taken uitvoeren en we zitten al dik onder de budget afspraken.

Ik hoor erg veel negative dingen over de KMAR..
Natuurlijk ook omdat zij de mensen zijn die de militair bestraffen..
Ik kan me niet voorstellen dat het er zoon drama is.

Demian.

Je begrijpt het verkeerd. Ik bedoel aan te geven dat ik de hele discussie over het nut van de KMAR nutteloos vind en als je dingen zoekt er over vrijwel alle organisaties wel wat te roepen valt.

Voorbeeld: we kunnen de hele NL krijgsmacht wel opdoeken omdat er genoeg WEU en NATO eenheden zijn

Demian

Citaat van: Freggel op 21/02/2008 | 12:37 uur
Laten we proberen wat forum regels toe te passen en bij het onderwerp te blijven.
Dat was geloof ik niet " Marechaussee kan opgedoekt worden "  of " wat is het nut van de Marechausse"

Het gaat om een van de Telegraaf bekende schreeuwerige kop.

KMAR is inderdaad het enige KMD dat zo resoluut omgaat met "rotte appels"

Inhoud krantenartikel is - zoals verwachtbaar - sensatie gericht (dat verkoopt)

Als er zo'n behoefte bestaat om (weer)  over het nut van de KMAR te discussieren laten we dat dan in een separate draad doen.
Gaan we het gelijk hebben over het nut van aantal fregatten
Nut van NATO
Nut van hoeveelheid tanks
Nut van JSF
Nut van aantal infanteriebataljons verdeeld over CLAS en KM

Gaat lange draad worden

Nou ik denk dat het nut van de bestaande eenheden die u net noemt wel duidelijk mag zijn..
Als we daar nog op bezuinigen kunnen we niks meer uitrichten en kunnen we de missie in Uruzgan niet meer doorzetten...
Simpelweg omdat het leger dat in die staat niet trekt.
Trek kaar eens een INFbat weg..gewoon probren.
We kunnen amper de NATO taken uitvoeren en we zitten al dik onder de budget afspraken.

Ik hoor erg veel negative dingen over de KMAR..
Natuurlijk ook omdat zij de mensen zijn die de militair bestraffen..
Ik kan me niet voorstellen dat het er zoon drama is.

Demian.

paul1011

Wat mij een beetje verbaasd in deze discussie is dat er schijnbaar van de KMAR wordt verwacht dat zij toegevoegde waarde bieden aan de strijdkrachten. Verwacht men dat van de politie in de burgermaatschappij ook? De politie en de KMAR ontlenen hun bestaansrecht aan de behoefte voor rechtshandhaving en opsporing. In dat licht zou je voor de KMAR nog kunnen zeggen dat ze in ieder geval nog iets van toegevoegde waarde bieden vergeleken met de politie. De politie is uitsluitend bezig met rechtshandhaving en opsporing, terwijl de KMAR daarnaast nog andere taken heeft zoals grenscontrole, brb, etc.

Natuurlijk is het frustrerend als je geflitst wordt in de avonduren of in het weekend en al helemaal tijdens een uitzending, maar de wet kent nou eenmaal geen openingstijden. Ik kan ook wel een paar leuke voorbeelden noemen hoe de politie op allerlei slinkse manieren probeert zoveel mogelijk bonnen uit te schrijven zodat hun target gehaald wordt. Daarin verschilt de KMAR echt niet. Intern wordt er wel degelijk gekeken naar de manier waarop bepaalde mensen hun taak uitvoeren en ook daar bestaat er zoiets als collegiale-controle. Daarmee bedoel ik te zeggen dat iemand die op een kinderachtige manier bezig is zijn bonnencollectie uit te breiden, daar wel degelijk onderling op aangesproken wordt. Feit blijft echter dat een opsporingsambtenaar autonome beslissingen kan/mag nemen.

Daarnaast worden er jaarlijks ook behoorlijk wat politieagenten de laan uitgestuurd wegens integriteitsvraagstukken. Daar wordt vrijwel geen aandacht aan besteed in de media. De rechtspositie en zelfs autonome machtspositie van een opsporingsambtenaar stelt nou eenmaal hoge eisen aan de persoon. Dat blijkt al uit de selectiecriteria en daarop wordt continue gecontroleerd met een zero-tolerance beleid.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

mikemans

daar gaan deze postings ook over. De een trekt de integriteit van de Kmar in tweifel met als onderbouwing dat deze bekeuringen uitschrijft. Ik pareer met het argument dat zij daar voor aangesteld zijn. Ik stel verder dat het dom is om het vuur de schuld te geven van de brandwonden als je zelf je hand er in houd. Het vuur 'Is' simpelweg, de Kmar, de Politie en de Wet ook.

Lex

Dit topig gaat over de "integriteit" van de KMAR en niet over allerlei overtredingen.
Vzke on-topic te blijven.
Lex
Forumbeheerder

mikemans

Citaat van: Tanker op 21/02/2008 | 16:47 uur
U wilt voorbeelden matennaaierij ?

Boete uitdelen omdat er een klein scheurtje in mijn uitlaat zat, waar ik achter kwam na 450 te hebben geren richting Seedord om 23.30u. op zondagavond.....

U rijdt 450 ten 23:30uur in de richting van Seedorf en u hebt alleen een bekeuring gekregen voor een scheurtje in de uitlaat, ik noem dat matsen.

Citaat
Flitsen in het kader van "veiligheid" in Zeven (BRD) om 00.00u. op zondag avond, geen sterveling op straat te zien.
Week in, week uit....

U weet de snelheidslimiet, nuf said lijkt me. Als de Kmar de moeite neemt om week in week uit te flitsen op hetzelfde traject zijn ze in ieder geval constant en kunt u uzelf er op voorbereiden, alweer matsen. Zodra het rekeningrijden is ingevoerd wordt uw snelheid continu bewaakt en bekeurd, dus het loont om het dwangmatig te hard rijden nu alvast af te leren.

Citaat
Flitsen in uitzendgebieden waar niet eens verkeersregels bestaan......

Maar schijnbaar wel militairen die niet zorgvuldig met staatseigendom om kunnen gaan, staatseigendom dat betaald en onderhouden wordt met gemeenschapsgeld. Geld waar toch al een chronisch gebrek aan is bij Defensie en waar bijvoorbeeld ook arbeidsvoorwaarden van betaald moeten worden.

Citaat
Hou maar op ik kan wel blijven doorgaan, kan je met argumenten komen: "zaakjes niet voor elkaar" maar daar veeg ik mijn reet mee af, vaak is het gewoon zoeken wat ze doen en staan ze niet open voor argumenten.

Met het drammerige kleuterargument "maar ik wil lekker stout zijn zonder dat ik gesnapt wordt" veeg ik mijn **** af.

'Wie zich brand moet op de blaren zitten' 



Tanker

Maar goed back on Topic:

Ook bij de KL, weet ik uit eigen ervaring gebeuren zaken die beter de pers niet kunnen halen.
Dus dit is niks nieuws onder de zon.....

Lt.Bozz

Citaat van: Tanker op 21/02/2008 | 16:47 uur
U wilt voorbeelden matennaaierij ?

Boete uitdelen omdat er een klein scheurtje in mijn uitlaat zat, waar ik achter kwam na 450 te hebben geren richting Seedord om 23.30u. op zondagavond.....


