Dutch_Forces: modemerk met militair tintje

Gestart door Elzenga, 20/01/2010 | 00:13 uur

SMI de Boer

Als prof trek je toch gewoon wat uit de kast als je graag peppie over straat wil?
Denk meer  dat de wannabee's hier mee gediend zijn...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: Enforcer op 20/01/2010 | 15:51 uur
Op het appel kom je straks mensen tegen met een camo broek en een Oger shirt met het embleem van het onderdeel waar men bij dient. Leuk voor de kaderleden om daar weer wat van te moeten zeggen.  :crazy:

Dat is toch ook leuk? U heeft 1 minuut, start!

Nikehercules

Ik kan me vinden in het negatieve commentaar eerder hier maar....  dat t-shirt van lmb ziet er wel erg vet uit hoor!

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 20/01/2010 | 15:51 uur
Op het appel kom je straks mensen tegen met een camo broek en een Oger shirt met het embleem van het onderdeel waar men bij dient.

Logisch, daar de KPU (te) vaak steken laat vallen met de levering van de reguliere PSU....

Enforcer

Op het appel kom je straks mensen tegen met een camo broek en een Oger shirt met het embleem van het onderdeel waar men bij dient. Leuk voor de kaderleden om daar weer wat van te moeten zeggen.  :crazy:

KapiteinRob

Ik denk dat er een heel verschil zit tussen "een richtlijn" en "hetgeen Jack de Vries wil v.w.b. uniformen op straat".  ;)

VandeWiel

Citaat van: Kapitein Rob op 20/01/2010 | 12:58 uur
Citaat van: VandeWiel op 20/01/2010 | 09:57 uur
Defensie had enkele jaren geleden toch een nieuwe richtlijn dat personeel vaker in uniform over straat moest om de Nederlandse samenleving meer in contact te brengen met defensie?

Die richtlijn heb ik dan zeker gemist......  ;)

Vooruit dan ;)

CitaatJack de Vries wil meer militaire uniformen op straat

DEN HAAG - Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) wil meer militaire uniformen zien in het dagelijkse straatbeeld in Nederland. "Met het zichtbaar maken van het uniform laat je zien trots te zijn op het bedrijf. Daarmee creëer je draagvlak."


Dat stelt de staatssecretaris in de Defensiekrant van donderdag. "Defensie moet weer een solide beeld uitstralen."
De Vries vindt dat er meer moet gebeuren aan de zichtbaarheid van Defensie voor de werving van personeel. Hij heeft de indruk dat het beroep van militair meer leeft in Nederland sinds de uitzendingen.
http://www.nu.nl/algemeen/1467701/jack-de-vries-wil-meer-militaire-uniformen-op-straat.html

KapiteinRob

Citaat van: VandeWiel op 20/01/2010 | 09:57 uur
Defensie had enkele jaren geleden toch een nieuwe richtlijn dat personeel vaker in uniform over straat moest om de Nederlandse samenleving meer in contact te brengen met defensie?

Die richtlijn heb ik dan zeker gemist......  ;)

boekje_pienter

Citaat van: VandeWiel op 20/01/2010 | 09:57 uur
Defensie had enkele jaren geleden toch een nieuwe richtlijn dat personeel vaker in uniform over straat moest om de Nederlandse samenleving meer in contact te brengen met defensie? Dit is een aparte vorm van verlenging van die richtlijn maar dan met behulp van burgers.

Dit is geen verlenging van die richtlijn maar een totaal andere, onheuse interpretatie. Civiele kleding met het mouwembleem van een luchtmobiele valk op de borst? Leuke outfit voor pacifisten en andere gebroken geweertje-aanhangers :'(

VandeWiel

Defensie had enkele jaren geleden toch een nieuwe richtlijn dat personeel vaker in uniform over straat moest om de Nederlandse samenleving meer in contact te brengen met defensie? Dit is een aparte vorm van verlenging van die richtlijn maar dan met behulp van burgers.

De Nederlandse defensie heeft als communicatieprobleem dat de Nederlandse maatschappij zwaar gepacificeerd is. In tegenstelling tot de VS zie je hier niets militairs op straat en patriottisme kennen we al helemaal niet. Dat betekent dat het voor het werk van defensie soms problemen oplevert zoals met de Awacs in Limburg en de Apache in de Bommelerwaard maar ook met budgetten van nieuw materieel en personeel. Ik vind dat pacifisme zoals in Nederland eigenlijk wel heel erg goed, voor mij is dat in principe het hoogst haalbare in een samenleving, maar vooruit, voor defensie is dat lastig.

Vanuit communicatie vind ik dit geen eens heel erg gek. Ik begrijp jullie reactie, maar het zou juist moeten helpen.  ;)

IPA NG

Waar gaat de opbrengst naartoe?

Tsj, als de overheid weigert meer geld te geven dan moet je andere manieren zoeken :crazy:
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

boekje_pienter


cabez

Jezus,wat een f....king onzin dat defensie zich hiermee inlaat.
Gadverdamme wat een lowlifes die dit hebben besloten,en het laten doorgaan.

KapiteinRob

Citaat van: MINDEF-site op 20/01/2010 | 00:13 uur
Commandant Hr. Ms. De Ruyter kapitein luitenant-ter-zee Sebo Hofkamp: "Stoer vind ik de kledinglijn. Ik denk wel dat deze aansluit bij de doelgroep en dat het wel eens een succes kan worden." (foto: Leonie Voets-Van Helmond)

Na een vrouwelijke commandant heeft Hr.Ms. De Ruijter nu (weer?) een commandant met verstand van kleding?

