"Albert Heijn-vlag op dak Defensie"

Gestart door Elzenga, 09/04/2010 | 13:11 uur

noorman

Ik zit net een krant te lezen van een bouwmarkt - voor €6,- incluis mast/vlag - ik wil er best eentje halen en deze bezorgen? ;)
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

noorman

Citaat van: Ace1 op 09/04/2010 | 19:39 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 09/04/2010 | 14:07 uur
Maarruh, als de CDS geen kans ziet om die vlag weg te krjgen, bevestigt dat mijn mening over het "burgergehalte" bj defensie dat te veel invloed heeft gekregen....  :devil:

Rob de vierde macht heeft het voor het zeggen in Nederland niet een  minister of wethouder dat zijn maar voorbijgangers die er 4 jaar zitten.

Ja - dat ligt aan de minister die je hebt. Gewoon een sterke daadkrachtige overtuigende imponerende doortastende invoeldende leider zou inderdaad zomaar kunnen besluiten dat zo'n achterlijke Ah vlag moet wijken voor onze nationale trots...

Als het allemaal zo moeilijk ligt - zet er een mast naast en hijs daar de Nederlandse driekleur in. Die moet dan wel fors hoger zijn dan zo'n commerciële nietszeggende onzinnige wanhoopsvlag!
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 09/04/2010 | 14:07 uur
Maarruh, als de CDS geen kans ziet om die vlag weg te krjgen, bevestigt dat mijn mening over het "burgergehalte" bj defensie dat te veel invloed heeft gekregen....  :devil:

Rob de vierde macht heeft het voor het zeggen in Nederland niet een  minister of wethouder dat zijn maar voorbijgangers die er 4 jaar zitten.

Mourning

Citaat van: Ros op 09/04/2010 | 15:15 uur
Citaat van: noorman op 09/04/2010 | 14:30 uur
Anders moeten we toch een orginele manier kunnen verzinnen om de driekleur daar wel te krijgen;)

Ja.........de minister van Defensie (demissionair)  moet domweg opdracht geven dat het moet.

LOL!
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

Citaat van: noorman op 09/04/2010 | 14:30 uur
Anders moeten we toch een orginele manier kunnen verzinnen om de driekleur daar wel te krijgen;)

Ja.........de minister van Defensie (demissionair)  moet domweg opdracht geven dat het moet.

noorman

Qua cultuurrelativisme dat de linkse elite ons hebben opgelegd in de afgelopen 3 decennia past het niet hijsen van de nationale driekleur wel in dit plaatje. Hopelijk wappert onze trots straks weer fier op het ministerie. Anders moeten we toch een orginele manier kunnen verzinnen om de driekleur daar wel te krijgen;)
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

A.J.

Citaat
De militairen vermoeden een links complot van burgers die de dagelijkse leiding hebben: ,,De hoogste generaal op het ministerie is helaas de secretaris-generaal van PvdA-huize, net als de helft van zijn staf. Zo zie je waar de werkelijke macht in dit land ligt."

???

KapiteinRob

Het is me, m.n. door mijn laatste twee plaatsingen, duidelijk geworden dat defensie teveel is doorgeslagen naar burgers op stoelen waarbij ik mijn bedenkingen heb vanwege "het militaire aspect". Ook ben ik de menig toegedaan dat defensie teveel naar de "burgermaatschappij" is doorgeslagen qua regelgeving. En ik vind zowel het plaatsen van en het geneuzel over die vlag echter gemier in de rmarge. Maar om nu te spreken over een "links complot"?

Maarruh, als de CDS geen kans ziet om die vlag weg te krjgen, bevestigt dat mijn mening over het "burgergehalte" bj defensie dat te veel invloed heeft gekregen....  :devil:

Ros

De hoge ome's vermoeden een links complot ?. Lekker makkelijk en populaire kreet.....................

Enforcer

En de Partij van de Afbraak heeft weer toegeslagen..... :sick:

Mourning

Valt me nog mee dat er onderhand niet al een vlag met een "peace"'-teken op het Ministerie hangt  :sick:. Het zou echter wel VEEL verklaren  :dead:.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

Idd dat juist op het Ministerie van Defensie men dit 'flikt'. En idd een gebrek aan respect. Lijkt me dat die SG en een deel van zijn staf niet helemaal weten op welk Ministerie zij werken en waar zij hun bestaansrecht cq hun baan aan te danken hebben.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Elzenga

#1
"Albert Heijn-vlag op dak Defensie"

door Roy Klopper

DEN HAAG -  Binnen het ministerie van Defensie in Den Haag woedt een oorlog tussen de burgermedewerkers en de militairen over de vlag op het dak van het gebouw.


De bewuste vlag op het dak van het ministerie van Defensie Foto: Serge Ligtenberg


Officieren ergeren zich mateloos aan de vlag met het Defensielogo die sinds kort op de top van het departement wappert. ,,Het is een soort Albert Heijn-vlag, die niet uitstraalt dat wij ons hier 24 uur per dag inzetten voor de veiligheid van dit land", aldus de hoge militairen.

Ze willen het liefst dat vandaag nog de nationale driekleur wordt gehesen: ,,Op menig ander ministerie waait het rood-wit-blauw, maar juist bij Defensie niet. Het is een schande." Uit angst voor maatregelen willen de klokkenluiders niet met hun naam in de krant.

De militairen vermoeden een links complot van burgers die de dagelijkse leiding hebben: ,,De hoogste generaal op het ministerie is helaas de secretaris-generaal van PvdA-huize, net als de helft van zijn staf. Zo zie je waar de werkelijke macht in dit land ligt."

De militairen voelen zich niet serieus genomen door hun civiele collega's. ,,We hebben diverse pogingen ondernomen om de huidige vlag weg te krijgen, maar de staf is onverbiddelijk. Het departement is volgens hen geen militair onderdeel. Die houding is kenmerkend voor de wijze waarop de leiding van dit ministerie denkt over het militaire apparaat", zo klagen ze.

Volgens zegsman en burgermedewerker Otte Beeksma van het ministerie is de kritiek zwaar overtrokken: ,,Net als op andere ministeries hijsen we hier op feestdagen de nationale vlag. Bij rouw gaat de driekleur halfstok. Op andere dagen wappert hier de vlag met ons logo."

Over de politieke voorkeuren van ambtenaren doet het ministerie geen uitspraken.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/6489309/__Albert_Heijn-vlag_op_dak_Defensie__.html?p=21,1