Flitsen in het kader van "veiligheid" in Zeven (BRD) om 00.00u. op zondag avond, geen sterveling op straat te zien.
Week in, week uit....


Flitsen in uitzendgebieden waar niet eens verkeersregels bestaan......




Hou maar op ik kan wel blijven doorgaan, kan je met argumenten komen: "zaakjes niet voor elkaar" maar daar veeg ik mijn reet mee af, vaak is het gewoon zoeken wat ze doen en staan ze niet open voor argumenten.
Zie ze nog steeds lopen die cowboys in Irak, gevaar voor zichzelf en voor de collega's van de KL......


Beetje de moeite nemen om alles te lezen is vrij moeilijk niet ?
U lijkt heel erg gefrustreerd ?
De voorbeelden die u noemt, Ben ik het volledig mee eens, ik vind het ook matennaaierij.
Ik stel voor om er nu EINDELIJK eens over op te houden.

Ik heb het er over gehad met Kpt Rob en het is klaar nu.
Back on topic want dit gaat de verkeerde kant weer op.

Greetzz
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Big IE

Citaat van: Tanker op 21/02/2008 | 16:47 uur
....... kan je met argumenten komen: "zaakjes niet voor elkaar" maar daar veeg ik mijn reet mee af......


U wilt natuurlijk alleen horen wat u het beste uitkomt.

Tanker

U wilt voorbeelden matennaaierij ?

Boete uitdelen omdat er een klein scheurtje in mijn uitlaat zat, waar ik achter kwam na 450 te hebben geren richting Seedord om 23.30u. op zondagavond.....


Flitsen in het kader van "veiligheid" in Zeven (BRD) om 00.00u. op zondag avond, geen sterveling op straat te zien.
Week in, week uit....


Flitsen in uitzendgebieden waar niet eens verkeersregels bestaan......




Hou maar op ik kan wel blijven doorgaan, kan je met argumenten komen: "zaakjes niet voor elkaar" maar daar veeg ik mijn reet mee af, vaak is het gewoon zoeken wat ze doen en staan ze niet open voor argumenten.
Zie ze nog steeds lopen die cowboys in Irak, gevaar voor zichzelf en voor de collega's van de KL......

KapiteinRob

Citaat van: Freggel op 21/02/2008 | 12:37 uur
Gaan we het gelijk hebben over het nut van aantal fregatten
Nut van NATO
Nut van hoeveelheid tanks
Nut van JSF
Nut van aantal infanteriebataljons verdeeld over CLAS en KM

M.d.v. dat er voor bovenstaande geen alternatieven zijn....... ;)

Citaat van: Freggel op 21/02/2008 | 12:37 uur
Als er zo'n behoefte bestaat om (weer)  over het nut van de KMAR te discussieren laten we dat dan in een separate draad doen.

En daar heb je gelijk in. Ik ben me ook aan het vergalopperen betreffende het topic.......

Dr_pepper

ik ben wel voor een aparte militaire politieorganisatie zoals de KMAR, ik wil zelfs nog wel een stapje verder gaan door te zeggen dat ik zelfs voor een apart militair berechtsysteem ben waarmee nederland over militaire juristen en een krijgsraad beschikt. Hiermee zouden zaken zoals Eric. O. niet zo uit de hand lopen omdat men beschikt over personeel die weet waarover ze het hebben. Nu werd eric. O berecht volgens het burgerrecht en vertegenwoordigd door een civiele advocaat waar men van uitging dat het niet uitmaakte of Eric. O nou in  irak of in nederland het schot loste. Wanneer er het militaire recht zou zijn toegepast zou men alleen hebben gekeken of het op dat moment noodzakelijk was of niet om waarschuwingschoten te hebben gelost en of die naar de geweldinstructie heeft gehandeld en was het slachtoffer geen slachtoffer door MOORD maar een oorlogsslachtoffer.

Het enigste probleem wat ik heb met de KMAR is dat zij te nauw samenwerken met de KLPD en dat is volgens mij het probleem met de meeste hierop het forum, door die samenwerking begint het er steeds meer op te lijken dat de KLPD het werk net zo goed over kan nemen zodat defensie niet voor deze kosten op hoeft te draaien. Ze mogen van mij de beveiliging van het koningshuis doen, alsmede de beveiliging van schiphol (dan was ik er heilig van overtuigd dat undercover nederland niet zo gemakkelijk die bom had kunnen plaatsen) etc. maar dan moeten ook alleen zij dit doen en niet in zogenaamde ''nauwe samenwerking'' met justitie, uitwisselen van informatie is tot daaraan toe maar 5 agenten van 5 verschillende diensten op 1 taak slaat ook nergens op.

Freggel

Laten we proberen wat forum regels toe te passen en bij het onderwerp te blijven.
Dat was geloof ik niet " Marechaussee kan opgedoekt worden "  of " wat is het nut van de Marechausse"

Het gaat om een van de Telegraaf bekende schreeuwerige kop.

KMAR is inderdaad het enige KMD dat zo resoluut omgaat met "rotte appels"

Inhoud krantenartikel is - zoals verwachtbaar - sensatie gericht (dat verkoopt)

Als er zo'n behoefte bestaat om (weer)  over het nut van de KMAR te discussieren laten we dat dan in een separate draad doen.
Gaan we het gelijk hebben over het nut van aantal fregatten
Nut van NATO
Nut van hoeveelheid tanks
Nut van JSF
Nut van aantal infanteriebataljons verdeeld over CLAS en KM

Gaat lange draad worden

Chris81

#33
Citaat van: Lt.Bozz op 20/02/2008 | 20:50 uur
Chris hoelang is het geleden dat u bij de kmar heeft gewerkt ? (en waarom werkt u er niet meer ?) Aangezien de Kmar geen contracten verlende en de regio politie wel graag mensen wilde hebben en die vervolgens ook nog eens een vaste baan aanbieden. 2003 ben ik weggegaan bij de KMar

Hoe komt u er bij dat de groene Kmar niet opsporingsbevoegd is ? (beetje raar antwoord) Nouja, is niks raars aan. Kijk maar in de regelgeving.... 103 EsKMar is niet opsporingsbevoegd, daarom gaan er op oefeningen ook "blauwe" KMar mee.

Noem mij eens een paar voorbeelden van waar politiemensen werken in het KMOO (voormalig 103) Anders zoek je het lekker zelf even op. Wat denk je dat ik debiel ben??
De dingen die u noemt staan niets in verband met de discussie. Nee omdat dat u niet uitkomt en daar het antwoord niet op weet, dus is dat in uw ogen niet relevant. Zo lust ik ze ook wel.

En over het kmoo deze mensen lopen volledig in het groen, sinds waneer dragen Politiemensen militaire GVT?.
Vreemd.

En nogmaals de vraag dan maar aan u gericht.

Waar gaat de Mar-bev heen als de Kmar ondergebracht moet worden bij de politie ?????????
Waarom zouden die niet meekunnen? Opleiding erbij en klaar

Ik moet eerlijk zeggen ik word wel een beetje moe van u. Als u alles weet waarom vraagt u het dan aan mij???? Ga lekker ergens op een eiland wonen ofzo.... Als u echt luitenant bent he, dan zou ik mij kapot schamen als ik u destijds als meerdere gehad zou hebben. U gedraagt zich als een kleuter van 4 jaar oud. Mijn zoontje van 2 is nog wijzer....
Ik kom genoeg mensen onderweg tegen met uw "wijsheid", laat me u dit vertellen u gaat nog eens een keer flink tegen de lamp lopen met deze instelling.....

