Marechaussee zootje ongeregeld

Gestart door -Peter-, 20/02/2008 | 07:24 uur

Lt.Bozz

#18
Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 15:19 uur
Citaat van: Chris81 op 20/02/2008 | 15:04 uur
Ik, ben van mening dat je de marechaussee zo snel mogelijk onder het KLPD moet onderbrengen. Ben je gelijk van het gezeur af. Ik heb zowel bij de KL als bij de KMar gewerkt en het militaire is er behalve de uitzendingen inderdaad wel een beetje af.

Het doet me goed te constateren dat iets dat ik al een tijdje roep wordt onderschreven door iemand die praktijkervaring in deze heeft.  :)

@ Lt.Bozz; hou eens op met je PR-praatjes die je schijnbaar louter van de Kmar-site haalt. Ik baseer mijn opmerkingen op de praktijk zoals ik die ervaar met en tussen de collega's en denk met 25 dienstjaren wel iets daarover te kunnen zeggen. Je komt gewoon niet met een weerwoord waar we met de praktijk in ons hoofd wat aan hebben. En over wat algemeen bekend is over wat er in mijn woordenboek al dan niet voorkomt, denk ik niet dat jij de aangewezen persoon bent om dat vast te stellen. Bovendien; sinds wanneer verwoordt jij de "algemene opinie"?


PR-Praatjes,Website, sorry is niet het geval.

vertel mij eens, wat u in uw 25 jaar dienstijd voor ervaringen heeft met de kmar ?
Graag ook even uitleg per situatie.
En het militaire is er niet geheel af want kijk naar het DLBE ?
Of moet ik ook nog uitleggen wat dat is ?
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

#17
Citaat van: Chris81 op 20/02/2008 | 15:04 uur
Ik, ben van mening dat je de marechaussee zo snel mogelijk onder het KLPD moet onderbrengen. Ben je gelijk van het gezeur af. Ik heb zowel bij de KL als bij de KMar gewerkt en het militaire is er behalve de uitzendingen inderdaad wel een beetje af.

Het doet me goed te constateren dat iets dat ik al een tijdje roep wordt onderschreven door iemand die praktijkervaring in deze heeft.  :)

@ Lt.Bozz; hou eens op met je PR-praatjes die je schijnbaar louter van de Kmar-site haalt. Ik baseer mijn opmerkingen op de praktijk zoals ik die ervaar met en tussen de collega's en denk met 25 dienstjaren wel iets daarover te kunnen zeggen. Je komt gewoon niet met een weerwoord waar we met de praktijk in ons hoofd wat aan hebben. En over wat algemeen bekend is over wat er in mijn woordenboek al dan niet voorkomt, denk ik niet dat jij de aangewezen persoon bent om dat vast te stellen. Bovendien; sinds wanneer verwoordt jij de "algemene opinie"?

Lt.Bozz

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 14:51 uur
Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Ik vind het triest dat mensen hier de Kmar over een kam scheren.

Hier of elders; over een kam scheren is immer betreurenswaardig.

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Tuurlijk zijn er punten waar niet iedereen mee eens is: wat mijn collega al zei met zijn voorbeeld over lasergunnen in een uitzendinggebied.

Niet alleen in het uitzendgebied... ;)  Collega? Lt.Bozz al begonnen bij de Kmar?

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
En over het takenpakket jullie denken alleen maar aan de bonnenboekjes.

Nog maar een keer; als ik vraag of Lt.Bozz dan in klare taal wat duidelijker kan maken wat de Kmar doet op de werkvloer aangezien het beeld van matennaaiers nu eenmaal breed (b)lijkt te bestaan, geeft hij "niet thuis". Gemiste kans! Misschien kun jij er wat mee...... ;)

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Maar de marechaussee zorgt er wel mooi voor dat als jullie een oefening hebben of een verplaatsing over de openbare weg dat al het verkeer netjes geregeld word.

Ik kan m'n lachen bijna niet houden. Hoeveel militaire colonnes zie je vandaag de dag nog rijden? Er zijn dagen dat ik er geen tegenkom. Dus om dat nu corebusiness naar voren te brengen.... Daarbij rijden de mariniers al jaren in packages van maximaal 5 voertuigen naar Den Helder om te voorkomen dat ze in zo'n absurde colonne moeten rijden. Dus met uitzondering van zwaar transportbegeleiding dicht je die hele verkeersregelaarij wat mij betreft wat te veel waarde toe.