Citaat van: P-CDS Meulman op de MINDEF-site op 20/01/2010 | 00:13 uur
"Het is mooi om te zien hoe mode en de strijdkrachten bij elkaar passen."

Tja, als je toch zo goed als niets hoeft te coordineren m.b.t. de hulp aan Haiti, kun je net zo goed jezelf bezig houden met dit soort zaken.

Citaat van: Elzenga op 20/01/2010 | 00:13 uur
De herenkledinglijn is ontwikkeld door Oger met medewerking van het ministerie van Defensie.

Ben benieuwd wat de concurrentie van Oger hier van vindt. Daarbij vind ik het, los van het absurde van dit soort media-idoterie, dubieus dat defensie zich niet voor het eerst opwerpt als partij in commerciele zaken.




Elzenga

#1
Ik zat bij mijn autodealer vanochtend de Telegraaf te lezen...op pagina twee een artikel wat...ook gezien de ellende in Haïti en schamele inzet van Nederland daarbij...en de foto's van allemaal hoge defensieheren en dames die er een leuk feestje aan het bouwen waren (met drankje en wel)......direct de behoefte gaf om snel een teiltje op te zoeken... :sick:...We kunnen nog dieper zinken dus!!... :(  :silent:

http://www.depers.nl/video/332073/Dutch-Forces-modemerk-met-militair-tintje.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+DePersHome+%28De+Pers.nl+-+Voorpagina%29

En tot mijn ware schrik nu heeft zelfs Defensie er een hele pagina vol mee inclusief video... :confused:

Dutch Forces, modemerk met militair tintje (video)


17 januari 2010, 20.10 uur

Het embleem van de Luchtmobiele Brigade maakt in de herfst/wintercollectie van 2010 deel uit van een civiele kledinglijn.(foto:Leonie Voets-Van Helmond)Militaire emblemen zoals het rode van de Luchtmobiele Brigade met een valk, de zeearend van het 311 Squadron en het wapenschild van Hr. Ms. De Ruyter maken straks deel uit van het straatbeeld. Mannen showden vanmiddag op Vliegbasis Volkel alvast een deel van de eerste Dutch Forces collectie voor de herfst/winter van 2010. De herenkledinglijn is ontwikkeld door Oger met medewerking van het ministerie van Defensie.

De Oger Fashion Group presenteert temidden van F-16's en ander militair materieel hoogtepunten uit de collecties, ontwikkeld door Cars Jeans & Casuals, Sports Vintage BV, Koninklijke Jansen, Post & Cocx, King Cap en The Regimental Club.

Enkele honderden genodigden, onder wie veel uit de Nederlandse modewereld maar bijvoorbeeld ook Commandant Luchtstrijdkrachten luitenant-generaal Jac Jansen, keken zeer geïnteresseerd naar alles wat aan hun ogen voorbij trok op de catwalk. Dat was behoorlijk wat. Oger gaf namelijk niet alleen een impressie van de casual lijn en de active sportscollectie, maar lichtte ook een tipje van de sluier op van de Dutch regimental, oftwel klassieke outfits.
Commandant Hr. Ms. De Ruyter kapitein luitenant-ter-zee Sebo Hofkamp: "Stoer vind ik de kledinglijn. Ik denk wel dat deze aansluit bij de doelgroep en dat het wel eens een succes kan worden." (foto: Leonie Voets-Van Helmond)

Een van de aanwezigen was plaatsvervangend Commandant der Strijdkrachten luitenant-generaal Freek Meulman. Hij had een duidelijke mening over de steun van Defensie aan Dutch Forces. "Het is mooi om te zien hoe mode en de strijdkrachten bij elkaar passen. Dutch Forces weerspiegelt de trots en de rijke geschiedenis van onze krijgsmacht en plaatst ons waar we zichtbaar willen zijn; middenin de samenleving. Wij willen jonge mensen op een eigentijdse manier aanspreken en dat gebeurt met dit merk."

Kameraadschap
Opvallende kleding die als Dutch regimental op de markt komt. (foto: Leonie Voets-Van Helmond)

Oger Lusink, naamgever en eigenaar van de Oger Fashion Group, benadrukte dat de nauwe samenwerking met het Ministerie van Defensie tot een uniek resultaat heeft geleid. "Het militaire uniform is van oudsher een onuitputtelijke bron van inspiratie voor iedere modeontwerper. Bovendien staan de krijgsmachtonderdelen voor moed, karakter en kameraadschap. Elementen die we hebben doorvertaald naar mode."
Oger Lusink: . "Het militaire uniform is van oudsher een onuitputtelijke bron van inspiratie voor iedere modeontwerper. Bovendien staan de krijgsmachtonderdelen voor moed, karakter en kameraadschap. Elementen die we hebben doorvertaald naar mode." (foto: Leonie Voets-Van Helmond)

Het zijn overigens niet alleen de emblemen die de kleding associeert met de krijgsmacht. Dat doen ook de kleuren: het metaalgrijs en blauw van de Koninklijke Luchtmacht, de diverse blauwtinten gecombineerd met wit van de Koninklijke Marine en de camouflage en groentinten van de Koninklijke Landmacht. Daarnaast zijn er kenmerkende nummers, badges en afkortingen terug te vinden in de collectie. Een van de dames laat zich ontvallen dat het wel erg jammer is dat er slechts kleding voor heren is ontworpen. Zij wordt echter direct gerustgesteld. In 2011 komt er ook een Dutch Forces damescollectie.

http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2010/01/17/46143687/Dutch_Forces_modemerk_met_militair_tintje_video