En dit is het laatste wat ik tegen u te melden heb.

Chris

Big IE

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 20:39 uur
Citaat van: Big IE op 20/02/2008 | 20:00 uur
Mijn punt is dat het belachelijk is om een hele organisatie als fout te bestempelen vanwege handelingen die door een relatief klein deel worden uitgevoerd.

Help me even herinneren waar ik "de hele organisatie als fout bestempel".

Citaat van: Big IE op 20/02/2008 | 20:00 uur
Over dit soort dommige puberale uitspraken kan ik mij dus inderdaad kwaad maken. Ik verwacht dit hooguit van een soldaat met als hoogste vooropleiding lagere school, slechts denkend in 'hullie' en 'zullie' en wiens denkwereld dus ietwat beperkt is. Maar iemand die zegt 25 jaar bij deze krijgsmacht te hebben gewerkt en die dit soort dommige taal onderschrijft, nee dat gaat mijn pet te boven. Van iemand met een beetje opleiding en achtergrond wordt toch een serieuzere benadering van iets verwacht dan het onderbuikgebazel dat hier boven staat.

Wel bij de les blijven Big IE. Ik heb in relatie tot de posting van Walt gezegd:
Citaat van: mezelf op 20/02/2008 | 13:05 uur
Over het "bonnejtes uitschrijf gehalte" kun je van mening verschillen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hetgeen Walt verder post wel herken. Ook ik kom hoogst zelden een collega-militair tegen die enthousiast is over de Kmar en vind de marechaussee veel meer politie dan militair.....

En Big IE heeft natuurlijk gelijk als nu de media de Kmar als geheel een omschrijving geven. Op basis van hetgeen ze in het artikel stellen, is dat inderdaad onzin.

Als ik zeg dat ik gebezigde taal HERKEN, is dat wat anders dan ONDERSCHRIJVEN. Ik benader het hele Kmar-gebeuren juist zeer serieus. Je baseert je mening wellicht  op eerdere postings van mijn hand in oude(re) topics i.p.v. hetgeen ik in dit topic stel op juiste waarde te schatten. Ik heb tot nu toe alleen maar verwoord allerhande Kmar-gedachtes uit onze organisatie op te pikken die ik niet als positief kan aanmerken. Allerlei opmerkingen over minderheid, over een kam scheren en wat al niet meer heeft geen relevantie hiermee. Als je me wilt aanpakken op domme uitspraken en puberaal gedrag, dan wel a.u.b. onderbouwd en niet op basis van veronderstellingen o.i.d.

Mij viel gewoon op de felheid waarmee LT.Bozz werd bejegend. Dat kwam op mij over als een aversie tegen de KMAR. Met name omdat jij in het verleden altijd uiteraard kritisch stond t.o.v. de KMAR heb jij natuurlijk de schijn tegen. Maar jij hebt gelijk dat jouw feitelijke standpunt een stuk minder haatdragend was dan ik in eerste instantie deed voorkomen. Maar nogmaals, jouw bejegening van Lt.Bozz kwam op mij een beetje over alsof je tegen een vijand aan het oreren was.

Let wel: het is ieders goed recht om te denken wat hij of zij wil.

Maar sommige mensen benaderen de zaak dan wel heel erg primitief, zoals die Walt. Normale, weldenkende, mensen denken niet zo ongenuanceerd.




Lt.Bozz

#31
Chris hoelang is het geleden dat u bij de kmar heeft gewerkt ? (en waarom werkt u er niet meer ?)
Hoe komt u er bij dat de groene Kmar niet opsporingsbevoegd is ? (beetje raar antwoord)
Noem mij eens een paar voorbeelden van waar politiemensen werken in het KMOO (voormalig 103)
De dingen die u noemt staan niets in verband met de discussie.
En over het kmoo deze mensen lopen volledig in het groen, sinds waneer dragen Politiemensen militaire GVT?.
Vreemd.
En nogmaals de vraag dan maar aan u gericht.

Waar gaat de Mar-bev heen als de Kmar ondergebracht moet worden bij de politie ?????????
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Citaat van: Big IE op 20/02/2008 | 20:00 uur
Mijn punt is dat het belachelijk is om een hele organisatie als fout te bestempelen vanwege handelingen die door een relatief klein deel worden uitgevoerd.

Help me even herinneren waar ik "de hele organisatie als fout bestempel".

Citaat van: Big IE op 20/02/2008 | 20:00 uur
Over dit soort dommige puberale uitspraken kan ik mij dus inderdaad kwaad maken. Ik verwacht dit hooguit van een soldaat met als hoogste vooropleiding lagere school, slechts denkend in 'hullie' en 'zullie' en wiens denkwereld dus ietwat beperkt is. Maar iemand die zegt 25 jaar bij deze krijgsmacht te hebben gewerkt en die dit soort dommige taal onderschrijft, nee dat gaat mijn pet te boven. Van iemand met een beetje opleiding en achtergrond wordt toch een serieuzere benadering van iets verwacht dan het onderbuikgebazel dat hier boven staat.

Wel bij de les blijven Big IE. Ik heb in relatie tot de posting van Walt gezegd:
Citaat van: mezelf op 20/02/2008 | 13:05 uur
Over het "bonnejtes uitschrijf gehalte" kun je van mening verschillen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hetgeen Walt verder post wel herken. Ook ik kom hoogst zelden een collega-militair tegen die enthousiast is over de Kmar en vind de marechaussee veel meer politie dan militair.....

En Big IE heeft natuurlijk gelijk als nu de media de Kmar als geheel een omschrijving geven. Op basis van hetgeen ze in het artikel stellen, is dat inderdaad onzin.

Als ik zeg dat ik gebezigde taal HERKEN, is dat wat anders dan ONDERSCHRIJVEN. Ik benader het hele Kmar-gebeuren juist zeer serieus. Je baseert je mening wellicht  op eerdere postings van mijn hand in oude(re) topics i.p.v. hetgeen ik in dit topic stel op juiste waarde te schatten. Ik heb tot nu toe alleen maar verwoord allerhande Kmar-gedachtes uit onze organisatie op te pikken die ik niet als positief kan aanmerken. Allerlei opmerkingen over minderheid, over een kam scheren en wat al niet meer heeft geen relevantie hiermee. Als je me wilt aanpakken op domme uitspraken en puberaal gedrag, dan wel a.u.b. onderbouwd en niet op basis van veronderstellingen o.i.d.

Chris81

Citaat van: Big IE op 20/02/2008 | 20:00 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 19:05 uur
Ik denk, Big IE, dat je mijn postings nogmaals een keer moet lezen, maar dan beter...... ;) Los van de mening die ik heb van de Kmar als organisatie, heb ik meerdere malen Lt.Bozz aangespoord om het negatieve beeld, dat er n.m.m. van de Kmar krijgsmachtbreed bestaat, recht te zetten. Ga me nu niet vertellen dat ik er naast zit met het grotendeels negatieve imago dat de Kmar onder de militairen heeft, want dan heb ik gedurende mijn diensttijd zeker steeds het verkeerde tafeltje uitgezocht om bij aan te schuiven en zijn de berichten in de media en op diverse fora allemaal uit de duim gezogen? Dat wil er bij mij niet in. En ik roep nergens van mening te zijn dat de marechausssee-collega's koffiedrinkende nietsnutten zijn, matennaaiers zijn of wat dan ook voor generaliserende kwalificaties.