Maar ik hoor graag van allerhande activiteiten die dat enorm scheve beeld van de Kmar-bezigheden recht zet. Iets klopt er gewoon niet dat een organisatie van een paar duizend man gezien wordt als een club matennaaiers. Ik kan genoeg voorbeelden daarvan opdreunen, maar ik zou zo graag nu eens het tegenovergestelde gepost zien worden.


Kpt het is algemeen bekend dat Ongelijk hebben niet in u woordenboek voorkomt.
Als ik moet uitleggen wat de kmar doet !! vind ik het bijzonder triest dat een militair als u dit niet weet.
En nogmaals waar komt het woord MATENNAAIERS vandaan dan ? In wat voor opzicht zijn het Matennaaiers ? De voorbeelden die u kan noemen zijn voorbeelden van alleen maar bonnenschrijvende mensen , Dat weet ik vrijwel zeker.
Wat voor negativiteit heeft bijvoorbeeld een Mar-beveiliger tegenover de rest van defensie ? schrijven zei bonnentjes ? NEE !
En colonne,s begleiden komt nog vaak genoeg voor.
Daarom nogmaals iedereen over een kam scheren.

Wie zorgt er voor de beveiliging van het koninklijk huis ?
HRB op schiphol ?
APD op schiphol ?
Grensbewaking ?
KMOO( Krijgsmacht Militaire Operationele Ondersteuning) uitvoeren van de operationele ondersteuning op het gebied van krijgsmachtondersteunende taken in binnen- en buitenland.

Dit zijn een paar functies als voorbeeld

Toch zie ik hier geen matennaaiende functies tussenstaan.

Ken je het verschil tussen Groene en blauwe Kmar ??????

En als jullie vinden dat de kmar bij de politie ondergebracht moet worden, Waar gaan de beveiligers dan heen ?

Greetzzz
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

paul1011

Citaat van: Chris81 op 20/02/2008 | 15:04 uur
Ik, ben van mening dat je de marechaussee zo snel mogelijk onder het KLPD moet onderbrengen. Ben je gelijk van het gezeur af. Ik heb zowel bij de KL als bij de KMar gewerkt en het militaire is er behalve de uitzendingen inderdaad wel een beetje af.

Wat wel zo is is dat de KMar de recherche afdelingen erg goed opgeleid heeft. Wij van de politie mogen dan ook graag rechercheurs van de KMar bij ons in de grote onderzoeken hebben.

Groeten CHris

Als ik de teneur zo'n beetje bekijk dan mag je ze volgens mij allemaal hebben van de meeste forum leden  ;D ;D ;D
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Chris81

Ik, ben van mening dat je de marechaussee zo snel mogelijk onder het KLPD moet onderbrengen. Ben je gelijk van het gezeur af. Ik heb zowel bij de KL als bij de KMar gewerkt en het militaire is er behalve de uitzendingen inderdaad wel een beetje af.

Wat wel zo is is dat de KMar de recherche afdelingen erg goed opgeleid heeft. Wij van de politie mogen dan ook graag rechercheurs van de KMar bij ons in de grote onderzoeken hebben.

Groeten CHris

Dr_pepper

Laserguns in uitzendgebied?? ben je nu serieus  :o ???


KapiteinRob

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Ik vind het triest dat mensen hier de Kmar over een kam scheren.

Hier of elders; over een kam scheren is immer betreurenswaardig.

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Tuurlijk zijn er punten waar niet iedereen mee eens is: wat mijn collega al zei met zijn voorbeeld over lasergunnen in een uitzendinggebied.

Niet alleen in het uitzendgebied... ;)  Collega? Lt.Bozz al begonnen bij de Kmar?

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
En over het takenpakket jullie denken alleen maar aan de bonnenboekjes.