En de grensbewaking als corebusiness heeft verder niets te maken met de relatie/positie richting de overige KMD-leden. Vliegen is corebusiness van de KLu en varen voor de KM. Toch vliegt respectievelijk vaart het merendeel van het personeel niet. Dus de discussie nu toespitsen op aantallen versus corebusiness is wat mij betreft niet echt van belang. Maar ik onderschrijf (en heb ook niet ontkend) dat een zeer groot deel van de Kmar-leden zich met grensbewaking bezig houdt. En over hoe daar inhoud aan wordt gegeven, is voor mij niet mogelijk objectief te beoordelen en m.i. ook niet van belang voor de discussie.

Jij hoort van allerlei lieden dat mensen werkzaam bij de marechaussee matennaaiers zijn. Vooral omdat ze alleen maar bonnen zouden schrijven. Hadden ze kennelijk hun zaakjes niet in orde. Hebben ze dat wel dan krijgen ze geen bon en hoeven ze daar ook niet verontwaardigd over te doen en 6500 man over één kam te scheren.

Mijn punt is dat het belachelijk is om een hele organisatie als fout te bestempelen vanwege handelingen die door een relatief klein deel worden uitgevoerd.

Citaat van: walt op 20/02/2008 | 11:55 uur
Die gasten van de kmar worden door geen enkel ander kmd voor vol aangezien. Of het nou marnehuizen, klietz of kandahar is, overal waar ik kom worden ze uitgelachen en met de nek aangekeken. Mooie club wannabe-militairen, meer is het niet.

Over dit soort dommige puberale uitspraken kan ik mij dus inderdaad kwaad maken. Ik verwacht dit hooguit van een soldaat met als hoogste vooropleiding lagere school, slechts denkend in 'hullie' en 'zullie' en wiens denkwereld dus ietwat beperkt is. Maar iemand die zegt 25 jaar bij deze krijgsmacht te hebben gewerkt en die dit soort dommige taal onderschrijft, nee dat gaat mijn pet te boven. Van iemand met een beetje opleiding en achtergrond wordt toch een serieuzere benadering van iets verwacht dan het onderbuikgebazel dat hier boven staat.



Allemaal leuk en aardig, maar als je daar niet tegen kan moet je in Utopia gaan wonen. Als er een agent iets verkeerd doet word daar ook de hele organisatie op aangekeken.. Zo werkt dat nu eenmaal met dit soort "bedrijven"  En daarbij je bent niet verplicht om hier te zijn hoor...

Een ieder zijn mening word gerespecteerd..... waarom die van Rob dan niet?

Welkom in Real life

Chris

mikemans

Citaat
Mijn punt is dat het belachelijk is om een hele organisatie als fout te bestempelen vanwege handelingen die door een relatief klein deel worden uitgevoerd.

Correct, en helemaal als die handelingen die zij verrichten simpelweg bij de taakomschrijving horen. De kleurvolle metaforen worden dan ook meestal geuit door de mensen die zelf fouten hebben gemaakt en daar op gewezen zijn. Dat is vervelend en het is natuurlijk ten alle tijden makkelijker om af te geven op een ander dan om te onderkennen dat je zelf een fout maakt.

Big IE

#27
Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 19:05 uur
Ik denk, Big IE, dat je mijn postings nogmaals een keer moet lezen, maar dan beter...... ;) Los van de mening die ik heb van de Kmar als organisatie, heb ik meerdere malen Lt.Bozz aangespoord om het negatieve beeld, dat er n.m.m. van de Kmar krijgsmachtbreed bestaat, recht te zetten. Ga me nu niet vertellen dat ik er naast zit met het grotendeels negatieve imago dat de Kmar onder de militairen heeft, want dan heb ik gedurende mijn diensttijd zeker steeds het verkeerde tafeltje uitgezocht om bij aan te schuiven en zijn de berichten in de media en op diverse fora allemaal uit de duim gezogen? Dat wil er bij mij niet in. En ik roep nergens van mening te zijn dat de marechausssee-collega's koffiedrinkende nietsnutten zijn, matennaaiers zijn of wat dan ook voor generaliserende kwalificaties.

En de grensbewaking als corebusiness heeft verder niets te maken met de relatie/positie richting de overige KMD-leden. Vliegen is corebusiness van de KLu en varen voor de KM. Toch vliegt respectievelijk vaart het merendeel van het personeel niet. Dus de discussie nu toespitsen op aantallen versus corebusiness is wat mij betreft niet echt van belang. Maar ik onderschrijf (en heb ook niet ontkend) dat een zeer groot deel van de Kmar-leden zich met grensbewaking bezig houdt. En over hoe daar inhoud aan wordt gegeven, is voor mij niet mogelijk objectief te beoordelen en m.i. ook niet van belang voor de discussie.

Jij hoort van allerlei lieden dat mensen werkzaam bij de marechaussee matennaaiers zijn. Vooral omdat ze alleen maar bonnen zouden schrijven. Hadden ze kennelijk hun zaakjes niet in orde. Hebben ze dat wel dan krijgen ze geen bon en hoeven ze daar ook niet verontwaardigd over te doen en 6500 man over één kam te scheren.

Mijn punt is dat het belachelijk is om een hele organisatie als fout te bestempelen vanwege handelingen die door een relatief klein deel worden uitgevoerd.

Citaat van: walt op 20/02/2008 | 11:55 uur
Die gasten van de kmar worden door geen enkel ander kmd voor vol aangezien. Of het nou marnehuizen, klietz of kandahar is, overal waar ik kom worden ze uitgelachen en met de nek aangekeken. Mooie club wannabe-militairen, meer is het niet.

Over dit soort dommige puberale uitspraken kan ik mij dus inderdaad kwaad maken. Ik verwacht dit hooguit van een soldaat met als hoogste vooropleiding lagere school, slechts denkend in 'hullie' en 'zullie' en wiens denkwereld dus ietwat beperkt is. Maar iemand die zegt 25 jaar bij deze krijgsmacht te hebben gewerkt en die dit soort dommige taal onderschrijft, nee dat gaat mijn pet te boven. Van iemand met een beetje opleiding en achtergrond wordt toch een serieuzere benadering van iets verwacht dan het onderbuikgebazel dat hier boven staat.


Chris81

Citaat van: XL op 20/02/2008 | 19:11 uur
Rob, als de KLu vliegt, de KM vaart en de KMar onze grenzen bewaakt, wat is dan de corebusiness van de KL??  ;)

In Afghanistan rond wandelen  :'(

Chris

Chris81

Ach,

wij noemen ze ook wel eens de hobbybobby's. Dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor de KMar, maar je kunt zo weinig met ze werken. Als ze niet in de APD (algemene politie dienst) zitten, dan kunnen ze nog geen muldertje uitschrijven. Dat is toch van de zotte???? Gauw naar het KLPD ermee. Probleem uit de wereld.

De enige reden dat ze dat niet doen is voor situaties zoals die nu gaan ontstaan, de politie gaat massaal staken.... Dan heb je altijd de KMar nog achter de hand. Die zijn militair en dus volgen bevelen op...... Ohja en je kunt ze op uitzending "trappen"......


Groeten Chris

XL

Rob, als de KLu vliegt, de KM vaart en de KMar onze grenzen bewaakt, wat is dan de corebusiness van de KL??  ;)

Chris81

Citaat van: Lt.Bozz op 20/02/2008 | 15:18 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 14:51 uur
Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Ik vind het triest dat mensen hier de Kmar over een kam scheren.

Hier of elders; over een kam scheren is immer betreurenswaardig.

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Tuurlijk zijn er punten waar niet iedereen mee eens is: wat mijn collega al zei met zijn voorbeeld over lasergunnen in een uitzendinggebied.

Niet alleen in het uitzendgebied... ;)  Collega? Lt.Bozz al begonnen bij de Kmar?

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
En over het takenpakket jullie denken alleen maar aan de bonnenboekjes.

Nog maar een keer; als ik vraag of Lt.Bozz dan in klare taal wat duidelijker kan maken wat de Kmar doet op de werkvloer aangezien het beeld van matennaaiers nu eenmaal breed (b)lijkt te bestaan, geeft hij "niet thuis". Gemiste kans! Misschien kun jij er wat mee...... ;)

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Maar de marechaussee zorgt er wel mooi voor dat als jullie een oefening hebben of een verplaatsing over de openbare weg dat al het verkeer netjes geregeld word.

Ik kan m'n lachen bijna niet houden. Hoeveel militaire colonnes zie je vandaag de dag nog rijden? Er zijn dagen dat ik er geen tegenkom. Dus om dat nu corebusiness naar voren te brengen.... Daarbij rijden de mariniers al jaren in packages van maximaal 5 voertuigen naar Den Helder om te voorkomen dat ze in zo'n absurde colonne moeten rijden. Dus met uitzondering van zwaar transportbegeleiding dicht je die hele verkeersregelaarij wat mij betreft wat te veel waarde toe.

Maar ik hoor graag van allerhande activiteiten die dat enorm scheve beeld van de Kmar-bezigheden recht zet. Iets klopt er gewoon niet dat een organisatie van een paar duizend man gezien wordt als een club matennaaiers. Ik kan genoeg voorbeelden daarvan opdreunen, maar ik zou zo graag nu eens het tegenovergestelde gepost zien worden.


Kpt het is algemeen bekend dat Ongelijk hebben niet in u woordenboek voorkomt.
Als ik moet uitleggen wat de kmar doet !! vind ik het bijzonder triest dat een militair als u dit niet weet.
En nogmaals waar komt het woord MATENNAAIERS vandaan dan ? In wat voor opzicht zijn het Matennaaiers ? De voorbeelden die u kan noemen zijn voorbeelden van alleen maar bonnenschrijvende mensen , Dat weet ik vrijwel zeker.
Wat voor negativiteit heeft bijvoorbeeld een Mar-beveiliger tegenover de rest van defensie ? schrijven zei bonnentjes ? NEE !
En colonne,s begleiden komt nog vaak genoeg voor.
Daarom nogmaals iedereen over een kam scheren.

Wie zorgt er voor de beveiliging van het koninklijk huis ? KMar in combinatie met de DKDB (KLPD)
HRB op schiphol ? KMar in samenwerking met de luchtvaarpolitie (KLPD)
APD op schiphol ? KMar, vroeger (voor mijn tijd) werd je als politieagent gewoon voor 3 maanden gedetacheerd op Schiphol voor de politiedienst. Dus onmogelijk is het niet
Grensbewaking ? Zie antwoord vorige vraag.
KMOO( Krijgsmacht Militaire Operationele Ondersteuning) uitvoeren van de operationele ondersteuning op het gebied van krijgsmachtondersteunende taken in binnen- en buitenland. Werken ook politiemensen tussen...... (landelijk)

Dit zijn een paar functies als voorbeeld

Toch zie ik hier geen matennaaiende functies tussenstaan.

Ken je het verschil tussen Groene en blauwe Kmar ?????? Ja Groene Kmar is geen opsporingsbevoegdheid dus geen algemeen opsporings ambtenaar.

En als jullie vinden dat de kmar bij de politie ondergebracht moet worden, Waar gaan de beveiligers dan heen ?
Ik zeg ook onderbrengen, niet opdoeken....


Greetzzz


Antwoorden in vet gedrukt.


Chris

KapiteinRob

Ik denk, Big IE, dat je mijn postings nogmaals een keer moet lezen, maar dan beter...... ;) Los van de mening die ik heb van de Kmar als organisatie, heb ik meerdere malen Lt.Bozz aangespoord om het negatieve beeld, dat er n.m.m. van de Kmar krijgsmachtbreed bestaat, recht te zetten. Ga me nu niet vertellen dat ik er naast zit met het grotendeels negatieve imago dat de Kmar onder de militairen heeft, want dan heb ik gedurende mijn diensttijd zeker steeds het verkeerde tafeltje uitgezocht om bij aan te schuiven en zijn de berichten in de media en op diverse fora allemaal uit de duim gezogen? Dat wil er bij mij niet in. En ik roep nergens van mening te zijn dat de marechausssee-collega's koffiedrinkende nietsnutten zijn, matennaaiers zijn of wat dan ook voor generaliserende kwalificaties.

En de grensbewaking als corebusiness heeft verder niets te maken met de relatie/positie richting de overige KMD-leden. Vliegen is corebusiness van de KLu en varen voor de KM. Toch vliegt respectievelijk vaart het merendeel van het personeel niet. Dus de discussie nu toespitsen op aantallen versus corebusiness is wat mij betreft niet echt van belang. Maar ik onderschrijf (en heb ook niet ontkend) dat een zeer groot deel van de Kmar-leden zich met grensbewaking bezig houdt. En over hoe daar inhoud aan wordt gegeven, is voor mij niet mogelijk objectief te beoordelen en m.i. ook niet van belang voor de discussie.

XL

Citaat van: Big IE op 20/02/2008 | 18:38 uur
En dat jij meegaat in het zeer infantiele ' matenaaier' vind ik van iemand als jij al helemaal een gotspe.

Moet dat niet matennaaier zijn??

Big IE

#20
Kapitein Rob, ik had van jou wel een wat genuanceerder beeld verwacht. Ik heb sterk het idee dat jij handenwrijvend het nieuws van vanochtend heb zitten aanschouwen, want dat jij de KMAR idd helemaal niet ziet zitten dat had ik wel door na de perikelen rond Eric O.

Ik heb altijd geleerd dat niets zwart/wit is. Niet alle infanteristen blowen er maar op los en bezitten hennepplantages op zolder en niet alle marinemensen randen dagelijks onschuldige vrouwelijke matroosjes aan. Net zo min niet alle KMAR-mensen de hele dag niets anders doen dan bonnen schrijven. En dat jij meegaat in het zeer infantiele ' matenaaier' vind ik van iemand als jij al helemaal een gotspe.

Ik weet van zee dichtbij dat de mensen van de KMAR het duvels druk hebben met al die soldaatjes en hoger gegradueerden die menen op welke manier dan ook de wet te moeten overtreden en te laten zien dat ze het predikaat abtenaar niet verdienen. Jij wil niet eens weten hoeveel mensen van alle krijgsmachtdelen jaarlijks het hek over vliegen wegens wetsovertredingen. Ook dat gaat verder dan bonnen schrijven.

Een onwetend mens (...) zou bijna vooroordelen verkrijgen over bepaalde categorieën personeel.......

Maar dat jij werkzaamheden t.b.v. de grensbewaking gemakshalve niet beschouwt als de core-business van de KMAR gaat mijn verstand te boven.

Nee, je zou bijna wat gaan denken van jouw aversie jegens alles wat ook maar met de KMAR te maken heeft.

KapiteinRob

Ik vroeg jou om eens te trachten het scheve beeld dat er van de kmar (b)lijkt te bestaan recht te zetten. Jij komt niet verder dan algemeen websitegeciteer en het pinpointen van werkzaamheden die je niet kunt categoriseren als dagelijks en/of corebusiness; activiteiten die verder in niets te maken hebben met zelfs maar een poging tot het bijstellen van dat negatieve beeld dat o.m. vele militairen hebben. Of ga je roepen dat er totaal geen negatief beeld van de Kmar is in onze organisatie? Wake up en leg je oor eens te luisteren op de werkvloer. Ga eerst zelf maar eens aan de slag te Kmar werktechnisch in het zonnetje te zetten en zo een "juist Kmar-beeld" recht aan te doen. Want dat laat je nog steeds gewoon liggen. Ik ga niet mee in je pogingen de zaak om te draaien en mij voor jou blabla-karretje te laten spannen.

Lt.Bozz

#18
Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 15:19 uur
Citaat van: Chris81 op 20/02/2008 | 15:04 uur
Ik, ben van mening dat je de marechaussee zo snel mogelijk onder het KLPD moet onderbrengen. Ben je gelijk van het gezeur af. Ik heb zowel bij de KL als bij de KMar gewerkt en het militaire is er behalve de uitzendingen inderdaad wel een beetje af.

Het doet me goed te constateren dat iets dat ik al een tijdje roep wordt onderschreven door iemand die praktijkervaring in deze heeft.  :)

@ Lt.Bozz; hou eens op met je PR-praatjes die je schijnbaar louter van de Kmar-site haalt. Ik baseer mijn opmerkingen op de praktijk zoals ik die ervaar met en tussen de collega's en denk met 25 dienstjaren wel iets daarover te kunnen zeggen. Je komt gewoon niet met een weerwoord waar we met de praktijk in ons hoofd wat aan hebben. En over wat algemeen bekend is over wat er in mijn woordenboek al dan niet voorkomt, denk ik niet dat jij de aangewezen persoon bent om dat vast te stellen. Bovendien; sinds wanneer verwoordt jij de "algemene opinie"?


PR-Praatjes,Website, sorry is niet het geval.

vertel mij eens, wat u in uw 25 jaar dienstijd voor ervaringen heeft met de kmar ?
Graag ook even uitleg per situatie.
En het militaire is er niet geheel af want kijk naar het DLBE ?
Of moet ik ook nog uitleggen wat dat is ?
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

#17
Citaat van: Chris81 op 20/02/2008 | 15:04 uur
Ik, ben van mening dat je de marechaussee zo snel mogelijk onder het KLPD moet onderbrengen. Ben je gelijk van het gezeur af. Ik heb zowel bij de KL als bij de KMar gewerkt en het militaire is er behalve de uitzendingen inderdaad wel een beetje af.

Het doet me goed te constateren dat iets dat ik al een tijdje roep wordt onderschreven door iemand die praktijkervaring in deze heeft.  :)

@ Lt.Bozz; hou eens op met je PR-praatjes die je schijnbaar louter van de Kmar-site haalt. Ik baseer mijn opmerkingen op de praktijk zoals ik die ervaar met en tussen de collega's en denk met 25 dienstjaren wel iets daarover te kunnen zeggen. Je komt gewoon niet met een weerwoord waar we met de praktijk in ons hoofd wat aan hebben. En over wat algemeen bekend is over wat er in mijn woordenboek al dan niet voorkomt, denk ik niet dat jij de aangewezen persoon bent om dat vast te stellen. Bovendien; sinds wanneer verwoordt jij de "algemene opinie"?

Lt.Bozz

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 14:51 uur
Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Ik vind het triest dat mensen hier de Kmar over een kam scheren.

Hier of elders; over een kam scheren is immer betreurenswaardig.

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Tuurlijk zijn er punten waar niet iedereen mee eens is: wat mijn collega al zei met zijn voorbeeld over lasergunnen in een uitzendinggebied.

Niet alleen in het uitzendgebied... ;)  Collega? Lt.Bozz al begonnen bij de Kmar?

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
En over het takenpakket jullie denken alleen maar aan de bonnenboekjes.

Nog maar een keer; als ik vraag of Lt.Bozz dan in klare taal wat duidelijker kan maken wat de Kmar doet op de werkvloer aangezien het beeld van matennaaiers nu eenmaal breed (b)lijkt te bestaan, geeft hij "niet thuis". Gemiste kans! Misschien kun jij er wat mee...... ;)

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Maar de marechaussee zorgt er wel mooi voor dat als jullie een oefening hebben of een verplaatsing over de openbare weg dat al het verkeer netjes geregeld word.

Ik kan m'n lachen bijna niet houden. Hoeveel militaire colonnes zie je vandaag de dag nog rijden? Er zijn dagen dat ik er geen tegenkom. Dus om dat nu corebusiness naar voren te brengen.... Daarbij rijden de mariniers al jaren in packages van maximaal 5 voertuigen naar Den Helder om te voorkomen dat ze in zo'n absurde colonne moeten rijden. Dus met uitzondering van zwaar transportbegeleiding dicht je die hele verkeersregelaarij wat mij betreft wat te veel waarde toe.

Maar ik hoor graag van allerhande activiteiten die dat enorm scheve beeld van de Kmar-bezigheden recht zet. Iets klopt er gewoon niet dat een organisatie van een paar duizend man gezien wordt als een club matennaaiers. Ik kan genoeg voorbeelden daarvan opdreunen, maar ik zou zo graag nu eens het tegenovergestelde gepost zien worden.


Kpt het is algemeen bekend dat Ongelijk hebben niet in u woordenboek voorkomt.
Als ik moet uitleggen wat de kmar doet !! vind ik het bijzonder triest dat een militair als u dit niet weet.
En nogmaals waar komt het woord MATENNAAIERS vandaan dan ? In wat voor opzicht zijn het Matennaaiers ? De voorbeelden die u kan noemen zijn voorbeelden van alleen maar bonnenschrijvende mensen , Dat weet ik vrijwel zeker.
Wat voor negativiteit heeft bijvoorbeeld een Mar-beveiliger tegenover de rest van defensie ? schrijven zei bonnentjes ? NEE !
En colonne,s begleiden komt nog vaak genoeg voor.
Daarom nogmaals iedereen over een kam scheren.

Wie zorgt er voor de beveiliging van het koninklijk huis ?
HRB op schiphol ?
APD op schiphol ?
Grensbewaking ?
KMOO( Krijgsmacht Militaire Operationele Ondersteuning) uitvoeren van de operationele ondersteuning op het gebied van krijgsmachtondersteunende taken in binnen- en buitenland.

Dit zijn een paar functies als voorbeeld

Toch zie ik hier geen matennaaiende functies tussenstaan.

Ken je het verschil tussen Groene en blauwe Kmar ??????

En als jullie vinden dat de kmar bij de politie ondergebracht moet worden, Waar gaan de beveiligers dan heen ?

Greetzzz
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

paul1011

Citaat van: Chris81 op 20/02/2008 | 15:04 uur
Ik, ben van mening dat je de marechaussee zo snel mogelijk onder het KLPD moet onderbrengen. Ben je gelijk van het gezeur af. Ik heb zowel bij de KL als bij de KMar gewerkt en het militaire is er behalve de uitzendingen inderdaad wel een beetje af.

Wat wel zo is is dat de KMar de recherche afdelingen erg goed opgeleid heeft. Wij van de politie mogen dan ook graag rechercheurs van de KMar bij ons in de grote onderzoeken hebben.

Groeten CHris

Als ik de teneur zo'n beetje bekijk dan mag je ze volgens mij allemaal hebben van de meeste forum leden  ;D ;D ;D
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Chris81

Ik, ben van mening dat je de marechaussee zo snel mogelijk onder het KLPD moet onderbrengen. Ben je gelijk van het gezeur af. Ik heb zowel bij de KL als bij de KMar gewerkt en het militaire is er behalve de uitzendingen inderdaad wel een beetje af.

Wat wel zo is is dat de KMar de recherche afdelingen erg goed opgeleid heeft. Wij van de politie mogen dan ook graag rechercheurs van de KMar bij ons in de grote onderzoeken hebben.

Groeten CHris

Dr_pepper

Laserguns in uitzendgebied?? ben je nu serieus  :o ???


KapiteinRob

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Ik vind het triest dat mensen hier de Kmar over een kam scheren.

Hier of elders; over een kam scheren is immer betreurenswaardig.

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Tuurlijk zijn er punten waar niet iedereen mee eens is: wat mijn collega al zei met zijn voorbeeld over lasergunnen in een uitzendinggebied.

Niet alleen in het uitzendgebied... ;)  Collega? Lt.Bozz al begonnen bij de Kmar?

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
En over het takenpakket jullie denken alleen maar aan de bonnenboekjes.

Nog maar een keer; als ik vraag of Lt.Bozz dan in klare taal wat duidelijker kan maken wat de Kmar doet op de werkvloer aangezien het beeld van matennaaiers nu eenmaal breed (b)lijkt te bestaan, geeft hij "niet thuis". Gemiste kans! Misschien kun jij er wat mee...... ;)

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Maar de marechaussee zorgt er wel mooi voor dat als jullie een oefening hebben of een verplaatsing over de openbare weg dat al het verkeer netjes geregeld word.

Ik kan m'n lachen bijna niet houden. Hoeveel militaire colonnes zie je vandaag de dag nog rijden? Er zijn dagen dat ik er geen tegenkom. Dus om dat nu corebusiness naar voren te brengen.... Daarbij rijden de mariniers al jaren in packages van maximaal 5 voertuigen naar Den Helder om te voorkomen dat ze in zo'n absurde colonne moeten rijden. Dus met uitzondering van zwaar transportbegeleiding dicht je die hele verkeersregelaarij wat mij betreft wat te veel waarde toe.

Maar ik hoor graag van allerhande activiteiten die dat enorm scheve beeld van de Kmar-bezigheden recht zet. Iets klopt er gewoon niet dat een organisatie van een paar duizend man gezien wordt als een club matennaaiers. Ik kan genoeg voorbeelden daarvan opdreunen, maar ik zou zo graag nu eens het tegenovergestelde gepost zien worden.

RobSlotboom

Ik vind het triest dat mensen hier de Kmar over een kam scheren. Tuurlijk zijn er punten waar niet iedereen mee eens is: wat mijn collega al zei met zijn voorbeeld over lasergunnen in een uitzendinggebied. Maar heeft elk onderdeel zo niet zijn dingen? En over het takenpakket jullie denken alleen maar aan de bonnenboekjes. Maar de marechaussee zorgt er wel mooi voor dat als jullie een oefening hebben of een verplaatsing over de openbare weg dat al het verkeer netjes geregeld word.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.

Lt.Bozz

#10
Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 14:10 uur
Laat maar, dit is zinloos. Ook jij ziet blijkbaar geen kans kritische militairen te overtuigen van al het nuttige en goede werk dat de Kmar doet. Nu hou je het beeld van rondtuffende parkeerwachters met een lasergun en laat je een mogelijkheid liggen daar wat meer begrip voor te kweken. Verwijzen naar de Kmar-site blijft helaas een lachertje, want dat is niet hetgeen de militair op de kazerne en op uitzending ziet.....

Als men verder kijkt dan hun neus lang is ! zou men misschien iets anders zien inderdaad
Maargoed laat maar , inderdaad nutteloos.
En de site !!!! inderdaad maar dit is bij de Landmacht en de Marine precies het zelfde.
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Laat maar, dit is zinloos. Ook jij ziet blijkbaar geen kans kritische militairen te overtuigen van al het nuttige en goede werk dat de Kmar doet. Nu hou je het beeld van rondtuffende parkeerwachters met een lasergun en laat je een mogelijkheid liggen daar wat meer begrip voor te kweken. Verwijzen naar de Kmar-site blijft helaas een lachertje, want dat is niet hetgeen de militair op de kazerne en op uitzending ziet.....

Lt.Bozz

#8
Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 13:37 uur
Citaat van: Lt.Bozz op 20/02/2008 | 13:29 uur
Tjah ik vind het een hele slechte zaak.
Waarom denken zoveel mensen dat de Marechaussee alleen uit bonnenschrijvende mensen bestaan.
Jammer dat mensen zich niet eerst eens gaan verdiepen in dit geval de Kmar , voordat ze er een oordeel over vellen

Walt geeft m.i. alleen een vertaling uit de praktijk. Maar aangezien jij je blijkbaar wel hebt verdiept, nodig ik je uit in een notedop te vertellen wat bv. de Kmar in Den Helder, Nunspeet en Coevorden uitvoert. Misschien dat dit dan wat (meer) begrip oplevert. En citeer dan niet van de Kmar-site, want zo lust ik er nog wel een paar. Doe een poging het beeld dat de Kmar een beetje rondrijdt en alleen maar bekeurt om te zetten naar wat in jouw optiek het reëele beeld is.

En nog steeds heb je het over de bonnenschrijvende mensen.
blijkbaar begrijp je niet wat ik probeer te zeggen.
Ook ik heb er geen respect voor dat de Kmar snelheid loopt te meten in bijvoorbeeld een uitzend gebied.
Maar dat betekend niet dat dit de enige functies zijn bij de kmar, jullie (u) kijkt niet verder dan het deurtje van de Achtertuin en nogmaals de gehele Kmar word over een kam gescheerd, de kmar gaat verder dan alleen ''Den Helder, Nunspeet en Coevorden'',
Als ik u was zou ik wel even gaan citeren van de kmar website misschien helpt het toch nog een klein beetje het verstand bij te schroeven van sommige mensen .