Nog maar een keer; als ik vraag of Lt.Bozz dan in klare taal wat duidelijker kan maken wat de Kmar doet op de werkvloer aangezien het beeld van matennaaiers nu eenmaal breed (b)lijkt te bestaan, geeft hij "niet thuis". Gemiste kans! Misschien kun jij er wat mee...... ;)

Citaat van: RobSlotboom op 20/02/2008 | 14:32 uur
Maar de marechaussee zorgt er wel mooi voor dat als jullie een oefening hebben of een verplaatsing over de openbare weg dat al het verkeer netjes geregeld word.

Ik kan m'n lachen bijna niet houden. Hoeveel militaire colonnes zie je vandaag de dag nog rijden? Er zijn dagen dat ik er geen tegenkom. Dus om dat nu corebusiness naar voren te brengen.... Daarbij rijden de mariniers al jaren in packages van maximaal 5 voertuigen naar Den Helder om te voorkomen dat ze in zo'n absurde colonne moeten rijden. Dus met uitzondering van zwaar transportbegeleiding dicht je die hele verkeersregelaarij wat mij betreft wat te veel waarde toe.

Maar ik hoor graag van allerhande activiteiten die dat enorm scheve beeld van de Kmar-bezigheden recht zet. Iets klopt er gewoon niet dat een organisatie van een paar duizend man gezien wordt als een club matennaaiers. Ik kan genoeg voorbeelden daarvan opdreunen, maar ik zou zo graag nu eens het tegenovergestelde gepost zien worden.

RobSlotboom

Ik vind het triest dat mensen hier de Kmar over een kam scheren. Tuurlijk zijn er punten waar niet iedereen mee eens is: wat mijn collega al zei met zijn voorbeeld over lasergunnen in een uitzendinggebied. Maar heeft elk onderdeel zo niet zijn dingen? En over het takenpakket jullie denken alleen maar aan de bonnenboekjes. Maar de marechaussee zorgt er wel mooi voor dat als jullie een oefening hebben of een verplaatsing over de openbare weg dat al het verkeer netjes geregeld word.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.

Lt.Bozz

#10
Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 14:10 uur
Laat maar, dit is zinloos. Ook jij ziet blijkbaar geen kans kritische militairen te overtuigen van al het nuttige en goede werk dat de Kmar doet. Nu hou je het beeld van rondtuffende parkeerwachters met een lasergun en laat je een mogelijkheid liggen daar wat meer begrip voor te kweken. Verwijzen naar de Kmar-site blijft helaas een lachertje, want dat is niet hetgeen de militair op de kazerne en op uitzending ziet.....

Als men verder kijkt dan hun neus lang is ! zou men misschien iets anders zien inderdaad
Maargoed laat maar , inderdaad nutteloos.
En de site !!!! inderdaad maar dit is bij de Landmacht en de Marine precies het zelfde.
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Laat maar, dit is zinloos. Ook jij ziet blijkbaar geen kans kritische militairen te overtuigen van al het nuttige en goede werk dat de Kmar doet. Nu hou je het beeld van rondtuffende parkeerwachters met een lasergun en laat je een mogelijkheid liggen daar wat meer begrip voor te kweken. Verwijzen naar de Kmar-site blijft helaas een lachertje, want dat is niet hetgeen de militair op de kazerne en op uitzending ziet.....

Lt.Bozz

#8
Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 13:37 uur
Citaat van: Lt.Bozz op 20/02/2008 | 13:29 uur
Tjah ik vind het een hele slechte zaak.
Waarom denken zoveel mensen dat de Marechaussee alleen uit bonnenschrijvende mensen bestaan.
Jammer dat mensen zich niet eerst eens gaan verdiepen in dit geval de Kmar , voordat ze er een oordeel over vellen

Walt geeft m.i. alleen een vertaling uit de praktijk. Maar aangezien jij je blijkbaar wel hebt verdiept, nodig ik je uit in een notedop te vertellen wat bv. de Kmar in Den Helder, Nunspeet en Coevorden uitvoert. Misschien dat dit dan wat (meer) begrip oplevert. En citeer dan niet van de Kmar-site, want zo lust ik er nog wel een paar. Doe een poging het beeld dat de Kmar een beetje rondrijdt en alleen maar bekeurt om te zetten naar wat in jouw optiek het reëele beeld is.