Mooie club wannabe-militairen met soepele bonnenschrijven-baantjes, meer is het niet. vind u een vertaling van de praktijk ??????
nou nou.
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Citaat van: Lt.Bozz op 20/02/2008 | 13:29 uur
Tjah ik vind het een hele slechte zaak.
Waarom denken zoveel mensen dat de Marechaussee alleen uit bonnenschrijvende mensen bestaan.
Jammer dat mensen zich niet eerst eens gaan verdiepen in dit geval de Kmar , voordat ze er een oordeel over vellen

Walt geeft m.i. alleen een vertaling uit de praktijk. Maar aangezien jij je blijkbaar wel hebt verdiept, nodig ik je uit in een notedop te vertellen wat bv. de Kmar in Den Helder, Nunspeet en Coevorden uitvoert. Misschien dat dit dan wat (meer) begrip oplevert. En citeer dan niet van de Kmar-site, want zo lust ik er nog wel een paar. Doe een poging het beeld dat de Kmar een beetje rondrijdt en alleen maar bekeurt om te zetten naar wat in jouw optiek het reëele beeld is.

Lt.Bozz

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 13:05 uur
Over het "bonnejtes uitschrijf gehalte" kun je van mening verschillen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hetgeen Walt verder post wel herken. Ook ik kom hoogst zelden een collega-militair tegen die enthousiast is over de Kmar en vind de marechaussee veel meer politie dan militair.....

En Big IE heeft natuurlijk gelijk als nu de media de Kmar als geheel een omschrijving geven. Op basis van hetgeen ze in het artikel stellen, is dat inderdaad onzin.

Tjah ik vind het een hele slechte zaak.
Waarom denken zoveel mensen dat de Marechaussee alleen uit bonnenschrijvende mensen bestaan.
Jammer dat mensen zich niet eerst eens gaan verdiepen in dit geval de Kmar , voordat ze er een oordeel over vellen
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Over het "bonnejtes uitschrijf gehalte" kun je van mening verschillen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hetgeen Walt verder post wel herken. Ook ik kom hoogst zelden een collega-militair tegen die enthousiast is over de Kmar en vind de marechaussee veel meer politie dan militair.....

En Big IE heeft natuurlijk gelijk als nu de media de Kmar als geheel een omschrijving geven. Op basis van hetgeen ze in het artikel stellen, is dat inderdaad onzin.

Lt.Bozz

#4
Citaat van: walt op 20/02/2008 | 11:55 uur
Dit verbaast me niks. Die gasten van de kmar worden door geen enkel ander kmd voor vol aangezien. Of het nou marnehuizen, klietz of kandahar is, overal waar ik kom worden ze uitgelachen en met de nek aangekeken. Mooie club wannabe-militairen met soepele bonnenschrijven-baantjes, meer is het niet.


En wat in vredesnaam mag jij voorstellen ?
Fijne militair die niet weet wat de Marechaussee inhoudt.
''Bonnenschrijven-baantjes'' Als ik zo naar je berichten kijk zit jij bij de KL
Goh, die zijn werkelijk nog nooit op het nieuws geweest.
Hmmm ff wat h**rtjes oppikken bij een parkeerplaats,ff wat kroegen kapot meppen.
wat Landmacht weigert zelfs op uitzending te gaan en word niets aan gedaan, ja als we toch de marechaussee over 1 kam scheren kunnnen we dat bij de KL ook.


greetzz
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

walt

Dit verbaast me niks. Die gasten van de kmar worden door geen enkel ander kmd voor vol aangezien. Of het nou marnehuizen, klietz of kandahar is, overal waar ik kom worden ze uitgelachen en met de nek aangekeken. Mooie club wannabe-militairen met soepele bonnenschrijven-baantjes, meer is het niet.

Big IE

#2
Typisch Telegraaf: 'Marechaussee zooitje ongeregeld'. Nu is 54 strafontslagen op een bestand van ong. 6500 wel nogal veel, maar daarentegen doe je de overgrote meerderheid dat gewoon zijn/haar werk op integere wijze uitvoert ernstig tekort door zo'n omschrijving.

Er moet ook opgemerkt worden dat zaken die bij andere kmd'en een waarschuwing opleveren, bij de KMAR direct met ontslag bestraft worden.

Begrijp mij niet verkeerd: groot gelijk dat rotte appels weggesneden worden, maar ik krijg altijd de kriebels als vervolgens een heel krijgsmachtdeel als Sodom en Gomorra wordt aangewezen. Dat gevoel had ik destijds bij de KM rond de 'Tjerk Hiddes kwestie' en dat is nu bij de KMAR niet anders.

-Peter-

door Nico Fassotte en Roy Klopper
Den Haag -  De discipline bij de Koninklijke Marechaussee is zo ver te zoeken dat wekelijks gemiddeld ruim één medewerker de laan wordt uitgestuurd vanwege wangedrag.

Vorig jaar zijn 54 medewerkers van het 6500 koppen tellende militaire politiekorps ontslagen na schending van de integriteit-regels. Zo maakte een marechaussee in opleiding zich vorig voorjaar schuldig aan het in bezit hebben van kinderporno. Medestudenten troffen dit aan op zijn laptop. Bij huiszoeking werd ook nog een ploertendoder gevonden.

In dezelfde periode liep in Nijmegen een marechaussee tegen de lamp met cocaïne en 26 xtc-pillen op zak. Ook al in april 2007 haalde de politie een medewerker van het district landelijke en buitenlandse eenheden in zwaar beschonken toestand achter zijn stuur vandaan.

Luchtbed
Op Koninginnedag kreeg een medewerker van 'het Wapen' de bons nadat hij in Rotterdam de nieuwe partner van zijn ex-vriendin in elkaar sloeg. In district zuid verloor een medewerker zijn baan omdat hij tijdens een nachtelijke wachtdienst prinsheerlijk lag te slapen op een zelf meegezeuld luchtbed en hoofdkussen.

Dit blijkt uit interne kwartaalrapportage van de werkgroep integriteit van de Koninklijke Marechaussee die De Telegraaf in handen heeft. Een korpswoordvoerster bevestigt de misstanden desgevraagd. "Alle betrokkenen zijn ontslagen. Er heerst hier nul tolerantie. Wie zich misdraagt, sturen we de laan uit."

Uit de uitgelekte stukken komt ook naar voren dat marechaussees anoniem hebben verklaard over andere mogelijke misstanden. Zo opperen ze dat collega's seks hebben gehad in de door hen bewaakte gouden koets. "Hiervan zouden zelfs foto's circuleren", zo staat te lezen in de interne rapportage 'Integriteitschendingen van ex-marechausseebeveiligers'." Ook gaat binnen de organisatie het verhaal dat wakende marechaussees 's nachts in het zwembad van een van de koninklijke paleizen zouden zijn gesprongen. "Er is gespeeld met van alles bij het paleis, zoals met bootjes."

Van misstanden bij de koninklijke beveiliging is de leiding van de marechaussee niets gebleken. "We kennen de verhalen en hebben ze onderzocht, maar dit heeft nooit tot concrete verdenkingen jegens medewerkers geleid. Misschien zijn het sterke verhalen van de koffietafel" , aldus een woordvoerster.

[bron: www.telegraaf.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...