En nog steeds heb je het over de bonnenschrijvende mensen.
blijkbaar begrijp je niet wat ik probeer te zeggen.
Ook ik heb er geen respect voor dat de Kmar snelheid loopt te meten in bijvoorbeeld een uitzend gebied.
Maar dat betekend niet dat dit de enige functies zijn bij de kmar, jullie (u) kijkt niet verder dan het deurtje van de Achtertuin en nogmaals de gehele Kmar word over een kam gescheerd, de kmar gaat verder dan alleen ''Den Helder, Nunspeet en Coevorden'',
Als ik u was zou ik wel even gaan citeren van de kmar website misschien helpt het toch nog een klein beetje het verstand bij te schroeven van sommige mensen .

Mooie club wannabe-militairen met soepele bonnenschrijven-baantjes, meer is het niet. vind u een vertaling van de praktijk ??????
nou nou.
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Citaat van: Lt.Bozz op 20/02/2008 | 13:29 uur
Tjah ik vind het een hele slechte zaak.
Waarom denken zoveel mensen dat de Marechaussee alleen uit bonnenschrijvende mensen bestaan.
Jammer dat mensen zich niet eerst eens gaan verdiepen in dit geval de Kmar , voordat ze er een oordeel over vellen

Walt geeft m.i. alleen een vertaling uit de praktijk. Maar aangezien jij je blijkbaar wel hebt verdiept, nodig ik je uit in een notedop te vertellen wat bv. de Kmar in Den Helder, Nunspeet en Coevorden uitvoert. Misschien dat dit dan wat (meer) begrip oplevert. En citeer dan niet van de Kmar-site, want zo lust ik er nog wel een paar. Doe een poging het beeld dat de Kmar een beetje rondrijdt en alleen maar bekeurt om te zetten naar wat in jouw optiek het reëele beeld is.

Lt.Bozz

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2008 | 13:05 uur
Over het "bonnejtes uitschrijf gehalte" kun je van mening verschillen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hetgeen Walt verder post wel herken. Ook ik kom hoogst zelden een collega-militair tegen die enthousiast is over de Kmar en vind de marechaussee veel meer politie dan militair.....

En Big IE heeft natuurlijk gelijk als nu de media de Kmar als geheel een omschrijving geven. Op basis van hetgeen ze in het artikel stellen, is dat inderdaad onzin.

Tjah ik vind het een hele slechte zaak.
Waarom denken zoveel mensen dat de Marechaussee alleen uit bonnenschrijvende mensen bestaan.
Jammer dat mensen zich niet eerst eens gaan verdiepen in dit geval de Kmar , voordat ze er een oordeel over vellen
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Over het "bonnejtes uitschrijf gehalte" kun je van mening verschillen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hetgeen Walt verder post wel herken. Ook ik kom hoogst zelden een collega-militair tegen die enthousiast is over de Kmar en vind de marechaussee veel meer politie dan militair.....

En Big IE heeft natuurlijk gelijk als nu de media de Kmar als geheel een omschrijving geven. Op basis van hetgeen ze in het artikel stellen, is dat inderdaad onzin.

Lt.Bozz

#4
Citaat van: walt op 20/02/2008 | 11:55 uur
Dit verbaast me niks. Die gasten van de kmar worden door geen enkel ander kmd voor vol aangezien. Of het nou marnehuizen, klietz of kandahar is, overal waar ik kom worden ze uitgelachen en met de nek aangekeken. Mooie club wannabe-militairen met soepele bonnenschrijven-baantjes, meer is het niet.


En wat in vredesnaam mag jij voorstellen ?
Fijne militair die niet weet wat de Marechaussee inhoudt.
''Bonnenschrijven-baantjes'' Als ik zo naar je berichten kijk zit jij bij de KL
Goh, die zijn werkelijk nog nooit op het nieuws geweest.
Hmmm ff wat h**rtjes oppikken bij een parkeerplaats,ff wat kroegen kapot meppen.
wat Landmacht weigert zelfs op uitzending te gaan en word niets aan gedaan, ja als we toch de marechaussee over 1 kam scheren kunnnen we dat bij de KL ook.


greetzz
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother